Αναπληρωτή στάσου, «δυσπρόσιτα» μύγδαλα
από το υπουργείο Παιδείας των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ…
Με μια απαράδεκτη, καθεστωτικού τύπου διαδικασία, το υπουργείο Παιδείας της συγκυβέρνησης των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, ενώ έχει τελειώσει και έχει ανακοινωθεί η μοριοδότηση των δυσπρόσιτων σχολείων, ενώ έχουν γίνει οι δηλώσεις προτίμησης και έχουν τοποθετηθεί οι αναπληρωτές, εκ των υστέρων, καθόλου αθώα, αλλά με δόλο, και αφού πρώτα μέσω κρυφών πληροφοριών αλλά και διαρροών πρόθυμων «βαστάζων» του συστήματος που δεν ντράπηκαν και δεν σεβάστηκαν τον θεσμικό τους ρόλο σε ΔΟΕ και ΑΔΕΔΥ λειτουργώντας ως παπαγαλάκια του Υπουργείου, ενημερώθηκαν οι «ημέτεροι», προχώρησε σε τροποποιήσεις εντάσσοντας στην κατηγορία των δυσπρόσιτων και άλλα σχολεία τα οποία δεν γνώριζαν οι πολλοί, αλλά γνώριζαν οι αρεστοί!
Έτσι λοιπόν, εκπαιδευτικοί που αν γνώριζαν την τελική μοριοδότηση θα έκαναν άλλες επιλογές, θα δήλωναν δηλαδή τα αφανή (για τους πολλούς δυσπρόσιτα) και θα έπαιρναν την επιπλέον μοριοδότηση, τώρα στον πίνακα της επόμενης σχολικής χρονιάς θα προσπεραστούν από κάποιους που είχαν τις «σωστές» πληροφορίες…
Εκτός της ένταξης της κατηγορίας Ι στα δυσπρόσιτα, υπήρξαν και περιπτώσεις σχολείων στο νομό Χανίων που άλλαξαν κατηγορία (από Θ σε Ι) προκειμένου στη συνέχεια να τύχουν του ευεργετήματος της διπλής μοριοδότησης!! Τέτοιο ήθος, τέτοια δεοντολογία, τέτοιος σεβασμός στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς από την συγκυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ!
Οι πρώην αντιμνημονιακοί μνημονιοσκίστες, από τη μία αφαιρούν εισοδήματα και κατακτήσεις από τον κόσμο της εργασίας και από την άλλη εκτός από συσσίτια τώρα μοιράζουν και μόρια!! Στα τελευταία είναι και απλόχεροι καθώς είναι και τζάμπα!
Καλούμε τον Υπουργό Παιδείας να πάψει να ασχολείται με το πρωινό ξύπνημα των μαθητών και τα «πρωτοποριακά» σχέδιά του για το ωράριο των σχολείων και τους οικογενειακούς καβγάδες λόγω ύπνου(!!), και να σταματήσει τις ρουσφετολογικές τακτικές που τον εκθέτουν στα μάτια των αναπληρωτών αλλά και της κοινωνίας.
Οι αγώνες που δόθηκαν για να περάσουμε από την αδιαφάνεια και το ρουσφέτι, στις αξιοκρατικές επιλογές και λειτουργίες δεν μπορούν να ακυρωθούν όσο και να το προσπαθήσουν. Και αυτή η απαράδεκτη ενέργειά τους θα περάσει στην εκπαιδευτική ιστορία ως πράξη ντροπής!
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης καλεί όλους τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς να κάνουν δήλωση επανατοποθέτησης ώστε σε περίπτωση απόρριψης να μπορούν να προσφύγουν νομικά.
Καλούμε επίσης το ΔΣ της ΔΟΕ, να στηρίξει με κάθε συνδικαλιστικό και νομικό τρόπο τους συναδέλφους. Η ρουσφετολογική τακτική του υπουργείου Παιδείας δεν μπορεί να μείνει αναπάντητη. Οι αρχές της ισονομίας και της διαφάνειας είναι για μας αδιαπραγμάτευτες.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Η εικονική πραγματικότητα της εκπαίδευσης προσφύγων απέχει πολύ από τη σχολική πραγματικότητα!
