Αφήστε τους εκπαιδευτικούς να κάνουν τη δουλειά τους!
Διευκρινίσεις για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Σε περιόδους εξαιρετικών κρίσεων, όπως αυτή που διανύουμε, χρέος όλων μας είναι να παλέψουμε με όλα τα δυνατά μέσα, ο καθένας από τη θέση του και με όλες του τις δυνάμεις, για το κοινό καλό. Την ώρα της μάχης δεν έχουν θέση γκρίνιες, αλληλοκατηγορίες, καταλογισμός ευθυνών, ως άλλοθι αδράνειας. Την ώρα της μάχης αγωνίζεσαι. Χωρίς προαπαιτούμενα.
Όταν ο αγώνας τελειώσει, τότε υπάρχει χρόνος για απολογισμό, επισήμανση λαθών, καταλογισμό ευθυνών και συμπερασμάτων για το μέλλον. Όπως έχει γράψει ο μεγάλος Νίκος Καζαντζάκης «Μην καταδέχεσαι να ρωτάς: Θα νικήσουμε; Θα νικηθούμε; Πολέμα!!»
Οι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, παιδιά λαϊκών οικογενειών στη συντριπτική τους πλειοψηφία, αντιλαμβάνονται το χρέος της ευθύνης τους και από την πρώτη στιγμή της κρίσης προσπαθούν με όλες τους τις δυνάμεις να φανούν αντάξιοι των περιστάσεων. Στέκονται περήφανα, δίπλα σε όλους αυτούς που με κίνδυνο της υγείας και της ζωής τους αγωνίζονται στην πρώτη γραμμή του «μετώπου». Δίπλα στους νοσηλευτές, τους γιατρούς, τους εργαζόμενους στα σούπερ μάρκετ, στην καθαριότητα, στις μεταφορές, στους διανομείς. Σε ολόκληρο τον κόσμο της εργασίας που παλεύει.
Οι συνθήκες και τα μέσα δυσκολεύουν απίστευτα το έργο τους, δεν τα χρησιμοποιούν όμως ως άλλοθι. Εργάζονται νυχθημερόν από τους υπολογιστές, τα τηλέφωνα, τα στελέχη εκπαίδευσης από τα σχολεία τους, γιατί καταλαβαίνουν πως τα παιδιά μας χρειάζονται στήριξη, ενίσχυση, ενθάρρυνση, αισιοδοξία. Κάνουν με αίσθημα βαθύτατης ευθύνης το έργο τους.
Τα σχολεία δεν είναι κλειστά. Τα σχολεία λειτουργούν, όχι όμως στον φυσικό τους χώρο και δυστυχώς όχι με όλους τους μαθητές, καθώς κάποιοι δεν έχουν τη δυνατότητα και τα μέσα. Για αυτούς πρέπει το υπουργείο Παιδείας να βρει λύσεις (δωρεάν δεδομένα, προσφορά ταμπλετών κλπ), καθώς όλοι πρέπει να έχουν ισότιμη πρόσβαση στη γνώση.
Το υπουργείο Παιδείας, το οποίο είναι αλήθεια πως σηκώνει και αυτό, όπως όλοι, τεράστιο βάρος, από την πλευρά του,πρέπει να φροντίσει να λύνει προβλήματα και όχι με ασάφειες και διαρκείς παλινωδίες να «τρελαίνει» στην κυριολεξία τους εκπαιδευτικούς. Δεν μπορεί καθημερινά να προσθέτει νέα δεδομένα που αναιρούν τα προηγούμενα, που το ίδιο έχει αποφασίσει, με αποτέλεσμα να ερμηνεύονται κατά το δοκούν από τα στελέχη εκπαίδευσης.
