Εμφανίστηκαν οι εξαφανισμένοι φορώντας ξανά την αγωνιστική τους «προβιά»!
Οι ημέρες το επιβάλλουν…
Οι εξαφανισμένοι πρώην ασυμβίβαστοι αγωνισταράδες της γκρίνιας, της μιζέριας και της απουσίας, εμφανίστηκαν ξανά, φορώντας, προφανώς λόγω και των ημερών, την ξεχασμένη αγωνιστική τους «προβιά».
Οι υπερασπιστές του προηγούμενου συστήματος, το οποίο υπηρέτησαν από κάθε δυνατή διορισμένη θέση, οι πειθαρχημένοι και εντελώς συμβιβασμένοι και άλαλοι, όταν συμμετείχαν στα υπηρεσιακά συμβούλια ως εκπρόσωποι των εργαζόμενων, θεωρούν πως πέρασε ο καιρός και ξεχάστηκε η ανυπαρξία τους και μπορούν να παριστάνουν ξανά τους αγωνιστές.
Στην πάγια τακτική τους, να βγάζουν μία ακατάληπτη, ασυνάρτητη ανακοίνωση πριν από κάθε εκλογική διαδικασία προκειμένου να δείξουν ότι υπάρχουν και μία «ευχαριστήρια» για την εκλογική τους ήττα μετά από κάθε εκλογή, προσθέτουν και μία ενδιάμεση για να ασκήσουν κριτική στους συνδικαλιστικούς τους αντιπάλους! Αυτό μάλιστα όταν διαπίστωσαν, ότι η ανακοίνωση – καταγγελία κατά της λειτουργίας της διοίκησης της εκπαίδευσης, έγινε το επίκεντρο του ενδιαφέροντος και συγκέντρωσε τα ευμενή σχόλια σε όλα τα σχολεία της Εύβοιας. Όταν κατάλαβαν ότι οι συνάδελφοι τους έχουν γυρίσει την πλάτη για άλλη μια φορά και εξακολουθούν να καταλαβαίνουν καλά ποιοι μπορούν να τους εκπροσωπήσουν.
Αυτοί που ψήφιζαν και υπέγραφαν τα πάντα μέσα στο υπηρεσιακό συμβούλιο όσο διαρκούσε το συνδικαλιστικό «μελάνι» τους,δεν αντέχουν να παραδεχτούν την πραγματικότητα και δημιουργούν τη δική τους περίκλειστη, μίζερη, ρυπαρή και εσωστρεφή και σκιαμαχούν με τις αυταπάτες τους! Διαρκώς τους φταίει το σύστημα, οι καταστάσεις, οι καιροί, οι συνάδελφοι που δεν αναγνωρίζουν το ανύπαρκτο τεράστιο συνδικαλιστικό τους μέγεθος. Παραλείπουν βέβαια, πως αποτελούν μοναδική περίπτωση σχηματισμού, που αξιοποιώντας την εξαλλότητα των καιρών απέκτησε συνδικαλιστική δύναμη, την οποία απώλεσε σε χρόνο ρεκόρ, καθώς οι συνάδελφοι τους πήραν αμέσως χαμπάρι.
Παριστάνουν πως αποτελούσαν αυτούς που είχαν μιλήσει για αυθαιρεσίες της διοίκησης, παραλείποντας βέβαια πως το έκαναν μία και μοναδική φορά «διακριτικά» για να μην ενοχληθούν οι υπεύθυνοι και μάλιστα όταν υπήρξαν περιπτώσεις που αφορούσαν άτομα του περιβάλλοντός τους.
Κάνουν μάλιστα υποδείξεις (λυπούμαστε που ξεχάσαμε να τους ρωτήσουμε πότε να βγάλουμε την καταγγελία…) στη ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ σχετικά με τον χρόνο που έπρεπε να γίνουν οι καταγγελίες, η οποία δεν έχει διστάσει να καταγγείλει και να συγκρουστεί με όλες τις διοικήσεις της εκπαίδευσης όταν οι πράξεις τους δεν ήταν σωστές. Όλα τα χρόνια, με όλες!