Με το υπ αριθμ 261/23-8-2018, έγγραφο του Γενικού Γραμματέα του υπουργείου Παιδείας, προς τη ΔΟΕ, δίνονται τα παρακάτω στοιχεία για την εκπαίδευση προσφυγοπαίδων:
«… όσον αφορά τα παιδιά πρόσφυγες που φοίτησαν σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση:
Αντί οποιασδήποτε κριτικής, παραθέτουμε τις μαρτυρίες τριών εκπαιδευτικών, για την κατάσταση που επικράτησε στο σχολείο τους την προηγούμενη σχολική χρονιά:
Μαρτυρία 1η:
«… δεν μπορώ άλλο αυτά τα ψέματα. Στο σχολείο μας πέρσι με συνοπτικές διαδικασίες έφεραν πριν τα Χριστούγεννα 10-11 προσφυγόπουλα από το Αφγανιστάν και τη Συρία. Κανείς από τους αρμόδιους δεν ασχολήθηκε. Η διερμηνέας ήρθε στο σχολείο μία φορά για τα βασικά, έπειτα την ψάχναμε. Οι υπεύθυνοι διαχείρισης του προσφυγικού στην περιφέρεια έκαναν την εμφάνισή τους μία φορά. Ο κατά το νόμο υπεύθυνος σχολικός σύμβουλος δεν ήρθε ποτέ στο σχολείο. Εκπαιδευτικό υλικό δεν στάλθηκε ποτέ στο σχολείο.
Ξεχωριστή αίθουσα στο σχολείο δεν υπήρχε και χρησιμοποιήθηκε η αίθουσα πολλαπλών χρήσεων. Τα παιδιά έλειπαν κάθε Παρασκευή για θρησκευτικούς λόγους. Δεν γνωρίζαμε πότε τρώνε και πότε όχι.
Δεν υπήρχε καλή συνεργασία μεταξύ Αφγανών και Σύριων. Ευτυχώς κάποια από τα μεγαλύτερα παιδιά μιλούσαν λίγα Αγγλικά και μπορούσαμε να επικοινωνήσουμε στοιχειωδώς.
Στο σχολείο υπήρχε τμήμα υποδοχής Ι (ΖΕΠ1). Τέλη Φεβρουαρίου ήρθε μια δασκάλα λόγω πιέσεων των γονέων, η οποία έφυγε από το σχολείο μετά από 10 ημέρες. Περίπου το Πάσχα το τμήμα μετατράπηκε σε ΖΕΠ2. Η δασκάλα των προσφύγων ήρθε ενάμισι μήνα πριν τη λήξη και λόγω προβλημάτων στο σχολείο την χρέωσαν στα προσφυγόπουλα αλλά έκανε παράλληλη στήριξη σε ένα παιδί.
Ο υποφαινόμενος για όσο καιρό είχα προσφυγόπουλο στην τάξη έκανα μάθημα και στα ελληνικά και στα αγγλικά. Έγραφα στον πίνακα με πράσινο για το προσφυγόπουλο, με μπλε για τα υπόλοιπα παιδιά και με κόκκινο για όλους!
Αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν να φοιτήσουν στο σχολείο μόλις τρία παιδιά μέχρι το τέλος. Χαρτιά βέβαια πήραν όλα!...»
Μαρτυρία 2η:
«…οι μαθητές που γράφτηκαν εξ αρχής στην ΤΥ ΖΕΠ του σχολείου μας ήταν 15 στον αριθμό, ωστόσο επειδή κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους υπήρξαν αποχωρήσεις μαθητών, οι οποίοι μετακινήθηκαν από το ΚΕΦ, ο αριθμός σταδιακά μειώθηκε. Στην πορεία έγιναν επιπλέον 9 εγγραφές συνολικά, νέων μαθητών. Ο αριθμός των εγγεγραμμένων μαθητών έφτασε τους 24 (συμπεριλαμβανομένων και όσων έφυγαν χωρίς όμως να μπορεί να γίνει η διαγραφή τους). Ο αριθμός των μαθητών που σταθερά παρακολούθησαν τη ΤΥ Ι ΖΕΠ κυμαινόταν από 9 – 15 καθημερινά. Η προσέλευση των μαθητών στο σχολείο με κάποιες εξαιρέσεις δεν μπορεί να χαρακτηριστεί τακτική και σταθερή. Υπήρξαν περιπτώσεις μαθητών που απείχαν από το σχολείο για διάστημα ενός μήνα ή και περισσότερο.
