Αναπλήρωση Διευθυντών, Υποδιευθυντών και Προϊσταμένων
2/θ ή 3/θ Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων
Σύμφωνα με το άρθρο 232 του πρόσφατα ψηφισμένου νόμου 4823/2021,η ισχύς των πινάκων επιλογής των διευθυντών σχολικών μονάδων, η οποία είχε παραταθεί έως την κύρωση νέων πινάκων, έληξε.
Με την εγκύκλιο Φ.350/70/97134/Ε3/05-08-2021 του Υ.ΠΑΙ.Θ. ορίζεται ότι μέχρι την έκδοσή της απαραίτητης κανονιστικής Υπουργικής Απόφασης-που πρόκειται να εκδοθεί- οι θέσεις καλύπτονται με αναπλήρωση, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 11 του ν. 1566/1985.
Μετά τις μαζικές αιτήσεις παραίτησης εκπαιδευτικών, αρκετές θέσεις Διευθυντών Δημοτικών Σχολείων και Προϊσταμένων Δημοτικών Σχολείων/Νηπιαγωγείων θα παραμείνουν κενές. Με δεδομένο ότι οι νέες επιλογές στελεχών εκπαίδευσης -και ειδικότερα των Διευθυντών σχολείων- παραμένει άγνωστο πότε θα πραγματοποιηθούν, τα κατά τόπουςδοτά υπηρεσιακά συμβούλια επιλογής στελεχών, τα οποία δεν έχουν στη σύνθεσή τους αιρετούς εκπροσώπους των εκπαιδευτικών, θα κληθούν να προχωρήσουν πριν από την έναρξη του νέου σχολικού έτους σε αναπληρώσεις των συγκεκριμένων θέσεων.
Με βάση τα παραπάνω παραθέτουμε το νομοθετικό πλαίσιο και τη διαδικασία στελέχωσης αυτών των θέσεων. Συγκεκριμένα:
Αναπλήρωση Διευθυντών
Αναπλήρωση Υποδιευθυντών
Αναπλήρωση Προϊσταμένων 2/θ ή 3/θ Δημοτικών Σχολείων ή Νηπιαγωγείων
Στις περιπτώσεις σχολικών μονάδων π.χ. νηπιαγωγείων που θα λειτουργήσουν ως 4/θ λόγω της εφαρμογής της δίχρονης προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης επισημαίνουμε τα παρακάτω:
Ο/η προϊστάμενος/η διθέσιας ή τριθέσιας σχολικής μονάδαςπρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, της οποίας η λειτουργικότητα, μέσα στον μήνα Σεπτέμβριο, διαμορφώνεται, με βάση τον απαιτούμενο αριθμό μαθητών, σε τέσσερα τμήματα και άνω, ορίζεται για το σχολικό έτος αυτό προσωρινά ως αναπληρωτής διευθυντής της συγκεκριμένης σχολικής μονάδας. Από την έκδοση της απόφασης ορισμού και έως τη λήξη του σχολικού έτους, το επίδομα και το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας προσαρμόζονται ανάλογα. (άρθρο 42 τουΝ.4823/2021).
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία:
Συγκεντρωτισμός, γραφειοκρατία, ασφυκτικός έλεγχος,
έλλειψη διαφάνειας, αντικειμενικότητας και συλλογικότητας
Η Παιδεία έχει στον πυρήνα της ύπαρξης και της θεώρησής της τον άνθρωπο. Κυρίαρχος στόχος της είναι η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, η απελευθέρωση των δημιουργικών ικανοτήτων, η καλλιέργεια των ανθρωπιστικών αξιών, καθώς και η ανατροπή των συνθηκών που γεννούν ανισότητες για τους μαθητές. Η προσφορά του δημόσιου αγαθού της ποιοτικής εκπαίδευσης είναι κρίσιμη παράμετρος για την πρόοδο και τη κοινωνική ευημερία της νέας γενιάς και της ελληνικής κοινωνίας.
