Sample Data-Articles

Ο Νίκος Τεμπονέρας ΖΕΙ στους αγώνες για μια καλύτερη Παιδεία!

 30 χρόνια από τη δολοφονία του από τους τραμπούκους της ΟΝΝΕΔ!

 

           

                Τριάντα χρόνια συμπληρώνονται φέτος  από τη δολοφονία του καθηγητή Νίκου Τεμπονέρα, που έπεσε νεκρός στις 9 του Γενάρη του 1991 από δολοφονικό χτύπημα του Ιωάννη Καλαμπόκα, ο οποίος ήταν Δημοτικός σύμβουλος Πάτρας και Πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ Αχαΐας και ήταν επικεφαλής τραμπούκων ΟΝΝΕΔΙΤΩΝ που ήθελαν να "σπάσουν" τη μαθητική κατάληψη στο 3ο και 7ο Γυμνάσιο Πατρών. Το αποτρόπαιο αυτό έγκλημα συντάραξε τότε την εκπαιδευτική κοινότητα και την ελληνική κοινωνία. 

Η επίθεση των τραμπούκων είχε ως στόχο την καταστολή του μαζικού εκπαιδευτικού κινήματος, που είχε αναπτυχθεί σε ολόκληρη τη χώρα, με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών, φοιτητών και μαθητών ενάντια στο αντιδραστικό νομοσχέδιο του τότε Υπουργού Παιδείας, Βασίλη Κοντογιαννόπουλου. Οι κινητοποιήσεις εκείνες και η θυσία του Νίκου Τεμπονέρα ανάγκασαν την τότε κυβέρνηση του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη να αποσύρει το νομοσχέδιο και οδήγησαν τον Υπουργό Παιδείας σε παραίτηση.

Σήμερα, 30 χρόνια μετά, ολόκληρος ο εκπαιδευτικός κόσμος και οι εργαζόμενοι,  εξακολουθούν να αγωνίζονται ενάντια στις νεοφιλελεύθερες πολιτικές των μνημονίων που εφάρμοσαν και εφαρμόζουν όλες οι κυβερνήσεις των τελευταίων χρόνων. Αγωνίζονται για αύξηση των δαπανών για την Παιδεία για μια καλύτερη εκπαίδευση και Παιδεία προς όφελος των μαθητών και της κοινωνίας.

Σήμερα η κυβέρνηση της ΝΔ, εκμεταλλευόμενη την πανδημία, πέρασε, χωρίς κανένα διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα, διατάξεις που επαναφέρουν την εκπαίδευση 30 χρόνια πίσω, στην εποχή που δολοφονήθηκε ο Νίκος Τεμπονέρας. Επιδιώκει να καταργήσει ακόμη και τα στοιχειώδη εργασιακά και συνδικαλιστικά δικαιώματα με τον περιορισμό του δικαιώματος της απεργίας, την καθιέρωση της δεκάωρης εργασίας, τον "ευνουχισμό" των συλλογικών συμβάσεων κλπ.

Αντί να στηρίξει τη Δημόσια Παιδεία και την Υγεία, αντί να στηρίξει το ΕΣΥ με αύξηση της χρηματοδότησης, αντί να λάβει μέτρα υγιεινής και ασφάλειας στα σχολεία, αντί να μειώσει τους μαθητές ανά τμήμα στους 15, συνεχίζει τις πολιτικές λιτότητας και την υποβάθμιση της Δημόσιας Παιδείας και Υγείας, και των κοινωνικών παροχών, μέσα από τον αντιλαϊκό προϋπολογισμό του 2021. 

30 χρόνια μετά, τα αιτήματα και τα προτάγματα για τα οποία αγωνίστηκε και υπερασπίστηκε ο Νίκος Τεμπονέρας είναι επίκαιρα όσο ποτέ. Ο Νίκος Τεμπονέρας ΖΕΙ στους αγώνες μας για ένα δημόσιο και δωρεάν ποιοτικό σχολείο για όλα τα παιδιά, χωρίς διακρίσεις, για την ανατροπή των αντιλαϊκών πολιτικών, για αύξηση των δαπανών την Παιδεία, για μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, για μόνιμους διορισμούς, για μόρφωση, δουλειά και ζωή με δικαιώματα και ελευθερίες.

