Όλοι οφείλουν να πάρουν θέση για την παράνομη εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας.
Η σιωπή είναι συνενοχή!
Σύμφωνα με το ΠΔ79/2017, η ώρα της σίτισης - χαλάρωσης εντάσσεται στην παιδαγωγική διαδικασία και θεωρείται ως διδακτική ώρα για τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι ορίζονται με σχετική πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων ως υπεύθυνοι Ολοήμερου Προγράμματος τη συγκεκριμένη ημέρα καθώς και για τους εκπαιδευτικούς που αναλαμβάνουν την επίβλεψη της διαδικασίας σίτισης των μαθητών και διδάσκουν την επόμενη 2η ώρα του Ολοήμερου Προγράμματος.
Η εγκύκλιος του υπουργείου 184795/Δ1/30-10-2017, επισημαίνει ότι ο αριθμός των εκπαιδευτικών, συμπεριλαμβανομένου και του υπεύθυνου του Ολοήμερου Προγράμματος, για τους οποίους η ώρα της σίτισης-χαλάρωσης θεωρείται διδακτική δεν υπερβαίνει τον αριθμό των λειτουργούντων τμημάτων της 2ης διδακτικής ώρας του Ολοήμερου Προγράμματος.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, άμεσα αντέδρασε και με ανακοίνωσή της δήλωσε, πως η εγκύκλιος είναι παράνομη, καθώς δεν ερμηνεύει το ΠΔ 79, αλλά το αλλάζει στο συγκεκριμένο θέμα που αναφέρουμε. Κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει. Μέχρι στιγμής καμία άλλη παράταξη δεν έχει τοποθετηθεί για το συγκεκριμένο θέμα, ούτε το Υπουργείο Παιδείας. Όλοι σιωπούν μπροστά στην παρανομία.
Ενώ λοιπόν για την παρανομία δεν μιλάει κανένας απολύτως, πλην ΔΗΣΥ, κάποιοι ανήκοντες σε συγκεκριμένους συνδικαλιστικούς χώρους σιγοψιθυρίζουν κυρίως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πως η εγκύκλιος τάχα "νοικοκυρεύει" τα πράγματα.
Όσοι διακινούν τέτοιες απόψεις το κάνουν για να δικαιολογήσουν την παρανομία του υπουργείου Παιδείας. Σε κάθε περίπτωση βέβαια καλό θα ήταν πριν παίξουν τον ρόλο του εκπροσώπου του υπουργείου παιδείας, απαντώντας στην ανακοίνωσή της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ αντί αυτού, να το αφήσουν να απαντήσει το ίδιο. Καλό θα ήταν οι διευκρινίσεις να δίνονται από τους αρμόδιους και όχι από τους εκπροσώπους τους...
Μια ξεχωριστή συζήτηση γίνεται από αυτούς που ψάχνουν να βρουν άλλοθι στους χειρισμούς του υπουργείου παιδείας, για το ποιες είναι οι διδακτικές ώρες του Ολοήμερου. Κάποιοι μάλιστα, πάντα από το διαδίκτυο γιατί τέτοιοι "αγωνιστές" υπάρχουν πολλοί, πρόχειροι και "αβαθείς" στη σκέψη και την επιχειρηματολογία όπως πάντα, κάνουν μαθήματα περί του τι ακριβώς ορίζεται ως διδακτική ώρα στο Ολοήμερο και πάντα καταλήγουν σε αυτό που οι φίλοι τους κυβερνητικοί βουλευτές ή οι φίλοι τους που είναι στελέχη του υπουργείου, τους λένε. Στη συνέχεια χωρίς να σκεφτούν ούτε καν τον διακριτό συνδικαλιστικό ρόλο που κατέχουν, γίνονται "παπαγαλάκια" των κυβερνητικών δικαιολογιών.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ, ερμηνεύει οτιδήποτε γίνεται με βάση αυτό που αναφέρεται στα έγγραφα. Δεν μας ενδιαφέρει να μεταφέρουμε τις προθέσεις όσων δεν ξέρουν να γράφουν σωστά Προεδρικά διατάγματα ή και εγκυκλίους που ενδεχομένως υποκρύπτουν σκοπιμότητες και επιχειρούν να "ψαρέψουν" σε θολά νερά.
