Να επανεξετασθεί άμεσα το καθεστώς των κατά προτεραιότητα αποσπάσεων εκπαιδευτικών από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ
Το 2011 έγινε μια μεγάλη τομή στην πραγματοποίηση των αποσπάσεων από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ, αφού για πρώτη φορά μοριοδοτήθηκαν, γίνονται πλέον με μετρήσιμα και αντικειμενικά κριτήρια, αναρτώνται στο διαδίκτυο και υπάρχει δυνατότητα ένστασης. Αποτελεί, δε, αυτό μια μεγάλη κατάκτηση του κλάδου.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ Εκπαιδευτικών ΠΕ συνέβαλε καθοριστικά σε αυτή την εξέλιξη, αφού αυτή ήταν για χρόνια η θέση της που την πάλεψε με όλες της τις δυνάμεις κι επιτέλους έγινε πράξη το 2011, παρά τις αντιρρήσεις παρατάξεων που ήθελαν να διατηρηθεί το παλιό καθεστώς για «ευνόητους» λόγους. Δόθηκε, έτσι, τέλος σε μια απαράδεκτη κατάσταση αδιαφάνειας, πελατειακής λογικής και παραγοντισμού, πολιτικού και συνδικαλιστικού.
Τη μεγάλη αυτή κατάκτηση τείνει να την ακυρώσει, τα τελευταία χρόνια, το καθεστώς των κατά προτεραιότητα αποσπάσεων που καλύπτουν μεγάλο ποσοστό των θέσεων κι έτσι δεν μπορούν να αποσπαστούν συνάδελφοι με σοβαρά οικογενειακά προβλήματα και προβλήματα υγείας.
Σήμερα αποσπώνται, κατά παρέκκλιση των ισχυουσών διατάξεων, σε υπηρεσίες του στενού δημόσιου τομέα κατά προτεραιότητα και σε περίπτωση έλλειψης υπηρεσιακών αναγκών σε υπηρεσίες του ευρύτερου δημόσιου τομέα, στην περιοχή που υπηρετεί ο σύζυγός τους, συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους, όσοι/όσες:
α) Ανήκουν σε ειδική κατηγορία μετάθεσης.
Στην κατηγορία αυτή υπάγονται οι εκπαιδευτικοί που εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 13 Π.Δ. 50/96, της παρ. 8 του άρθρου 1 του Ν. 3194/2003 (Α’ 227), του άρθρου 17 του N. 3402/2005 (Α’ 258), των παρ. 1, 2 & 3 του άρθρου 6 του Ν. 3454/2006 (Α΄ 75) και του άρθρου 52 του Ν. 4115/2013 (Α΄24), όπως αντικαταστάθηκε από την παρ. 2 του άρθρου 39 του Ν. 4403/16 (Α’ 125). Διευκρινίζεται ότι σύμφωνα με την τελευταία διάταξη «Εξομοιώνονται με τους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς, οι εκπαιδευτικοί, που τυγχάνουν γονείς ενός (1) αναπήρου τέκνου, με ποσοστό αναπηρίας 67% και, κατά συνέπεια, θα έχουν την ίδια αντιμετώπιση που ο ν. 3848/2010 (Α΄ 71) επιφυλάσσει στους πολύτεκνους».
β) Είναι σύζυγοι στρατιωτικών των Ενόπλων Δυνάμεων, ένστολου προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού και Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής, της ΕΥΠ, του προσωπικού των Καταστημάτων Κράτησης, των υπαλλήλων του κλάδου Πληρωμάτων Ασθενοφόρων του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας (Ε.Κ.Α.Β.), καθώς και θρησκευτικών λειτουργών της Ανατολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ελλάδος (ιερέων και διακόνων) που υπηρετούν ως διδάσκαλοι ή καθηγητές οποιασδήποτε βαθμίδας και με οποιοδήποτε γνωστικό αντικείμενο στην πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση (παρ. 1 του άρθ. 21 του Ν.2946/2001 όπως αντικαταστάθηκε με το άρθ. 151 του Ν. 4600/2019 (ΦΕΚ 43/9-3-2019τΑ΄). Στην ίδια κατηγορία εμπίπτουν και οι σύζυγοι του ειδικού ένστολου προσωπικού δημοτικής αστυνομίας, ύστερα από την επανασύσταση της δημοτικής αστυνομίας με τις διατάξεις N. 4325/2015.
