H ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
ΜΕ ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΙ Δ. ΕΛΛΑΔΟΣ
Ανοιχτή Επιστολή στον Πρόεδρο του ΠΤΔΕ,
Καθηγητή Γιώργο Νικολάου και στα μέλη ΔΕΠ του ΠΤΔΕ
Πάτρα, 15 Απριλίου 2019
ΚΟΙΝ.
Υπουργό Παιδείας, κ. Κώστα Γαβρόγλου
Αρχηγούς Κομμάτων συνταγματικού τόξο
Πρύτανι ΠΠ, καθ. Κ. Βενετσάνα Κυριαζοπούλου
Κοσμήτορα, Σχολής ΑΚΕ, καθ. Κ. Β. Κόμη
ΔΟΕ
Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος
Σύλλογο Δασκάλων και Νηπιαγωγών Πάτρας
Τοπικό και αθηναϊκό τύπο
Αγαπητέ Πρόεδρε,
Με έκπληξη, απορία και απογοήτευση πληροφορηθήκαμε ότι το ΠΤΔΕ δέχτηκε να συγχωνευτεί με το Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας του ΤΕΙ Δ. Ελλάδος. Αυτό, δηλαδή που αρνήθηκε το ΕΑΠ, έγινε δεκτό από εσάς και το Τμήμα.
Hπρώτη, βέβαια, απορία που μας δημιουργήθηκε, είναι τι άλλαξε από την τελευταία ομόφωνη απόφαση του Τμήματος για τις συνενώσεις ΑΕΙ/ΤΕΙ. Η απόφαση αυτή, η οποία μας βρήκε απόλυτα σύμφωνους, κατέληγε ότι το «Το ΠΤΔΕ, ομόφωνα και επί της αρχής είναι αντίθετο με το σχέδιο απορρόφησης του ΤΕΙ Δ. Ελλάδος από το ΠΠ και εξουσιοδοτεί τον πρόεδρο να καταψηφίσει τη σχετική πρόταση στη Σύγκλητο». Πώς εξηγείται η απότομη και αναιτιολόγητη στροφή; Η kolotoumbaήταν μέχρι τώρα γνωστή έννοια της πολιτικής σκηνής. Τώρα «εισέβαλε» και στον ακαδημαϊκό χώρο;
Έχετε, άραγε, εσείς και το Τμήμα επίγνωση τού «ακαδημαϊκού» αλλά και «εκπαιδευτικού εγκλήματος» που θα συντελεστεί, αν προχωρήσει η παραπάνω συγχώνευση ;
Ποια είναι, κατά τη γνώμη μας, τα στοιχεία του «εγκλήματος».
Τα Παιδαγωγικά Τμήματα, η μεγαλύτερη κατάκτηση των δασκάλων και νηπιαγωγών στον 20ό αιώνα, που ιδρύθηκαν με τον Ν.1268/1982 (αρ.. 46) και όχι το 1984, όπως γράφετε στο «σχέδιό σας» για τη συγχώνευση -μάλλον έτοιμο από καιρό…- και λειτούργησαν για πρώτη φορά το 1984 (ανάμεσα τους και το Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών της Πάτρας) και όχι το 1986, όπως επίσης σημειώνετε. Στόχος των ΠΤ ήταν να αποκτήσουν οι αυριανοί δάσκαλοι επιστημονική ταυτότητα, την ταυτότητα του παιδαγωγού/ψυχοπαιδαγωγού (βλ. πρακτικά του ιστορικού 1ου επιστημονικού συνεδρίου της ΔΟΕ, το 1983, με εισήγηση του Κ. Πόρποδα, π. προέδρου του Τμήματος).