Η Κυβέρνηση της Ν.Δ. και η Υπουργός Παιδείας, συνεχίζοντας την πολιτική των προκατόχων τους ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, που ως κυβέρνηση νομοθετούσαν στις διακοπές των Χριστουγέννων ή το καλοκαίρι, παρότι ως αντιπολίτευση κατήγγειλαν αυτές τις μεθοδεύσεις, κατέθεσαν για ψήφιση στη Βουλή το νομοσχέδιο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις», το οποίο δεν είναι προϊόν θεσμικού διαλόγου με πολιτικές δυνάμεις, επιστημονικά σωματεία και εκπροσώπους των εκπαιδευτικών. Με την τακτική αυτή δεν διαμορφώνεται κλίμα συναίνεσης και μια μακροχρόνια συμφωνία στην άσκηση της εκπαιδευτικής πολιτικής. Ήδη από την κατάθεσή του, έχει «περιχαρακωθεί» στα στενά κυβερνητικά πλαίσια με αποτέλεσμα να υπάρχει ήδη η διάχυτη πεποίθηση ότι θα είναι ένα ακόμα θνησιγενές νομοθέτημα, η διάρκεια του οποίου είναι ταυτισμένη με την κυβερνητική θητεία.
Από το σχέδιο της Κυβέρνησης της ΝΔ λείπει παντελώς το όραμα για την Παιδεία και για το σχολείο που έχει ανάγκη η εποχή μας. Για αυτό δεν διατυπώνει καμία απολύτως πρόταση. Αντίθετα:
Διαβάστε εδω:
https://drive.google.com/file/d/1yPKb2GixdZD07qMwywdDbPNuFn_pYr-4/view?usp=sharing
Η Κυβέρνηση υπονομεύει το Ολοήμερο σχολείο!
Ανοίγει τον δρόμο στην παραχώρηση τμημάτων της εκπαίδευσης στους Δήμους!
Η δημοσίευση από την Κυβέρνηση, του ΦΕΚ 2332/2-6-2021,με τίτλο «Προϋποθέσεις έκδοσης άδειας λειτουργίας και προδιαγραφές λειτουργίας Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (Κ.Δ.Α.Π.)», επιφέρει ένα ακόμα πλήγμα στον θεσμό του Ολοήμερου σχολείου.
Συνεχίζει την πολιτική απαξίωσης του θεσμού,η οποία οδήγησε χιλιάδες παιδιά σε ιδιωτικά κέντρα μελέτης, με δυσβάστακτα έξοδα για τις οικογένειές τους και μάλιστα σε περίοδο οικονομικής κρίσης, που ξεκίνησε η προηγούμενη Κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, η οποία κατάργησε τον υπεύθυνο δάσκαλο του Ολοήμερου και προχώρησε στον εγκληματικό διαχωρισμό του σχολείου (ΠΔ 79/2017, άρθρο 11), σε πρωινό – υποχρεωτικό (8:15 – 13:15) και απογευματινό – προαιρετικό (13:15 – 16:00), ο οποίος άνοιξε τον «ασκό του Αιόλου» και έδωσε τη δυνατότητα στην Κυβέρνηση της ΝΔ να προχωρήσει στο επόμενο βήμα!
Το ΦΕΚ που υπογράφουν 3 Υπουργοί και 4 Υφυπουργοί της Κυβέρνησης, δίνει τη δυνατότητα λειτουργίας μέσα σε σχολικά κτήρια, σε Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Δήμων (ΚΔΑΠ), μετά το τέλος του υποχρεωτικού προγράμματος (ώρα 13:15) δηλαδή ταυτόχρονα με τη λειτουργία του Ολοήμερου σχολείου, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότιως σχολικό ωράριο νοείται το υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα!!
Έτσι λοιπόν, μέσα στον χώρο του σχολείου, την ώρα που λειτουργεί το Ολοήμερο σχολείο, θα λειτουργούν «ανταγωνιστικά» προγράμματα των Δήμων που θα αφορούν δραστηριότητες, ίδιες, παρόμοιες ή και εντελώς άσχετες από αυτές του σχολείου, υπονομεύοντας τον ρόλο του Ολοήμερου! Θα μπαινοβγαίνουν στον σχολικό χώρο, ενήλικες και παιδιά, χωρίς το σχολείο να μπορεί να ασκήσει τον παραμικρό έλεγχο ούτε ως προς την ασφάλεια των εγκαταστάσεων ούτε ως προς την ασφάλεια των μαθητών! Είναι χαρακτηριστικό πως το σχετικό ΦΕΚ, δεν λαμβάνει καν υπόψη του, το ότι το ΠΔ 79/2017, στο άρθρο 18, παράγραφο 3 αναφέρει ρητά πως: «Κανένα άτομο πλην των εκπαιδευτικών δε μπορεί να παραμένει εντός του σχολικού χώρου κατά τη διάρκεια λειτουργίας της σχολικής μονάδας».