γ) Είναι εκλεγμένοι περιφερειακοί σύμβουλοι, δήμαρχοι, δημοτικοί σύμβουλοι, πρόεδροι και μέλη των δημοτικών και τοπικών κοινοτήτων ή εκπρόσωποι τοπικών κοινοτήτων (άρθρο 93 παρ. 7 του Ν.3852/2010, όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 7 παρ. 2 του Ν. 4071/2012, άρθρο 182 παρ. 10 του Ν. 3852/2010 και άρθρο 46 παρ. 7 του Ν. 2413/1996).
δ) Είναι σύζυγοι δικαστικών λειτουργών και σύζυγοι του κύριου προσωπικού του ΝΣΚ (παρ. 3, άρθρου 47 ν. 2304/95, παρ. 3 άρθρου 50 ν.1756/1988 όπως αντικαταστάθηκε με την παρ.1 του άρθρου 94 ν.4055/2012 και παρ. 20, άρθρου 19 ν.2386/1996).
ε) Είναι σύζυγοι μελών ΔΕΠ και ΕΔΙΠ (άρθρο 44Α παρ. 12α του ν. 4115/2013 και άρθρο 27 παρ 12β του 4386/2016).
στ) Είναι σύζυγοι ιατρικού προσωπικού του ΕΣΥ, τακτικού νοσηλευτικού, λοιπού επιστημονικού και παραϊατρικού προσωπικού και αντίστοιχου προσωπικού ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου Φορέων Παροχής Υπηρεσιών Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΦΠΥΥΚΑ), που υπηρετούν σε περιοχές που εντάσσονται στη Γ' Ζώνη, και στις περιοχές που χαρακτηρίζονται άγονες και προβληματικές. Ως προς τον προσδιορισμό των άγονων και προβληματικών περιοχών ισχύ έχουν τα οριζόμενα στο άρθρο 34 του Ν. 3896/2010 (ΦΕΚ 207τΑ΄), όπως συμπληρώθηκε με το άρθρο 55 του Ν. 3918/ 2011(ΦΕΚ 31τΑ΄), αλλά και στην παρ. 2 της αριθμ. Α2α/Γ.Π. οικ. 42875/8-6-2015 (ΦΕΚ 1078τΒ΄) Απόφασης του Υπουργού Υγείας.
Είναι προφανές ότι όλες αυτές οι κατηγορίες των κατά προτεραιότητα αποσπάσεων δεν δικαιολογούνται σε καμία περίπτωση. Οι μοναδικές που πρέπει να πραγματοποιούνται είναι για τις ειδικές κατηγορίες μετάθεσης (λόγοι υγείας, πολύτεκνοι), των οποίων το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο, σε ό,τι αφορά τις ασθένειες, είναι, πλέον, ξεπερασμένο και χρειάζεται επανεξέταση, για όσους ένστολους παίρνουν μετάθεση χωρίς αίτησή τους και για τους εκλεγμένους στην αυτοδιοίκηση (μόνο όμως οι περιφερειακοί σύμβουλοι, δήμαρχοι, δημοτικοί σύμβουλοι, πρόεδροι τοπικών κοινοτήτων και όχι τα μέλη των δημοτικών και τοπικών κοινοτήτων ή εκπρόσωποι τοπικών κοινοτήτων). Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις πρέπει να καταργηθούν και να ισχύουν τα ίδια κριτήρια που ισχύουν για όλους τους υπόλοιπους συναδέλφους.
