Ενημέρωση για τη διαδικασία τοποθέτησης
νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών
Με το άρθρο 3, παρ. 3ετου Π.Δ.50/1996, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 3 του Π.Δ.100/1997, τα ΠΥΣΠΕ πραγματοποιούν προσωρινή τοποθέτηση των νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών, μετά τη διενέργεια των μεταθέσεων εντός της ίδιας περιοχής.
Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 13 του Π.Δ.50/1996, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, ορίζεται ότι οι ανήκοντες στις ειδικές κατηγορίες μετάθεσης προηγούνται έναντι των λοιπών εκπαιδευτικών.
Με τον ν.4653/2020 (άρθρο 66), έχει αντικατασταθεί η παράγραφος 5 του άρθρου 62 του ν.4589/2019 και οι νεοδιοριζόμενοι τοποθετούνται προσωρινά σε κενή θέση σχολικής μονάδας της περιοχής διορισμού με απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης, ύστερα από πρόταση του οικείου Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Υ.Σ.Π.Ε. ή Π.Υ.Σ.Δ.Ε.), σύμφωνα με το άρθρο 2 του Π.Δ.144/1997, καθώς και το άρθρο 46 του ν.2413/1996, όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 9 του άρθρου 8 του ν.2817/2000, όπου αναφέρεται ότι:«…οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης διορίζονταιστις περιοχές μετάθεσης, τίθενται στη διάθεση των οικείων περιφερειακών συμβουλίων και τοποθετούνται προσωρινά με απόφαση του προϊσταμένου της οικείας διεύθυνσης εκπαίδευσης, ύστερα από πρόταση του οικείου περιφερειακού συμβουλίου σε κενές θέσεις σχολείων της περιοχής…».
Η οριστική τοποθέτηση των νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών πραγματοποιείται κατά τη διαδικασία των μεταθέσεων, στο πλαίσιο της οποίας συγκρίνονται, κατά περίπτωση, με τους λοιπούς εκπαιδευτικούς του κλάδου τους.
Κριτήρια για τις μεταθέσεις και τοποθετήσειςτων εκπαιδευτικών αρμοδιότητας ΠΥΣΠΕ σύμφωνα με τις διατάξεις του Π.Δ.50/1996 (άρθρο 16) είναι:
Σε περίπτωση ισοβαθμίας εκπαιδευτικών κατά τις μεταθέσεις στην ίδια περιοχή και τις τοποθετήσεις προηγούνται οι εκπαιδευτικοί που υπερέχουν κατά κριτήριο, εάν αυτά συντρέχουν και με την εξής σειρά:
Σε περίπτωση ισοβαθμίας και στα επιμέρους κριτήρια λαμβάνεται υπόψη η ημερομηνία και η σειρά δημοσίευσης του διορισμού τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Στο άρθρο 2, παρ. 2 του Π.Δ.144/1997 «Τοποθέτηση νεοδιοριζομένων»αναφέρεται ότι σε περίπτωση που οι ίδιες θέσεις ζητούνται από περισσότερους υποψήφιους προτιμώνται κατά σειρά όσοι έχουν τις περισσότερες μονάδες τοποθέτησης από οικογενειακούς λόγους, συνυπηρέτηση και εντοπιότητα, όπως αυτές καθορίζονται από τις διατάξεις που ισχύουν για τις μεταθέσεις και τοποθετήσεις εκπαιδευτικών, χωρίς, όμως, να υπάρχει αναφορά στην τοποθέτηση των ειδικών κατηγοριών, στην προϋπηρεσία και στις Μονάδες Συνθηκών Διαβίωσης.
Από τον συνδυασμό των προηγούμενων παραγράφων θεωρούμε ότι η προσωρινή τοποθέτηση των νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών πρέπει να πραγματοποιηθεί με τις μονάδες μετάθεσης, όπως αυτές καθορίζονται για τη διαδικασία των μεταθέσεων - τοποθετήσεων εντός ΠΥΣΠΕ, σύμφωνα με το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο με το οποίο πραγματοποιούνται οι τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών που βρίσκονται στη διάθεση των υπηρεσιακών συμβουλίων, δηλ. με την προσμέτρηση του συνόλου των κριτηρίων.
Οι νεοδιοριζόμενοι υποχρεούνται να παραμείνουν στην περιοχή διορισμού τους για χρονικό διάστημα τουλάχιστον δύο σχολικών ετών.Οποιαδήποτε υπηρεσιακή μεταβολή που επιφέρει μεταβολή της τοποθέτησης αυτής, όπως απόσπαση ή μετάθεση, βάσει γενικής ή ειδικής διάταξης κατά το ως άνω χρονικό διάστημα, δεν επιτρέπεται. Σε περίπτωση διορισμού στην Ε.Α.Ε., επιπροσθέτως, ο νεοδιοριζόμενος υποχρεούται να υπηρετήσει στην Ε.Α.Ε. για χρονικό διάστημα τουλάχιστον πέντε ετών.
