Μήνυμα προς όσους ασκούν εξουσία:
Προσοχή στα «μεγάλα» λόγια που εκστομίζετε, δεν ζούμε στη Χώρα των Λωτοφάγων…
«Διάλογος γίνεται μόνο με ανοιχτά σχολεία»δήλωσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, πριν λίγες ημέρες σχολιάζοντας τις μαθητικές καταλήψεις σχολείων, προφανώς θέλοντας να δηλώσει την υποτιθέμενη βούλησή της για ουσιαστική συζήτηση και συνεργασία για την επίλυση των προβλημάτων.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, συμφωνεί απόλυτα με την άποψη ότι διάλογος γίνεται με ανοιχτά σχολεία. Είναι βέβαιο όμως ότι η υπουργός Παιδείας, δεν πιστεύει σε όσα δηλώνει ή το κάνει κατά περίπτωση.
Θυμίζουμε στην κυρία Κεραμέως, τις περιπτώσεις που νομοθέτησε, στο σύντομο διάστημα που είναι υπουργός, για θέματα Παιδείας, χωρίς κανένα διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα και με τα σχολεία κλειστά:
Υπενθυμίζουμε επίσης στην προηγούμενη Κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ,οι οποίοι μάλλον τώρα θα συμφωνούν με την άποψη ότι διάλογος πρέπει να γίνεται με ανοιχτά σχολεία, τις περιπτώσεις που οι ίδιοι νομοθέτησαν με κλειστά σχολεία και χωρίς διάλογο:
Καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, την τωρινή, την προηγούμενη αλλά και τις επόμενες, να σταματήσουν να χρησιμοποιούν τον χώρο της Παιδείας ως χώρο πειραματισμού και εκλογικό λάφυρο πάνω στο οποίο μπορούν να κάνουν ότι θέλουν. Να προχωρήσουν σε έντιμο και ουσιαστικό διάλογο μέσα από την ανασύσταση του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (ΕΣΥΠ), με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων και να δεσμευτούν όλα τα πολιτικά Κόμματα για την ύπαρξη μόνιμου εξωκοινοβουλευτικού υπουργού Παιδείας που δεν θα αλλάζει με τις αλλαγές Κυβερνήσεων και θα ασκεί εθνική πολιτική στην Παιδεία, κοινά αποφασισμένη.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Ακόμα 2.000.000 ευρώ από την Κυβέρνηση της ΝΔ στα ΜΜΕ!
Η «προπαγάνδα» πάνω από Υγεία, Παιδεία, Ανεργία!
Ως εδώ!!
Η κυβέρνηση της ΝΔ, προανήγγειλε μέσω του κυβερνητικού εκπροσώπου κ. Στέλιου Πέτσα, ότι σύντομα θα ξεκινήσει νέα καμπάνια ενημέρωσης της κοινής γνώμης για την πανδημία του κορωνοϊού, ύψους 2.000.000 ευρώ, αντίστοιχη αυτής του "Μένουμε Σπίτι" για την οποία υπήρξαν καταγγελίες για αδιαφανείς διαδικασίες επιλογής των ΜΜΕ και διαφορετικά μέτρα και σταθμά σχετικά με την κατανομή των ποσών.
Σε σύντομο χρονικό διάστημα, με τον ίδιο ακριβώς προκλητικό τρόπο και ενώ η ελληνική κοινωνία δοκιμάζεται, η οικονομική κρίση έχει χτυπήσει ήδη τα πιο αδύνατα στρώματα και παρά το γεγονός ότι τα πιο δύσκολα δεν τα έχουμε δει ακόμα, η Κυβέρνηση προετοιμάζει το έδαφος για να μοιράσει πάλι «δώρα» στα ΜΜΕ!
Την ώρα που χρειάζονται χρήματα για όσο το δυνατό περισσότερες ΜΕΘ, υγειονομικό υλικό, γιατρούς, νοσηλευτές, υποδομές, σχολικές αίθουσες ώστε να μην στοιβάζονται οι μαθητές σε τμήματα 25 παιδιών, εκπαιδευτικούς και κονδύλια για την οικονομική ενίσχυση των ανέργων και όσων πλήττονται βάναυσα από τις οικονομικές συνέπειες του κορονοϊού, η Κυβέρνηση της ΝΔ σκορπάει απλόχερα ακόμη 2.000.000 ευρώ για διαφημίσεις!!
