Οι προτάσεις της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ στην 88η ΓΣ της ΔΟΕ
Όχι στον λαϊκισμό και την απόλυτη άρνηση.
Η εκπαίδευση χρειάζεται λύσεις και όχι προβλήματα για να έχουν κάποιοι ρόλο…
Η 88η ΓΣ της ΔΟΕ η οποία πραγματοποιήθηκε σε μία πολύ κρίσιμη πολιτική περίοδο, ολοκληρώθηκε με την έγκριση με τεράστια διαπαραταξιακή πλειοψηφία, των εισηγήσεων του ΔΣ της ΔΟΕ για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης και την εκλογή του νέου ΔΣ της ΔΟΕ.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, αντιλαμβανόμενη την κρισιμότητα των στιγμών, προσπάθησε μέσω της κατάθεσης συγκεκριμένων προτάσεων για τα κορυφαία ζητήματα της εκπαίδευσης να ανοίξει διάλογο με όλους τους εκπαιδευτικούς και όλες τις παρατάξεις, προκειμένου να διαμορφωθεί από την Ομοσπονδία μία ρεαλιστική και αξιόπιστη δέσμη αιτημάτων που θα προωθούν την επίλυση και όχι την μεγέθυνση των προβλημάτων.
Σε αυτή τη βάση, για το κορυφαίο ζήτημα της πραγματοποίησης μόνιμων διορισμών προτείναμε:
- Κατάργηση του νόμου Γαβρόγλου για το σύστημα διορισμών
- Μεταβατικό στάδιο για την πραγματοποίηση των 15000 μόνιμων διορισμών που έχουν ανακοινωθεί, με μοναδικό κριτήριο την προϋπηρεσία και το βασικό πτυχίο. Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί εργάζονται για πάρα πολλά χρόνια στο δημόσιο σχολείο το οποίο στηρίζουν σε όλες τις περιοχές της Χώρας
- Έναρξη διαλόγου για την καθιέρωση αποδεκτού συστήματος διορισμών, σύμφωνα με τις θέσεις του κλάδου
Προχωρήσαμε επίσης στην κατάθεση σειράς προτάσεων, για τη δημιουργία θέσεων εργασίας που έχει ανάγκη η εκπαίδευση, προκειμένου να ξεκινήσει διάλογος στο εσωτερικό του κλάδου, αναγνωρίζοντας ότι χρειάζονται ευρύτατες συναινέσεις για να μπορέσουν τα αιτήματα του κλάδου να έχουν καθολικότητα και επομένως μεγαλύτερη διεκδικητική ισχύ. Τις προτάσεις μας είμαστε έτοιμοι να τις συζητήσουμε, να τις τροποποιήσουμε ή και να τις αλλάξουμε αν κατατεθούν καλύτερες, γνωρίζοντας πως δεν κατέχουμε το αλάθητο. Για να γίνει κάτι τέτοιο πρέπει να καταθέτουν όλοι (όσοι έχουν…) προτάσεις. Εμείς προτείναμε:
- Παράλληλη στήριξη στην τάξη (δεύτερος εκπαιδευτικός τάξης) και όχι στον μαθητή. Έτσι το παιδί δεν «στιγματίζεται» κοινωνικά ούτε «απομονώνεται» εκπαιδευτικά. Τα «ανομοιογενή» μαθητικά περιβάλλοντα αποτελούν τον κανόνα και όχι την εξαίρεση. Ο δεύτερος εκπαιδευτικός τάξης μπορεί να συμβάλλει ουσιαστικά ώστε η εκπαιδευτική διαδικασία να γίνει καλύτερη
- Επαναφορά του υπεύθυνου δασκάλου του Ολοήμερου
- Τμήματα ένταξης σε όλα τα σχολεία της Χώρας
- Επαναφορά των σχολείων ενιαίου αναμορφωμένου προγράμματος, όπου στα 12θέσια οι θεατρολόγοι, οι μουσικοί και οι εκπαιδευτικοί καλλιτεχνικών θα καλύπτουν πλήρως το ωράριό τους. Στα μικρότερα σχολεία και στην περίπτωση που δεν καλύπτονται από το σύνολο των συγκεκριμένων ειδικοτήτων, να υπάρχει δυνατότητα, σε όποιον έχει τοποθετηθεί και επιθυμεί (από τις συγκεκριμένες ειδικότητες), να αναλαμβάνει με ανάθεση τον συγκεκριμένο κύκλο μαθημάτων, και με τα κριτήρια που ισχύουν και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση και δεν αμφισβητούνται από κανέναν, ώστε να καλύπτει πλήρως το ωράριό του σε ένα εξαθέσιο σχολείο.
