Η αλαζονική μοναχικότητα του Υπουργείου Παιδείας….........
Εν μέσω πανδημίας και χωρίς ουσιαστικό διάλογο κατέθεσε το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έδωσε στη δημοσιότητα το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία, που περιλαμβάνει σαρωτικές αλλαγές σε Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (Πρότυπα και πειραματικά σχολεία, Αγγλικά στο νηπιαγωγείο, αλλαγές στην κατανομή των ωρών διδασκαλίας, μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα, σχολικός κανονισμός, ποινή αναπληρωτών για μη ανάληψη υπηρεσίας, αλλαγές προγραμμάτων σε δημοτικό - γυμνάσιο - λύκειο, τράπεζα θεμάτων, βάση του 10, αλλαγή στον τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ, αξιολόγηση σχολικών μονάδων κι εκπαιδευτικών, εκλογή πρυτάνεων κλπ).
Είναι προφανές πως αντέγραψε τακτικές των προηγούμενων υπουργών Παιδείας των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, Φίλη και Γαβρόγλου, που όλα τα σημαντικά νομοθετήματα, τα περνούσανμε τα σχολεία κλειστά. Από τον κ. Φίλη η κατάργηση των σχολείων ΕΑΕΠ και η υποβάθμιση του ολοήμερου σχολείου αποφασίστηκε στις διακοπές του Πάσχα του 2016, ενώ από τον κύριο Γαβρόγλου το Π.Δ.79/2017 υπογράφηκε το καλοκαίρι του 2017, το σύστημα προσλήψεων κατατέθηκε στις διακοπές Χριστουγέννων 2018 και το νέοΛύκειο στις διακοπές Πάσχα 2019.
Χωρίς να λάβει υπόψη της τη συνολική αντίδραση της εκπαιδευτικής κοινότητας, που την καλούσε να μην προχωρήσει τώρα, που τα σχολεία είναι κλειστά και επιδεικνύοντας μια πρωτοφανή αλαζονεία, καταργεί το δημοκρατικό κεκτημένο δεκαετιών, όπου τα νομοσχέδια συζητούνταν, πριν κατατεθούν στη Βουλή, ευρύτατα με τους θεσμικούς φορείς (ΔΟΕ-ΟΛΜΕ), αλλά και ολόκληρη την κοινωνία.
Υπενθυμίζουμε ότι ο Νόμος 3848/10 -που τόσο επικρίθηκε από την εκπαιδευτική κοινότητα- συζητήθηκε επί τρίμηνο και ψηφίστηκε τον Μάιο του 2010, με τα σχολεία ανοικτά.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, καταγγέλλει την πρακτική της Υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως και της Υφυπουργού «αγγλικής γλώσσας» Σοφίας Ζαχαράκη, που δείχνουν περιφρόνηση προς την εκπαιδευτική κοινότητα και τα θεσμοθετημένα όργανα των εκπαιδευτικών και τις καλεί να μην προχωρήσουν στην κατάθεση και ψήφιση του πολυνομοσχεδίου εν μέσω πανδημίας και με τα σχολεία κλειστά.
Οι αλλαγές και οι μεταρρυθμίσεις στην Παιδεία χρειάζονται ευρύτατο διάλογο με όλους τους φορείς, που εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία, και συναινέσεις για να αντέχουν στον χρόνο και να μην αλλάζουν από κυβέρνηση σε κυβέρνηση κι από υπουργό σε υπουργό με θύματα, τελικά, τους μαθητές.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Υπουργείο Παιδείας: Εξ αποστάσεως μάθημα σχετικά με το πώς μπορείς να πνιγείς σε μια κουταλιά νερό…
Το συνοπτικό χρονικό του τραγέλαφου:
3 Απριλίου 2020: Διοχετεύεται στα ΜΜΕ η είδηση πως το Υπουργείο Παιδείας με απόφαση της υπουργού κυρίας Κεραμέως, θα δώσει tabletσε μαθητές και εκπαιδευτικούςπου έχουν ανάγκη, για όσο διάστημα πραγματοποιείται η εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
7 Απριλίου 2020:Με κατεπείγον έγγραφο, το υπουργείο Παιδείας, ζητά από τους διευθυντές των σχολείων μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα, προκειμένου να υπάρχει ισότιμη πρόσβαση στην εκπαιδευτική διαδικασία, να καταγράψουν τις ανάγκες σε εξοπλισμό των μαθητών και των εκπαιδευτικών της κάθε σχολικής μονάδας.