Λίγο νωρίτερα, ο Δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης, σπατάλησε άλλα 2.000.000 ευρώ για έργα πεζοδρόμησης, τα οποία δεν είχαν σχεδιαστεί με σωστό τρόπο και σε σύντομο χρονικό διάστημα κατέρρευσαν.
Η Κυβέρνηση και όλοι όσοι διαχειρίζονται δημόσιο χρήμα, οφείλουν να είναι προσεκτικοίκαι να μην προκαλούν με τις αποφάσεις τους. Η αλαζονεία που τους δίνουν οι δημοσκοπικές προβλέψεις είναι κακός οδηγός και σύντομα θα βρεθούν μπροστά σε οδυνηρές εκπλήξεις αν συνεχίσουν να συμπεριφέρονται με προκλητικό τρόπο.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης απαιτεί τα 2.000.000 ευρώ να διατεθούν σε υγεία, παιδεία και πολιτικές κατά της ανεργίας. Με απόφαση της Κυβέρνησης η διαφημιστική εκστρατεία να γίνει δωρεάν από τα ΜΜΕ, καθώς πέρα από το κέρδος έχουν και υποχρεώσεις και μάλιστα σε τόσο δύσκολες στιγμές για την κοινωνία.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Η κλιματική αλλαγή και το χρέος της Παιδείας.
Όλοι μαζί στην πρωτοπορία των δράσεων για την προστασία του περιβάλλοντος!
Οι επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης είναι πλέον ορατές σε όλο τον κόσμο. Το φετινό καλοκαίρι στο βόρειο ημισφαίριο της γης, ήταν το πιο θερμό όλων των εποχών, ενώ εξαιρετικά θερμά ήταν και όλα τα καλοκαίρια των τελευταίων ετών. Από την άλλη ασυνήθιστα ήπιοι ήταν οι χειμώνες, με λίγα σε σχέση με το παρελθόν χιόνια και υψηλές για την εποχή θερμοκρασίες.
Η θερμοκρασία της γης ανεβαίνει και αυτή η άνοδος προκαλεί ή επιδεινώνει πολλά ακραία φαινόμενα, όπως είναι οι παρατεταμένοι καύσωνες και οι ξηρασίες, οι πυρκαγιές και οι πλημμύρες, οι τυφώνες, η ερημοποίηση παραγωγικής γης κ.α. Όλα τα παραπάνω εκτός του ότι καταστρέφουν το φυσικό περιβάλλον, πλήττουν και τις οικονομίες πολλών κρατών, μειώνουν το παγκόσμιο ΑΕΠ, αυξάνουν την παγκόσμια φτώχεια και ωθούν εκατομμύρια ανθρώπους από τις χώρες της τροπικής και υποτροπικής ζώνης σε Ασία, Αφρική, Κεντρική και Νότια Αμερική να πάρουν τον δρόμο της προσφυγιάς, αναζητώντας λύσεις επιβίωσης σε περιοχές με πιο ψυχρό κλίμα.
Με άλλα λόγια η υπερθέρμανση του πλανήτη, η οποία προκαλεί την κλιματική κρίση και για την οποία βασικό μερίδιο ευθύνης φέρει η ανθρωπογενής δραστηριότητα, (κυρίως η καύση των ορυκτών καυσίμων) αποτελεί το σημαντικότερο κοινωνικό, οικονομικό και περιβαλλοντικό πρόβλημα της εποχής μας. Για την αντιμετώπισή της, είναι απαραίτητη η ταχεία απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα με μια καθολική ενεργειακή στροφή στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, αλλά και η μεταβολή της συνολικής νοοτροπίας υποβάθμισης του φυσικού περιβάλλοντος, πράγμα το οποίο μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο με την καλλιέργεια της παιδείας.