- Ένας εκπαιδευτικός πληροφορικής σε κάθε δωδεκαθέσιο σχολείο.
- Σύσταση οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών ΠΕ11 ειδικής αγωγής σε κάθε 6θέσιο και πάνω ειδικό σχολείο.
- Παράλληλη στήριξη, στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, με εκπαιδευτικό φυσικής αγωγής, που έχει επιμορφωθεί στην ειδική αγωγή. Η υιοθέτηση της παράλληλης στήριξης στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, από ειδικευμένους εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής, μπορεί να συμβάλλει στην ουσιαστική συνεκπαίδευση όλων των παιδιών, μιας και το μάθημα έχει ιδιαιτερότητες σε σχέση με τα υπόλοιπα. Γίνεται σε ανοικτό χώρο, χρησιμοποιούνται όργανα και υπάρχει κίνηση.
- Επιμόρφωση στα Παιδαγωγικά Τμήματα για τους εκπαιδευτικούς της τάξης και στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης για τα στελέχη, με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα. Η αύξηση των ορίων ηλικίας στο συνταξιοδοτικό καθώς και οι ευρωπαϊκές μελέτες για την εργασιακή κόπωση των εκπαιδευτικών, κάνουν μεγαλύτερη την ανάγκη για επιμόρφωση με άδεια από τα διδακτικά καθήκοντα.
Οι δυνάμεις της συνδικαλιστικής ανευθυνότητας, χωρίς να καταθέτουν καμία σοβαρή πρόταση συνέχισαν με τον ίδιο απελπιστικά μονότονο τρόπο, να δημιουργούν αντιπαλότητα, εχθρότητα και πόλωση, νομίζοντας ότι έτσι αποκομίζουν εντυπώσεις και συνδικαλιστικά οφέλη. Όσο οι δυνάμεις τους συρρικνώνονται εκλογικά, τόσο υψώνουν διαχωριστικά τείχη.
Αρχικά ζητούσαν επιτακτικά την εγγραφή στην ημερήσια διάταξη θεμάτων που δεν υπήρχαν και επομένως δεν είχαν συζητηθεί στις διαδικασίες βάσης, ενώ γνώριζαν ότι κάτι τέτοιο δεν επιτρέπεται από το καταστατικό της ΔΟΕ. Στη συνέχεια διαστρέβλωναν συνειδητά τις θέσεις των άλλων παρατάξεων:
- για την απεργία-αποχή (ειλημμένη ήδη απόφαση του ΔΣ της ΔΟΕ!) από τις διαδικασίες της ατομικής αξιολόγησης, προσπαθούν να διχάσουν τον κλάδο, κατηγοριοποιώντας τους εκπαιδευτικούς σε δήθεν αγωνιστές κατά της αξιολόγησης και των απολύσεων (εκεί τοποθετούσαν τους εαυτούς τους!!) και σε εκπαιδευτικούς που είναι υπέρ των απολύσεων (εκεί τοποθετούσαν όσους δεν ανήκαν στις παρατάξεις τους!!)
- για το νόμο Γαβρόγλου με τον οποίο τάχα διαφωνούν μόνο αυτοί, ενώ είναι γνωστό ότι υπάρχει ομόφωνο αίτημα απόσυρσής του!!