Ξεκαθαρίζουμε λοιπόν, ότι οι διδακτικές ώρες στο Ολοήμερο είναι δύο (η 2η και η 3η του προγράμματος, όπως καθορίζονται στο ΠΔ 79/2017, άρθρο11Α, παρ 16, στ).Η ώρα σίτισης δεν είναι διδακτική, θεωρείται ως διδακτική αλλά διδακτική δεν είναι. Είναι ώρα σίτισης - χαλάρωσης και έτσι αναφέρεται και στο ΠΔ και στην επίμαχη εγκύκλιο του υπουργείου παιδείας.
Διεκδίκηση του κλάδου ήταν να προσμετρηθεί στο διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών, πράγμα που σωστά έγινε με το ΠΔ 79, του οποίου για αυτό τον λόγο ως Παράταξη δεν ζητούμε την απόσυρση (όπως κάνουν ΔΑΚΕ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ και ΠΑΜΕ), αλλά τη βελτίωση. Αλήθεια όλοι αυτοί που ζητούν την απόσυρση του ΠΔ και όχι τη βελτίωση, μπορούν να μας πουν τι θα γίνει με την ώρα σίτισης; Θα αποσυρθεί και η προσμέτρησή της;
Αν το υπουργείο Παιδείας, έχει διαφορετική πρόθεση για το θέμα (όπως λένε όσοι το ερμηνεύουν γιατί νιώθουν ότι το ξέρουν καλύτερα...) και άλλα θέλει να κάνει και άλλα εννοεί, ή αν άλλαξε γνώμη, να φροντίσει να γράφει σωστά. Άλλωστε δεν είμαστε υποχρεωμένοι όλοι να έχουμε φίλους βουλευτές ή υπηρεσιακούς παράγοντες για να μας λένε την "αλήθεια" τους. Και ασφαλώς αν θέλει κάτι να διορθώσει να το κάνει με τον σωστό τρόπο. Προεδρικό διάταγμα δεν αλλάζει με εγκύκλιο.
Μπροστά σε όλο αυτό το αλαλούμ οι υπόλοιπεςσυνδικαλιστικές παρατάξεις βέβαια "σφυρίζουν" αδιάφορα, γιατί όσες ζητούν την απόσυρση του ΠΔ 79, θεωρούν ότι αν αναδείξουν την παρανομία της εγκυκλίου, θα γίνει φανερό σε όλους ότι η συγκεκριμένη τους θέση για το ΠΔ είναι λανθασμένη, ενώ κάποιες άλλες, επειδή δεν μπορούν να δεχτούν ότι η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ κάνει λάθη... Όλοι μαζί λοιπόν προτιμούν να κλείσουν τα στόματα και να "καταπιούν" τα πάντα!!!
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ δεν πρόκειται να μπει σε τέτοια "μυωπικά" συνδικαλιστικά παιχνιδάκια. Επικροτούμε ότι θεωρούμε σωστό (πχ τη συγκεκριμένη διάταξη του ΠΔ 79 που το υπουργείο έφτιαξε πριν λίγο διάστημα και όχι όλο το ΠΔ) και καταγγέλλουμε ότι θεωρούμε λάθος (πχ την παράνομη εγκύκλιο).
Καλούμε το ΔΣ της ΔΟΕ, να πάρει θέση για το θέμα. Η σιωπή είναι συνενοχή σε μία ακόμη προσπάθεια της συγκυβέρνησης να βγάλει "από τη μύγα ξύγκι"...
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Νέο δίκτυο δομών υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου:
Πολιτική συνενώσεων και συγκεντρωτισμού
Με μια "πανηγυρική" εκδήλωση - ημερίδα, παρουσίασε το Υπουργείο Παιδείας την πρότασή του για το Νέο Δίκτυο Δομών Υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου και αφού είχε στείλει την πρόταση μόλις μία ημέρα πριν, στις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες, προκειμένου να την επεξεργαστούν(!!) και να τοποθετηθούν επί του σχεδίου της κυβέρνησης. Στην εκδήλωση δεν δόθηκε καμία ερμηνεία για τις ασάφειες και τις γενικότητες του κειμένου και ουσιαστικά παρουσιάστηκαν μόνο όσα αναφέρονται στο κείμενο.