Επίσης, στο άρθρο 58 του ν.4653/2020 αναφέρεται ότι όποιος/α δεν αναλάβει υπηρεσία ή παραιτηθεί μέσα σε ένα χρόνο από τη δημοσίευση των ονομάτων σε ΦΕΚ αποκλείεται από όλες τις διαδικασίες διορισμού το τρέχον και τα επόμενα δυο σχολικά έτη.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
(Ν)τροπολογία για την «επιλογή» στελεχών εκπαίδευσης:
Επιστροφή στα «γαλάζια» παιδιά του 2004!!
Με μια (ν)τροπολογία βγαλμένη από το χρονοντούλαπο της ιστορίας της δεξιάς παράταξης, που θυμίζει και το πρόσφατο παρελθόν της επανίδρυσης του κράτους επί Καραμανλή, η Κυβέρνηση της Ν.Δ. και η υπουργός Παιδείας η κ. Κεραμέως, μας επαναφέρουν στις αλήστου μνήμης εποχές του 2004. Τότε που, σε μια νύχτα, «καρατόμησαν» όλα τα στελέχη της Διοίκησης της Εκπαίδευσης και τοποθέτησαν στις θέσεις τους τα «δικά» τους παιδιά.
Η κυρία Κεραμέως, εζήλωσε τις "δάφνες" της κυρίας Γιαννάκου και προχωρά 16 χρόνια μετά, με τις ίδιες αναξιοκρατικές και κομματικές διαδικασίες διορισμού των «ημετέρων». Οι προεκλογικές δεσμεύσεις της Κυβέρνησης της Ν.Δ. για διαφάνεια και αξιοκρατία στη στελέχωση της Διοίκησης δεν ήταν τίποτε άλλο, παρά μόνο λόγια του αέρα.
Η υπουργός Παιδείας -που διατυμπάνιζε από πέρυσι πως τάχα ήταν έτοιμη- ένα χρόνο τώρα δεν κατάφερε να εισάγει στη Βουλή για ψήφιση ένα νομοσχέδιο για την επιλογή στελεχών που να εγγυάται την αξιοκρατία! Είναι η ίδια η κ. Κεραμέως που, εν μέσω πανδημίας, χωρίς κανένα διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα, ψήφισε μόλις τον Ιούνιο, το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία το οποίο προέβλεπε και την παράταση της θητείας των ήδη υπηρετούντων Διευθυντών Εκπαίδευσης!!
Αποδεικνύεται έτσι, πως κανένα σχέδιο, κανένα όραμα για την Παιδεία και την εκπαίδευση δεν έχει. Νομοθετεί "ως έτυχε" κάθε φορά, ανάλογα με τις πιέσεις που δέχεται. Πιέζουν οι σχολάρχες, ψηφίζει νόμο για απολύσεις ιδιωτικών εκπαιδευτικών, πιέζουν κομματικά στελέχη της ΝΔ, διορίζει τα στελέχη της Διευθυντές Εκπαίδευσης. Πόσες πιέσεις να αντέξει κι αυτή;
Η όλη διαδικασία δεν απέχει από τη γελοιότητα. Είναι γελοιότητα!
Ένα διορισμένο από την υπουργό πενταμελές συμβούλιο (στο οποίο ούτε καν οι αιρετοί θα συμμετέχουν) θα αποφασίσει μέσα σε πέντε μέρες, από τους φακέλους των υποψηφίων -χωρίς καν την παρουσία τους στο συμβούλιο- ποιοι είναι οι καταλληλότεροι για Διευθυντές Εκπαίδευσης. Πρόκειται για ευτελισμό και γελοιοποίηση της διαδικασίας επιλογής. Με "αγωνία" αναμένουμε κι αυτή τη φορά να δούμε ποιοι «πρόθυμοι» Πανεπιστημιακοί δάσκαλοι θα δεχτούν να παίξουν αυτόν τον ρόλο..
Έτσι αντιλαμβάνεται η κυβέρνηση της ΝΔ και η κ. Κεραμέως τη στελέχωση της Διοίκησης της Εκπαίδευσης. Με κατάργηση των μοριοδοτούμενων κριτηρίων επιλογής, με αποπομπή των αιρετών από τα συμβούλια και με διορισμό στις θέσεις των "δικών της παιδιών". Είναι αυτή η νοοτροπία που διαχρονικά διατρέχει τις κυβερνήσεις της ΝΔ να αντιμετωπίζουν το κράτος ως λάφυρο και τις θέσεις ως "ιμάτια" για τους «ημέτερους».
