Sample Data-Articles

23 Φεβρουαρίου 2016

Ανοίγουμε τον Εθνικό διάλογο για την Παιδεία με θέσεις!

6ο θέμα διαλόγου: Διαπολιτισμική εκπαίδευση

           

    

                                                               

  Η Ελλάδα από τις αρχές της δεκαετίας του ’90 εξ’ αιτίας των κοινωνικοπολιτικών εξελίξεων στην περιοχή του βαλκανικού χώρου, της Εγγύς και Μέσης Ανατολής, καθώς και των πολιτικών ανακατατάξεων στην ευρύτερη περιο

χή της Ανατολικής Ευρώπης έγινε χώρα εισροής χιλιάδων μεταναστών γεγονός που είχε ως συνέπεια από χώρα εξαγωγής μεταναστών να γίνει χώρα υποδοχής.

                Μπροστά στη νέα πραγματικότητα που δημιούργησε η αυξανόμενη δυναμική του φαινομένου της μετανάστευσης στο χώρο της εκπαίδευσης, το Υπουργείο Παιδείας από το 1996 και στο εξής προχώρησε στην κατοχύρωση και ανάπτυξη της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης με βάση σχετικούς νόμους και υπουργικές αποφάσεις.

Το πλαίσιο για την εκπαιδευτική πολιτική της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης αποτελεί ο Νόμος 2413/96 με βάση τον οποίον ιδρύθηκαν 26 σχολεία διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και προσδιορίστηκε ο σκοπός και το περιεχόμενο της λειτουργίας τους. Ο νόμος αυτός όμως στην πραγματικότητα έμεινε ανενεργός γι’ αυτό ακριβώς τα σχολεία αυτά αφέθηκαν στην τύχη τους.

Ταυτόχρονα, όλη αυτήν την περίοδο, θεσμοθετήθηκαν οι τάξεις υποδοχής, τα φροντιστηριακά τμήματα και εφαρμόστηκαν ποικίλα προγράμματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης πιλοτικού χαρακτήρα με κονδύλια του Β΄ και Γ΄ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης και φορείς υλοποίησης τα Πανεπιστήμια Αθηνών και Ιωαννίνων. Οι δράσεις των παραπάνω  προγραμμάτων είχαν παρεμβατικό χαρακτήρα και πρακτικό προσανατολισμό και αφορούσαν την παραγωγή ειδικού εκπαιδευτικού υλικού, την επιμόρφωση δασκάλων και την τοποθέτηση στα σχολεία μας δίγλωσσων ωρομίσθιων εκπαιδευτικών.

Τα προγράμματα αυτά όμως δεν είχαν συνέχεια αλλά και η πολιτική του Υπουργείου Παιδείας στα θέματα της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης κινήθηκε σε αποσπασματικό επίπεδο και συχνά αντιφατικό και ανακόλουθο με αποτέλεσμα οι αρχικές προσδοκίες για την ποιοτική ανάπτυξη της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης στη χώρα μας να μην ευοδωθούν και τα προβλήματα στο χώρο αυτό να ενταθούν.

Οφείλουμε πάντως να παραδεχτούμε ότι η διαπολιτισμική εκπαίδευση που γεννήθηκε από την ανάγκη εξεύρεσης λύσης στα πολλά εκπαιδευτικά προβλήματα και γενικότερα στα προβλήματα κοινωνικοποίησης των παιδιών των μετακινούμενων πληθυσμών, που στην συντριπτική πλειοψηφία τους προέρχονται από τα κατώτερα κοινωνικά στρώματα, δεν πρέπει να εξαντλείται σε συγκεκριμένα θεσμικά εκπαιδευτικά μέτρα, αλλά πρέπει να διαπερνά όλη τη σχολική ζωή. Γι’ αυτό το λόγο είναι αναγκαίες οι θεσμικές αλλαγές στο περιεχόμενο της λειτουργίας του σχολείου έτσι ώστε να προκύπτουν πολιτισμικές συνθέσεις που να δίνουν τη δυνατότητα στο μαθητή να ανταποκρίνεται στα νέα δεδομένα μιας πολυπολιτισμικής κοινωνίας.

Συμπεράσματα-Προτ

άσεις

Για να ανταποκριθούν τα διαπολιτισμικά σχολεία στον πολυεπίπεδο ρόλο τους απαιτούνται μια σειρά μέτρα όπως:

·         Άμεση ενεργοποίηση του νόμου για την διαπολιτισμική εκπαίδευση που αφορούν στην εφαρμογή ειδικών αναλυτικών προγραμμάτων, την προσθήκη εναλλακτικών μαθημάτων και τον μικρό αριθμό μαθητών ανά τμήμα.

·         Λειτουργία ειδικών επιμορφωτικών προγραμμάτων για θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Η διαμόρφωση θετικών στάσεων στους εκπαιδευτικούς προϋποθέτει και την κατάλληλη ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και επιμόρφωσή τους σε άλλες κουλτούρες και άλλους τρόπους ζωής.