Έβγαλαν μια ανακοίνωση στα 37 χρόνια, κατά της διοίκησης, χωρίς ιδιαίτερες μάλιστα αιχμές για να μην «θυμώσει» πολύ, και βουρκώνουν αυτοθαυμαζόμενοι για το μεγαλείο τους στον παραμορφωτικό τους καθρέφτη. Οι συνάδελφοι βέβαια στα σχολεία, αγνοούν την ύπαρξή της καθώς δεν της έδωσαν καμία σημασία, όπως και στα περισσότερα από όσα λένε. Άλλωστε πού να τους βρουν και να τους γνωρίσουν, όταν είναι εξαφανισμένοι από παντού…
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ, ως υπεύθυνη συνδικαλιστική δύναμη που και τα 37 χρόνια που υπάρχουν οι συνδικαλιστικές Παρατάξεις στη Χώρα μας, οι συνάδελφοι της αναθέτουν την πρωταρχική ευθύνη της εκπροσώπησής τους στον Σύλλογο Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χαλκίδας, έχει ως συλλογική της επιδίωξη την αγωνιστική αλλά και την κάθε είδους δράση και όχι τους συνδικαλιστικούς της αντιπάλους και μάλιστα τους ανύπαρκτους.Αυτή την δράση που υλοποιεί μέσα από συνεχείς εκδηλώσεις και κινητοποιήσεις από τις οποίες απουσιάζουν οι εναπομείναντες του «τελευταίου θρανίου». Οι συνάδελφοι γνωρίζουν και καταλαβαίνουν καλά τι συμβαίνει και τοποθετούν τον καθένα στη θέση που του ταιριάζει με βάση την δράση ή την αδράνεια του.
Αφήνουμε τους ψευτοαγωνισταράδες του χτες να πολεμούν τους «ανεμόμυλούς» τους.
Δημοκρατική Συνεργασία
Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χαλκίδας
4 Φεβρουαρίου 2020
Υπουργείο Παιδείας: Έλλειψη ολοκληρωμένου εκπαιδευτικού σχεδιασμού,
προχειρότητα, διαρκείς αλλαγές.
Αλλαγές με 6 διαφορετικούς νόμους στο Π.Δ.79/2017, μέσα σε τρία χρόνια!!!
Η έλλειψη ολοκληρωμένης άποψης για τα εκπαιδευτικά δρώμενα είναι βασικό χαρακτηριστικό των πολιτικών του υπουργείου Παιδείας τα τελευταία χρόνια. Η πρακτική του «ράβε – ξήλωνε» συμβαίνει όχι μόνο στην αλλαγή των Κυβερνήσεων ή των ηγεσιών του υπουργείου, όπως συνέβαινε παλαιότερα, αλλά και μέσα στη θητεία των ίδιων υπουργών!
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το Προεδρικό Διάταγμα 79/2017, το οποίο χωρίς να έχει συμπληρώσει τρία χρόνια ζωής, έχει τροποποιηθεί ήδη 6 φορές, σε διάφορους σχετικούς ή άσχετους με την εκπαίδευση νόμους! Οι 4 αλλαγές έγιναν από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και οι 2 (μέχρι στιγμής…) από τη ΝΔ!