Ανεξάρτητα όμως από την στάση της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και του κ. Γαβρόγλου, η πρόταση που κατατέθηκε επί της ουσίας είναι πρόχειρη, προβληματική και υπονομεύει τη λειτουργία της δημόσιας εκπαίδευσης. Διαπνέεται από μία λογική συγχωνεύσεων και συγκεντρωτισμού και φαίνεται ότι έρχεται για να χωρέσει στο "μνημονιακό κοστούμι" που έχει ράψει η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ για την εκπαίδευση.
Μία πρόταση, που δεν τηρεί ούτε τα προσχήματα, δεν υπογράφεται από καμία επιστημονική ομάδα, δεν τεκμηριώνεται με παράθεση βιβλιογραφίας, δεν αναφέρεται σε καλές πρακτικές που τυχόν έχουν προκύψει από την εφαρμογή της σε κάποιο περιβάλλον. Είναι προφανές πως κάποιοι "ξερόλες" παρατρεχάμενοι, αποφάσισαν να ολοκληρώσουν το έργο, ερήμην της Πανεπιστημιακής αλλά και της εκπαιδευτικής κοινότητας, λες και η εκπαίδευση αφορά μόνο τους ίδιους και τις ιδεοληψίες τους.
"Ανακαλύπτουν" την αποκέντρωση και την αυτονομία της σχολικής μονάδας, με καθυστέρηση πολλών χρόνων και ξανά λανθασμένα και αφού παλαιότερα στα "ξέγνοιαστα" χρόνια της "ανέμελης" αντιπολίτευσης στα πλαίσια της επαναστατημένης τους αριστεροσύνης, προσπαθούσαν να ερμηνεύσουν τους όρους, διαστρεβλώνοντάς τους, κακοποιώντας και στοχοποιώντας τους.
Μιλούν στο σχέδιο κειμένου για αποκέντρωση και στην ουσία κάνουν το αντίθετο. Με τη δημιουργία και λειτουργία των ΠΕ.ΚΕ.Σ. δίπλα στην Περιφέρεια της Εκπαίδευσης και την κατάργηση του θεσμού των Σχολικών Συμβούλων που λειτουργούσαν ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης, υποβαθμίζουν τον αποκεντρωτικό και υποστηρικτικό ρόλο που θα μπορούσε να έχει προς τις σχολικές μονάδες οποιαδήποτε δομή. Η παιδαγωγική καθοδήγηση εξ αποστάσεως, δεν μπορεί να λύσει ζητήματα ενώ η επιμόρφωση που ουσιαστικά δεν μπορούμε να αντιληφθούμε την κατεύθυνση της, παραμένει σύνθημα και ευχή.
Μιλούν στο σχέδιο κειμένου για αυτονομία και στην ουσία κάνουν το αντίθετο. Αναθέτουν ένα σημαντικό κομμάτι των δομών σε μια περιφερειακή διοίκηση που ο ρόλος της έως τώρα, δεν μας αφήνει περιθώρια να ελπίζουμε ότι και η νέα δομή θα έχει άλλο προσανατολισμό πέρα από την προώθηση του σχεδιασμού της κυβερνητικής εκπαιδευτικής πολιτικής, όπως στενά θέλουν να προωθούν οι εκάστοτε υπουργοί παιδείας, σε μια περιφερειακή διεύθυνση εκπαίδευσης που ουσιαστικά δεν απαντά στις πραγματικές ανάγκες και σε αρκετές περιπτώσεις λειτουργεί και ως τροχοπέδη.
Υλοποιούν σκληρή πολιτική συγχωνεύσεων - συνενώσεων δομών, χωρίς ουσιαστική επεξεργασία, απλά και μόνο για να εξοικονομηθεί προσωπικό. Τα ΚΕ.ΣΥ ουσιαστικά καταργούν και συγχωνεύουν τα ΚΕΔΔΥ, τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ, τα ΚΕΣΥΠ, τους Σταθμούς Συμβουλευτικής Νέων και με τη σύνθεση που αποκτούν από τα πρώην στελέχη αυτών των φορέων καθώς και την «επιλογή» με οργανική θέση ή με απόσπαση εκπαιδευτικών με μόλις πενταετή θητεία, αποκτούν μια «χύμα» λειτουργία. Θα έχει πραγματικό ενδιαφέρον να μας τεκμηριώσουν τη συνύπαρξη των διαγνωστικών διαδικασιών Ειδικής Αγωγής και της Πληροφορικής υποστήριξης των εργαστηρίων των Η/Υ σε αυτή τη δομή. Πώς ταιριάζουν μεταξύ τους;
Ξαναβαπτίζουν τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης σε ΚΕΑ "χώνοντας" εκεί τους υπεύθυνους των άλλων καινοτόμων δράσεων με μοναδικό σκοπό την εξοικονόμηση θέσεων εργασίας.