Το Υ.ΠΑΙ.Θ. πρέπει να σταματήσει την επικοινωνιακή διαχείριση του ζητήματος της εκπαίδευσης, προσπαθώντας να πείσει ότι όλα λειτουργούν στην εντέλεια. Πρέπει να βοηθήσει ουσιαστικά στην επίλυση των πολλών προβλημάτων που υπάρχουν. Πρέπει να στηρίξει έμπρακτα τους εκπαιδευτικούς και να τους αφήσει επιτέλους να κάνουν τη δουλειά τους. Δεν είναι δυνατόν για παράδειγμα να γίνεται πραγματικός «πόλεμος» στις διάφορες πλατφόρμες και οι εκπαιδευτικοί εκτός από όλα τα άλλα να «λιώνουν» σε διαρκείς τηλεδιασκέψεις, οι οποίες όταν τελειώνουν έχουν δημιουργήσει περισσότερες απορίες και γκρίζες ζώνες από όσες υπήρχαν πριν αρχίσουν.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, θέλοντας να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να ξεκαθαρίσουν τι ακριβώς ισχύει, επισημαίνει τα ακόλουθα:
Στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΦΕΚ 68/20-03-2020) και στο άρθρο 65, παρ. 1 «Κατεπείγουσες ρυθμίσεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων» αναφέρεται ότι: «Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων μπορεί να λαμβάνει όλα τα αναγκαία μέτρα, ώστε να καθίσταται δυνατή για το σύνολο των εκπαιδευτικών δομών, ανεξαρτήτως τύπου και βαθμίδας, δημόσιων ή ιδιωτικών, η εξ αποστάσεως διδασκαλία.».
Με τις εγκυκλίους Φ8/38091/Δ4/16-03-2020 και39676/Δ2/20-03-2020 του Υ.ΠΑΙ.Θ., και συγκεκριμένα της Γενικής Διεύθυνσης Σπουδών, διαβιβάζονται οδηγίες για την υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και προτείνεται να αξιοποιηθούν πληροφοριακά συστήματα, δίκτυα και εφαρμογές που έχει αναπτύξει το Υ.ΠΑΙ.Θ., όπως για παράδειγμα η Ηλεκτρονική Τάξη (e-class) και η Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα (e-me). Αναφέρεται, επίσης, ότι μέθοδοι και εργαλεία που τυχόν έχουν ήδη αναπτυχθεί και χρησιμοποιούνται από τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς για την ανάγκη της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, είναι δυνατόν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούνται παράλληλα με όσα προτείνονται με το παρόν έγγραφο οδηγιών. Η επιλογή της πλατφόρμας που θα αξιοποιηθεί έγκειται στη διακριτική ευχέρεια του/της κάθε εκπαιδευτικού.
Τονίζεται, ακόμα, ότι στο πλαίσιο της αυτονομίας και της μεγαλύτερης ευελιξίας των σχολικών μονάδων, οι Διευθυντές των σχολείων διαμορφώνουν το πρόγραμμα της εξ αποστάσεως διδασκαλίας.Η διαδικασία υλοποιείται από κάθε εκπαιδευτικό είτε με σύγχρονες είτε με ασύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας είτε συνδυαστικά.
Σαφέστατα, από τα παραπάνω, προκύπτει ότι οι εκπαιδευτικοί έχουν τη δυνατότητα επιλογής, της πιο πρόσφορης σε αυτούς μεθόδου, για την υλοποίηση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας,η οποία είναι ένα εργαλείο για να διατηρήσουν οι μαθητές/τριες μας την επαφή τους με την εκπαιδευτική διαδικασία στις έκτακτες συνθήκες που βιώνει η χώρα μας, χωρίς, όμως, σε καμιά περίπτωση, να αποσκοπεί στο να υποκαταστήσει τη δια ζώσης εκπαίδευση ούτε να καλύψει τη διδακτέα ύλη.
Οι σύλλογοι διδασκόντων, ως κυρίαρχο όργανο, εκτιμώντας τη μοναδικότητα κάθε σχολικής μονάδας, έχουν τη δυνατότητα να αποφασίσουν ποια μέθοδο εξ αποστάσεως διδασκαλίας θα ακολουθήσουν,πάντα με γνώμονα τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών μας και το όραμα που έχουμε για ένα ισχυρό δημόσιο σχολείο, ένα σχολείο χωρίς αποκλεισμούς, ένα σχολείο που θα εξασφαλίζει την ισότιμη πρόσβαση όλων στη διαδικασία της μάθησης.
Στηρίζουμε τους μαθητές μας, ενισχύουμε το δημόσιο σχολείο!
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Δημοκρατική Συνεργασία: Συνοπτικός Συνταξιοδοτικός κώδικας 2020
https://drive.google.com/open?id=1_YUD6f0Dc3nh4KmB0udWY9xi7mBHv7hD
21 Μαρτίου 2020
Ενημέρωση για τη διαδικασία παραίτησης – συνταξιοδότησης των εκπαιδευτικών
Σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 33 του Ν.4386/2016 «Αίτηση παραίτησης μόνιμου εκπαιδευτικούπρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που υποβάλλεται το πρώτο δεκαήμερο του Απριλίου θεωρείται ότι έχει γίνει αποδεκτή και λύεται αυτοδικαίως η υπαλληλική σχέση στις 31 Αυγούστου». Στην περίπτωση που η εναρκτήρια ή η καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων είναι αργία, η υποβολή των αιτήσεων γίνεται την αμέσως επόμενη εργάσιμη ημέρα.