- για τις ειδικότητες, τις οποίες τάχα αυτοί υπερασπίζονται (ενώ είναι υπέρ της κατάργησης των ΕΑΕΠ!!) ενώ οι συνδικαλιστικοί τους αντίπαλοι θέλουν τάχα να τις καταργήσουν και να τις ενοποιήσουν! Έφτασαν μάλιστα στο σημείο να απομονώσουν μία φράση σε μία ομιλία 25 λεπτών στη ΓΣ της ΔΟΕ, όπου εμφανώς αντί για το σωστό «να συμπληρώνεται ωράριο σε ένα εξαθέσιο σχολείο» ώστε να μην μετακινούνται μέχρι και σε 5 σχολεία, ειπώθηκε εκ παραδρομής «σε ένα δωδεκαθέσιο» και να προσπαθούν με ψέματα να ξεγελάσουν τους συναδέλφους πως τάχα η ΔΗΣΥ προτείνει την ενοποίηση ειδικοτήτων. Τέτοια κατάντια!
Προτείνουν τη μονιμοποίηση 30.000 αναπληρωτών εκπαιδευτικών, που έχουν έστω και με μια σύμβαση εργασίας χωρίς όρους και προϋποθέσεις, (πέρυσι ζητούσαν 25000, του χρόνου μπορεί να ζητούν 100000), ενώ γνωρίζουν ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει, αφού το απαγορεύει ρητά το άρθρο 103 του Συντάγματος, που δεν επιτρέπει τη μονιμοποίηση κανενός συμβασιούχου στο δημόσιο. Κι ενώ αυτό το γνωρίζουν, κοροϊδεύουν συνειδητά τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς. Τόση σοβαρότητα και υπευθυνότητα. Και, βέβαια, δεν μας λένε σε ποιο σχολείο και σε ποιες οργανικές θα γίνουν οι διορισμοί, όταν ζητούν την μη επαναφορά των σχολείων ΕΑΕΠ.
Δυστυχώς όσο κάποιοι συνεχίζουν να λειτουργούν με τέτοιες λογικές τα αιτήματα του κλάδου αδυνατίζουν και οι εκπαιδευτικοί μένουν αβοήθητοι σε δύσκολα εργασιακά περιβάλλοντα.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ θα συνεχίσει τον δύσκολο δρόμο της κατάθεσης προτάσεων, του διαλόγου, της σύνθεσης. Οι καιροί είναι δύσκολοι και ο κόσμος της εκπαίδευσης χρειάζεται το σύνολο των δυνάμεών του στην προσπάθεια για μια καλύτερη Παιδεία. Εμείς θα είμαστε για άλλη μια φορά παρόντες σε όλους τους αγώνες για ένα καλύτερο σχολείο.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Φασφαλής Νίκος - Αιρετός Κ.Υ.Σ.Π.Ε
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Σε ένα σύγχρονα οργανωμένα κράτος δε θα χρειαζόταν ούτε αιτήματα εξαίρεσης από τις απαγορεύσεις του νόμου λόγω εκλογών, ούτε πιέσεις αντιπροσώπων του συνδικαλιστικού κινήματος για να προχωρήσουν διαδικασίες που γίνονται με αντικειμενικά κριτήρια σαν αυτές των υπηρεσιακών μεταβολών και των διορισμών στην εκπαίδευση.
Δυστυχώς, στη χώρα μας και με ευθύνη των πολιτικών ηγεσιών, τα πάντα αμφισβητούνται, καθώς στα πλαίσια της ψηφοθηρίας έχουμε καταιγισμό ανεκπλήρωτων προεκλογικών δεσμεύσεων και τα αυτονόητα γίνονται ζητούμενα.