Είναι δε χαρακτηριστικό, ότι οι κατά προτεραιότητααποσπάσεις συζύγων πανεπιστημιακών είχαν καταργηθεί με την παρ. 6 του Ν.3848/2010 της Διαμαντοπούλου και επανήλθαν με το άρθρο 44Α, παρ. 12 του Ν.4115/2013 του Αρβανιτόπουλου και διατηρήθηκαν έκτοτε και επί υπουργίας Μπαλτά, Κουράκη, Φίλη, Γαβρόγλου. Το ότι οι τέσσερις από τους προαναφερόμενους υπουργούς Παιδείας είναι Πανεπιστημιακοί, είναι, μάλλον, εντελώς τυχαίο…
Αλήθεια, για ποιο λόγο αποσπώνται κατά προτεραιότηταοι σύζυγοι των παραπάνω κατηγοριών και όχι για παράδειγμα ο/η σύζυγος ανέργου, εκπαιδευτικού, υπαλλήλου, εργάτη, ελεύθερου επαγγελματία; Είναι προφανές ότι δεν υπάρχει κανένα λογικό επιχείρημα, παρά μόνο η ρουσφετολογική πρακτική πολλών υπουργών και άλλων παραγόντων να ικανοποιήσουν συγκεκριμένες ομάδες, προς άγραν ψήφων.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκτιμά ότι ήρθε η ώρα να επανεξετασθεί, από μηδενική βάση, το καθεστώς των κατά προτεραιότητα αποσπάσεων. Για εμάς, όλοι οι συνάδελφοι πρέπει να έχουν ίδια δικαιώματα οπουδήποτε κι αν εργάζεται ο/η σύζυγος τους. Για όλους πρέπει να ισχύουν τα ίδια κριτήρια, χωρίς εξαιρέσεις.
Ήρθε η ώρα το συνδικαλιστικό κίνημα των εκπαιδευτικών να ζητήσει από την υπουργό παιδείας να «ανοίξει» το θέμα των κατά προτεραιότητα αποσπάσεων, όπως και το ζήτημα των αποσπάσεων σε φορείς και υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας, οι οποίες πρέπει να γίνονται επίσης με αντικειμενικά, μετρήσιμα κριτήρια, όπως και όλες οι υπόλοιπες και όχι να αποτελούν ρουσφετολογικό προνόμιο και «λάφυρο» εξουσίας των εκάστοτε κυβερνώντων και μέσα από έναν εποικοδομητικό διάλογο να τερματισθεί αυτό το καθεστώς που δημιουργεί τεράστιες αδικίες μεταξύ των συναδέλφων.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ, στην κατεύθυνση αυτή, θα συμβάλει με θέσεις και προτάσεις, όπως έκανε και στο παρελθόν.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Να επανέλθει η εξέταση για τη μοριοδότηση της Ξένης Γλώσσας,
των μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων του εξωτερικού
Με τον νόμο 4001/2011 άρθρο 198, είχε καθιερωθεί η προφορική εξέταση της γνώσης Ξένης Γλώσσας από δυο ανεξάρτητους βαθμολογητές, για τους κατόχους μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων του εξωτερικού, προκειμένου αυτή να μοριοδοτείται.
Οι βαθμολογητές εξέταζαν τους υποψήφιους ενώπιον των συμβουλίων επιλογής στελεχών εκπαίδευσης και εφόσον οι υποψήφιοι ελάμβαναν βαθμολογία 5 και άνω με άριστα το 10, τότε μόνο προσμετρώνταν τα μόρια της Ξένης Γλώσσας.
Η διαδικασία αυτή εφαρμόστηκε για πρώτη φορά κατά την επιλογή σχολικών συμβούλων το 2011 -ο νόμος προέβλεπε για όλα τα στελέχη- και είχε ως αποτέλεσμα από τους 1150 περίπου κατόχους μεταπτυχιακών τίτλων του εξωτερικού να προσέλθουν στη διαδικασία εξέτασης, συνολικά 136!! Φυσικά, όσοι δεν προσήλθαν δεν μοριοδοτήθηκαν στην ξένη γλώσσα. Αυτό επιβεβαίωσε, σε μεγάλο βαθμό, όσα ο εκπαιδευτικός κόσμος έλεγε για τον τρόπο απόκτησης κάποιων (όχι όλων) των μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων του εξωτερικού.
Η εξέταση θα απαλλάξει τους πραγματικούς γνώστες της ξένης γλώσσας από τους αφοριστικούς ισοπεδωτικούς ψιθύρους οι οποίοι τους αδικούν ενώ ταυτόχρονα όσοι δεν έχουν τη γνώση της ξένης γλώσσας θα είναι δικαιολογημένα εκτεθειμένοι στα μάτια όλων των συναδέλφων τους για τον τρόπο απόκτησης των τίτλων τους.