Μας ανησυχεί ιδιαίτερα η "πρόβα" συνενώσεων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με το πρόσχημα των κοινών υποστηρικτικών δομών, όπως και η συμμετοχή στον Προγραμματισμό και Απολογισμό των σχολικών μονάδων, που πραγματοποιεί ο Σύλλογος Διδασκόντων, μελών ΔΕΠ, κοινωνικών και πολιτιστικών φορέων(!!). Η συμμετοχή των γονέων μέσα από τα συλλογικά τους όργανα είναι προϋπόθεση ολοκληρωμένης λειτουργίας στην εκπαίδευση, αποκτά όμως διαφορετική διάσταση όταν λαμβάνουν μέρος στην αυτοαξιολόγηση και στις προτάσεις παιδαγωγικού σχεδιασμού και δράσεων των εκπαιδευτικών και της σχολικής μονάδας.
Συνενώσεις, συγκεντρωτισμός, γραφειοκρατία και «περίεργοι συνεταίροι» αποτελούν την πολιτική για τις Νέες Δομές, που θα φέρει ανασφάλεια, αναποτελεσματικότητα και υποβάθμιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης. Με αυτή την πολιτική δεν μπορεί να δημιουργηθεί ισχυρή δημόσια εκπαίδευση που να λειτουργεί προς όφελος των μαθητών και της ελληνικής κοινωνίας.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Άμεση θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευση !
Όχι αντιεπιστημονικές παρεμβάσεις στην εκπαίδευση!
Στην Σύνοδο των Προέδρων και Κοσμητόρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων και Σχολών, που πραγματοποιήθηκε στις 7 και 8 Οκτωβρίου 2017, συζητήθηκε η δημιουργία διευρυμένων Σχολών Αγωγής και Εκπαίδευσης, συνδεδεμένη με την παράλληλη ενοποίηση του χώρου εκπαίδευσης από τη βρεφική ηλικία έως τη διά βίου εκπαίδευση και κατάρτιση.
Οι Πρόεδροι των Παιδαγωγικών Τμημάτων Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης των Πανεπιστημίων εκφράστηκαν στην πλειονότητά τους θετικά για την ένταξη τμημάτων ΤΕΙ Προσχολικής Αγωγής, με την προϋπόθεση ότι η ενδεχόμενη ένταξη τμημάτων ΤΕΙ σε Πανεπιστήμια θα γίνει αποδεκτή με όρους που περιλαμβάνουν τη θεσμική διασφάλιση των διαφορετικών τύπων επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων τους, τη δυνατότητα δημιουργίας αντίστοιχων τμημάτων ή κατευθύνσεων σε όλες τις Σχολές Αγωγής και Εκπαίδευσης των Πανεπιστημίων και την εξασφάλιση ανθρώπινου δυναμικού και οικονομικών πόρων.
Ταυτόχρονα, το "Δίκτυο πρακτικών ασκήσεων τμημάτων προσχολικής εκπαίδευσης" με ανακοίνωσή του αναφέρει πως η εκπαίδευση στην Χώρας μας κατηγοριοποιεί τις ανάγκες μικρών παιδιών και δεν αντιμετωπίζει ολόπλευρα την εκπαίδευσή τους και ουσιαστικά προτείνει η εκπαίδευση στις μικρές ηλικίες να αντιμετωπίζεται ενιαία στις ηλικίες 0-8!!