Πρέπει όμως η κοινωνία να γνωρίζει ότι με πρωτοβουλίες, προτάσεις και κυρίως αγώνες του Κλάδου των εκπαιδευτικών, οι διορισμοί στην εκπαίδευση όπως και οι υπηρεσιακές μεταβολές (μεταθέσεις, αποσπάσεις, μετατάξεις κτλ.) γίνονται με αντικειμενικά και μετρήσιμα κριτήρια!
Εξαίρεση βέβαια, αποτελούν οι αποσπάσεις σε Διευθύνσεις εκπαίδευσης και άλλους φορείς του Δημοσίου που γίνονται χωρίς εισήγηση του ΚΥΣΠΕ αλλά με απόφαση του εκάστοτε Υπουργού!
Αυτές είναι και το τελευταίο απομεινάρι του πελατειακού κράτους, που θα πρέπει επιτέλους να καταργηθεί, να πάψουν να γίνονται με αυτόν τον τρόπο, να μεταφερθούν στην αρμοδιότητα του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου και να γίνονται με ανάλογη μοριοδότηση.
Δεν μπορεί και δεν πρέπει η ανακοίνωση των Βουλευτικών Εκλογών να φρενάρει τις όποιες διαδικασίες αφορούν το Δημόσιο Σχολείο και τους εκπαιδευτικούς και οι οποίες είναι ανάγκη να τρέξουν άμεσα!
Ως Αιρετός εκπρόσωπος του Κλάδου θεωρώ ότι τόσο η προκήρυξη που βρίσκεται σε εξέλιξη και αφορά τον διορισμό 4,5 χιλιάδων στην Ειδική Αγωγή, όσο και η εξέταση των 3.582 αιτήσεων εκπαιδευτικών για απόσπαση από Νομό σε Νομό πρέπει να ολοκληρωθούν το γρηγορότερο και χωρίς καμία καθυστέρηση.
Οι εκπαιδευτικοί δεν πρέπει και δεν μπορεί να βρίσκονται σε ομηρία ούτε η Δημόσια Εκπαίδευση να αποτελεί πεδίο πολιτικών αντιπαραθέσεων.
Για αυτό και ζητώ από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου να προχωρήσει σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, ώστε να συνεχιστούν απρόσκοπτα οι διαδικασίες για τους μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση, από τη δε αξιωματική αντιπολίτευση να σταματήσει τα κροκοδείλια δάκρυα για την υποβάθμιση του Δημόσιου Σχολείου και να δεσμευτεί εδώ και τώρα για την πραγματοποίηση μόνιμων διορισμών που δρομολογήθηκαν.
Ζητώ, ως Αιρετός να προγραμματιστούν οι συνεδριάσεις του ΚΥΣΠΕ για την πραγματοποίηση των αποσπάσεων, σε όλα τα πραγματικά κενά και όχι τα κουτσουρεμένα των τελευταίων ετών, ώστε τον Σεπτέμβρη όλα τα παιδιά να βρουν την Δασκάλα ή τον Δάσκαλο τους στην τάξη.
Μέλημα όλων μας πρέπει να είναι, πάνω από μικροκομματικές και μικροπαραταξιακές σκοπιμότητες, το Δημόσιο Σχολείο που πραγματικά αξίζει στα παιδιά μας!!!
Διακήρυξη για τις εκλογές των αντιπροσώπων ΔΟΕ
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης συγκροτήθηκε από όλα εκείνα τα συνδικαλιστικά στελέχη, τα μέλη και τους φίλους, που από την αρχή της οικονομικής κρίσης επιβεβαιώνουν στην πράξη τις αρχές τους για έναν ακηδεμόνευτο, ανεξάρτητο από κομματικές ή άλλες επιρροές συνδικαλισμό, σε προοδευτική κατεύθυνση. Από αυτούς που σε δύσκολες στιγμές επέλεξαν έμπρακτα να μείνουν όρθιοι, ασυμβίβαστοι απέναντι στη λαίλαπα των μνημονίων, όποια κυβέρνηση κι αν τα ψήφιζε κάθε φορά. Από αυτούς που επέλεξαν να υπερασπίζονται ανυποχώρητα τα εργασιακά, τα μισθολογικά και τα ασφαλιστικά δικαιώματα των συναδέλφων. Από αυτούς που δεν ακολούθησαν τον εύκολο δρόμο του λαϊκισμού, της στείρας άρνησης, της μη κατάθεσης πρότασης για κανένα θέμα, της εξαλλότητας, της συνδικαλιστικής και πολιτικής ανθρωποφαγίας..
ΗΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ, αποτελεί συνέχεια της ΠΑΣΚ, η οποία λειτούργησε επί τριάντα χρόνια στο χώρο των εκπαιδευτικών ΠΕ και η οποία έβαλε ανεξίτηλα τη σφραγίδα της στις μεγαλύτερες και τις πλέον ιστορικές κατακτήσεις του κλάδου μας (κατάργηση των Παιδαγωγικών Ακαδημιών και ίδρυση των Παιδαγωγικών Τμημάτων (1982), κατάργηση του θεσμού του επιθεωρητή (1982), εισαγωγή των ειδικοτήτων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (1985), νέα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία (1984,2002), καθιέρωση του ολοήμερου δημοτικού σχολείου και νηπιαγωγείου (1997), εξίσωση μισθών δασκάλων-καθηγητών (1997), μαζικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών και εξάλειψη της ανεργίας στο χώρο των δασκάλων (2002-2010), καθιέρωση των σχολείων ΕΑΕΠ και δημιουργία 15000 θέσεων ειδικοτήτων στην ΠΕ (2010), καθιέρωση -μετά τη μεγάλη απεργία του 2006- του ενός έτους υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής, μοριοδότηση των αποσπάσεων (2010) και κατάργηση του πελατειακού κράτους).
Το Πανελλαδικό Συμβούλιο της ΠΑΣΚ το 2011 με ομόφωνη ενυπόγραφη απόφασή του που κοινοποιήθηκε σε όλους τους εκπαιδευτικούς, αλλά και στα ΜΜΕ, διαχώρισε πλήρως τη θέση του από τις μνημονιακές πολιτικές που ασκούσε η τότε κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και προχώρησε σε Συνέδριο μέσα από το οποίο ιδρύθηκε η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ, η μεγάλη Δημοκρατική Προοδευτική Παράταξη στο χώρο των εκπαιδευτικών της ΠΕ.
Κάθε σύγκριση με τη σημερινή στάση των κυβερνητικών παρατάξεων που είτε φανερά είτε κρυφά με μανδύα ψευτοανεξαρτησίας στηρίζουν απροκάλυπτα το κυβερνητικό έργο, είναι συντριπτική και δείχνει τους λόγους για τους οποίους η μεγάλη δημοκρατική παράταξη χαίρει της εμπιστοσύνης των εκπαιδευτικών. Αυτοί που σήκωναν κάποτε τα λάβαρα κατά των μνημονίων τώρα τα «καταπίνουν αμάσητα» χωρίς να βρίσκουν ούτε για τα προσχήματα κάτι μεμπτό στην πολιτική της αριστεροακροδεξιάς συγκυβέρνησης των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ.
Στη ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ έχουν θέση όλοι οι δημοκράτες-προοδευτικοί εκπαιδευτικοί που σέβονται τις δημοκρατικές διαδικασίες, ανεξαρτήτως κομματικής τοποθέτησης, που αγωνίζονται για μια υψηλού επιπέδου δημόσια εκπαίδευση, με ευρωπαϊκό προσανατολισμό, στην υπηρεσία του λαού και του τόπου. Όλοι όσοι πιστεύουν ότι η στασιμότητα είναι ουσιαστικά οπισθοδρόμηση, όλοι όσοι πιστεύουν ότι μέσα από συλλογικούς αγώνες και διεκδικήσεις υπάρχει δυνατότητα ουσιαστικής παρέμβασης στα εκπαιδευτικά δρώμενα. Όλοι όσοι πιστεύουν στον δημοκρατικό διάλογο σεβόμενοι τις διαφορετικές απόψεις των άλλων. Όσοι δεν πιστεύουν ότι κατέχουν τη μοναδική αλήθεια ή ότι μόνο οι ίδιοι έχουν σωστές απόψεις. Όλοι όσοι δεν διακατέχονται από ξενοφοβικά και ρατσιστικά σύνδρομα. Όλοι όσοι αντιλαμβάνονται την αλληλεγγύη ως μια ουσιαστική υποχρέωση όλων και όχι ως ένα μέσο ικανοποίησης μικροπαραταξιακών και μικροπολιτικών συμφερόντων.