Την απόλυτα σωστή και δίκαιη ρύθμιση αυτή, κατάργησε άτυπα το δίδυμο Μπαλτά –Κουράκη(!!)της κυβέρνησης των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ με τον Ν.4327/15, αφού στις επιλογές στελεχών που έγιναν το 2015 δεν εφαρμόστηκε, παρά το γεγονός ότι δεν είχε ρητά καταργηθεί! Η ρύθμιση καταργήθηκε οριστικά με τον τελευταίο νόμο Γαβρόγλου για την επιλογή στελεχών (Ν.4547/18)!
Η Δημοκρατική Συνεργασία εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που το 2011 πρωτοστάτησε στην ψήφιση της ρύθμισης -αφού ολόκληρη η Ελλάδα βοούσε για τα μεταπτυχιακά του εξωτερικού- ζητά από την Υπουργό Παιδείας να την επαναφέρει όχι μόνο για τα στελέχη εκπαίδευσης, αλλά για όλες τις περιπτώσεις μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων του εξωτερικού όπου η γνώση ξένης γλώσσας μοριοδοτείται (πχ διορισμοί εκπαιδευτικών).
Θεωρούμε αδιανόητο επειδή κάποιοι απέκτησαν το μεταπτυχιακό τους στο εξωτερικό, να παίρνουν αυτόματα, πέρα από τα μόρια του τίτλου και τα μόρια της Γλώσσας -το άριστα μάλιστα- χωρίς να υπάρχει καμία πιστοποίηση ως προς τη γνώση της, με δεδομένο και το γεγονός ότι κάποιοι τίτλοι πανεπιστημίων του εξωτερικού δεν αναγνωρίζονται πλέον στη Χώρα μας (ενώ παλαιότερα αναγνωρίζονταν) για λόγους τους οποίους όλοι αντιλαμβανόμαστε...
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Πλήθος προβλημάτων στα παραρτήματα Νηπιαγωγείων ΔΥΕΠ,
τα οποία δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα τη λειτουργία τους!!
Δημόσια Νηπιαγωγεία λειτουργούν με εκπαιδευτικούς που προσλαμβάνονται από τον ΟΑΕΔ και όχι από το Υπουργείο Παιδείας!!
Δραματική η κατάσταση στα νηπιαγωγεία που έχουν οριστεί ως ΔΥΕΠ Παραρτήματα. Ενώ έχει ήδη προχωρήσει η μεταφορά ενός μεγάλου πληθυσμού προσφύγων στη ενδοχώρα η Κυβέρνηση, συνεχίζοντας την λανθασμένη τακτική της προηγούμενης, επιμένει να λειτουργεί με απίστευτα αργούς ρυθμούς και χωρίς να έχει διάθεση να αντιμετωπίσει το πρόβλημα με σωστό τρόπο.
Τα Παραρτήματα ΔΥΕΠ Νηπιαγωγείων ακόμη δεν έχουν λειτουργήσει καθώς δεν έχει προσληφθεί το απαραίτητο προσωπικό! Οι δηλώσεις ότι τάχα κατάφεραν να λειτουργήσουν τα σχολεία της χώρας στην ώρα τους, υποδηλώνουν την υποδεέστερη θέση που έχουν για το υπουργείο Παιδείας τα Παραρτήματα - ΔΥΕΠ νηπιαγωγεία καθώς παραμένουν κλειστά!
Ζούμε το θέατρο του παραλόγου. Μια σωρεία νομοθετημάτων αναγκάζει τις προϊστάμενες των νηπιαγωγείων που έχουν στην ευθύνη τους τα παραρτήματα ΔΥΕΠ να υπογράφουν πράξεις χωρίς να μπορούν να έχουν τον έλεγχο των Παραρτημάτων.
Νηπιαγωγεία που ξεπερνούν στο σύνολο, τους 100 φοιτούντες μαθητές/τριεςδηλώνονται ως διθέσια λειτουργικά, με αποτέλεσμα οι προϊστάμενες/οι να έχουν πλήρες διδακτικό ωράριο με διπλό διοικητικό έργο εξαιρετικής δυσκολίας καθώς δεν εμπίπτει μόνο στα τυπικά διοικητικά θέματα.