Με βάση τα παραπάνω ιστορικά δεδομένα, διαμορφώθηκαν, συχνά με αποκλίσεις, τα Προγράμματα Σπουδών των Παιδαγωγικών Τμημάτων στα ελληνικά ΑΕΙ. Τι σχέση έχουν τα προγράμματα αυτά με τα προγράμματα σπουδών ενός Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας ΤΕΙ για να έλθουν «εις γάμου κοινωνίαν»; Γνωρίζετε, κάποια χώρα στον κόσμο (Ευρώπη και Αμερική), στην οποία να συνεκπαιδεύονται δάσκαλοι και κοινωνικοί λειτουργοί;
Στο σχέδιό σας αποφαίνεστε ότι τα Παιδαγωγικά Τμήματα έχουν κλείσει τον κύκλο τους!!!! Αλήθεια, από πού προκύπτει αυτό, αγαπητέ Πρόεδρε. Αν μοναδικό κριτήριο για τη λειτουργία ενός Τμήματος ήταν η απορροφητικότητα των πτυχιούχων του, τότε θα έπρεπε, με εξαίρεση τις Στρατιωτικές Σχολές, να κλείσουν αμέσως ΟΛΑ τα Τμήματα των ελληνικών ΑΕΙ. Το έγκλημα που θα συντελεστεί με τη συγχώνευση δεν θα είναι στιγμιαίο, αλλά θα είναι διαρκές. Τα κριτήριά για τη συγχώνευση δε φαίνεται να είναι ακαδημαϊκά. Είναι, μάλλον, μικροπολιτικά …. Από τα ακαδημαϊκά όργανα θα περίμενε κανείς, σεβόμενα την αυτονομία και αυτοτέλεια του Πανεπιστημίου, να υπερασπισθούν τις αποφάσεις των αρμόδιων οργάνων (Συγκλήτου και ΓΣ Σχολών και Τμημάτων) και να αντιδράσουν στον ετσιθελισμό και τον κρατικό αυταρχισμό του Υπουργού Παιδείας, στον «παρά φύσιν ακαδημαϊκό γάμο» των συνενώσεων ΑΕΙ/ΤΕΙ με «κουμπάρους» που, δυστυχώς, λαθροβιούν και στα ελληνικά ΑΕΙ κα μετατρέπονται σε «ιμάντες μεταβίβασης» του κρατικού αυταρχισμού. Δυστυχώς, και οι πρυτανικές μας Αρχές, σχεδόν στο σύνολό τους, στο θέμα των συνενώσεων λειτούργησαν απερίσκεπτα και χωρίς αρχές…
Και κάτι, ακόμη, πρόεδρε. Με τη συγχώνευση ανόμοιων και άνισων Τμημάτων που προωθείτε, έχετε αναλογιστεί ποια θα είναι στο μέλλον η επιστημονική και επαγγελματική ταυτότητα των πτυχιούχων του ΠΤΔΕ; Θα έχουμε «δύο σε ένα» με…. διπλό πτυχίο, ένα «Τμήμα πασπαρτού» σ’ ένα πανεπιστήμιο «supermarket» με Παραρτήματα στις πόλεις και κωμοπόλεις της Περιφέρειας…(κάτι μας θυμίζει αυτό από άλλες εποχές…). Τα πανεπιστημιακά Τμήματα, πρόεδρε, μπορεί να έχουν Τομείς ή κατευθύνσεις, αλλά χορηγούν ενιαίο πτυχίο. Κατανοείτε, λοιπόν, ότι με τη συγχώνευση κινδυνεύουν τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων δασκάλων; Και, ακόμη, γιατί ένας υποψήφιος για Παιδαγωγικό Δημοτικής να δηλώσει το «διπλό» Τμήμα της Πάτρας με κίνδυνο για την επαγγελματική του προοπτική και να μη δηλώσει ένα οποιοδήποτε άλλο «καθαρό» Παιδαγωγικό σε άλλο ΑΕΙ που του τη διασφαλίζει; Καταλαβαίνετε την καθίζηση που θα υποστεί το Τμήμα σε επίπεδο φοιτητών; Θα συρθεί προς τα κάτω ….Κανένα άλλο Παιδαγωγικό Τμήμα -και το όμορό σας Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών, ΤΕΕΑΠΗ, της Πάτρας είναι ομόφωνα εναντίον των συνενώσεων- δε διανοήθηκε να συνενωθεί με κάποιο ΤΕΙ. Είστε, με την έννοια αυτή, αρνητικά ….ΜΟΝΑΔΙΚΟΙ…..