Είναι ακατανόητο όμως να μην προτείνεται η ενοποίηση της παρεχόμενης προσχολικής αγωγής, στην βρεφική, προνηπιακή και νηπιακή ηλικία, μέσω της κοινής στοχοθεσίας και των ενιαίων προγραμμάτων σπουδών και να προβάλλεται η "οργανωτικού" τύπου ενοποίηση των τμημάτων και των σχολών, στη λογική της εξυπηρέτησης συντεχνιακών συμφερόντων και επαγγελματικών δικαιωμάτων.
Είναι πραγματικά τραγικό, η Πανεπιστημιακή κοινότητα που στο μεγαλύτερο ποσοστό της, αδιαφορεί για τα προβλήματα της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών, που με ελάχιστες φωτεινές εξαιρέσεις έμεινε, βουβή, και άφαντη σε αυτό που συντελείται τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση, για το μόνο που δείχνει να ενδιαφέρεται είναι να διευρύνει συντεχνιακά και αντιεπιστημονικά, το πεδίο επιρροής της και να εμπλακεί με κάθε τρόπο σε όσα περισσότερα προγράμματα προκειμένου να εξασφαλίσει μεγαλύτερες χρηματοδοτήσεις!
Δεν είναι δυνατόν για παράδειγμα, το Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας μέσω ψηφίσματός του να τονίζει: "Η ενοποίηση δύο διακριτών επιστημονικών χώρων αποτελεί το έναυσμα για την περαιτέρω απορρύθμιση και την αποδιοργάνωση των επαγγελματικών προσόντων και κατ επέκταση των επαγγελματικών δικαιωμάτων τα οποία απορρέουν από τους εν λόγω χώρους. Αυτό σημαίνει πως μια τέτοια στρατηγική επιλογή, αλλάζει άρδην το τοπίο των εργασιακών προοπτικών και σχέσεων των αποφοίτων μας αλλά και των επιστημονικών πεδίων στα οποία δραστηριοποιούμαστε. Πέραν λοιπόν του ότι δεν βοηθάει κανέναν από τους δύο, επιπλέον βλάπτει αυτούς που πρέπει να υπηρετεί: στην περίπτωσή μας τα παιδιά" και ταυτόχρονα η Σύνοδος των Προέδρων και Κοσμητόρων να συμφωνεί στα εντελώς αντίθετα, με μοναδική εξαίρεση το Παιδαγωγικό τμήμα προσχολικής του Πανεπιστημίου Κρήτης που εναντιώθηκε στην απόφαση!
Αυτοί που έχουν ως αποστολή την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών των παιδιών του ελληνικού λαού, δεν έχουν το δικαίωμα να φέρονται με αυτό τον τρόπο, όταν μάλιστα στις θέσεις που κατέχουν βρέθηκαν εξαιτίας των διαχρονικών αγώνων του κλάδου για την ανωτατοποίηση των σπουδών των εκπαιδευτικών.
Όλα αυτά, σε ένα εντελώς διαφορετικό πολιτικό περιβάλλον θα συζητιούνταν πιθανώς κάτω από άλλους όρους. Τη στιγμή όμως που με τεράστια κυβερνητική ευθύνη, το ζήτημα της προσχολικής εκπαίδευσης από δεδομένο μέχρι σήμερα, έχει γίνει αντικείμενο αντιπαράθεσης και θέμα προς διερεύνηση και διάλογο, όπως δηλώνει και ο Υπουργός Παιδείας, θεωρούμε ότι όλες αυτές οι σκέψεις και συζητήσεις έχουν συγκεκριμένη στόχευση, η οποία μας βρίσκει κατηγορηματικά αντίθετους.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών Π.Ε. καλεί:
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Η ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ αναζητά τις λύσεις για τα ζητήματα της εκπαίδευσης μέσω δημοψηφίσματος!
Ακολουθώντας "τη μόδα των καιρών", το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, η ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, εξέδωσε ερωτηματολόγιο για θέματα παιδείαςενόψει του 2ου Προσυνεδρίου της που θα γίνει στην Πάτρα στις 21 Οκτωβρίου.