Αυτή η κατάσταση απαράδεκτης προχειρότητας, εκτός από την αναστάτωση που προκαλεί, δημιουργεί και τεράστιες δυσκολίες και άγχος στους εκπαιδευτικούς οι οποίοι είναι υποχρεωμένοι να παρακολουθούν, μέσα στο χάος της πολυνομίας τις τροποποιήσεις που συντελούνται και μάλιστα σε άσχετους με την εκπαίδευση νόμους, με άμεσο κίνδυνο να βρεθούν εκτεθειμένοι υπηρεσιακά από κάποια αλλαγή που πραγματοποιήθηκε και την οποία δεν αντιλήφθηκαν.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών Π.Ε. ζητάει από το υπουργείο παιδείας να σταματήσει αυτή την απαράδεκτη τακτική και να προχωρήσει στην κωδικοποίηση του σχετικού με την εκπαίδευση νομοθετικού πλαισίου, ώστε να μπορούν οι εκπαιδευτικοί να γνωρίζουν τι ακριβώς προβλέπεται, χωρίς να χρειάζονται να έχουν νομικές γνώσεις και πολύ περισσότερο χωρίς να χρειάζεται να καταφεύγουν σε δικηγόρους...
Για να διευκολύνουμε τους συναδέλφους μας σε όλα τα σχολεία της χώρας, καθώς το υπουργείο είναι ανίκανο να το πράξει, επισυνάπτουμε το Π.Δ.79/2017, έχοντας συμπληρώσει με χρώμα τις αλλαγές που έχουν συντελεστεί την τελευταία τριετία.
Ακολουθεί ο σύνδεσμος:
https://drive.google.com/file/d/17IbyZlPj0Ca2rLqoTiAoTmTmn_ubKm-c/view?usp=sharing
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Καταγγελία για την συμπεριφορά του διευθυντή Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Λακωνίας, ο οποίος χρησιμοποιεί την «εξουσία» της «καρέκλας» του για να σταματήσει μια σχολική δραστηριότητα ενός Δημοτικού σχολείου!
Αφού έλυσε όλα τα τοπικά εκπαιδευτικά προβλήματα, ο διευθυντής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης νομού Λακωνίας, αποφάσισε να ασκήσει όλη την «εξουσία» που πηγάζει από την θέση του, ώστε να μην επιτρέψει να γίνει ένα τριήμερο μαθητικό φεστιβάλ χορωδιών, αφιερωμένο στους ποιητές Γιάννη Ρίτσο, Νικηφόρο Βρεττάκο, Μάνο Ελευθερίου και Γιώργο Σαραντάρη, που διοργανώνουν συνεργαζόμενοι αρμονικά και με πολύ κόπο οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και οι μαθητές ενός δημόσιου σχολείου ενός μικρού χωριού της Λακωνίας (Δημοτικό σχολείο Ξηροκαμπίου). Στο φεστιβάλ, το οποίο είναι προγραμματισμένο να γίνει εκτός σχολικού ωραρίου (Παρασκευή απόγευμα, Σάββατο και Κυριακή), εκτός σχολικού χώρου (σε ξενοδοχείο της Σπάρτης) έχουν δηλώσει συμμετοχή 15 σχολεία και συνδιοργανώνεται με το Νομικό πρόσωπο Πολιτισμού και Περιβάλλοντος του Δήμου Σπάρτης.
Οποιοσδήποτε λογικός εκπαιδευτικός αλλά και πολίτης αυτής της Χώρας, θα σκεφτόταν ότι αξίζουν συγχαρητήρια στους διοργανωτές, οι οποίοι προσπαθούν να «σπάσουν» την απομόνωση της ελληνικής επαρχίας, να δώσουν σημαντικές παραστάσεις στους μαθητές των σχολείων τους, εργαζόμενοι εκτός του εργασιακού τους ωραρίου. Η λογική βέβαια «σηκώνει τα χέρια ψηλά», όταν αναλαμβάνει δράση, ο εν λόγω διευθυντής εκπαίδευσης, ο οποίος από την ζεστασιά των γραφείων του στο διοικητήριο της Σπάρτης, αποφάσισε να κάνει τη ζωή δύσκολη, στο διευθυντή και το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου και ουσιαστικά να μην επιτρέψει την πραγματοποίηση του φεστιβάλ!