Αν πρόεδρε, κάποια συνένωση είναι αναγκαία και για λόγους δημοσίου συμφέροντος, είναι η συνένωση των Παιδαγωγικών Τμημάτων Δασκάλων και Νηπιαγωγών -κακώς δημιουργήθηκαν ξεχωριστά το 1984- σ’ ένα Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης ή της Αγωγής με διαφοροποίηση των προγραμμάτων σπουδών μετά από κάποιο εξάμηνο (παράδειγμα εδώ είναι η Κύπρος). Τέτοιες προτάσεις θα βρεις στα πρακτικά του Τμήματος, αλλά δεν προχώρησαν εξαιτίας λίγων αντιδράσεων.
Πρόεδρε, αν το Τμήμα επέλεγε την αμφισβήτηση και την αντίσταση -αυτό έπραξαν όλα σχεδόν τα Τμήματα στο ΠΠ- στην εξουσία που επιχειρεί την κατάργηση της τεχνολογικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα με το διακριτό της ρόλο, θα είχε «πεδίο της δόξης» λαμπρό, απαιτώντας με γνώση, λογισμό και όραμα τα παρακάτω που θα ανέβαζαν και δε θα κατέβαζαν το Τμήμα:
1.. Την επανίδρυση του Διδασκαλείου, που δυστυχώς, έκλεισε επί υπουργίας Διαμαντοπούλου, παρά τις προσπάθειες που καταβάλαμε τότε για το αντίθετο. Έτσι, θα είχε το Τμήμα ακόμη μια «ανοιχτή πόρτα» για τους εκπαιδευτικούς της Περιφέρειας.
2. Την ανάληψη επιμορφωτικών προγραμμάτων για τους εκπαιδευτικούς της Περιφέρειας. Η δραστηριότητα αυτή μεταφέρεται στο ΕΑΠ!!!!! Και κανείς δε διαμαρτυρήθηκε….
3. Την παιδαγωγική κατάρτιση για τη χορήγηση «πιστοποιητικού παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας» (Ν. 2525/1997) των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που και αυτή, μάλλον, μεταφέρεται στο ΕΑΠ. Το ΠΤΔΕ Κρήτης ήδη χορηγεί τέτοια πιστοποιητικά.
4. Τη διάσωση από τον εκφυλισμό που νομοθετεί η κυβέρνηση των Πειραματικών Σχολείων, με τα οποία τα Παιδαγωγικά Τμήματα είχαν πάντοτε «οικογενειακούς δεσμούς» (την εποπτεία αυτών των σχολείων στο ΠΠ, θεσμό του 1929, κόσμησαν οι αείμνηστοι Α. Κοσμόπουλος, Α. Ζούμπος, Σ. Κρίβας κ.ά. για να μην αναφερθώ στους επιζώντες ). Εν τέλει, φαίνεται ότι η κυβέρνηση παίρνει άριστα στους πειραματισμούς αλλά μηδέν στην ΑΡΙΣΤΕΙΑ που της ασκεί μπούλινγκ …
Όπως, βλέπεις, πρόεδρε, τα Παιδαγωγικά Τμήματα δεν έχουν κλείσει τον κύκλο τους, έχουν αντικείμενο για όποιον μπορεί να το διαγνώσει, να το σχεδιάσει και να αγωνισθεί χωρίς εξαρτήσεις, εκδουλεύσεις και μικροπολιτικά παιγνίδια για να το υπηρετήσει.
Συνάδελφοι και συνοδοιπόροι του Παιδαγωγικού Τμήματος, σταματήστε το υπό εκτέλεση ατόπημα που θα εκτελέσει το Τμήμα, ένα Τμήμα που μαζί παλέψαμε να το φτάσουμε πολύ ψηλά και το φτάσαμε. Η σιωπή σας ή η ανοχή σας, θα είναι ΣΥΝΕΝΟΧΗ. Όλοι κρίνεστε και η κρίση για την κρίση που θα προκαλέσει η συγχώνευση θα είναι αμείλικτη και από τους φοιτητές σας και από τους δασκάλους που δεκαετίες αγωνίστηκαν για την ανωτατοποίηση της κατάρτισής τους και από τον ….μελλοντικό Δημαρά. Ό,τι χτίστηκε τα τελευταία τριάντα χρόνια, ΜΗ το γκρεμίζετε. Δε θα ξαναχτιστεί εύκολα.
Όσο είναι καιρός ανταποκριθείτε στο ρόλο της υπεράσπισης της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που αποτελεί το θεμέλιο της αγωγής και της μόρφωσης των Ελλήνων πολιτών.