 

Δημοκρατική Συνεργασία

Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Το Πολυτεχνείο ΖΕΙ στις καρδιές και  στους αγώνες μας!

           

     47 χρόνια μετά, η εξέγερση του Πολυτεχνείου ενάντια στη Χούντα των Συνταγματαρχών παραμένει ο φωτεινός φάρος κάθε δημοκρατικού αγώνα, κάθε δημοκρατικού πολίτη.

Το Πολυτεχνείο ζει γιατί τα αιτήματά του είναι πάντα επίκαιρα. Το διαχρονικό σύνθημά του "ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" εξακολουθεί και σήμερα να μας εμπνέει. Η εξέγερση των φοιτητών το 1973 μας υπενθυμίζει πως ο λαός έχει τη δύναμη να αλλάξει τη μοίρα του, πως η ελπίδα της κάθε κοινωνίας, οι νέοι της, μπορούν να ανατρέψουν κάθε δύναμη που τους στερεί το δικαίωμα για ένα καλύτερο αύριο.

Τιμούμε την εξέγερση των φοιτητών του Πολυτεχνείου, τη Νομική, αλλά και τα κολαστήρια του ΕΑΤ-ΕΣΑ, τους τόπους εξορίας και τους ανθρώπους που βασανίστηκαν και έχασαν τη ζωή τους για την υπεράσπιση πανανθρώπινων ιδανικών και αξιών. Μια μέρα σαν κι αυτή υποκλινόμαστε και αποδίδουμε  φόρο τιμής σε κάθε πράξη αντίστασης για την ανατροπή της επαίσχυντης τυραννίας.

Το μήνυμα του Πολυτεχνείου, σμίγει με τα συνθήματά μας ενάντια στους πολέμους που σκοτώνουν και ξεριζώνουν τους λαούς, απέναντι στους σχεδιασμούς που απειλούν την ειρήνη, τη φιλία και την ασφάλεια των λαών σε όλο τον κόσμο και ιδιαίτερα στην Αρμενία και στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και της Μέσης Ανατολής.

Φέτος η επέτειος της εξέγερσης συμπίπτει με την πανδημία, που σαρώνει ολόκληρο τον πλανήτη και χτυπά ανελέητα και την πατρίδα μας. Και μπορεί να μην έχουμε τη δυνατότητα να τιμήσουμε, φέτος, τη μνήμη των αγωνιστών του Πολυτεχνείου με πορείες στους δρόμους, λόγω της πανδημίας και της ανάγκης προστασίας του υπέρτατου αγαθού της δημόσιας υγείας, όμως κρατάμε ζωντανές τις μνήμες, μέσα από πολύμορφες δράσεις με τους μαθητές μας.

Στην εκπαίδευση, στη δύσκολη περίοδο που διανύουμε, οι εκπαιδευτικοί στεκόμαστε στην πρώτη γραμμή του αγώνα για προάσπιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών παρά τις δυσκολίες  που προκύπτουν από την ολιγωρία της Κυβέρνησης της ΝΔ, η οποία επαναπαύτηκε στις «δάφνες» της επιτυχούς διαχείρισης του πρώτου κύματος της πανδημίας και το διάστημα που μεσολάβησε από το τέλος της προηγούμενης σχολικής χρονιάς μέχρι σήμερα δεν έκανε τίποτα για να θωρακίσει τη δημόσια εκπαίδευση. Δεν μείωσε τον αριθμό των μαθητών στην τάξη, δεν προσέλαβε το απαιτούμενο προσωπικό καθαριότητας, δεν λειτούργησε προγράμματα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, δεν  φρόντισε  για την αναβάθμιση των σχολικών υποδομών σε τεχνολογικό και ψηφιακό  επίπεδο, δεν εξασφάλισε συνθήκες ισότιμης πρόσβασης όλων των μαθητών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Οι εργαζόμενοι της Χώρας μας, στο δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα, οι άνεργοι, οι φοιτητές, οι νέοι και οι συνταξιούχοι δίνουμε καθημερινά τον αγώνα, σ' αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες, ενάντια στις αντιλαϊκές πολιτικές που και η σημερινή κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας εφαρμόζει και διεκδικούμε δημόσια δωρεάν Παιδεία, στήριξη του εθνικού συστήματος υγείας, προστασία και στήριξη των ευπαθών ομάδων του πληθυσμού, προσλήψεις εκπαιδευτικού προσωπικού.