Το έγγραφο είναι τόσο προσεγμένο(…) που δεν ορίζει κανένα απολύτως κριτήριο, καθώς οι συντάκτες του δεν είχαν σκεφτεί(!!) πώς στο ερώτημα: ποιος δεν έχει φορητό υπολογιστή, η απάντηση όλων θα ήταν πως δεν έχουν. Μπροστά στον κίνδυνο οι διευθυντές των σχολείων να βρεθούν υπόλογοι και εκτεθειμένοι, έπραξαν απόλυτα σωστά, δηλώνοντας το σύνολο των μαθητών και εκπαιδευτικών του σχολείου, καθώς δεν μπορούσαν να γνωρίζουν τι υλικό υπάρχει στο σπίτι του καθενός…
8 Απριλίου 2020: Η υπουργός Παιδείας δηλώνει στη Βουλή πως εξοπλισμός μέσα από πρόγραμμα ΕΣΠΑ, ύψους 20 εκατομμυρίων ευρώ, αλλά και δωρεές ιδιωτών είναι στον δρόμο για τα σχολεία!
9 Απριλίου 2020:Με έγγραφο που υπογράφει η Γενική Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, διευκρινίζεται, ότι ο εξοπλισμός δεν αφορά τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς αλλά μόνο τις σχολικές μονάδες!!
Το έγγραφο αφήνει πάλι γκρίζες ζώνες για το πόσοι φορητοί υπολογιστές θα πρέπει να δηλωθούν, για παράδειγμα τόσοι όσοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου; Τόσοι όσοι τα τμήματα του σχολείου;
9 Απριλίου 2020: Ένα δίωρο περίπου μετά το προηγούμενο έγγραφο, φτάνει στα σχολεία νέα διευκρινιστική της προηγούμενης διευκρινιστικής, από τους περιφερειακούς διευθυντές εκπαίδευσης, οι οποίοι ενημερώθηκαν σε τηλεδιάσκεψη πως η αναλογία είναι ένας φορητός υπολογιστής για κάθε νηπιαγωγείο και ένας για κάθε 50 μαθητές και μέχρι συνολικά τέσσερις για κάθε δημοτικό σχολείο. Όποιο σχολείο έχει, δεν παίρνει τίποτα! Άνθρακες ο θησαυρός!!
Μετά από όλα αυτά είναι κοινή διαπίστωση, πως η χωρίς κανένα σοβαρό σχεδιασμό προσπάθεια διαχείρισης από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας του τεράστιου ζητήματος της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, με επικοινωνιακό μόνο τρόπο, το έχει εκθέσει στα μάτια της εκπαιδευτικής και της μαθητικής κοινότητας καθώς και σε ολόκληρης της κοινωνίας. Είναι ανεπίτρεπτο να προσπαθεί να δημιουργήσει μια εξωφρενικά ωραιοποιημένη εικόνα σε αντίθεση με ότι συμβαίνει στην πραγματικότητα γιατί έτσι δεν βοηθιέται η επίλυση των υπαρκτών προβλημάτων.
Είναι επίσης απαράδεκτο, να μην αφήνουν τους εκπαιδευτικούς να κάνουν τη δουλειά τους, «τρελαίνοντάς» τους καθημερινά με έγγραφα όπως αυτά που περιγράψαμε, με ανούσιες διαρκείς τηλεδιασκέψεις που είτε δεν έχουν να προσφέρουν τίποτα και γίνονται απλά για να δικαιολογήσουν κάποια στελέχη εκπαίδευσης τον ρόλο τους ενόψει των νέων επιλογών είτε γίνονται για να καλύψουν την ανάγκη κάποιων να παρουσιάζονται επαρκείς σε ότι αφορά τις προκλήσεις της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και όταν τελειώνουν έχουν δημιουργήσει περισσότερες απορίες από αυτές που υπήρχαν πριν γίνουν.
Οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, καταλαβαίνουμε πολύ καλά ποιο είναι το χρέος μας απέναντι στη νέα γενιά και την κοινωνία και προσπαθούμε να το επιτελέσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και με όλες μας τις δυνάμεις. Το υπουργείο Παιδείας καλό θα είναι να αντιμετωπίσει σοβαρά τις νέες συνθήκες και να βοηθήσει το έργο μας, αντί να ενδιαφέρεται για την επικοινωνιακή του εικόνα.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Αφήστε τους εκπαιδευτικούς να κάνουν τη δουλειά τους!