Μην αφήσετε να περιθωριοποιηθεί το Τμήμα που θα διαφοροποιηθεί με τη συγχώνευση από τα άλλα.
Ομότιμοι καθηγητές
Δελλής Ιωάννης
Ιωαννίδης Γεώργιος (τ. καθηγητής)
Λαμπροπούλου Βενέτα
Μπουζάκης Σήφης
Παπούλια-Τζελέπη Παναγιώτα
Και άλλο αριστερό ηθικό πλεονέκτημα!
Ήταν δίκαιο και έγινε πράξη…
Δημιουργούν θέσεις με επιμίσθιο στα Πανεπιστήμια
για τους πρώην περιφερειακούς διευθυντές εκπαίδευσης!!
Με την κατάθεση του σχεδίου νόμου του υπουργείου Παιδείας με τίτλο: «Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις», πέφτει και το τελευταίο «φύλλο συκής» της κυβερνητικής πλειοψηφίας ΣΥΡΙΖΑ – «πρόθυμων» καρεκλοκένταυρων!
Στο άρθρο 67, παρ. 6 του σχεδίου νόμου προβλέπεται, ότι οι «ατυχήσαντες» κομματικοί εγκάθετοι, διορισμένοι Περιφερειακοί διευθυντές εκπαίδευσης, οι οποίοι είτε λόγω παντελούς έλλειψης προσόντων δεν τόλμησαν καν να καταθέσουν αίτηση συμμετοχής στη νέα διαδικασία επιλογής είτε δεν κρίθηκαν κατάλληλοι από τα συμβούλια που η ίδια η κυβέρνηση όρισε και δεν επελέγησαν, δεν θα επιστρέψουν στο σχολείο.
Η «φέρουσα» το «αριστερό ηθικό πλεονέκτημα» ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, δημιουργεί για όσους έχουν διατελέσει περιφερειακοί διευθυντές εκπαίδευσης, ειδικές θέσεις οργανωτικών συντονιστών στα Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης που θα λειτουργήσουν σε Πανεπιστήμια, στα οποία θα μπορούν να αποσπαστούν και μάλιστα για 5 χρόνια και με δυνατότητα ανανέωσης!!
Για να μην τους λείψει δε, το επίδομα των 900 ευρώ τον μήνα που εισέπρατταν σε περίοδο κρίσης, θεσπίζεται για αυτούς επιμίσθιο, το ύψος του οποίου θα καθοριστεί με κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και Οικονομίας και Οικονομικών!! Μια «ευαίσθητη αριστερή κυβέρνηση», δεν μπορεί να στερεί οικονομικούς πόρους από τους κομματικούς της φίλους!!
Στη συγκεκριμένη ρύθμιση συμπεριλαμβάνουν και τους διευθυντές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αλλά όχι αυτούς της πρωτοβάθμιας!! Αναρωτιόμαστε αν οι λόγοι που εξαιρούνται, έχουν να κάνουν με το ότι κρίνονται ανίκανοι να επιτελέσουν το «σοβαρό» αυτό έργο ή με το ότι οι περισσότεροι «ημέτεροι» βρίσκονται στην δευτεροβάθμια και δεν περισσεύει κάτι και για τους διευθυντές πρωτοβάθμιας;
Τα ίδια πρόσωπα που σωστά στηλίτευαντην απόφαση της προηγούμενης κυβέρνησης να βολέψει τους περιφερειακούς διευθυντές σε θέσεις σχολικών συμβούλων και παρίσταναν τους διαφορετικούς, τώρα εισηγούνται την εξευτελιστική για τους ίδιους διάταξη η οποία δεν κάνει τα ίδια, αλλά πολύ χειρότερα!!
Οι συνδικαλιστικοί «κολαούζοι»των κυβερνώντων που παλαιότερα έβγαζαν σκληρές ανακοινώσεις και ύψωναν τα «λάβαρα της επανάστασης», παρακολουθούν άλαλοι και δεν νιώθουν καμία ανάγκη να διαμαρτυρηθούν τώρα που τα «φιλαράκια» τους τακτοποιούνται!!