Το Πολυτεχνείο ΖΕΙ και θα ΖΕΙ στις καρδιές μας και  στους αγώνες μας.

 

Δημοκρατική Συνεργασία

Εκπαιδευτικών Π.Ε.

 

Να χορηγηθούν άμεσα οι άδειες ανατροφής στους νεοδιόριστους.

Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι υπάλληλοι δεύτερης κατηγορίας!

 

           

                Ενώ η κυβέρνηση της ΝΔ διατείνεται καθημερινά και σε κάθε ευκαιρία ότι τάχα στηρίζει την οικογένεια, η ίδια, ταυτόχρονα, περικόπτει τις άδειες ανατροφής των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών. Συναδέλφων δηλαδή που έχουν υπηρετήσει το δημόσιο σχολείο σε όλη τη Χώρα, ως αναπληρωτές, από 10 έως 17 χρόνια!

Το υπουργείο Παιδείας, με μια  εγκύκλιο της Γενικής Διεύθυνσης Προσωπικού ΠΕ κ ΔΕ, μηδενίζει εντελώς την άδεια για όσους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς έχουν τέκνα ηλικίας 2-4 ετών και δίνει τμήμα της άδειας για τα τέκνα ηλικίας 0-2 ετών.

Μετά τις κινητοποιήσεις της ΔΟΕ και την παρέμβαση της ΑΔΕΔΥ προς τον υπουργό Εσωτερικών, η Γενική Γραμματέας του υπουργείου Εσωτερικών, απέστειλε στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας υπηρεσιακό έγγραφο, το οποίο, επί της ουσίας, καλεί το υπουργείο Παιδείας να αντιμετωπίσει ισότιμα, με τους άλλους δημοσίους υπαλλήλους, τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς, ως προς τις άδειες ανατροφής.

Κι ενώ το θέμα ταλανίζει εδώ και πολύ καιρό τους συναδέλφους -τα σχολεία άνοιξαν κι ακόμα δεν γνωρίζουν τι άδεια ανατροφής θα λάβουν- ενώ το έγγραφο του υπουργείου Εσωτερικών έχει σταλεί εδώ και μια εβδομάδα, το υπουργείο Παιδείας κωφεύει!!

Επειδή τα πολλά λόγια είναι φτώχεια κι επειδή 350 και πλέον συνάδελφοί μας ταλαιπωρούνται, η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, θεωρεί πως πρέπει να υπάρξει, άμεσα, συνάντηση των εκπροσώπων των εργαζόμενων στην Παιδεία (ΔΟΕ, ΟΛΜΕ) και σε ολόκληρο τον Δημόσιο τομέα (ΑΔΕΔΥ), με τους υπουργούς Παιδείας και Εσωτερικών για να  λυθεί το θέμα.

Απαιτούμε:

  • Να χορηγηθεί άμεσα η άδεια ανατροφής στους εκπαιδευτικούς που έχουν παιδιά ηλικίας 2-4 ετών όπως ακριβώς γίνεται με όλους τους άλλους δημοσίους υπαλλήλους.
  • Να καταργηθεί η υπ. αριθμ.64/2008 γνωμοδότηση του ΝΣΚ και να χορηγείται ολόκληρη η άδεια ανατροφήςστους νεοδιόριστους Δημοσίους υπαλλήλους και εκπαιδευτικούς που έχουν παιδιά ηλικίας έως 4 ετών, αφαιρούμενης, φυσικά, της άδειας που είχαν λάβει πριν τον διορισμό τους.

 

Τέρμα πια η κοροϊδία κι ο εμπαιγμός των συναδέλφων!

 

 

Δημοκρατική Συνεργασία

Εκπαιδευτικών Π.Ε.

 

 Άμεση νομοθετική ρύθμιση για την προστασία των εκπαιδευτικών από δικαστικές προσφυγές ή άλλες παρόμοιες ενέργειες γονέων, οι οποίοι αρνούνται να πειθαρχήσουν στην υποχρεωτική χρήση μάσκας από τους μαθητές, στα σχολεία!