Το δήθεν ενδιαφέρον της για την εκπαίδευση είναι τόσο μεγάλο και η επεξεργασία των θεμάτων τόσο βαθιά και ουσιαστική... που για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση περιορίζεται σε ερωτήσεις όπως οι παρακάτω:
Με ποιον από τους παρακάτω τρόπους θεωρείτε ότι μπορεί να βελτιωθεί η προσχολική εκπαίδευση; (Μία επιλογή)
· Επέκταση του ωραρίου ώστε να διευκολύνονται οι εργαζόμενοι γονείς
· Αύξηση των θέσεων σε δημόσιους παιδικούς σταθμούς
· Παροχή επιδότησης για συμμετοχή σε ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς
Με ποιους από τους παρακάτω τρόπους θεωρείτε ότι μπορεί να βελτιωθεί το δημόσιο σχολείο; (Μέχρι δύο επιλογές)
· Με αύξηση των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων
· Με ενίσχυση του προγράμματος των ολοήμερων σχολείων (δημοτικά)
· Με αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολείων
· Με λιγότερες ώρες διδασκαλίας και περιορισμό της διδακτέας ύλης διότι τα παιδιά είναι παραφορτωμένα
Με κατευθυνόμενα ερωτήματα τέτοιου τύπου είναι ξεκάθαρο ότι επιδιώκουν να νομιμοποιήσουν και να εμφανίσουν ως αίτημα της κοινωνίας, τις σκληρές νεοφιλελεύθερες αναδιαρθρώσεις που σχεδιάζουν να εφαρμόσουν στην εκπαίδευση όταν έρθουν στην εξουσία.
Δίκαια αναρωτιέται πλέον και ο πλέον καλοπροαίρετος, πώς είναι δυνατόν στη σημερινή εποχή των τόσων προβλημάτων στην κοινωνία και την εκπαίδευση, το πολιτικό δυναμικό της Χώρας να αντιμετωπίζει με τόσο επιφανειακό τρόπο, τόσο σοβαρά θέματα!
Τα "σαΐνια" της ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ, έχουν τελικά τεράστιο όραμα για την εκπαίδευση αλλά και έχουν εντοπίσει την αιτία των προβλημάτων και με τέτοιες ερωτήσεις θα αποδείξουν τι είναι αυτό που ευθύνεται!! Τους προτρέπουμε να γενικεύσουν τα ερωτηματολόγιά τους και θέλοντας να συμβάλλουμε στη σπουδαία και άξια προσοχής πρωτοποριακή πρωτοβουλία τους, προτείνουμε ενδεικτικά και μερικές ακόμα ερωτήσεις:
· Πιστεύετε ότι όσοι πολιτικοί πηγαίνουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικά σχολεία ενδιαφέρονται για τη δημόσια εκπαίδευση;
· Πιστεύετε πως πρέπει να μειωθεί ο μισθός του Βουλευτή και τα χρήματα που θα εξοικονομηθούν να διοχετευθούν σε προγράμματα σχολικής στέγης;
· Πιστεύετε πως ο ελληνικός λαός αντί να πληρώνει τις λιμουζίνες των βουλευτών θα ήταν καλύτερο τα χρήματα να πηγαίνουν για τη μεταφορά των μαθητών στην επαρχία από τον τόπο διαμονής στο σχολείο τους;
· Πιστεύετε ότι το κράτος δεν πρέπει να πληρώνει επιχορηγήσεις στα κόμματα και τα κονδύλια αυτά να τα δίνει για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών;
· Συμφωνείτε ότι ο μισθός του εκπαιδευτικού δεν μπορεί να είναι μικρότερος από το ποσό που παίρνει ένας βουλευτής για να συμμετέχει σε μία επιτροπή της Βουλής στην οποία κιόλας δεν συμμετέχει;
· Πιστεύετε ότι αυτοί που αποκαλούσαν το Ολοήμερο σχολείο parkingπαιδιών, μπορεί να ενδιαφέρονται ειλικρινά για την ενίσχυσή του;
· Πιστεύετε ότι μπορούν κάποιοι ακόμα να παίζουν με τη νοημοσύνη μας;
Επειδή το θέμα όμως είναι πραγματικά σοβαρό, καλούμε το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης να αποσύρει άμεσα το ερωτηματολόγιο και να προσεγγίσει τα θέματα της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με τουλάχιστον τον στοιχειώδη σεβασμό στον θεσμικό του ρόλο. Καλούμε επίσης τη ΔΟΕ καθώς και τις συνδικαλιστικές παρατάξεις να πάρουν άμεσα θέση για το θέμα.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.