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών ΠΕ, καταγγέλλει σε όλο τον εκπαιδευτικό κόσμο τις απαράδεκτες μεθοδεύσεις της Κυβέρνησης της ΝΔ και της κ. Κεραμέως που γυρίζουν την εκπαίδευση χρόνια πίσω, στην εποχή των «Μαυρογιαλούρων».
Καλούμε τα Κόμματα της αντιπολίτευσης να «σφυροκοπήσουν» την τροπολογία που παραβιάζει κάθε αρχή διαφάνειας και διαιωνίζει την «ημετεροκρατία». Καλούμε επίσης τη Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας να τοποθετηθεί άμεσα για το θέμα και να καταγγείλει την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για τον απαράδεκτο, για μια ακόμη φορά, εμπαιγμό. Να απαιτήσει εδώ και τώρα την απόσυρση της (ν)τροπολογίας και την καθιέρωση ενός αδιάβλητου συστήματος επιλογής στελεχών με αντικειμενικά και μετρήσιμα κριτήρια που θα εγγυάται τη διαφάνεια και την αξιοκρατία.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Η Αγία Σοφία είναι ένα μνημείο που δεν ανήκει στην Τουρκία
αλλά σε ολόκληρη την ανθρωπότητα. Πρέπει να παραμείνει Μουσείο!
Συστράτευση όλων για να αποτραπεί το «έγκλημα»!
Η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας της Τουρκίας να καταργήσει την απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου της 24ης Νοεμβρίου του 1934, την οποία είχε υπογράψει ο θεμελιωτής της Τουρκικής Δημοκρατίας Μουσταφά Κεμάλ και μετέτρεπε την Αγία Σοφία σε μουσείο καθώς και η υπογραφή στη συνέχεια από τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν του Προεδρικού διατάγματος με το οποίο το μνημείο περνά στην αρμοδιότητα της τουρκικής Προεδρίας και συγκεκριμένα στη διεύθυνση θρησκευτικών υποθέσεων, άνοιξαν τον δρόμο ώστε ένα από τα εμβληματικότερα και ιστορικότερα μνημεία του κόσμου να μετατραπεί σε τζαμί.
Η συγκεκριμένη απόφαση, έχει ξεκάθαρη εσωτερική πολιτική στόχευση και συμβολίζει, με τον πιο ακραίο τρόπο, τη στρατηγική επιλογή του Ερντογάν να τοποθετήσει την Τουρκία εκτός των ορίων της Δύσης. Όχι απλώς εκτός των ορίων του δυτικού νομικού και πολιτικού πολιτισμού, αλλά εκτός των ορίων της Δύσης ως ιστορικής και στρατηγικής οντότητας. Ο νομπελίστας Τούρκος διανοούμενος Ορχάν Παμούκ δήλωσε συγκλονισμένος: «η κίνηση της Άγκυρας μας αφαίρεσε την υπερηφάνεια που είχαμε (οι Τούρκοι) να είμαστε μέρος ενός κοσμικού μουσουλμανικού κράτους»!
Η Αγία Σοφία, αυτό το αρχιτεκτονικό κόσμημα με ιστορία 1500 ετών, το οποίο αποτελεί μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Unesco από το 1985, ανήκει σε ολόκληρη την ανθρωπότητα και όχι μόνο στην Τουρκία. Η μετατροπή της σε ισλαμικό τέμενος θα αποτελέσει προσβολή για όλο τον πολιτισμένο κόσμο και όχι μόνο για την Ελλάδα.
Η Χώρα μας, θα πρέπει να κινηθεί με σοβαρότητα και υπευθυνότητα και μακριά από ευτυχώς λίγες ανόητες έξαλλες οπισθοδρομικές και βαθιά συντηρητικές φωνές, οι οποίες ζητούν αντίστοιχα αντίποινα για την πράξη της Τουρκίας, στην κατεύθυνση της ανάδειξης του ζητήματος σε παγκόσμιο επίπεδο και στην αμφισβήτηση της νομιμότητας της μονομερούς αυτής απόφασης στα αρμόδια παγκόσμια όργανα. Ο ΟΗΕ, η Unesco, το Συμβούλιο της Ευρώπης, η Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να καταδικάσουν απερίφραστα την ενέργεια της Τουρκίας και να επιβάλουν τις απαραίτητες κυρώσεις, μέχρι την αναθεώρηση της. Τα απλά λόγια συμπαράστασης δεν αρκούν.