 

           

    Σε ελάχιστες ημέρες ανοίγουν τα σχολεία για τους μαθητές, με πληθωρικά τμήματα που δημιουργούν τεράστιο προβληματισμό εν μέσω πανδημίας, ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς, προσωπικό καθαριότητας, καθώς και σε υγειονομικό υλικό.

Οι Διευθυντές και οι εκπαιδευτικοί των σχολείων καλούνται να ανοίξουν με ασφάλεια τα σχολεία  μέσα στις πρωτόγνωρες συνθήκες της πανδημίας και δίνουν και θα δώσουν για αυτό όλες τους τις δυνάμεις, τον καλύτερό τους εαυτό για μια ακόμη φορά.

Κι ενώ η κατάσταση είναι εξαιρετικά δύσκολη και απαιτεί τη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων (εκπαιδευτικών, γονιών, μαθητών, τοπικής αυτοδιοίκησης), πριν προλάβουν  καλά-καλά να ανοίξουν τα σχολεία άρχισαν να πέφτουν «βροχή» τα εξώδικα κι οι γνωστοποιήσεις  διαφόρων γονέων προς τους Διευθυντές σχολείων, πως δεν επιθυμούν το παιδί τους να φοράει μάσκα, να θερμομετρείται αν χρειαστεί κλπ. Μερικοί μάλιστα εκτοξεύουν και απειλές για μηνύσεις κατά των εκπαιδευτικών, εάν τολμήσουν να εφαρμόσουν τους νόμους της Πολιτείας!!

Η  κατάσταση, όντως θα ήταν κωμικοτραγική, αν δεν ήταν τόσο επικίνδυνη για την υγεία των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Προφανώς, τα πράγματα θα οξυνθούν  με το άνοιγμα των σχολείων και οι εκπαιδευτικοί θα κληθούν να διαχειριστούν καταστάσεις όπου θα είναι υποχρεωμένοι να πείσουν τον κάθε «ανεγκέφαλο» πως η γη δεν είναι επίπεδη.

Μπροστά σε αυτή την κατάσταση η Κυβέρνηση και η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δεν μπορεί να «νίπτουν τας χείρας τους» ως Πόντιοι Πιλάτοι. Η κυρία Κεραμέως, αντί να ασχολείται καθημερινά με το «μεγαλειώδες» έργο της διανομής των παγουριών στους μαθητές, οφείλει άμεσα να λάβει μέτρα στήριξης και προστασίας των Διευθυντών  των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών, οι οποίοι δεν μπορεί κάθε μέρα να είναι στο έλεος του κάθε "ψεκασμένου" που πιστεύει ότι κορωνοϊός δεν υπάρχει κι ότι οι μάσκες δεν χρειάζονται.

Επιβάλλεται, να ψηφιστεί άμεσα, νομοθετική ρύθμιση, με την οποία όλα τα εξώδικα, οι ενδεχόμενες δικαστικές προσφυγές και οι γνωστοποιήσεις, να μην παραλαμβάνονται καν από το σχολείο, αλλά να πηγαίνουν στη νομική υπηρεσία των Περιφερειών της Χώρας ή του Υπουργείου Παιδείας, από όπου και να δίνονται οι δέουσες απαντήσεις και να δρομολογούνται οι όποιες αναγκαίες ενέργειες.

Έτσι οι μεν εκπαιδευτικοί θα μείνουν απερίσπαστοι να ασκήσουν τα παιδαγωγικά τους καθήκοντα αντί να σπαταλούν πολύτιμο χρόνο και ενέργεια για πράξεις που δεν σχετίζονται με το έργο τους.  Οι δε "ψεκασμένοι" κάθε είδους ας αναζητήσουν το "δίκιο τους" από το Κράτος. Οι εκπαιδευτικοί δεν μπορεί να γίνουν ο «σάκος του μποξ» για κανέναν.

 

Δημοκρατική Συνεργασία

Εκπαιδευτικών Π.Ε.

