Μάιος - Ιούνιος 2022
Εκλογές για την ανάδειξη αντιπροσώπων της 91ης Γενικής Συνέλευσης ΔΟΕ:
Στηρίζουμε - δυναμώνουμε τη ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ!
Με καθολική συμμετοχή απαντούμε στις μεθοδεύσεις της Υπουργού Παιδείας!
Το επόμενο διάστημα, μέσα σε ένα δυστοπικό περιβάλλον, τόσο στον χώρο της εκπαίδευσης όσο και γενικότερα, θα πραγματοποιηθούν οι Γενικές Συνελεύσεις και οι αρχαιρεσίες των συλλόγων εκπαιδευτικών για την εκλογή αντιπροσώπων στην 91η Γενική Συνέλευση της ΔΟΕ.
Οι εκλογικές διαδικασίες θα πραγματοποιηθούν, για πρώτη φορά, χωρίς άδεια από την Υπουργό Παιδείας. Η κυβέρνηση της ΝΔ έχει ως κυρίαρχη πολιτική της, την περικοπή θεμελιωδών συνδικαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζόμενων τα οποία έως τώρα θεωρούνταν δεδομένα. Η Υπουργός, λειτουργώντας με πρωτοφανή αλαζονεία, «εκδικείται» τον εκπαιδευτικό κόσμο γιατί δεν αναγνωρίζει το «μεγαλειώδες» «μεταρρυθμιστικό» της έργο, δυσκολεύοντας τη συμμετοχή του στις εκλογικές διαδικασίες!
Είναι μια ακόμη ενέργεια που αποσκοπεί στην αποδόμηση και την απαξίωση του συνδικαλιστικού κινήματος με σκοπό την αποδυνάμωσή του. Η μαζικότητα σε αυτές τις διαδικασίες, είναι μονόδρομος απέναντι στις παρελκυστικές τακτικές και επιλογές του υπουργείου Παιδείας. Σύσσωμος ο εκπαιδευτικός κόσμος θα πρέπει να δώσει μία μεγαλειώδη συμμετοχική απάντηση στις μεθοδεύσεις της κυρίας Υπουργού. Όλοι θα πρέπει να προσέλθουμε στις Γενικές Συνελεύσεις και τις κάλπες. Η συμμετοχή θα πρέπει να ξεπεράσει κάθε προηγούμενη.
Συνάδελφοι,
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, ως Παράταξη αγώνα και ευθύνης δεν δίστασε να τοποθετηθεί με ξεκάθαρο προοδευτικό λόγο, για όλα τα θέματα της εκπαίδευσης. Δεν κρύφτηκε πίσω από άλλους, δεν ετεροπροσδιορίστηκε, δεν πήγε με το «ρεύμα» για να είναι αρεστή, δεν ταυτίστηκε με την παρακμιακή συνδικαλιστική διαχείριση, την απόλυτη άρνηση, το όχι σε όλα. Πήραμε θέση για όλα τα θέματα, μείζονα ή ελάσσονα, χωρίς περιστροφές, με υπευθυνότητα και σοβαρότητα, λέξεις που καθορίζουν διαχρονικά τη συνδικαλιστική μας φυσιογνωμία.
Ενδεικτικά :
δείτε εδω
https://drive.google.com/file/d/1OHrU6zQDG54k5rjXNwK0LTrYCq7EFZaV/view?usp=sharing
Κριτική θεώρηση του Προγράμματος PISA:
Ούτε «πανάκεια» ούτε καταστροφή!
Το πρόγραμμα PISA αποτελεί μια διεθνή συστηματική περιοδική ερευνητική δραστηριότητα, η οποία έχει ως στόχο την αξιολόγηση των επιδόσεων μαθητών από 70 χώρες, ανά τριετία, στην Ανάγνωση, στα Μαθηματικά και στις Φυσικές Επιστήμες. Το Πρόγραμμα PISA δεν επιβάλλει συγκεκριμένες πολιτικές. Με βάση τα αποτελέσματα του κάθε κύκλουπροβαίνει σε συστάσεις, οι οποίες μπορεί να αναφέρονται σε κάποιες θεματικές ενότητες που ενδιαφέρουν όλες τις συμμετέχουσες Χώρες ή σε θέματα πολιτικής για συγκεκριμένες χώρες.Η υιοθέτηση των πολιτικών ή δράσεων που προτείνονται, αφήνεται στην ευχέρεια των εκπαιδευτικών αρχών της κάθε Xώρας.