Κατά τη μαθησιακή διαδικασία προέκυψαν σημαντικά προβλήματα. Αρχικά η μη ενημέρωση τόσο των εκπαιδευτικών του σχολείου που θα ιδρυόταν η ΤΥ Ι ΖΕΠ μαθητών προσφύγων, όσο και των γονέων και κηδεμόνων των γηγενών μαθητών και γενικότερα της τοπικής κοινότητας ώστε να εξασφαλιστεί η συνεργασία τους για την επιτυχή εφαρμογή του προγράμματος εκπαίδευσης των μαθητών προσφύγων. Η απουσία μέριμνας από την πολιτεία, ώστε να εξασφαλιστεί η απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή για τη λειτουργία της ΤΥ Ι ΖΕΠ. Το χάσμα της γλώσσας και η μη επαρκής (σχεδόν ανύπαρκτη) βοήθεια μεταφραστή, υπήρξαν από την αρχή μεγάλο εμπόδιο σε όλους τους τομείς της σχολικής ζωής και ειδικότερα κατά τη διδασκαλία. Η μη επαρκής επιμόρφωση της εκπαιδευτικού σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και εκπαίδευσης μαθητών προσφύγων, η μη πρόβλεψη από μέρους της πολιτείας για το καθημερινό κολατσιό των μαθητών προσφύγων.
Έπειτα η μη συνεπής και καθημερινή προσέλευση των μαθητών στο σχολείο, οι νέες εγγραφές που γίνονταν σε διάφορα χρονικά διαστήματα, δημιούργησαν καθυστερήσεις και προβλήματα στη μαθησιακή διαδικασία αφού συχνά έπρεπε να γίνουν επαναλήψεις των προηγουμένων, κάτι που έκανε τους παλιούς μαθητές να δυσανασχετούν...»
Μαρτυρία 3η:
«…στις 6 Οκτώβρη του 2016 ειδοποιήθηκα ότι θα έρθουν τα παιδιά αυτά στο σχολείο όχι από το Υπουργείο Παιδείας αλλά από μία συνάδελφο διευθύντρια στης οποίας επίσης το σχολείο θα πήγαιναν προσφυγόπουλα, με αποτέλεσμα να μην προλάβαινε να ειδοποιηθεί η τοπική κοινωνία μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο κυριολεκτικά, και για δύο μήνες περίπου να απειλούν οι γονείς ότι θα κάψουν το σχολείο.
Η περίοδος αυτή ήταν τρομερή. Είχαμε υποστήριξη από τον Περιφερειακό Διευθυντή, το Διευθυντή Διεύθυνσης και από το Σχολικό Σύμβουλο ή τους ΣΕΠ αλλά την αγχωτική καθημερινότητα που ζούσαμε κανείς δεν μπορούσε να τη νιώσει αν δεν βρισκόταν εκεί για να δει ότι οι «γείτονες» δεν αστειεύονται.
Επιπλέον σε αυτό, ερχόταν και το παραμύθι ότι τα σχολεία που έχουν πρόσφυγες θα πάρουν από το Δήμο έξτρα επιχορήγηση, πράγμα που δεν έγινε ποτέ. Έφεραν 70 παιδιά χωρίς να δώσουν χρήματα για να αγοράσουμε επιπλέον χαρτί υγείας, χαρτί κουζίνας, φάρμακα, απορρυπαντικά, χαρτί φωτοτυπικό, μαρκαδόρους και βάζαμε τα χρήματα από την τσέπη μας. Στο τέλος μας είπαν ότι χρήματα αυτά ούτως ή άλλως δε θα μπορούσε να τα δώσει ο Δήμος αφού τους πρόσφυγες τους είχαν αναλάβει ιδιωτικές εταιρίες.
Καθαρίζαμε μόνοι μας για ένα μεγάλο διάστημα μέχρι να έρθει έξτρα καθαρίστρια και φύλακας, γεγονός που προέκυψε από την καθημερινή με απειλητικό τρόπο επιμονή των γονέων ότι οι πρόσφυγες είναι βρώμικοι και ανεμβολίαστοι και, ενώ καθημερινά τους το διαψεύδαμε με χαρτιά που μας είχε στείλει το υπουργείο από το ΚΕΛΠΝΟ, εκείνοι παρέμεναν αμετάπειστοι. Δεν επέτρεπαν ούτε μαζί να κάνουμε διάλειμμα Ολοήμερο και ΔΥΕΠ και στην ουσία τους το επιβάλλαμε μετά το δεύτερο τρίμηνο φοβούμενοι καθημερινά για ατυχήματα.