 

                                                             Ενημέρωση για τη διαδικασία τοποθέτησης νεοδιόριστων 

και αναπληρωτών εκπαιδευτικών, σε σχολεία

 

           

Με αφορμή την εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας, σχετικά με την τοποθέτηση σε σχολεία, των νεοδιόριστων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών, σας ενημερώνουμε για τη διαδικασία που θα ακολουθηθεί με συγκεκριμένα βήματα:

Α. Τοποθέτηση νεοδιόριστων

Οι νεοδιόριστοι τοποθετούνται τώρα προσωρινά σε κενά που υπάρχουν σε σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και σε τμήματα ένταξης, μαζί με τους εκπαιδευτικούς που είναι στη διάθεση. Οριστικά, σε οργανικά πλέον κενά, θα τοποθετηθούν τον Μάιο του 2021 (στην ίδια περιοχή) κατά τη διαδικασία τοποθέτησης των μετατιθέμενων εκπαιδευτικών (με τα μόρια μετάθεσής τους).

Πρώτα καλύπτονται υποχρεωτικά όλα τα κενά σε ΣΜΕΑΕ και μετά τα τμήματα ένταξης. Αν δεν καλυφθούν όλα τα κενά στις ΣΜΕΑΕ τοποθετούνται υποχρεωτικά σε αυτές οι έχοντες τα λιγότερα μόρια μετάθεσης. Στα πιο απομακρυσμένα σχολεία όσοι έχουν τις πιο λίγες κ.ο.κ.

Παράδειγμα1

Αν σε ένα ΠΥΣΠΕ υπάρχουν 10 κενά σε ΣΜΕΑΕ και δηλωθούν όλα από εκπαιδευτικούς τότε δεν υπάρχει κανένα θέμα. Τοποθετούνται όλοι σύμφωνα με τη δήλωσή τους. Αν την ίδια ΣΜΕΑΕ τη ζητούν περισσότεροι εκπαιδευτικοί τότε προηγείται αυτός που έχει περισσότερα μόρια από οικογενειακούς λόγους, συνυπηρέτηση κι εντοπιότητα (αθροιστικά).

Παράδειγμα 2

Αν δεν δηλωθούν και τα 10 κενά των ΣΜΕΑΕ και μείνουν κενά τα 3 για παράδειγμα, τότε για τις τρεις κενές θέσεις δημιουργείται λίστα με τις μονάδες μετάθεσης των υπολοίπων εκπαιδευτικών -πλην αυτών που ήδη τοποθετήθηκαν σε ΣΜΕΑΕ- και τοποθετούνται υποχρεωτικά οι έχοντες τα λιγότερα μόρια μετάθεσης κατά σειρά.

Στα τμήματα ένταξης η διαδικασία τοποθέτησης ξεκινά, αφού πρώτα καλυφθούν όλα τα κενά σε ΣΜΕΑΕ.

Σε κάθε περίπτωση, όταν την ίδια θέση τη διεκδικούν περισσότεροι εκπαιδευτικοί η σύγκριση μεταξύ τους γίνεται μόνο με τα μόρια των οικογενειακών λόγων, της συνυπηρέτησης και της εντοπιότητας και όχι με τα μόρια μετάθεσης.

Για τις ειδικές κατηγορίες δεν γίνεται καμία αναφορά στην εγκύκλιο.  Όμως σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 13 του Π.Δ.50/1996, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, ορίζεταιότιοι ανήκοντες στις ειδικές κατηγορίες κατά τις μεταθέσεις και τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών λειτουργών μετατίθενται ή τοποθετούνται, κατά προτεραιότητα, συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους.

Ειδικές κατηγορίες είναι αυτές που αναφέρονται στο άρθρο 13 του Π.Δ.50/1996, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 55 του ν.4653/2020, στην παρ. 8 του άρθρου 1 του ν.3194/2003 και στο άρθρο 17 του ν.3402/2005. Με την υπ’ αριθμόν 19 απόφαση της 217ης/18.9.2008 Ολομέλειας του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας (ΚΕ.Σ.Υ.) της Γενικής Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας του Υπουργείου Υγείας και την υπ’ αριθμόν 1/4, 05-02-2009 Πράξη του Κ.Υ.Σ.Π.Ε. θεωρείται ότι εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 13 «Ειδικές κατηγορίες μετάθεσης» του Π.Δ. 50/1996 και οι νόσοι Hodgkin, No Hodgkin και Willebrand. Επίσης, ειδική κατηγορία είναι  και οι εκπαιδευτικοί γονείς ενός (1) ανάπηρου τέκνου, με ποσοστό αναπηρίας 67%, οι οποίοι εξομοιώθηκαν με τους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς στις υπηρεσιακές μεταβολές (παρ. 2 του άρθρου 39 του ν.4403/2016)