Όντας πλήρως απομονωμένος από την σχολική πραγματικότητα, αντί να προσπαθήσει να ενισχύσει την εκδήλωση και να βοηθήσει στην πραγματοποίησή της και στην άρση όλων των γραφειοκρατικών εμποδίων, αρχικά ενημέρωσε με έγγραφο του ότι για να γίνει η συγκεκριμένη δράση έπρεπε το σχολείο να πάρει άδεια από το υπουργείο Παιδείας, προφανώς πιστεύοντας ότι οι εκπαιδευτικοί θα καμφθούν από τις πιθανές γραφειοκρατικού τύπου καθυστερήσεις.
Προκειμένου να μην υπάρχουν τέτοιου τύπου εμπόδια και αφού το έγγραφο που εστάλη από το σχολείο δεν απαντήθηκε ποτέ (αναρωτιόμαστε βέβαια αν προωθήθηκε στο υπουργείο…), ο Σύλλογος γονέων του σχολείου αποφάσισε να αναλάβει τη διοργάνωση σε συνεργασία με το Νομικό πρόσωπο Πολιτισμού του Δήμου Σπάρτης. Αυτό όμως δεν αρκούσε στον διευθυντή πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Λακωνίας. Με νέο έγγραφό του απαιτεί από τον διευθυντή του σχολείου να στείλει έγγραφο σε όλες τις σχολικές μονάδες που έχουν δηλώσει συμμετοχή και να τους ενημερώνει ότι το Δημοτικό σχολείο Ξηροκαμπίου δεν διοργανώνει το φεστιβάλ χορωδιών!! Προφανώς αν βρισκόταν σε άλλες εποχές πιθανόν να τους ζητούσε να κάνουν και δήλωση «μετάνοιας» για την δράση που θέλησαν να αναλάβουν…
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, καταγγέλλει τον «υπερβάλλοντα ζήλο» του διευθυντή πρωτοβάθμιας Λακωνίας, θεωρώντας απαράδεκτες τέτοιεςσυμπεριφορές στελεχών της εκπαίδευσης που αντί να σταθούν δίπλα στους εκπαιδευτικούς που κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες προσπαθούν να κάνουν ότι περνάει από το χέρι τους για να βοηθήσουν τους μαθητές τους, δημιουργούν εμπόδια για ανεξήγητους λόγους. Τέτοιου είδους στελέχη θα κληθούν πιθανώς στο μέλλον, να αξιολογήσουν τους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία και όλοι μπορούμε να αντιληφθούμε με τι τρόπο θα το κάνουν. Είναι και αυτός ένας λόγος που η αξιολόγηση – χειραγώγηση συναντά την καθολική διαφωνία του κλάδου.
Είμαστε βέβαιοι ότι τέτοιου είδους γραφειοκρατικές αντιλήψεις και εμμονές, δεν θα μπορέσουν να σταματήσουντη διάθεση των εκπαιδευτικών να εργάζονται για ένα καλύτερο δημόσιο σχολείο για όλα τα παιδιά.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Όχι στην ισοδυναμία των τίτλων των Κολλεγίων με αυτών της ανώτατης εκπαίδευσης.
Να σταματήσουν άμεσα όλες οι διαδικασίες και να ξεκινήσει ουσιαστικός διάλογος στο προσκήνιο και όχι σε υποπεριπτώσεις κάποιων νόμων…
Στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας «Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης, Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις» και συγκεκριμένα στο άρθρο 50 αναφέρεται ότι η είσοδος στον εκπαιδευτικό κλάδο, μετά και την προτεινόμενη τροποποίηση, θα προβλέπεται για:
Η εξαίρεση οποιασδήποτε από τις ανωτέρω περιπτώσεις είναι βέβαιο ότι θα θεωρηθεί παράνομη και θα καταπέσει στα δικαστήρια,όπως έχει συμβεί σε πολλές αντίστοιχες περιπτώσεις μέχρι σήμερα.