Στην εγκύκλιο 39109/Ε3/19-03-2020 του Υ.ΠΑΙ.Θ. αναφέρεται ότι: «Κατά το παρόν έτος ημερομηνία έναρξης των αιτήσεων παραίτησης είναι η 1η Απριλίου 2020 ημέρα Τετάρτη και η καταληκτική ημερομηνία είναι η 10η Απριλίου 2020 ημέρα Παρασκευή.». Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να μεριμνήσει για την υποβολή των αιτήσεων με κάθε πρόσφορο τρόπο (π.χ. ηλεκτρονική ή και άλλη μορφή).
Ανάκληση αίτησης παραίτησης λόγω μη ύπαρξης ειδικής νομοθετικής ρύθμισης για το εκπαιδευτικό προσωπικό, μπορεί να κατατίθεται μέσα σε ένα μήνα από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης παραίτησης, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 148 του Ν.3528/2007.
Οι αιτήσεις παραίτησης των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που υποβάλλονται εκτός του πρώτου δεκαημέρου του Απριλίου, δηλαδή μετά την 10η Απριλίου και κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους γίνονται αποδεκτές με απόφαση Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «ύστερα από γνώμη των Κεντρικών Υπηρεσιακών Συμβουλίων (Κ.Υ.Σ.Π.Ε./Κ.Υ.Σ.Δ.Ε.) για εξαιρετικούς λόγους, όπως βαριές και δυσίατες ασθένειες, οι οποίες αποδεικνύονται από πιστοποιητικά Υγειονομικής Επιτροπής ή Δημόσιου Νοσοκομείου, ή για ιδιαίτερα σοβαρούς οικογενειακούς λόγους».
Ο/η εκπαιδευτικός στην αίτηση παραίτησης θα πρέπει να γράφει για ποιο λόγο ζητά να παραιτηθεί από την Υπηρεσία, π.χ. για λόγους υγείας ή για σοβαρούς και όχι για λόγους συνταξιοδότησης, ή για οικογενειακούς λόγους, προσωπικούς λόγους ή επαγγελματικούς λόγους κλπ.
Στην περίπτωση αίτησης παραίτησης για λόγους υγείας υποβάλλονται δικαιολογητικά από Δημόσιο Νοσοκομείο ή Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας ή από την Ανώτατη Στρατιωτική Υγειονομική Επιτροπή (Α.Σ.Υ.Ε.) όταν πρόκειται για ειδικές παθήσεις. Στην περίπτωση αίτησης παραίτησης για σοβαρούς οικογενειακούς λόγους αναγράφονται υποχρεωτικά οι επικαλούμενοι λόγοι και υποβάλλονται δικαιολογητικά (π.χ. πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης, βεβαίωση εργασίας συζύγου σε άλλη πόλη/χώρα, κλπ.) που να αποδεικνύουν τους παραπάνω λόγους.
Οι εκπαιδευτικοί απολύονται αυτοδίκαια από την Υπηρεσία με τη λήξη του διδακτικού έτους (άρθρο 4, παρ. 1 του Ν.3687/2008), λόγω ορίου ηλικίας, με τη συμπλήρωση του εξηκοστού έβδομου (67ου) έτους της ηλικίας τους (άρθρο 59, παρ. 1, 2 του Ν.4369/2016). Για την αυτοδίκαιη απόλυση, λόγω ορίου ηλικίας, ως ημερομηνία γέννησης θεωρείται η 31η Δεκεμβρίου του έτους γέννησης (άρθρο 155, παρ. 3 του Ν.3528/2007).