Αυτή είναι η αντίληψή τους περί συνδικαλιστικής σοβαρότητας και ηθικής!! Διατηρούν δε την παγκόσμια πρωτοτυπία να μην λένε κακιά κουβέντα για την κυβέρνηση και να ασχολούνται μόνο με την αντιπολίτευση, τον ΟΟΣΑ, τον ΣΕΒ, την ΚΕΔΕ και τη ΔΗΣΥ, έχοντας αναλάβει εργολαβικά τον ρόλο του κυβερνητικού εκπρόσωπου στα συνδικάτα!!
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, καταγγέλλει την απαράδεκτη ρύθμιση (το ίδιο είχε κάνει και με την προηγούμενη αντίστοιχη) και απαιτεί την απόσυρσή της. Καλεί τους πρώην Περιφερειακούς διευθυντές να μην κάνουν χρήση του εξοργιστικά προκλητικού προνομίου και να παραιτηθούν από αυτό. Καλεί τις συνδικαλιστικές παρατάξεις και τη ΔΟΕ να πάρουν θέση για το θέμα και ομόφωνα να ζητηθεί η απόσυρση της διάταξης.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
330 ευρώ μείωση στις κύριες συντάξεις στα 35 χρόνια υπηρεσίας των εκπαιδευτικών με τον Ν.4387/2016 των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ!!
Ο Νόμος Κατρούγκαλου για τις συντάξεις, που ψήφισε η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ (Ν. 4387/2016), ο οποίος άρχισε να εφαρμόζεται από τις 13/05/2016 ολοκληρώνεται -για όσους βγαίνουν στη σύνταξη από 1/1/2019- με μειώσεις που φτάνουν μέχρι κα το 40% των συντάξιμων αποδοχών. Καμία προσωπική διαφορά, πλέον, καμία προστασία!
Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ ψήφισε, πρώτα, τον Αύγουστο του 2015, (Ν. 4336 τρίτο μνημόνιο) την αύξηση των ορίων ηλικίας για όλους στα 67, χωρίς καμία εξαίρεση. Υπενθυμίζουμε ότι οι εκπαιδευτικοί μέχρι την ψήφιση του τρίτου μνημονίου από την συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ (Αύγουστος του 2015) είχαν ειδικές διατάξεις (Ν. 3075/02) που ψηφίστηκαν το 2002, ύστερα από κινητοποιήσεις χρόνων, οι οποίες προέβλεπαν ως όρια ηλικίας τα 55 και τα 60, ανάλογα με το έτος πρόσληψης.
Αυτή την ειδική ρύθμιση κατάργησε με το τρίτο μνημόνιο η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ και αύξησε τα όρια ηλικίας των εκπαιδευτικών για συνταξιοδότηση μέχρι 12 έτη!! Στις δε μητέρες με ανήλικο (που μπορούσαν να αποχωρήσουν στα 50) αύξησαν τα όρια ηλικίας μέχρι και 17 έτη!!
Μετά την πρωτοφανή αύξηση των ορίων ηλικίας (που αν την έκανε άλλη κυβέρνηση θα ξεσηκώνονταν και οι πέτρες!!) ήρθε με τον Νόμο Κατρούγκαλου να ολοκληρώσει πλήρως την κατεδάφιση του ασφαλιστικού συστήματος. Ο Νόμος αυτός μειώνει τις κύριες συντάξεις μέχρι και 40%, τις συντάξεις χηρείας μέχρι 60%, τις επικουρικές συντάξεις κατά 50% και το εφάπαξ κατά 20%.
Οι πρωτοφανείς μειώσεις γίνονται αφενός μεν με τα εξευτελιστικά ποσοστά αναπλήρωσης που δίνει, αφετέρου δε με τον υπολογισμό της σύνταξης στο σύνολο των αποδοχών του εργασιακού βίου (από το 2002 και μετά) και όχι στην τελευταία πενταετία, όπως ίσχυε.