Διευκρινίσεις για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Σε περιόδους εξαιρετικών κρίσεων, όπως αυτή που διανύουμε, χρέος όλων μας είναι να παλέψουμε με όλα τα δυνατά μέσα, ο καθένας από τη θέση του και με όλες του τις δυνάμεις, για το κοινό καλό. Την ώρα της μάχης δεν έχουν θέση γκρίνιες, αλληλοκατηγορίες, καταλογισμός ευθυνών, ως άλλοθι αδράνειας. Την ώρα της μάχης αγωνίζεσαι. Χωρίς προαπαιτούμενα.
Όταν ο αγώνας τελειώσει, τότε υπάρχει χρόνος για απολογισμό, επισήμανση λαθών, καταλογισμό ευθυνών και συμπερασμάτων για το μέλλον. Όπως έχει γράψει ο μεγάλος Νίκος Καζαντζάκης «Μην καταδέχεσαι να ρωτάς: Θα νικήσουμε; Θα νικηθούμε; Πολέμα!!»
Οι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, παιδιά λαϊκών οικογενειών στη συντριπτική τους πλειοψηφία, αντιλαμβάνονται το χρέος της ευθύνης τους και από την πρώτη στιγμή της κρίσης προσπαθούν με όλες τους τις δυνάμεις να φανούν αντάξιοι των περιστάσεων. Στέκονται περήφανα, δίπλα σε όλους αυτούς που με κίνδυνο της υγείας και της ζωής τους αγωνίζονται στην πρώτη γραμμή του «μετώπου». Δίπλα στους νοσηλευτές, τους γιατρούς, τους εργαζόμενους στα σούπερ μάρκετ, στην καθαριότητα, στις μεταφορές, στους διανομείς. Σε ολόκληρο τον κόσμο της εργασίας που παλεύει.
Οι συνθήκες και τα μέσα δυσκολεύουν απίστευτα το έργο τους, δεν τα χρησιμοποιούν όμως ως άλλοθι. Εργάζονται νυχθημερόν από τους υπολογιστές, τα τηλέφωνα, τα στελέχη εκπαίδευσης από τα σχολεία τους, γιατί καταλαβαίνουν πως τα παιδιά μας χρειάζονται στήριξη, ενίσχυση, ενθάρρυνση, αισιοδοξία. Κάνουν με αίσθημα βαθύτατης ευθύνης το έργο τους.
Τα σχολεία δεν είναι κλειστά. Τα σχολεία λειτουργούν, όχι όμως στον φυσικό τους χώρο και δυστυχώς όχι με όλους τους μαθητές, καθώς κάποιοι δεν έχουν τη δυνατότητα και τα μέσα. Για αυτούς πρέπει το υπουργείο Παιδείας να βρει λύσεις (δωρεάν δεδομένα, προσφορά ταμπλετών κλπ), καθώς όλοι πρέπει να έχουν ισότιμη πρόσβαση στη γνώση.
Το υπουργείο Παιδείας, το οποίο είναι αλήθεια πως σηκώνει και αυτό, όπως όλοι, τεράστιο βάρος, από την πλευρά του,πρέπει να φροντίσει να λύνει προβλήματα και όχι με ασάφειες και διαρκείς παλινωδίες να «τρελαίνει» στην κυριολεξία τους εκπαιδευτικούς. Δεν μπορεί καθημερινά να προσθέτει νέα δεδομένα που αναιρούν τα προηγούμενα, που το ίδιο έχει αποφασίσει, με αποτέλεσμα να ερμηνεύονται κατά το δοκούν από τα στελέχη εκπαίδευσης.