Το PISA εστιάζει στην αποτίμηση του βαθμού στον οποίο οι μαθητές έχουν αποκτήσει γνώσεις και δεξιότητες που είναι ουσιαστικές για την αντιμετώπιση των προκλήσεων της καθημερινής ζωής και τη συμμετοχή τους στις σύγχρονες κοινωνίες. Ειδικότερα, το πρόγραμμα PISA αξιολογεί τον αναγνωστικό, τον μαθηματικό και τον επιστημονικό εγγραμματισμό των μαθητών που ολοκληρώνουν την υποχρεωτική τους εκπαίδευση. Επιπλέον, το PISA συλλέγει δεδομένα για τους ίδιους τους μαθητές, τις οικογένειές τους, τα σχολεία τους και τα εκπαιδευτικά συστήματα των συμμετεχουσών χωρών, τα οποία μπορούν να συμβάλουν στην καλύτερη κατανόηση των παραγόντων εκείνων που προάγουν την επιτυχία στην εκπαίδευση.
Διαβαστε εδώ:
https://drive.google.com/file/d/1JJGSWQTstpS-6WTXeRb1fVVfCLA69DCU/view?usp=sharing
ΣυΣυνοπτικός οδηγός αιτήσεων απόσπασης εκπαιδευτικών Π.Ε.
Σύμφωνα με την εγκύκλιο 38342/E2/04-04-2022 του Υ.ΠΑΙ.Θ. στις 15-04-2021 και ώρα 15:00 λήγει η προθεσμία υποβολής αιτήσεων απόσπασης. Οι αιτήσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά στη διαδικτυακή πύλη του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΟΠΣΥΔ) του Υ.ΠΑΙ.Θ. (https://opsyd.sch.gr/).
Διαβαστε εδώ:
https://drive.google.com/file/d/1FQvrcDtMpZixrLWNNcWdRMP3wtyOJIhf/view?usp=sharing
Ειδικές κατηγορίες εκπαιδευτικών:
Η αναλγησία σε όλο της το μεγαλείο
Στην εγκύκλιο των μεταθέσεων αναφέρεται ότι δικαίωμα υποβολής αίτησης μετάθεσης ως ειδικές κατηγορίες έχουν οι εκπαιδευτικοί οι ανήκοντες σε μία από τις κατηγορίες που αναφέρονται στις διατάξεις του άρθρου 13 Π.Δ.50/1996, του άρθρου 17 του ν.3402/2005, της παρ. 1 του άρθρου 6 του ν.3454/2006 και του άρθρου 52 του ν.4115/2013, όπως αντικαταστάθηκε από την παρ. 2 του άρθρου 39 του ν.4403/2016.
Μια προσεκτική ανάγνωση και σύγκριση με την προηγούμενη εγκύκλιο οδηγεί στο συμπέρασμα ότι, από το επικαλούμενο νομοθετικό πλαίσιο, απουσιάζει η αναφορά στον ν.3194/2003 και συγκεκριμένα στο άρθρο 1, παρ. 8, όπου εντάσσονται στις ειδικές κατηγορίες οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που πάσχουν από σκλήρυνση κατά πλάκας.
Στο εν λόγω άρθρο προβλεπόταν, επίσης, η πρόταξη της συγκεκριμένης κατηγορίας και στις περιπτώσεις μεταθέσεων, αποσπάσεων και τοποθετήσεων εκπαιδευτικών. Η συγκεκριμένη διάταξη καταργήθηκε για τους αναπληρωτές λόγω της μοριοδότησης με τον ν.4589/2019 (νόμος Γαβρόγλου), συμπαρέσυρε, όμως, και τους μόνιμους εκπαιδευτικούς.
Πρόκειται για μια κατάφωρη αδικία και, ενδεχομένως, αβλεψία από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας, κάτι που δεν μας προξενεί εντύπωση, καθώς με τις συνεχείς τροποποιήσεις, τις αλλαγές και την ανυπαρξία κωδικοποίησης του σχετικού με την εκπαίδευση νομοθετικού πλαισίου δημιουργούνται τεράστια προβλήματα τόσο στη διοικητική λειτουργία της εκπαίδευσης όσο και στην καθημερινότητα των σχολικών μονάδων.
Το Υπουργείο Παιδείας πρέπει να σταθεί αρωγός στο πρόβλημα των εκπαιδευτικών, αυτής της κατηγορίας. Είναι επιτακτική ανάγκη να τεθεί φραγμός στην άνιση μεταχείριση τέτοιων περιπτώσεων και να ληφθεί υπόψη η δύσκολη καθημερινότητα που βιώνουν οι εκπαιδευτικοί των ειδικών κατηγοριών.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης καλεί την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να ξεκινήσει άμεσα όλες τις απαιτούμενες νομοθετικές ενέργειες για την αποκατάσταση της αδικίας εις βάρος της συγκεκριμένης κατηγορίας εκπαιδευτικών και, παράλληλα, να προχωρήσει στην επικαιροποίηση του αναχρονιστικού και ξεπερασμένου, πλέον, ισχύοντος πλαισίου που διέπει τις ειδικές κατηγορίες, ενός πλαισίου που έχει ξεπεράσει σε διάρκεια τα 20 και πλέον έτη.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.