Τα ποσοστά αναπλήρωσης του νόμου Κατρούγκαλου για τις συντάξεις
Χρόνια Υπηρεσίας |
Ανταποδοτική Σύνταξη με 1000€ Συντάξιμες αποδοχές *
|
|
|
15 χρόνια : |
11.55% 115.5 € |
18 χρόνια : |
14.07% 140.7 € |
21 χρόνια : |
16.77% 167.7 € |
24 χρόνια : |
19.65% 196.5 € |
27 χρόνια : |
|
30 χρόνια : |
26.37% 263.7 € |
33 χρόνια : |
30.63% 306.3 € |
35 χρόνια : |
33.81% 338.1 € |
|
43.8 % 438 € |
Ο Νόμος Κατρούγκαλου (ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ) είναι κατά πολύ χειρότερος των προηγούμενων μνημονιακών νόμων (Ν3863 και 3865/10), αφού με εκείνους τους νόμους το ποσοστό αναπλήρωσης ήταν 45.85% στα 35 χρόνια και 60 % στα 40 χρόνια υπηρεσίας. Επίσης, οι νόμοι εκείνοι υπολόγιζαν τις συντάξεις, με τον νέο τρόπο, για τα χρόνια ασφάλισης που θα είχε ο ασφαλισμένος μετά το 2013. Για τα χρόνια που είχε ως το 2013 η σύνταξή του υπολογιζόταν ως το 2007 στο 80% του τελευταίου μισθού και από το 2007 ως το 2013 στο 70% της καλύτερης πενταετίας.
Χαρακτηριστικό της μείωσης των συντάξεων των εκπαιδευτικών είναι το παρακάτω πραγματικό παράδειγμα συναδέλφου που αποχώρισε το 2015 με 35 χρόνια υπηρεσίας:
Πραγματικό παράδειγμα σύνταξης συναδέλφου εκπαιδευτικού που αποχώρησε στις 22/06/15 με 34 χρόνια υπηρεσίας και 6 μήνες. 330 ευρώ η μείωση!!
1. Υπολογισμός με τις προηγούμενες διατάξεις:
Συντάξιμες αποδοχές έως 31/12/2007 |
1.818 x 617/1000 = 1.122, 26€ |
Συντάξιμες αποδοχές έως 1/1/2018 |
(1.725, 80 + 93,10) x 165/1000 = 300,12€ |
ΠΟΣΟ ΣΥΝΤΑΞΗΣ |
1.423€ |
ΕΠΙΔΟΜΑ ΕΞΟΜΑΛΥΝΣΗΣ |
+37€ |
Μείωση (Ν4024/11) |
-43,25 |
Μείωση (Ν4051/12) |
-8,76 |
Μείωση (Ν4093/12) |
-92,30 |
ΚΑΤΑΒΑΛΛΟΜΕΝΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΤΩΡΑ |
1.315, 72€ |
2. Σύνταξη με Νόμο 4387/16 (Νόμος Κατρούγκαλου)
Συντάξιμες αποδοχές |
1.818€ |
Ποσοστό αναπλήρωσης |
33,1% |
Ανταποδοτική σύνταξη |
601,72€ |
Εθνική σύνταξη |
384€ |
ΣΥΝΟΛΟ |
985, 72€ |
ΤΕΛΙΚΟ ΠΟΣΟ ΜΕΙΩΣΗΣ |
1.315, 72 – 985, 72 = 330€ |
Οι δραματικές επιπτώσεις του Νόμου Κατρούγκαλου στους εκπαιδευτικούς φαίνονται από τον αριθμό των συνταξιοδοτήσεων. Ενώ από το 2011 ως το 2015 ο μέσος όρος αποχωρήσεων στην ΠΕ ήταν 1400 συνάδελφοι, από το 2016 και μετά είναι μόλις 300!!
Είναι προφανές από τα παραπάνω ότι ο Νόμος Κατρούγκαλου δεν παίρνει καμία διόρθωση, καμία βελτίωση. Πρέπει άμεσα να καταργηθεί.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης καταγγέλλει την απαράδεκτη πολιτική των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ και στο ασφαλιστικό. Οι πρώην ασυμβίβαστοι μνημονιοσκίστες όχι μόνο δεν επανάφεραν την 13η σύνταξη που υπόσχονταν, αλλά αντί για τα μνημόνια «έσκισαν» και τις συντάξεις. Το εξοργιστικότερο όλων είναι ότι με διαρκή ψέματα νομίζουν ότι μπορούν να κρύψουν την πραγματικότητα και να δημιουργήσουν μία δική τους εικονική!