Η δράση της παράταξης μας αντιστρατεύεται κάθε πολιτική που υπηρετεί τον νεοφιλελευθερισμό, τον συντηρητισμό, τον αριστερίστικο λαϊκισμό, τον αναχρονισμό, την αναβίωση κάθε μορφής αυταρχικού εκπαιδευτικού διοικητισμού, τον σταλινισμό και τον εγκλωβισμό σε πρακτικές μικροσυνδικαλιστικής περιχαράκωσης.
Στη δεδομένη συγκυρία στα ιδεολογικά μας προτάγματα βρίσκονται η ανάδειξη των αλλαγών που απαιτούνται στην πολιτειακή, κοινωνική, οικονομική και παραγωγική οργάνωση της χώρας και η διαχρονικά επιβεβαιωμένη πολιτική θεώρηση, ότι η παιδεία, ο πολιτισμός, το φυσικό περιβάλλον, η υγεία, η κοινωνική ασφάλιση αποτελούν δημόσια κοινωνικά αγαθά τα οποία οφείλει να εγγυάται το κράτος, το οποίο συνάμα έχει σημαντικό ρόλο στη διασφάλιση τόσο της ποιότητας της εκπαίδευσης όσο και της ισότητας των μορφωτικών ευκαιριών.
Όλη την περίοδο των μνημονιακών πολιτικών είμαστε στην πρώτη γραμμή των αγώνων. Η ατζέντα και οι θέσεις της ΔΟΕ έχουν σε σημαντικό βαθμό και τη δική μας αντίληψη και πρακτική. Αγωνιστήκαμε και αγωνιζόμαστε για την προαγωγή της συλλογικότητας και της αλληλεγγύης, ως συλλογικών αξιών, ως στάση ζωής. Κινηθήκαμε και κινούμαστε με πνεύμα σύνθεσης απόψεων και συνεργασίας με μια θεώρηση υπεύθυνης στάσης, και σύνθεσης των απόψεων για να έχουμε μια Ομοσπονδία σοβαρή και με κύρος.
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ με τη συντεταγμένη δημοκρατική συμμετοχική λειτουργία των οργάνων και των στελεχών της, την αξιοποίηση και τη δυναμική συστράτευση νέων εκπαιδευτικών μέσα από συνδιασκέψεις νέων στελεχών που οργάνωσε (2016, 2017, 2019), την αντίληψη μιας νέας συλλογικότητας που καλλιεργήθηκε και ενισχύθηκε ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, κατάφερε:
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι
Με την συμμετοχή και την ψήφο σας θα καθορίσετε τη μορφή και τη φυσιογνωμία της εκπροσώπησης του κλάδου για την επόμενη διετία. Επιλέξτε αυτούς που διατυπώνουν προτάσεις χωρίς να αρκούνται στα εύκολα συνθήματα. Επιλέξτε αυτούς που δεν βλέπουν όλα τα κυβερνητικά νομοθετήματα ωραία. Επιλέξτε αυτούς που δεν θα κρυφτούν στα δύσκολα. Επιλέξτε αυτούς που στάθηκαν πάντα στο πλευρό σας.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ θα βρίσκεται πάντα στην πρώτη γραμμή των αγώνων υποστήριξης της δημόσιας εκπαίδευσης και του κλάδου.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.