Τα Κριτήρια για τις μεταθέσεις και τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών σύμφωνα με τις διατάξεις του Π.Δ.50/1996 (άρθρο 16) είναι:

α) η συνολική υπηρεσία

β) οι οικογενειακοί λόγοι(4 μόρια ο γάμος, 4 μόρια το πρώτο παιδί, 4 το δεύτερο, 6 το τρίτο και επτά 7 μόρια για κάθε ένα από τα υπόλοιπα παιδιά)

γ) οι συνθήκες διαβίωσης στις έδρες των σχολείων όπου υπηρέτησαν ή υπηρετούν

δ) η συνυπηρέτηση (4 μόρια)

ε) η εντοπιότητα (4 μόρια)

Σε περίπτωση ισοβαθμίαςεκπαιδευτικών κατά τις μεταθέσεις στην ίδια περιοχή και τις τοποθετήσεις προηγούνται οι εκπαιδευτικοί που υπερέχουν κατά κριτήριο, εάν αυτά συντρέχουν και με την εξής σειρά:

α) στη συνυπηρέτηση

β) στην εντοπιότητα (εφόσον ζητούν μετάθεση ή τοποθέτηση σε σχολική μονάδα Δήμου ή Κοινότητας που είναι δημότες)

γ) στους οικογενειακούς λόγους

δ) στη συνολική υπηρεσία

ε) στις δυσμενείς συνθήκες λειτουργίας των σχολείων όπου υπηρέτησαν ή υπηρετούν

Σε περίπτωση ισοβαθμίας και στα επιμέρους κριτήρια λαμβάνεται υπόψη η ημερομηνία και η σειρά δημοσίευσης του διορισμού τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

 

Β. Τοποθέτηση αναπληρωτών

Στα εναπομείναντα λειτουργικά κενά, μετά τις προσωρινές τοποθετήσεις των λειτουργικά υπεράριθμων, των νεοδιόριστων και των εκπαιδευτικών στη διάθεση, των αποσπασμένων (εντός και εκτός των ΠΥΣΠΕ) των οποίων οι τοποθετήσεις γίνονται με τα μόρια των αποσπάσεων συγκρινόμενοι μεταξύ τους, τοποθετούνται αναπληρωτές/τριες εκπαιδευτικοί.

Σύμφωνα με το ΦΕΚ 3344/2020αποκλειστικό κριτήριο τοποθέτησης των αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών σε σχολεία της ίδιας περιοχής πρόσληψης αποτελεί η σειρά κατάταξης στους αξιολογικούς πίνακες του Α.Σ.Ε.Π., βάσει της οποίας και διενεργήθηκε η πρόσληψη.

Ειδικά στην Ε.Α.Ε., κατά τη διαδικασία τοποθέτησης προηγούνται οι προσληφθέντες από τους κύριους πίνακες, ακολουθούν αυτοί από τους επικουρικούς και έπονται αυτοί από τους πίνακες γενικής εκπαίδευσης.

Η τοποθέτησητων προσληφθέντων αναπληρωτών σε σχολικές μονάδες της περιοχής πρόσληψής τους γίνεται με απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης εντός τριών εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης πρόσληψης, συμπεριλαμβανομένης της ημερομηνίας αυτής.

 

Σημείωση 1:

Με τον ν.4653/2020 (άρθρο 66)οι νεοδιοριζόμενοι τοποθετούνται προσωρινά σε κενή θέση σχολικής μονάδας της περιοχής διορισμού με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης, ύστερα από πρόταση του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Υ.Σ.Π.Ε.) σύμφωνα με το άρθρο 2 του Π.Δ.144/1997, καθώς και το άρθρο 46 του ν.2413/1996, όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 9 του άρθρου 8 του ν.2817/2000, όπου αναφέρεται ότι:«…οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης διορίζονταιστις περιοχές μετάθεσης, τίθενται στη διάθεση των οικείων περιφερειακών συμβουλίων και τοποθετούνται προσωρινά με απόφαση του προϊσταμένου της οικείας διεύθυνσης εκπαίδευσης, ύστερα από πρόταση του οικείου περιφερειακού συμβουλίου σε κενές θέσεις σχολείων της περιοχής…».