Στο τέλος βέβαια κάναμε και γιορτές μαζί και ξεχωριστά αλλά όλα αυτά με την προϋπόθεση ότι την ερχόμενη χρονιά 2017-18 δε θα έρχονταν όλοι στο σχολείο, όπως και έγινε. Έφεραν μόνο 11 παιδιά και τα διένειμαν στις τάξεις οπότε πήραν άλλη ροή τα πράγματα…»
Απέναντι στην εικονική πραγματικότητα των αριθμώνπου ευημερούν, υπάρχει και η πραγματικότητα που βιώνουν καθημερινά οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές στα σχολεία. Αυτή απέχει πολύ από όσα από άγνοια ή από σκοπιμότητα περιγράφουν οι αρμόδιοι.
Δεν θέλουμε ισοπεδωτικά να αφορίσουμε τα πάντα καθώς έχουν γίνει σημαντικές προσπάθειες, όμως χρειάζεται να γίνουν πολλά περισσότερα βήματα ακόμα, για να μπορέσουμε ως κοινωνία και ως κράτος να είμαστε περήφανοι για την ποιότητα της εκπαίδευσης που παρέχουμε σε αυτά τα παιδιά.
Για να συμβεί όμως κάτι τέτοιο, οι υπεύθυνοι θα πρέπει να έχουν πραγματική και όχι εικονική γνώση του εκπαιδευτικού τοπίου, κάτι που δεν είμαστε καθόλου σίγουροι ότι συμβαίνει.
Για τη νέα σχολική χρονιά το Υπουργείο Παιδείας θα πρέπει να προχωρήσει έγκαιρα σε όλες εκείνες τις ενέργειες (έγκαιρη πρόσληψη του απαραίτητου αριθμού εκπαιδευτικών, προκειμένου να μην παρατηρούνται φαινόμενα υποστελέχωσης, βοηθητικού προσωπικού (καθαρίστριες, φύλακες), ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών, διερμηνέων, επιμόρφωσή όλων των εκπαιδευτικών των σχολείων που εμπλέκονται, αποστολή βιβλίων και εκπαιδευτικού υλικού, ενημέρωση και προετοιμασία των τοπικών κοινωνιών, στοχευμένα προγράμματα για τους γονείς των παιδιών προσφύγων ώστε να αντιληφθούν την αναγκαιότητα συνεργασίας και επικοινωνίας με το σχολείο που φοιτούν τα παιδιά τους, χρηματοδότηση των σχολείων) που θα εξασφαλίσουν πραγματικές προϋποθέσεις μάθησης για όλα τα παιδιά. Θα πρέπει επίσης να φροντίσει όλες οι υποστηρικτικές δομές να επιτελούν συνεχώς το έργο τους και όχι απλά να κάνουν μία εμφάνιση στα σχολεία και στη συνέχεια να εξαφανίζονται.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης θα συνεχίσει να συμβάλλει με όλες τις δυνάμεις της, όλα τα παιδιά, να έχουν ένα σχολείο αντάξιο των προσδοκιών της κοινωνίας.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
35000 παιδιά εκτός των παιδικών σταθμών!
Όσοι πολέμησαν την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης οφείλουν να ζητήσουν συγγνώμη
Ο Πρωθυπουργός της Χώρας υποσχόταν ότι κανένα παιδί δεν θα μείνει εκτός παιδικών σταθμών!
Η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) υποστήριζε πως οι Δήμοι θα αναγκαστούν να απολύσουν προσωπικό γιατί δεν θα υπάρχουν παιδιά να φοιτήσουν στους παιδικούς σταθμούς, αν εφαρμοστεί η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση!
Πολλοί Δήμοι της Χώρας αρνήθηκαν να εφαρμόσουν τη δίχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση στις περιοχές τους, ακολουθώντας την ΚΕΔΕ.
Κόμματα του ελληνικού Κοινοβουλίου (ΝΔ, Δημοκρατική Συμπαράταξη, ΠΟΤΑΜΙ, ΚΚΕ, Ένωση Κεντρώων) αρνήθηκαν να ψηφίσουν τη θεσμοθέτηση της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης για διάφορους λόγους.
Η Ομοσπονδία εργαζομένων στους Δήμους της Χώρας (ΠΟΕ-ΟΤΑ) έλεγε πως θα απολυθούν εργαζόμενοι γιατί δεν θα υπάρχουν παιδιά να φοιτήσουν στους παιδικούς σταθμούς αν εφαρμοστεί η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση και έκανε κινητοποιήσεις ενάντια στη γενίκευση αλλάζοντας παλαιότερη θέση της που την υποστήριζε!
Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Βρεφονηπιαγωγών (ΠΑΣΥΒΝ) έλεγε πως θα απολυθούν εργαζόμενοι γιατί δεν θα υπάρχουν παιδιά να φοιτήσουν στους παιδικούς σταθμούς αν εφαρμοστεί η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και συμμετείχε σε κινητοποιήσεις ενάντια στη θεσμοθέτησή της!
Τώρα που τα επίσημα κρατικά στοιχεία αναφέρουν ότι 35000 παιδιά έμειναν εκτός παιδικών σταθμών, όλοι αυτοί δεν μπορούν να σιωπούν και να κρύβονται! Οφείλουν να ζητήσουν συγγνώμη για όσα λανθασμένα έλεγαν. Για τον πόλεμο που είχαν κηρύξει σε έναν σημαντικό εκπαιδευτικό θεσμό.
Η υπεύθυνη στάση της ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ είναι απόλυτα δικαιωμένη.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, ζητά από την Κυβέρνηση την άμεση εφαρμογή σε όλη την Ελληνική Επικράτεια της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης, την οποία σωστά θεσμοθέτησε, χωρίς όμως να αναλάβει η ίδια κανένα απολύτως κόστος, παραπέμποντάς την στο μέλλον για να υλοποιηθεί από άλλους και χωρίς να δημιουργήσει τις ανάλογες υποδομές ούτε να έχει κάνει κάποια στοιχειώδη πρόβλεψη για τη μελλοντική δημιουργία τους.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Να ανακοινώσει το Υπουργείο Παιδείας αν θα υπάρχει διπλασιασμός των μονάδων συνθηκών διαβίωσης.
Όχι άλλα παιχνίδια στην πλάτη των αναπληρωτών!
Αύριο 30 Αυγούστου, λήγει η προθεσμία υποβολής δηλώσεων περιοχών για τοποθέτηση αναπληρωτών εκπαιδευτικών και κανείς δεν γνωρίζει, μετά την απόφαση για την αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων, αν θα διπλασιάζονται οι μονάδες συνθηκών διαβίωσης και αν αυτό ισχύσει, σε ποια ακριβώς σχολεία θα συμβεί.
Σύμφωνα με το άρθρο 5 του Ν.4283/14 οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε σχολεία Θ και Ι κατηγορίας, διπλασιάζουν τις μονάδες συνθηκών διαβίωσης.
Οι μονάδες συνθηκών διαβίωσης Θ και Ι όταν ψηφίστηκε η σχετική διάταξη στον Ν.4283/14 ήταν οι υψηλότερες στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Τώρα όμως με τη νέα μοριοδότηση υπάρχουν ακόμη υψηλότερες μονάδες (σχολεία ΙΑ ,ΙΒ και ΙΓ κατηγορίας).
Καθώς ο προηγούμενος νόμος δεν έχει αλλάξει μέχρι στιγμής, θα παρουσιασθεί το τραγελαφικό φαινόμενο να διπλασιάζουν τις μονάδες συνθηκών διαβίωσης τα σχολεία Θ και Ι κατηγορίας, ενώ τα σχολεία ΙΑ ,ΙΒ και ΙΓ κατηγορίας στα οποία οι συνθήκες είναι δυσκολότερες να μην τις διπλασιάζουν.
Το υπουργείο Παιδείας, ενώ η διαδικασία βρίσκεται σε εξέλιξη και η προθεσμία των δηλώσεων λήγει αύριο, δεν έχει γνωστοποιήσει στους ενδιαφερόμενους αναπληρωτές, τι ακριβώς θα ισχύσει ώστε να κάνουν τον ατομικό τους προγραμματισμό. Αυτό είναι απαράδεκτο. Δημιουργεί επίσης δικαιολογημένες υπόνοιες ότι δεν είναι η ανικανότητα των διοικούντων η αιτία του προβλήματος, αλλά όλο αυτό έχει συμβεί για να μπορούν οι αρεστοί (που θα γνωρίζουν τι τελικά θα γίνει) να ευνοηθούν έναντι των ανυποψίαστων.
Το υπουργείο Παιδείας οφείλει άμεσα να ξεκαθαρίσει τις προθέσεις του και να δώσει παράταση της προθεσμίας υποβολής ώστε όλοι να πάρουν τις αποφάσεις τους γνωρίζοντας τι θα συμβεί και όχι προσπαθώντας να μαντέψουν.
Σε κάθε άλλη περίπτωση είναι εκτεθειμένο στα μάτια των εκπαιδευτικών παίζοντας ανεπίτρεπτα παιχνίδια για να ευνοήσει κάποιους σε βάρος των πολλών.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.