Σύμφωνα με το άρθρο 4, παρ. 10 του Ν.4151/2013, υπάλληλος που αποχωρεί από την Υπηρεσία προκειμένου να συνταξιοδοτηθεί και λόγω πλάνης περί τα πράγματα δεν πληροί τους όρους και τις προϋποθέσεις για την άμεση καταβολή της σύνταξής του, μπορεί να επανέλθει στην Υπηρεσία μετά από αίτησή του, η οποία υποβάλλεται στον φορέα που αποχώρησε εντός αποκλειστικής προθεσμίας τριών (3) μηνών από την ημερομηνία που φέρει το έγγραφο της αρμόδιας Διεύθυνσης Συντάξεων, το οποίο και τον πληροφορεί σχετικά. Το χρονικό διάστημα από την αποχώρηση από την Υπηρεσία μέχρι την επαναφορά σε αυτή δεν λογίζεται συντάξιμο και δεν καταβάλλονται αποδοχές για αυτό.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε
Το νομοθετικό πλαίσιο των υπηρεσιακών μεταβολών των εκπαιδευτικών
Το θέμα της κωδικοποίησης της νομοθεσίας που αφορά τις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών έχει απασχολήσει πολλές φορές τον κλάδο και τη ΔΟΕ. Ωστόσο, μέχρι σήμερα, δεν έχει αντιμετωπισθεί.
Διατάξεις διάσπαρτες σε πολλούς νόμουςδυσκολεύουν πάρα πολύ τους συναδέλφους, οι οποίοι δεν γνωρίζουν τελικά ποια νομοθεσία ισχύει. Αποτέλεσμα αυτής της πανσπερμίας διατάξεων και της πολυνομίας είναι η δημιουργία σύγχυσης αντί της επίλυσης των προβλημάτων. Το υπουργείο Παιδείας, κατά καιρούς -ύστερα από αιτήματα της ΔΟΕ- έχει συγκροτήσει επιτροπές μελέτης του θέματος, οι οποίες, μέχρι τώρα, δεν έχουν καταλήξει σε συγκεκριμένο αποτέλεσμα.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ, χωρίς να έχει νομική υπηρεσία, ανταποκρινόμενη στο αίτημα χιλιάδων συναδέλφων, οι οποίοι μάταια περιμένουν από το υπουργείο Παιδείας να το κάνει, μελέτησε το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο, το κωδικοποίησε, στο μέτρο του δυνατού, και το παραθέτει, έτσι ώστε όλοι να γνωρίζουν σε ποιον νόμο θα ανατρέχουν, κάθε φορά, για το θέμα που τους απασχολεί.
Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ., αφού λάβει υπόψη της και τις προτάσεις των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών, οφείλει να πραγματοποιήσει τις αναγκαίες αλλαγές που θα συμβάλουν στη βελτίωσή του.
ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΩΝ ΜΕΤΑΒΟΛΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΕΙΔΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΜΕΤΑΘΕΣΗΣ
Ειδικές κατηγορίες μετάθεσης είναι αυτές που αναφέρονται στο άρθρο 13 του Π.Δ.50/1996, στην παρ. 8 του άρθρου 1 του ν.3194/2003 και στο άρθρο 17 του ν.3402/2005. Στον ν.4653/2020, με το άρθρο 55, επανήλθε η προτεραιότητα για τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών του άρθρου 13 του Π.Δ.50/1996 και για τους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς του άρθρου 6 του ν.3454/2006, καθώς και για γονείς ενός (1) ανάπηρου τέκνου, με ποσοστό αναπηρίας 67% (παρ. 2 του άρθρου 39 του ν.4403/2016) τόσο για τις μεταθέσεις από περιοχή σε περιοχή μετάθεσης όσο και για τις μεταθέσεις και τοποθετήσεις εντός της ίδιας περιοχής.
Με τον ν.4653/2020 (στις καταργούμενες διατάξεις) οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί εξαιρούνται και από τις ρυθμίσεις του άρθρου 14 του Π.Δ.50/1996 «Κρίση και τοποθέτηση υπεράριθμων εκπαιδευτικών», όπως αυτό συμπληρώθηκε με το άρθρο 12, παρ. 2 του Π.Δ.100/1997.
Με την υπ’ αριθμόν 19 απόφαση της 217ης/18.9.2008 Ολομέλειας του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας (ΚΕ.Σ.Υ.) της Γενικής Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας του Υπουργείου Υγείας και την υπ’ αριθμόν 1/4,05-02-2009 Πράξη του Κ.Υ.Σ.Π.Ε. θεωρείται ότι εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 13 «Ειδικές κατηγορίες μετάθεσης» του Π.Δ. 50/1996 και οι νόσοι Hodgkin, No Hodgkin και Willebrand.
ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Α) Μοριοδότηση σχολικών μονάδων (Π.Δ.50/1996, όπως τροποποιήθηκε με το Π.Δ.100/1997, το Π.Δ.39/1998 και το Π.Δ.111/2016, το οποίο τροποποιήθηκε με το άρθρο 84 του ν.4547/2018).