Το θέμα το οποίο έχει προκύψει σε σχέση με τα πτυχία των Κολλεγίων δεν είναι αποτέλεσμα του συγκεκριμένου σχεδίου νόμου, αλλά αποτελεί επακόλουθο παλαιότερων νομοθετικών ρυθμίσεων,οι οποίες δεν είχαν γίνει κατανοητές ή δεν τους είχε δοθεί η απαιτούμενη προσοχή. Συγκεκριμένα:
Η επαγγελματική ισοδυναμία των πτυχίων των κολλεγίων με τους τίτλους σπουδών της ανώτατης εκπαίδευσης καθιερώθηκε με τον Ν.4093/2012(υποπαράγραφος 16 της παραγράφου Θ) και ίσχυσε κανονικότατα και εφαρμόστηκε σε προσκλήση για ένταξη σε πίνακες αναπληρωτών (πχ ΦΕΚ 1283/Β/11-4-2018, Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ), χωρίς να διαμαρτυρηθεί κανείς και για τίποτα!!
Με τον Ν.4610/2019 (άρθρο98), η δυνατότητα αυτή καταργήθηκε.
Με τον Ν.4635/2019 (άρθρο 168) γίνεται τροποποίηση του Ν.4610/2019 και επαναφέρονται σε ισχύ οι καταργηθείσες διατάξειςγια την επαγγελματική ισοδυναμία των πτυχίων των Κολλεγίων με τους τίτλους της ανώτατης εκπαίδευσης.
Το επίδικο λοιπόν ζήτημα δεν είναι το σχέδιο νόμου, όπως λανθασμένα παρουσιάζεται, αλλά οι ρυθμίσεις του Ν.4635/2019.
Ξεκαθαρίζουμε ότι η ισοδυναμία των τίτλων των Κολλεγίων με τους τίτλους ανώτατης εκπαίδευσης δεν αποτελεί υποχρέωση του Κράτους απέναντι στην οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως κάποιοι θέλουν να εμφανίζουν, αλλά πολιτική απόφαση της κάθε Κυβέρνησης.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, ζητά άμεσα να «παγώσουν» όλες οι διαδικασίες που αφορούν στα πτυχία των Κολλεγίων και να ξεκινήσει ουσιαστικός διάλογος για ένα τόσο σοβαρό θέμα που αφορά ολόκληρη την κοινωνία και το οποίο δεν μπορεί να δρομολογείται με διαρκείς παρεμβάσεις σε διάφορους νόμους, τις οποίες στην ουσία εκτός από ελάχιστους, όλοι οι υπόλοιποι δεν τις αντιλαμβάνονται.
Το τοπίο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, δεν μπορεί να αφεθεί σε ασύδοτη λειτουργία, όπου αμφιβόλου ποιότητας ιδρύματα, χωρίς κανέναν έλεγχο (πχ ποιοι διδάσκουν, ποια είναι τα προγράμματα σπουδών κλπ) θα «εμπορεύονται» τις αγωνίες και τις ελπίδες νέων ανθρώπων και των οικογενειών τους. Στο όνομα της εφαρμογής της ευρωπαϊκής οδηγίας με την οποία δεν έχουμε καμία αντίρρηση, χάρη σε αυτήν άλλωστε χιλιάδες συμπατριώτες μας με τα πτυχία που έχουν πάρει στα δημόσια Πανεπιστήμια εργάζονται σε όλο τον κόσμο, δεν μπορεί να «ισοπεδώνονται» από την Κυβέρνηση τα πτυχία εξισούμενα με αυτά όλων των Κολλεγίων.
Η Κυβέρνηση, έχει την απόλυτη ευθύνη να ξεκινήσει αυτές τις διαδικασίες και αν δεν το κάνει θα ενισχύσει όλες αυτές τις φωνές που αφήνουν υπονοούμενα ή και ευθείες κατηγορίες ότι προσπαθεί να στείλει «πελάτες» σε ιδιωτικά συμφέροντα.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.