Σε αυτή τους την προσπάθεια έχουν συμμάχους τους, τις πρώην λαλίστατες συνδικαλιστικές παρατάξεις οι οποίες κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν τι έχει συμβεί και έχουν χάσει τη φωνή τους. Οι πρώην ασυμβίβαστοι «ψευτοαγωνισταράδες» που «δεν σήκωναν μύγα» στο αντιμνημονιακό «σπαθάκι τους», έχουν εξαφανιστεί αδιαφορώντας για ότι συμβαίνει στους εκπαιδευτικούς!
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ διεκδικεί:
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Δεν έχει τελειωμό το αριστερό ηθικό πλεονέκτημα!
Έδωσαν παράταση για να γνωρίζουν και να προλάβουν οι «ημέτεροι»…
Με μία ακόμη καθεστωτικού τύπου απόφαση, η οποία αποτελεί συνέχεια της πρωτοφανούς απόφασης αδιαφάνειας, να μην δοθούν στα αιρετά μέλη του ΚΥΣΠΕ, δηλαδή στους εκλεγμένους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών, τα στοιχεία για το ποιοι έβαλαν την κάθε βαθμολογία στην επιλογή των περιφερειακών διευθυντών εκπαίδευσης, το υπουργείο Παιδείας προχώρησε σε παράταση της υποβολής αιτήσεων για την επιλογή διευθυντών εκπαίδευσης και μάλιστα μετά την λήξη της αρχικής προθεσμίας!
Είναι χαρακτηριστικό πως η παράταση (17 ημέρες!!) είναι μεγαλύτερη από το χρονικό διάστημα (15 ημέρες) που είχε δοθεί για να υποβληθούν οι αρχικές αιτήσεις! Προφανώς, τόσος είναι ο χρόνος που χρειάζονται κάποιοι «ημέτεροι» για να συγκεντρώσουν κάποια επιπλέον προσόντα και να γίνουν περισσότερο «ανταγωνιστικοί» και περισσότερο «χρήσιμοι»!
Την ίδια στιγμή όσοι υπέβαλαν ήδη αίτηση, δεν έχουν τη δυνατότητα να την τροποποιήσουν προσθέτοντας προσόντα που τυχόν θα αποκτήσουν μέσα σε αυτό το διάστημα αλλά ούτε και να αλλάξουν τις επιλογές των διευθύνσεων εκπαίδευσης που έκαναν.
Έτσι, κάποιοι «κολλητοί» του συστήματος, γνωρίζουν τις προτιμήσεις αλλά και τα μόρια όσων δήλωσαν μέχρι στιγμής και άνετα μέσα στις 17 ημέρες της παράτασης μπορούν να αναζητήσουν και να κατευθύνουν αρεστούς του συστήματος σε περιοχές όπου υπερτερούν σε μετρήσιμα μόρια από αυτούς που έχουν ήδη δηλώσει!!
Η πρωτοφανής μεθόδευση εκτός από το ηθικό και δεοντολογικό ζήτημα που δημιουργεί, δυναμιτίζει την διαδικασία επιλογής διευθυντών εκπαίδευσης πριν ακόμη ξεκινήσει, με συνέπεια, όποιο και αν είναι το τελικό αποτέλεσμα των επιλογών, να έχει αφήσει σκιές, οι οποίες θα αδικούν και όσους επιλεγούν ακόμα και αν δεν έχουν καμία εμπλοκή στις απαράδεκτες μεθοδεύσεις και καμία ευθύνη. Η Κυβέρνηση μετά το «Βατερλώ» της προηγούμενης διαδικασίας επιλογής, μέσω ψηφοφορίας, η οποία κρίθηκε αντισυνταγματική, είναι βέβαιο ότι δημιουργεί μια νέα εστία αντιπαράθεσης,οδηγώντας σε ένα νέο γύρο δικαστικών προσφυγών χωρίς να έχει διδαχθεί το παραμικρό από τα προηγούμενα μεγάλα της λάθη.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, καταγγέλλει το υπουργείο Παιδείας για την απαράδεκτη διαδικασία και ζητά να δοθεί σε όλους η δυνατότητα να τροποποιήσουν την αρχική τους δήλωση προσθέτοντας τυπικά προσόντα που ενδεχόμενα θα αποκτηθούν μέχρι τη λήξη της νέας προθεσμίας, αλλά και να μπορούν να αλλάξουν τις περιοχές προτίμησης εφόσον το επιθυμούν.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.