Β) Αναμοριοδότηση - Καθορισμός δυσπρόσιτων σχολικών μονάδων(ΦΕΚ 3941/2018).
ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ – ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Α)Μεταθέσεις-τοποθετήσεις εκπαιδευτικών (Π.Δ.50/1996, όπως τροποποιήθηκε με το Π.Δ.100/1997, το Π.Δ.39/1998 και το άρθρο 55 του ν.4653/2020).
Β) Μονάδες μετάθεσης(άρθρα 30 & 31 του ν.3848/2010, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 59 του ν.3966/2011, άρθρο 39 του ν.4115/2013, άρθρα 4 & 5 του ν.4283/2014, άρθρο 37 του ν.4351/2015, άρθρο 25 του ν.4203/2013, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 33 του ν.4386/2016, άρθρο 72 του ν.4316/2016, άρθρο 8 του ν.4574/2018).
Γ) Περιοχές μετάθεσης (ΦΕΚ 3399/2018 και ΦΕΚ 3419/2018).
Δ) Διαδικασίες-προϋποθέσεις μετάθεσης σε σχολεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης(ΦΕΚ1592/2004).
Ε) Μεταθέσεις συζύγων δικαστικών κατά προτεραιότητα (άρθρο 8 του ν.1868/1989, άρθρο 47 του ν.2304/1995 και άρθρο 94 του ν.4055/2012).
ΣΤ) Μεταθέσεις εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής στη Γενική Εκπαίδευση(άρθρο 48 του ν.4415/2016).
Ζ) Μεταθέσεις σε Κέντρα Ειδικής Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.) (άρθρο 9 του ν.4547/2018).
Η) Οργανική θέση αποσπασμένων στο εξωτερικό (άρθρο 94 του ν.4547/2018).
ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Α)Μετατάξεις εκπαιδευτικών από κλάδο σε κλάδο (από Π.Ε. σε Δ.Ε. ή/και αντίστροφα) (άρθρο 16 του ν.1566/1985, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 17 του ν.1586/1986, άρθρο 5 του ν.1824/1988, άρθρα 69 και 70 του ν.3528/2007, άρθρο 80 του ν.4310/2014, άρθρο 64 του ν.4589/2019).
Β) Μετατάξεις σε διοικητικές θέσεις - Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας (Ε.Σ.Κ.)(ν.4440/2016, όπως τροποποιήθηκε με τα άρθρα 33, 34, 35 του ν.4531/2018, τα άρθρα 70, 71, 72 του ν.4646/2019, καθώς καιτα άρθρα 42, 43, 44 του ν.4647/2019). Στο κατατεθέν σ/ν του Υπουργείου Εσωτερικών υπάρχουν και άλλες, σχετικές με το θέμα, διατάξεις προς ψήφιση.
Γ) Μετατάξεις εκπαιδευτικών σε θέσεις Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.Δ.Ι.Π.) (άρθρο 20 του ν.4452/2017).
ΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Α) Διορισμός - τοποθέτηση νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών(Π.Δ.154/1996, όπως τροποποιήθηκε με το Π.Δ.144/1997).
Β) Τοποθέτηση νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών (άρθρο 62 του ν.4589/2019, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 66 του ν.4653/2020).
Γ) Παράταση ορκωμοσίας και ανάληψης υπηρεσίας (άρθρο 17 του ν.3528/2007).
ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Π.Δ.50/1996 (άρθρο 14), όπως τροποποιήθηκε με το Π.Δ.100/1997 (άρθρο 12).
ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Α)Αποσπάσεις μόνιμων, αναπληρωτών και μελών ΔΣ συλλόγων, αποσπάσεις για διαπίστωση πειθαρχικού αδικήματος (άρθρο 16 του ν.1566/1985).
Β)Αποσπάσεις κατά προτεραιότητα
1) Αποσπάσεις ειδικών κατηγοριών του Π.Δ.50/1996.
2) Αποσπάσεις συζύγων στρατιωτικών και ιερέων (άρθρο 21 του ν.2946/2001, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 72 του ν.4316/2014 και το άρθρο 17 του ν.3649/2008, άρθρο 3 του ν.4553/2018).
3) Αποσπάσεις αιρετών Ο.Τ.Α.,(άρθρο 93 του ν.3852/2010, όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 7 του ν.4071/2012).
4) Αποσπάσεις συζύγων δικαστικών λειτουργών και του ΝΣΚ(άρθρου 47 του ν.2304/1995, άρθρο 94 του ν.4055/2012 και άρθρο 19 του ν.2386/1996).