Το Υ.ΠΑΙ.Θ. πρέπει να σταματήσει την επικοινωνιακή διαχείριση του ζητήματος της εκπαίδευσης, προσπαθώντας να πείσει ότι όλα λειτουργούν στην εντέλεια. Πρέπει να βοηθήσει ουσιαστικά στην επίλυση των πολλών προβλημάτων που υπάρχουν. Πρέπει να στηρίξει έμπρακτα τους εκπαιδευτικούς και να τους αφήσει επιτέλους να κάνουν τη δουλειά τους. Δεν είναι δυνατόν για παράδειγμα να γίνεται πραγματικός «πόλεμος» στις διάφορες πλατφόρμες και οι εκπαιδευτικοί εκτός από όλα τα άλλα να «λιώνουν» σε διαρκείς τηλεδιασκέψεις, οι οποίες όταν τελειώνουν έχουν δημιουργήσει περισσότερες απορίες και γκρίζες ζώνες από όσες υπήρχαν πριν αρχίσουν.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, θέλοντας να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να ξεκαθαρίσουν τι ακριβώς ισχύει, επισημαίνει τα ακόλουθα:
Στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΦΕΚ 68/20-03-2020) και στο άρθρο 65, παρ. 1 «Κατεπείγουσες ρυθμίσεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων» αναφέρεται ότι: «Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων μπορεί να λαμβάνει όλα τα αναγκαία μέτρα, ώστε να καθίσταται δυνατή για το σύνολο των εκπαιδευτικών δομών, ανεξαρτήτως τύπου και βαθμίδας, δημόσιων ή ιδιωτικών, η εξ αποστάσεως διδασκαλία.».
Με τις εγκυκλίους Φ8/38091/Δ4/16-03-2020 και39676/Δ2/20-03-2020 του Υ.ΠΑΙ.Θ., και συγκεκριμένα της Γενικής Διεύθυνσης Σπουδών, διαβιβάζονται οδηγίες για την υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και προτείνεται να αξιοποιηθούν πληροφοριακά συστήματα, δίκτυα και εφαρμογές που έχει αναπτύξει το Υ.ΠΑΙ.Θ., όπως για παράδειγμα η Ηλεκτρονική Τάξη (e-class) και η Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα (e-me). Αναφέρεται, επίσης, ότι μέθοδοι και εργαλεία που τυχόν έχουν ήδη αναπτυχθεί και χρησιμοποιούνται από τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς για την ανάγκη της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, είναι δυνατόν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούνται παράλληλα με όσα προτείνονται με το παρόν έγγραφο οδηγιών. Η επιλογή της πλατφόρμας που θα αξιοποιηθεί έγκειται στη διακριτική ευχέρεια του/της κάθε εκπαιδευτικού.
Τονίζεται, ακόμα, ότι στο πλαίσιο της αυτονομίας και της μεγαλύτερης ευελιξίας των σχολικών μονάδων, οι Διευθυντές των σχολείων διαμορφώνουν το πρόγραμμα της εξ αποστάσεως διδασκαλίας.Η διαδικασία υλοποιείται από κάθε εκπαιδευτικό είτε με σύγχρονες είτε με ασύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας είτε συνδυαστικά.
Σαφέστατα, από τα παραπάνω, προκύπτει ότι οι εκπαιδευτικοί έχουν τη δυνατότητα επιλογής, της πιο πρόσφορης σε αυτούς μεθόδου, για την υλοποίηση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας,η οποία είναι ένα εργαλείο για να διατηρήσουν οι μαθητές/τριες μας την επαφή τους με την εκπαιδευτική διαδικασία στις έκτακτες συνθήκες που βιώνει η χώρα μας, χωρίς, όμως, σε καμιά περίπτωση, να αποσκοπεί στο να υποκαταστήσει τη δια ζώσης εκπαίδευση ούτε να καλύψει τη διδακτέα ύλη.
Οι σύλλογοι διδασκόντων, ως κυρίαρχο όργανο, εκτιμώντας τη μοναδικότητα κάθε σχολικής μονάδας, έχουν τη δυνατότητα να αποφασίσουν ποια μέθοδο εξ αποστάσεως διδασκαλίας θα ακολουθήσουν,πάντα με γνώμονα τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών μας και το όραμα που έχουμε για ένα ισχυρό δημόσιο σχολείο, ένα σχολείο χωρίς αποκλεισμούς, ένα σχολείο που θα εξασφαλίζει την ισότιμη πρόσβαση όλων στη διαδικασία της μάθησης.
Στηρίζουμε τους μαθητές μας, ενισχύουμε το δημόσιο σχολείο!
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Δημοκρατική Συνεργασία: Συνοπτικός Συνταξιοδοτικός κώδικας 2020
https://drive.google.com/open?id=1_YUD6f0Dc3nh4KmB0udWY9xi7mBHv7hD