Οφειλόμενη απάντηση στον τέως Υπουργό διάλυσης του Ολοήμερου σχολείου και των σχολείων ΕΑΕΠ, Νίκο Φίλη
Με αίσθημα βαθύτατης συγκίνησης παρακολουθήσαμε τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, τέως υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη, να αναπτύσσει στην επιτροπή Μορφωτικών υποθέσεων της Βουλής, το αριστερό, προοδευτικό του όραμα για την δυνατότητα της κυβέρνησης να επιλέγει ως συνομιλητές της, όχι τους θεσμικούς εκπροσώπους των εργαζόμενων, αλλά όποιους αισθάνεται η ίδια ως πιο βολικούς, χωρίς βέβαια να είναι απαραίτητο και να είναι.
Καταπληκτική ήταν επίσης η διαπίστωσή του, ότι όπως συμβαίνει σε όλο τον συνδικαλισμό έτσι και στο χώρο των εκπαιδευτικών υπάρχει μια κρίση εκπροσώπησης. Αυτός βέβαια ως εκπρόσωπος ενός θεσμού που δεν έχει κρίση εκπροσώπησης καθώς όλοι οι Έλληνες είναι απίστευτα ικανοποιημένοι από το επίπεδο των Βουλευτών που τους εκπροσωπούν, αλλά και ως μέλος της πιο συνεπούς, ειλικρινούς και ασυμβίβαστης Κυβέρνησης, έχει κάθε λόγο να κάνει τέτοιες αναφορές!
Το έργο του άλλωστε θαυμάζεται από όλους, το νέο τύπου σχολείο που δημιούργησε (δημοτικό και νηπιαγωγείο) αποτελεί φωτεινό φάρο για όλο τον σύγχρονο κόσμο και αντιγράφεται από όλες τις χώρες του κόσμου! Οι 20000 μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών που έκανε, έλυσαν την ανεργία και γέμισαν τα σχολεία κόσμο! Οι μαθητές πια δεν πνίγονται στις θάλασσες μετά το πετυχημένο πρόγραμμα εκμάθησης κολύμβησης που έχει αγκαλιαστεί από χιλιάδες μαθητές και τις οικογένειές τους, οι οποίοι έχουν γεμίσει τα χωρίς ζεστό νερό και χωρίς θέρμανση κολυμβητήρια όλης της Χώρας!
Τέλος, το μεγαλειώδες επίτευγμά του, αυτό της διανομής των αντιμνημονιακών μπανανών, της κακιάς πολυεθνικής όσο ήταν ο κύριος Φίλης στην αντιπολίτευση, που μετατράπηκε σε καλή όταν ο ίδιος έγινε υπουργός, έσωσε από την πείνα και την λιποθυμία χιλιάδες μαθητές!
Μετά από αυτό το συγκλονιστικό του έργο στην εκπαίδευση, το οποίο θα του είχε εξασφαλίσει σίγουρα ανδριάντα στην χώρα του Μαδούρο, αν το είχε κάνει εκεί, δικαιούται να διαλέγει και με ποιους θα μιλήσει η Κυβέρνησή του! Τι δουλειά έχουν οι εκπρόσωποι που ψηφίζουν οι εργαζόμενοι; Ο τέως Υπουργός είναι αυτός που θα διαλέγει!!
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, αναγνωρίζει το δικαίωμα του κυρίου Φίλη, η Κυβέρνηση του να κάνει διάλογο με όποιους θέλει αυτός! Καλεί το ΔΣ της ΔΟΕ να μην ξαναμιλήσει με τον κύριο Φίλη και την Κυβέρνησή του. Να τους αφήσει να συνομιλούν με όσους βολεύονται. Οι εκπρόσωποι των εργαζόμενων, για εκπαιδευτικά και οικονομικά θέματα να μιλούν απευθείας με αυτούς που πραγματικά αποφασίζουν, αφού τους το εκχώρησαν αυτοί που θα έσκιζαν τα μνημόνια! Με την Τρόικα, τον κύριο Σόιμπλε, και την κυρία Μέρκελ! Για θρησκευτικά ζητήματα, να κάνουν διάλογο με τον Αρχιεπίσκοπο! Κανείς ξανά διάλογο με τους ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ! Έτσι κι αλλιώς χαμένος πάει! Και δεν ξέρουν τι πρέπει να γίνει και δεν μπορούν να κάνουν τίποτα...