Το συνδικαλιστικό κίνημα, θα πρέπει επίσης, μέσω της ΔΟΕ, να ενεργοποιήσει τις εκπαιδευτικές οργανώσεις τόσο σε Ευρωπαϊκό επίπεδο (ETUCE) όσο και σε Παγκόσμιο (EducationInternational) και να ζητήσει ψηφίσματα καταδίκης της απαράδεκτης ενέργειας. Στην ίδια κατεύθυνση θα πρέπει να κινηθούν και οι Πρωτοβάθμιοι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών της Χώρας.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς, τις συνδικαλιστικές παρατάξεις, τα πολιτικά κόμματα και τον ελληνικό λαό σε συστράτευση προκειμένου ενωμένοι να αγωνιστούμε όλοι, για την αποτροπή της επαίσχυντης πράξης της Τουρκίας.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Κοιλοπονούσε «βουνό» και γέννησε «ποντίκι», σε απευθείας μετάδοση μέσω καμερών, το Υπουργείο Παιδείας…
Εκδόθηκε η υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 1859-15/5/2020) με την οποία η Υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως και η Υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη που την υπογράφουν, νομίζουν πως μπορούν να περισώσουν το επικοινωνιακό τους αφήγημα, πως είναι οι μόνες που ενδιαφέρονται για τους μαθητές, αλλά δεν τις αφήνουν να υλοποιήσουν το έργο τους, ομάδες οργανωμένων συμφερόντων (εκπαιδευτικοί, Σύλλογοι γονέων, πολιτικά Κόμματα, Πανεπιστημιακή κοινότητα, κοινωνία).
Όσο βέβαια και να προσπαθούν είναι αδύνατο να κρύψουν, πως όλη αυτή η «παράσταση» στήθηκε για να αφαιρεθεί η δυνατότητα να μην πληρώσουν δίδακτρα, οι γονείς των μαθητών που τα παιδιά τους φοιτούν σε ιδιωτικά σχολεία και δεν θα πηγαίνουν μετά το άνοιγμα των σχολείων γιατί έχουν συγγενικά πρόσωπα, σε ευπαθείς ομάδες.
Για αυτόν τον λόγο, εφευρέθηκε η παγκόσμια πρωτοτυπία της ζωντανής μετάδοσης των μαθημάτων από τη σχολική αίθουσα, ένα εκπαιδευτικό «BigBrother» δηλαδή, ώστε τα ιδιωτικά σχολεία να απαιτούν την καταβολή των διδάκτρων σε αυτούς που δεν πηγαίνουν σχολείο, καθώς τους εξασφαλίζουν τη δυνατότητα δήθεν παρακολούθησης.
Η Υπουργική απόφαση, η οποία βέβαια ξεκαθαρίζει πως οι σχολικές μονάδες είναι αυτές που θα αποφασίζουν εάν θέλουν να εφαρμόσουν τη ζωντανή μετάδοση (…Όλως εξαιρετικά και μέχρι τη λήξη του τρέχοντος διδακτικού έτους 2019-2020, οι σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δύνανται να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, δηλαδή απευθείας μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο από εκπαιδευτικό με τη χρήση κατάλληλων μέσων τεχνολογίας…), δεν μπορεί να κρύψει την αλαζονεία, την ασχετοσύνη και την καθεστωτική αντίληψη των δημιουργών της, καθώς:
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, γνωρίζει πάρα πολύ καλά πως δεν υπάρχει περίπτωση να υλοποιηθεί τίποτα από όλα αυτά στην πράξη, όχι επειδή κάποιοι το εμποδίζουν αλλά επειδή η παιδαγωγική επιστήμη και η σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα δεν το εγκρίνουν. Ο στόχος της όμως που σχετίζεται με όσα παραπάνω αναφέραμε, υπηρετείται, και αυτό είναι το μόνο που την ενδιαφέρει.
Οι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, εφαρμόζουμε την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, η οποία καμία σχέση δεν έχει με τις κάμερες στις σχολικές αίθουσες, σε όλη τη διάρκεια της πανδημίας και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε καθώς αντιλαμβανόμαστε το χρέος της ευθύνης μας.
Σε ότι αφορά στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, είναι βέβαιο πως ανοίγονται λαμπροί δρόμοι, εφαρμογής των πρωτότυπων ιδεών της περί εκπαιδευτικού «BigBrother», σε καθεστώτα όπως αυτό της Βόρειας Κορέας.Μετά την αποπομπή τους από το Υπουργείο Παιδείας, που από ότι φαίνεται δεν θα αργήσει, με δεδομένη την ανυπαρξία σοβαρού έργου, είναι πιθανό να αξιοποιηθούν σε τέτοιους «εξωτικούς εκπαιδευτικούς παραδείσους», όπου κανένας «κακός» δεν θα μπορεί να σταματήσει το έργο τους.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.