5) Αποσπάσεις συζύγων μελών ΔΕΠ(άρθρο 44Α του ν.4115/2013).
6) Αποσπάσεις συζύγων ιατρικού προσωπικούτου Ε.Σ.Υ., που υπηρετούν σε περιοχές που χαρακτηρίζονται άγονες και προβληματικές (άρθρο 34 του ν.3896/2010, όπως συμπληρώθηκε με το άρθρο 55 του ν.3918/2011).
Γ)Αποσπάσεις Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (άρθρο 48 του ν.4415/2016, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 3 του ν.4473/2017).
Δ)Αποσπάσεις εξωτερικού (άρθρο 16 του ν.4415/2016, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 73 του ν. 4485/2017, το άρθρο 33 του ν.4521/2018, το άρθρο 94 του ν.4547/2018, το άρθρο 216 του ν.4610/2019, καθώς και το άρθρο 39 του ν.4653/2020). ΦΕΚ 1487/2018 – Καθορισμός διαδικασίας απόσπασης εκπαιδευτικών στο εξωτερικό.
Ε)Αποσπάσεις πλεοναζόντων εκπαιδευτικών (άρθρο 31 του ν.3848/2010).
ΣΤ) Αποσπάσεις σε φορείς(άρθρο 6 του ν.2740/1999, άρθρο 13 του ν.3149/2003).
Ζ) Αποσπάσεις υπαλλήλων σε γραφεία βουλευτών και κομμάτων (άρθρο 6 του Ν.1878/1990).
ΔΙΑΘΕΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΩΡΑΡΙΟΥ
Α) Άρθρα 14 & 16 του ν.1566/1985, άρθρο 3 του ΦΕΚ 1340/2002 και ΦΕΚ 64/2003.
Β) Άρθρο 21 του ν.3475/2006, άρθρο 25 του ν.4203/2013, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 33 του ν.4386/2016 και το άρθρο 46 του ν.4415/2016.
ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Άρθρο 62 του ν.4589/2019.
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ - ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Άρθρα 12,13 και 16 του ν.1566/1985.
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Άρθρο 9 του ν.4452/2017.
ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Άρθρα 7 και 9 του ν.4354/2015.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ
Άρθρο 6 του ν.3027/2002, άρθρο 41 του ν.3762/2009.
ΥΠΕΡΩΡΙΑΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Άρθρα 13 και 14 του ν.1566/1985.
ΟΡΓΑΝΑ – ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΗΣ ΔΙΩΞΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Άρθρο 21 του ν.1566/1985 και Π.Δ.47/2006.
ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ
Π.Δ.1/2003.
ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Άρθρα 13, 14 και 15 του ν.2690/1999.
ΔΙΕΚΠΕΡΑΙΩΣΗ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
Άρθρο 11 του ν.3230/2004.
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΔΥΣΙΑΤΩΝ ΝΟΣΗΜΑΤΩΝ
ΦΕΚ 1386/2001.
ΠΑΡΑΙΤΗΣΕΙΣ – ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Α)Αίτηση παραίτησης εκπαιδευτικών (άρθρο 33 του ν.4386/2016).
Β)Ανάκληση αίτησης παραίτησης(άρθρο 148 του ν.3528/2007).
Γ)Αιτήσεις παραίτησης εκτός του πρώτου δεκαημέρου του Απριλίου και κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους γίνονται αποδεκτές με απόφαση Υπουργού Παιδείας, ύστερα από γνώμη του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου (Κ.Υ.Σ.Π.Ε.), για εξαιρετικούς λόγους.
Δ) Αυτοδίκαιη παραίτηση υπαλλήλου από την πρώτη θέση σε περίπτωση αποδοχής διορισμού σε δεύτερη θέση (άρθρο 35 του ν.3528/2007).
Ε) Αυτοδίκαιη απόλυση εκπαιδευτικών (άρθρο 4 του ν.3687/2008, άρθρο 59 του ν.4369/2016,άρθρο 155 του ν.3528/2007).
ΣΤ) Απόλυση για σωματική ή πνευματική ανικανότητα (άρθρο 153 του ν.3528/2007).
Ζ) Επαναφορά στην υπηρεσία λόγω πλάνης(άρθρο 4 του ν.4151/2013).
Η) Επάνοδος στην υπηρεσία εκπαιδευτικών - υποψήφιων βουλευτών (άρθρο 12 του ν.3231/2004).
Θ)Διαθεσιμότητα λόγω ασθένειας (άρθρο 100 του ν.3528/2007).
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.