Η οριστική τοποθέτηση των νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών πραγματοποιείται κατά τη διαδικασία των μεταθέσεων, στο πλαίσιο της οποίας συγκρίνονται, κατά περίπτωση, με τους λοιπούς εκπαιδευτικούς του κλάδου τους. Επιπροσθέτως,οι νεοδιόριστοι υποχρεούνται να παραμείνουν στην περιοχή διορισμού τους για χρονικό διάστημα τουλάχιστον δύο σχολικών ετών. Οποιαδήποτε υπηρεσιακή μεταβολή που επιφέρει μεταβολή της τοποθέτησης αυτής, όπως απόσπαση ή μετάθεση, βάσει γενικής ή ειδικής διάταξης κατά το ως άνω χρονικό διάστημα, δεν επιτρέπεται. Ο νεοδιόριστος υποχρεούται να υπηρετήσει στην Ε.Α.Ε. για χρονικό διάστημα τουλάχιστον πέντε ετών. Επίσης, στο άρθρο 58 του ν.4653/2020αναφέρεται ότι όποιος/α δεν αναλάβει υπηρεσία ή παραιτηθεί μέσα σε ένα χρόνο από τη δημοσίευση των ονομάτων σε ΦΕΚ αποκλείεται από όλες τις διαδικασίες διορισμού το τρέχον και τα επόμενα δυο σχολικά έτη.

Στο άρθρο 2, παρ. 2 του Π.Δ.144/1997 «Τοποθέτηση νεοδιοριζομένων»αναφέρεται ότι σε περίπτωση που οι ίδιες θέσεις ζητούνται από περισσότερους υποψήφιους προτιμώνταικατά σειρά όσοι έχουν τις περισσότερες μονάδες τοποθέτησης από οικογενειακούς λόγους, συνυπηρέτηση και εντοπιότητα, όπως αυτές καθορίζονται από τις διατάξεις που ισχύουν για τις μεταθέσεις και τοποθετήσεις εκπαιδευτικών.

 

Σημείωση 2:

Σύμφωνα με το άρθρο 48 του ν.4692/2020 οι τοποθετήσεις σε θέσεις των Τμημάτων Ένταξης πραγματοποιούνται μετά την κάλυψη όλων των κενών στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε.). Αν οι εκπαιδευτικοί δεν υποβάλλουν αίτηση προτίμησης για τις Σ.Μ.Ε.Α.Ε., κατατάσσονται σε σειρά με βάση τις λιγότερες μονάδες μετάθεσης. Οι Σ.Μ.Ε.Α.Ε., στις οποίες υπάρχουν κενά, κατατάσσονται σε σειρά με βάση τις περισσότερες μονάδες συνθηκών διαβίωσης. Κατόπιν αυτού, τοποθετούνται υποχρεωτικά οι εκπαιδευτικοί που έχουν τις λιγότερες μονάδες μετάθεσης στις Σ.Μ.Ε.Α.Ε. με τις περισσότερες μονάδες συνθηκών διαβίωσης. Στη συνέχεια εξετάζονται οι προτιμήσεις για τοποθέτηση σε θέσεις των Τμημάτων Ένταξης.

Τα παραπάνω ισχύουν για τοποθετήσεις εκπαιδευτικών μετά από μετάθεση, διορισμό ή απόσπαση, καθώς και για τους προσωρινούς αναπληρωτές της Ε.Α.Ε..

 

 

Δημοκρατική Συνεργασία

Εκπαιδευτικών Π.Ε.

 

 

88η Γενική Συνέλευση ΔΟΕ - Video

 
 
 

Τελευταίες ανακοινώσεις ΔΗ.ΣΥ.

Παρουσίαση βιβλίου με την ιστορία της ΠΑΣΚ

3η Πανελλήνια Συνδιάσκεψη Νέων Στελεχών Φωτογραφικό υλικό

Κύλιση στην Αρχή
X

Right Click

No right click