Με εξωφρενικά επιχειρήματα κάποιες Διευθύνσεις εκπαίδευσης και Περιφερειακές Διευθύνσεις, «βαπτίζουν» τα νηπιαγωγεία στις δομές, σε Τάξεις Υποδοχής, υποστηρίζοντας ότι όσα παιδιά φοιτούν σε παραρτήματα νηπιαγωγείων ΔΥΕΠ δεν μπορούν να φοιτήσουν και σε τμήματα ένταξης, αγνοώντας τις γνωματεύσεις από τις αρμόδιες επιστημονικές ομάδες των ΚΕΣΥ!!
Τα παιδιά των νηπιαγωγείων ΔΥΕΠ απαγορεύεται να μετακινηθούν εκτός Δομής! Σε ανοιχτού τύπου Δομές αποφασίστηκε απαγόρευση εξόδου των μαθητών! Τα παιδιά που φοιτούν δεν μπορούν να πάνε εκπαιδευτικές επισκέψεις, δεν μπορούν να συμμετέχουν σε προγράμματα συνεκπαίδευσης, δεν μπορούν να επισκεφτούν τη «μητρική» σχολική μονάδα!
Υπάρχουν Παραρτήματα ΔΥΕΠ Νηπιαγωγείων, που λειτουργούν με εκπαιδευτικό προσωπικό που έχει προσληφθεί από τα προγράμματα κοινωφελούς εργασίας του ΟΑΕΔ. Δημόσια Νηπιαγωγεία λειτουργούν με εκπαιδευτικούς που προσλαμβάνονται από τον ΟΑΕΔ και όχι από το Υπουργείο Παιδείας!!
Τα δικαιώματα των παιδιών για ίση πρόσβαση στην εκπαίδευση προστατεύονται από Διεθνείς Συμβάσεις και το ελληνικό Σύνταγμα. Η ερμηνεία των νόμων πρέπει να γίνεται σωστά και οι αντίθετες πρακτικές δεν χωρούν ανοχή!!
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, ζητά από το υπουργείο Παιδείας να σταθεί στο ύψος της ευθύνης και του ρόλου του και να δώσει λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα νηπιαγωγεία παραρτήματα ΔΥΕΠ. Όλα τα παιδιά έχουν ίδια δικαιώματα πρόσβασης στη γνώση. Δεν υπάρχουν παιδιά ενός κατώτερου Θεού…
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Ασάφεια, γενικολογίες, «καλές προθέσεις», ενώ η νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε!
Η υφυπουργός Παιδείας δεν έδωσε απαντήσεις
για τα μεγάλα ζητήματα της εκπαίδευσης
Απροετοίμαστη να δώσει απαντήσεις για τα ζητήματα της εκπαίδευσης που της τέθηκαν από το ΔΣ της ΔΟΕ, εμφανίστηκε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας (Υφυπουργός και Γενική Γραμματέας) στη συνάντηση Υπουργείου Παιδείας – ΔΟΕ, που έγινε τελικά με μεγάλη καθυστέρηση με ευθύνη του υπουργείου, την Παρασκευή 30 Αυγούστου.
Η μόνη σαφής απάντηση αφορούσε τον αριθμό των δασκάλων και νηπιαγωγών που θα προσληφθούν για την παράλληλη στήριξη (6205) και ασφαλώς κινείται σε θετική κατεύθυνση.
Για όλα τα υπόλοιπα είτε επιλέχτηκε η επικοινωνιακή διαχείριση: «…θα κάνουμε σε πρώτη φάση όσες προσλήψεις αναπληρωτών έγιναν και πέρσι και ίσως και λίγες παραπάνω…» (για να «μη μας την λένε» οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ…) χωρίς να γίνει καμία αναφορά σε ειδικότητες αλλά και σε αριθμό είτε επιλέχτηκε η αοριστία, οι γενικολογίες και η επίδειξη δήθεν καλών προθέσεων.
Συγκεκριμένα:
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.