ΥΓ. Είναι τυχερός ο κύριος Φίλης που δεν έχουν μάθει τις δηλώσεις του οι τέως "αγανακτισμένοι" και οι αριστεροί πρώην συνδικαλιστές και νυν συνεργάτες της Κυβέρνησης του, γιατί θα τον είχαν κατακεραυνώσει!!
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Ισότιμη μεταχείριση αναπληρωτών – μονίμων εκπαιδευτικών
Με την ψήφιση του Ν4440/16 για την κινητικότητα δίνεται στους μόνιμους Δημοσίους Υπαλλήλους -και στους εκπαιδευτικούς- άδεια απουσίας από την εργασία τους (3-5 ημέρες τον χρόνο) σε περίπτωση ασθένειας των τέκνων τους.
Η διάταξη είναι προφανώς θετική, όμως για μια ακόμη φορά και αυτή η κυβέρνηση νομοθετεί εξαιρώντας από το μέτρο τους 20000 και πλέον αναπληρωτές, οι οποίοι έχουν προϋπηρεσία μέχρι και 16 χρόνια, καλύπτουν οργανικά κενά και φυσικά έχουν και αυτοί οικογένειες και παιδιά.
Η παράταξή μας έχει τοποθετηθεί με ανακοινώσεις της και έχει ζητήσει στο παρελθόν την ισότιμη αντιμετώπιση μόνιμων κι αναπληρωτών. Είναι ανεπίτρεπτο οι αναπληρωτές να αντιμετωπίζονται ως εργαζόμενοι άλλης κατηγορίας. Η αναγκαιότητα μόνιμων διορισμών είναι επιτακτική.
Μέχρι αυτό να γίνει εφικτό είναι αναγκαία η ισότιμη μεταχείριση αναπληρωτών και μονίμων σε όλα τα επίπεδα. Συγκεκριμένα :
Καλούμε τον υπουργό Παιδείας, να σκύψει με τον απαιτούμενο σεβασμό στα προβλήματα της Εκπαίδευσής και των αναπληρωτών συναδέλφων. Δεν πρέπει να τους αντιμετωπίζει ως αριθμούς για την κάλυψη κενών. Ας δει επιτέλους την πραγματικότητα : Οι αναπληρωτές εξυπηρετούν μόνιμες και διαρκείς ανάγκες στην εκπαίδευση.
ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΩΡΑ!
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
15 Δεκεμβρίου 2016
Η πρόοδος συντελείται με προτάσεις, όχι με στείρα άρνηση!
Λέμε ΝΑΙ στην περιγραφική αξιολόγηση των μαθητών. Λέμε ΟΧΙ στην προχειρότητα του Υπουργείου Παιδείας.
Απαιτούμε εκπαιδευτικές παρεμβάσεις με προοδευτικό πρόσημο!
Hσημερινή μορφή της αξιολόγησης του μαθητή στο δημοτικό σχολείο συνεχίζει να αναπαράγει την παραδοσιακή - ξεπερασμένη παιδαγωγική αντίληψη, καθώς:
· προάγει τον ανταγωνισμό ανάμεσα στους μαθητές, τη βαθμοθηρία και δημιουργεί αρνητικά συναισθήματα για τον εκπαιδευτικό και για το σχολείο.