Έτσι, πρωτεύοντα ρόλο ανταπόκρισης της κλιματικής αλλαγής πρέπει να παίξει η εκπαίδευση για να μπορέσει να συμβάλλει στην αλλαγή της υπάρχουσας νοοτροπίας των μεγαλύτερων ατόμων, αλλά κυρίως να θέσει ισχυρά θεμέλια στον καθορισμό της σκέψης της νέας γενιάς.
Η εκπαίδευση μπορεί να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην κατανόηση και αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής κρίσης, και παράλληλα, να ενθαρρύνει αλλαγές σε στάσεις και συμπεριφορές που χρειάζονται, για τον προσδιορισμό της πραγματικής αιτίας του φαινομένου και για την υιοθέτηση ενός άλλου τρόπου ζωής των ανθρώπων -ιδιαίτερα των νέων-που να είναι πιο φιλικός με το περιβάλλον.
Μέσω επίκαιρων εκπαιδευτικών προγραμμάτων οι μαθητές/φοιτητές θα μπορέσουν να ευαισθητοποιηθούν για το θέμα, θα αποκτήσουν περισσότερες γνώσεις και να ενημερωθούν για τις τελευταίες κατευθυντήριες γραμμές και νομοθετικές εξελίξεις.
Οι μαθητές/τριες, που είναι αυτοί/ές που θα υποστούν στη διάρκεια της ζωής τους τις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης,πρέπει επειγόντως να γνωρίσουν τι προκαλεί την αλλαγή του κλίματος, την ανάγκη για μετριασμό των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και να διδαχθούν εναλλακτικές και βιώσιμες πρακτικές που μπορούν να εφαρμόσουν στη ζωή τους. Η διαδικασία του κατεπείγοντος που εφαρμόστηκε για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού στην εκπαίδευση, θα πρέπει να εφαρμοστεί και για την προστασία του κλίματος.
Οι νέοι άνθρωποι στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο θα πρέπει να ενθαρρυνθούν ώστε να αποκτήσουν και μια αγωνιστική στάση ζωής για το κλίμα και το περιβάλλον, απέναντι σε πολιτικούς και πολιτικές που αρνούνται να πάρουν μέτρα, ή παίρνουν κάποια ανεπαρκή και άτολμα, τα οποία δεν είναι ικανά να αναχαιτίσουν την καταστροφική υπερθέρμανση του πλανήτη.
Τα τελευταία δύο χρόνια έχει προκληθεί μια παγκόσμια εγρήγορση από ένα κίνημα νέων ανθρώπων που διαδηλώνουν κάθε Παρασκευή σε πολλές χώρες (Fridays for Future). Είναι ένα κίνημα που πρέπει να μείνει ζωντανό, γιατί όλοι αυτοί οι νέοι από τόσα διαφορετικά μέρη του κόσμου αγωνίζονται για να σχηματιστεί μια συμμαχία κινημάτων που θα πιέσει Κυβερνήσεις, πολιτικούς και διεθνείς οργανισμούς να αρχίσουν να «ακούνε» την επιστήμη και να αντιμετωπίζουν την κρίση του κλίματος στο πραγματικό της μέγεθος.
Το συνδικαλιστικό κίνημα δεν θα πρέπει να παραμείνει αδιάφορο στο ζήτημα της κλιματικής αλλαγής και θα πρέπει να αναλάβει κινηματική δράση και σε αυτή την κατεύθυνση. Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, θα τεθεί στην πρωτοπορία και αυτών των δράσεων, μαζί με όλες τις συνδικαλιστικές, πολιτικές και κοινωνικές δυνάμεις που θα αποφασίσουν να διαθέσουν τις δυνάμεις τους για την προστασία του περιβάλλοντος.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Συστράτευση όλων των δυνάμεων της εκπαίδευσης!
Η Παιδεία δεν μπορεί να απουσιάζει από το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα
οικονομικής ανάκαμψης της Χώρας.