Είναι προφανής η προσπάθειανα προετοιμαστεί το έδαφος, για τη μεταφορά στο μέλλον, μέρους της σχολικής πραγματικότητας (Ολοήμερο σχολείο) στην τοπική αυτοδιοίκηση, καθώς το Σύνταγμα της Χώρας απαγορεύει τη συνολική μεταφορά της εκπαίδευσης, ώστε να μειωθεί για την κεντρική εξουσία ο «βραχνάς» εξασφάλισης εκπαιδευτικών και οικονομικών πόρων για τη λειτουργία των σχολείων.
Ταυτόχρονα, «χαρίζουν» στους Δημάρχους τη δυνατότητα διορισμών με ψηφοθηρικά κριτήρια, καθώς όπως όλοι γνωρίζουμε καλά οι προσλήψεις στους Ο.Τ.Α γίνονται με εντελώς διαφορετικό τρόπο από αυτών στην εκπαίδευση. Είναι γνωστό επίσης πως οι Ο.Τ.Α τα έχουν καταφέρει τόσο καλά(!!) σε μια σειρά αρμοδιοτήτων που τους έχουν παραχωρηθεί (μεταξύ αυτών η χρηματοδότηση των σχολείων, οι επισκευές, οι συντηρήσεις κλπ) που είναι βέβαιο ότι θα διαπρέψουν και στον νέο τους ρόλο!
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, καλεί το Υπουργείο Παιδείας και την Κυβέρνηση να αποσύρουν την απαράδεκτη ρύθμιση και να σταματήσουν την υπονόμευση του Δημόσιου σχολείου.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Τοποθετήσεις σε κενές θέσεις Διευθυντών, Υποδιευθυντών και Προϊσταμένων
2/θ ή 3/θ Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων
Μετά τις μαζικές αιτήσεις παραίτησης εκπαιδευτικών, αρκετές θέσεις Διευθυντών Δημοτικών Σχολείων και Προϊσταμένων Νηπιαγωγείων θα παραμείνουν κενές. Με δεδομένο ότι οι νέες επιλογές στελεχών εκπαίδευσης -κατά τα φαινόμενα- έχουν παραπεμφθεί στις καλένδες, τα κατά τόπουςδοτά υπηρεσιακά συμβούλια επιλογής στελεχών, τα οποία δεν έχουν στη σύνθεσή τους Αιρετούς εκπροσώπους των εκπαιδευτικών, θα κληθούν να προχωρήσουν πριν από την έναρξη του νέου σχολικού έτους σε τοποθετήσεις για την πλήρωση των συγκεκριμένων θέσεων.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης παραθέτει το νομοθετικό πλαίσιο και τη διαδικασία στελέχωσης αυτών των θέσεων:
Τοποθέτηση Διευθυντών
Τοποθέτηση Υποδιευθυντών
Τοποθέτηση Προϊσταμένων οργανικά 2/θ ή 3/θ Δημοτικών Σχολείων & Νηπιαγωγείων
*** Στις περιπτώσεις σχολικών μονάδων π.χ. νηπιαγωγείων που θα λειτουργήσουν ως 4/θ λόγω της εφαρμογής της δίχρονης προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης επισημαίνουμε τα παρακάτω:
Ο/η προϊστάμενος/η διθέσιας ή τριθέσιας σχολικής μονάδαςπρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, της οποίας η λειτουργικότητα, μέσα στον μήνα Σεπτέμβριο, διαμορφώνεται, με βάση τον απαιτούμενο αριθμό μαθητών, σε τέσσερα τμήματα και άνω, ορίζεται για το σχολικό έτος αυτό προσωρινά ως αναπληρωτής διευθυντής της συγκεκριμένης σχολικής μονάδας (άρθρο 30, παρ. 4 & 5 τουΝ.4547/2018).
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.