· καταγράφει μόνο τις επιδόσεις του μαθητή σε κάθε γνωστικό αντικείμενο αλλά όχι τους παράγοντες που παίζουν ρόλο στην ομαλή εξέλιξη ως μαθητή και ως προσωπικότητα όπως είναι η προσπάθεια, το ενδιαφέρον, η φιλομάθεια, η συνεργασία, ο τρόπος εργασίας και η ύπαρξη στόχων που έχουν να κάνουν με τη μάθηση.
· αποτελεί εξωτερικό κίνητρο για τους μαθητές, σε αντιδιαστολή με τη βασική επιδίωξη της παιδαγωγικής που δίνει έμφαση στην ενεργοποίηση εσωτερικών κινήτρων μάθησης.
· παρέχει ελάχιστες πληροφορίες για τις ιδιαίτερες δυνατότητες ή αδυναμίες του μαθητή.
Όπου υπάρχει βαθμολόγηση, υπάρχει εκτός από επιτυχία και αποτυχία. Αποτυχία σημαίνει ματαίωση, συμπλέγματα συνοδευμένα με έντονο άγχος και άλλες αρνητικές καταστάσεις.
Η ταξινόμηση των μαθητών μέσα από την αξιολόγηση, πολλές φορές δεν ανατρέπεται εφόρου ζωής. Η βαθμολογία ευνοεί τους κοινωνικά ευνοημένους, αφού οι μαθητές έρχονται στο σχολείο με τις μορφωτικές δυνατότητες που τους δίνει η κοινωνική τάξη, που τους δίνουν οι γονείς τους και το σχολείο είναι έτσι φτιαγμένο, ώστε να βαθμολογεί πολλές φορές τα κοινωνικά προνόμια ως ευφυΐα.
Στις μέρες μας η ανάγκη υιοθέτησης εναλλακτικών μορφών αξιολόγησης είναι πλέον επιτακτική. Στο εναλλακτικό πλαίσιο αξιολόγησης εντάσσεται και η περιγραφική αξιολόγηση, η οποία έχει την έννοια της ποιοτικής έκφρασης του μαθητή, αλλά και της διαδικασίας μάθησης που ακολούθησε, προκειμένου να φθάσει σε συγκεκριμένη επίδοση (Ανάλυση περιγραφής των ικανοτήτων, των αδυναμιών, των επιτευγμάτων του, τα ενδιαφέροντα, οι ανάγκες του, καλλιέργεια κριτικής σκέψης κλπ.).
Η περιγραφική αξιολόγηση του μαθητή:
Η περιγραφική μορφή αξιολόγησης προκειμένου να καταστεί λειτουργική και όχι επιφανειακή, απαιτεί:
· μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό και έγκαιρα στελεχωμένα σχολεία
· συστηματική και ποιοτική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και ευρύτερη ενημέρωση των γονέων και της κοινής γνώμης για τον ρόλο και την αποστολή της περιγραφικής αξιολόγησης
Με την εγκύκλιο που απέστειλε το Ι.Ε.Π. στις σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με θέμα: "Πρόσκληση ενδιαφέροντος για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και την πιλοτική εφαρμογή της περιγραφικής αξιολόγησης μαθητών στην υποχρεωτική εκπαίδευση", ζητά ουσιαστικά την αποδοχή των εκπαιδευτικών σε ένα σύστημα διδασκαλίας και αξιολόγησης των μαθητών το οποίο δεν τους έχει γίνει γνωστό! Ο διάλογος όμως δεν πρέπει να αναφέρεται από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας μόνο για δημιουργία εντυπώσεων αλλά πρέπει να υπάρχουν θετικά βήματα και διάθεση πραγματοποίησής του. Δυστυχώς με τις μέχρι τώρα ενέργειές του για το θέμα, δεν φαίνεται να υπάρχει ουσιαστική διάθεση συνεργασίας.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης καλεί, το Υπουργείο Παιδείας, να σταθεί με σοβαρότητα απέναντι στο θέμα, να αφήσει κατά μέρος τις γενικολογίες και τις ασάφειες και σε συνεργασία με την πανεπιστημιακή αλλά και την εκπαιδευτική κοινότητα μέσω των θεσμικών τους εκφράσεων να επεξεργαστούν ρεαλιστικές, προοδευτικές και εφαρμόσιμες προτάσεις που θα έχουν ως στόχο μία σύγχρονη τομή στην εκπαίδευση.
Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΚΟΜΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΤΑΞΙΑΚΗΣ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗΣ!
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
18 Αυγούστου 2016
Όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι μπορούν να αναγνωρίσουν προϋπηρεσία από εργασία στον ιδιωτικό τομέα εκτός από τους εκπαιδευτικούς!!
Κυβέρνηση της ισονομίας, της δικαιοσύνης... και της αριστεράς!!
Οι "εμπνεύσεις" και οι καθημερινές επιλογές της νεομνημονιακής συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, έχουν προ πολλού ξεπεράσει τα όρια του τραγικού και έχουν διολισθήσει στη σφαίρα της πρόκλησης. Η πλήρης υποταγή των άλλοτε ψευτοπερήφανων αντιπολιτευόμενων, που υπόσχονταν τα πάντα μπροστά στον στόχο της εξουσίας, είναι παροιμιώδης!
Ο δημοσιονομικός κόφτης, που όσο και να θέλουν να το κρύψουν δεν μπορούν, αποτελεί πραγματικότητα και μπροστά του ακόμα και βασικές αρχές όπως αυτές της ισονομίας και του δίκαιου έχουν πάει περίπατο...
Το νέο "κατόρθωμα" της συγκυβέρνησης, δεν κρατάει ούτε στοιχειωδώς τα προσχήματα! Σύμφωνα με τοΠ.Δ. 69 (ΦΕΚ 127/13.7.16) όλοι οι εργαζόμενοι στο δημόσιο μπορούν να αναγνωρίσουν προϋπηρεσίας τους σε συναφές αντικείμενο στον ιδιωτικό τομέα, εκτός από τους εκπαιδευτικούς!
Αυτό συμβαίνει γιατί το βαθμολόγιο τους, ανατρέχει στον Ν.1566 και όχι στον Ν. 3528/2007! Αυτό το προβάλλουν μάλιστα ως δικαιολογία, λες και οι εργαζόμενοι στην εκπαίδευση έχουν την ευθύνη για αυτό!
Το δε Υπουργείο Παιδείας έσπευσε να εκδώσει εγκύκλιο όπου αναφέρεται: "...επειδή στις διατάξεις της παρ.3 του άρθρου 28 του Ν.4369/2016 (δηλαδή Νόμο της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ) δεν έγινε μνεία για τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δεν μπορούν να τύχουν εφαρμογής για τους εκπαιδευτικούς οι ρυθμίσεις του Κεφαλαίου Γ` του Ν.4369/2016". Τόσο απλά, τόσο δίκαια και προπάντων τόσο αριστερά!! Συγγνώμη λυπούμαστε, εσείς χάσατε!!
Παραλείπουν βέβαια να δηλώσουν πως το θέμα αντιμετωπίζεται με αυτόν τον τρόπο γιατί έχει δημοσιονομικά παρεπόμενα, τα οποία η "περήφανη" συγκυβέρνηση δεν μπορεί να προσπεράσει!
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης απαιτεί να αναληφθούν άμεσα όλες οι απαιτούμενες νομοθετικές πρωτοβουλίες ώστε να λυθεί το θέμα στα πλαίσια της ισότιμης μεταχείρισης όλων των εργαζόμενων και να μπορέσουν και οι εκπαιδευτικοί όπως όλοι οι άλλοι δημόσιοι υπάλληλοι να αναγνωρίσουν την προϋπηρεσία τους στον ιδιωτικό τομέα.
Σε κάθε άλλη περίπτωση η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ θα είναι εκτεθειμένη για μια ακόμη φορά στα μάτια της ελληνικής κοινωνίας.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.