Η απόφαση της Συνόδου του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το Ταμείο Ανάκαμψης, ύψους 750 δισεκατομμυρίων ευρώ (390 δις ευρώ επιχορηγήσεις και 360 δις ευρώ δάνεια),το οποίο θα ενταχθεί στον νέο επταετή προϋπολογισμό 1,074 τρισεκατομμυρίων ευρώ της ΕΕ, αποτελεί ένα γενναίο άλμα αλληλεγγύης, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι πρωτοφανείς οικονομικές συνέπειες της πανδημίας του κορωνοϊού αλλά και ένα βήμα ανασυγκρότησης και ανασύνταξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η συνοχή της οποίας απειλείται από ετερόκλητες δυνάμεις, οι οποίες κάνουν ότι είναι δυνατό ώστε να την εμφανίσουν ως αδύναμη και ανίκανη να αντιδράσει αποφασιστικά σε μία κρίση.
Το διακύβευμα είναι πολύ σημαντικό, καθώς εκτός από τα περίπου 32 δισεκατομμύρια ευρώ (19 δις επιχορηγήσεις και 13 δις δανεισμός με ευνοϊκούς όρους), η Ελλάδα θα έχει πρόσβαση σε μια ακόμη σειρά ευρωπαϊκών πόρων και εργαλείων (πρόγραμμα SUREγια την ανεργία, πρόγραμμα ενίσχυσης επιχειρήσεων, δαπάνες για την υγειονομική κρίση από τον ESM, αυτόνομο πρόγραμμα για την υγεία EU4Health2021-2027 κλπ).
Η Χώρα μας, θα πρέπει να αξιοποιήσει με τον καλύτερο τρόπο τις δυνατότητες που προσφέρονται και να σχεδιάσει σωστά το μέλλον, επιλέγοντας σωστά τις ζώνες παρέμβασης, χωρίς να ξανακάνει τα λάθη του παρελθόντος.
Η Παιδεία, δεν μπορεί να απουσιάζει από τους τομείς που θα επιλέξει η Κυβέρνηση για να χρηματοδοτηθούν.Ο ρόλος του συνδικαλιστικού κινήματος σε αυτή τη συγκυρία είναι πολύ σημαντικός. Θα πρέπει να αφήσει πίσω του όλες τις αντιευρωπαϊκές φωνές λαϊκισμού και συντήρησης, τις ιδεοληπτικές κραυγές κομματικά στρατευμένων μειοψηφιών που ονειρεύονται τη διεθνή απομόνωση και περιθωριοποίηση της Χώρας, ώστε οι ίδιοι να έχουν λόγο ύπαρξης από τα προβλήματα που θα γεννιούνται εξ αιτίας αυτής της επιλογής και να κάνει βήματα μπροστά καταθέτοντας προτάσεις και ασκώντας πιέσεις.
Οι δυνάμεις της συνδικαλιστικής ανευθυνότητας, δεν πρέπει να σταθούν εμπόδιο στην κατάθεση ρεαλιστικών και εφαρμόσιμων προτάσεων, ευρύτατης αποδοχής, οι οποίες θα αγκαλιάσουν το σύνολο της εκπαίδευσης και της κοινωνίας.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, συναισθανόμενη, τη σημαντική συγκυρία, καλεί όλες τις δυνάμεις να συμβάλλουν στη διαμόρφωση του στρατηγικού σχεδιασμού που θα σπρώξει την εκπαίδευση μπροστά.
Όλοι μαζί θα πρέπει να διεκδικήσουμε να ενταχθούν στο «πακέτο» ανάκαμψης:
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΑΔΟΣ πρέπει να αναλάβει όλες τις απαιτούμενες, άμεσες κινήσεις (συναντήσεις με την πολιτική ηγεσία των υπουργείων Παιδείας, Οικονομικών, με τα πολιτικά Κόμματα και με τον ίδιο τον Πρωθυπουργό της Χώρας) προκειμένου να δημιουργηθεί ένα πλατύ μέτωπο δυνάμεων που θα απαιτήσει Παιδεία αντάξια των προκλήσεων της εποχής και των αναγκών.
Σε αυτή την κατεύθυνση η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ, καλεί όλες τις δυνάμεις του κλάδου, χωρίς προκαταλήψεις και μικροπαραταξιακούς σχεδιασμούς, να ενώσουμε τις δυνάμεις μας για να βοηθήσουμε την εκπαίδευση να κάνει άλματα προς το μέλλον.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.