·         Σύνδεση του σχολείου με επιστημονικό φορέα για συμβουλευτική καθοδήγηση. Ορισμός ενός Σχολικού Συμβούλου με εμπειρία σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης ανά Περιφέρεια Εκπαίδευσης για το συντονισμό και την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού έργου.

·         Απαραίτητη η ψυχοκοινωνική στήριξη των μαθητών και των οικογενειών τους. Τοποθέτηση συνεργατών που θα συνδέουν την οικογένεια με το σχολείο και θα μεσολαβούν για την επίλυση προβλημάτων που προκύπτουν.

·         Τοποθέτηση δίγλωσσων εκπαιδευτικών.

·         Διάχυση της πολυπολιτισμικότητας μέσα από τα κείμενα της λογοτεχνικής ανθολογίας, της μουσικής της αισθητικής αγωγής, του παραμυθιού. Δυνατότητα εναλλακτικής διδασκαλίας τους στο σχολικό πρόγραμμα.

·         Επιλογή βιβλίων και παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες και θα έχουν αφετηρία το μορφωτικό κεφάλαιο των μαθητών.

·         Δημιουργία κέντρου πληροφόρησης με τη μορφή εξειδικευμένων βιβλιοθηκών για μαθητές και εκπαιδευτικούς, καθώς και τη δημιουργία ιστοσελίδων για άντληση πληροφοριών.

·         Εφαρμογή καινοτόμων δραστηριοτήτων μέσα από τις περιοχές των προγραμμάτων αγωγής υγείας, περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και των δράσεων των ευρωπαϊκών προγραμμάτων Erasmus+.

·          Συνεργασία με υπηρεσίες υγείας, κοινωνικές υπηρεσίες και κοινωνικούς λειτουργούς.

·         Συνεργασία με την επόμενη βαθμίδα εκπαίδευσης στην οποία προωθούνται οι μαθητές για παρακολούθηση της φοίτησής τους.

·         Τοποθέτηση ειδικών συνεργατών που θα συνδέουν την οικογένεια με το σχολείο και θα παρέχουν κάθε μορφής υποστήριξη (ψυχοκοινωνική, μεταφραστική, επικοινωνιακή κλπ)

·         Να δοθούν κίνητρα για τη συνεχή συνεργασία των διαπολιτισμικών σχολείων με τα παιδαγωγικά τμήματα των Πανεπιστημίων, πάνω σε εξειδικευμένα προγράμματα του τομέα της διαπολιτισμικής αγωγής.

·         Συνεργασία των σχολείων σε τακτικό επίπεδο μέσα από πανελλαδικές συναντήσεις για ανατροφοδότηση και ανταλλαγή εμπειριών.

·         Οργάνωση επιμορφωτικών σεμιναρίων που θα απευθύνονται σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς για να τονιστεί η δυνατότητα συνύπαρξης ατόμων με διαφορετικά πολιτικά χαρακτηριστικά.

Ανάλογες παρεμβάσεις απαιτούνται και σε σχολικές μονάδες στις οποίες φοιτά υψηλό ποσοστό αλλοδαπών μαθητών προκειμένου να γίνει πιο αποτελεσματική η ενσωμάτωση αυτών των μαθητών στο εκπαιδευτικό γίγνεσθαι της χώρας μας. Επίσης είναι απαραίτητη η ολοκληρωμένη αντιμετώπιση θεμάτων που συνδέονται με τον τρόπο λειτουργίας των τάξεων υποδοχής και των φροντιστηριακών τμημάτων.

 

Δημοκρατική Συνεργασία

 

Εκπαιδευτικών Π.Ε.

 

4Φεβρουαρίου 2016

 

Άμεση λύση στο θέμα των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων. Να συσταθούν ΤΩΡΑ οργανικές θέσεις!

         

 

                Έχουν περάσει σχεδόν τρία χρόνια από την ψήφιση και την εφαρμογή του Ν4172/13 (Αύγουστος 2013) με τον οποίο έγιναν σε μια νύχτα με τον γνωστό απαράδεκτο τρόπο, από το γραφείο του τότε Υπουργού Παιδείας Αρβανιτόπουλου, οι υποχρεωτικές μετατάξεις των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων της Δευτεροβάθμιας στην Πρωτοβάθμια και ακόμη δεν έχουν καθορισθεί οι οργανικές θέσεις, ούτε έχουν τοποθετηθεί οργανικά οι συνάδελφοι των ειδικοτήτων (πρωτοβάθμιας και μεταταγμένοι) στα σχολεία!

                Οι 1686 οργανικές θέσεις που δόθηκαν πέρυσι για τις μεταθέσεις των ειδικοτήτων της Πρωτοβάθμιας ήταν ένα μικρό θετικό βήμα στην κατεύθυνση άρσης της κατάφωρης αδικίας που υπέστησαν, δεν έλυσαν όμως το πρόβλημα.

                Το υπουργείο Παιδείας, όμως, δεν έκανε τίποτε για τη σύσταση των οργανικών θέσεων των μη κοινών ειδικοτήτων -περίπου 3300 συναδέλφων- που δεν δημιουργούν κανένα απολύτως "πρόβλημα" και των οποίων οι οργανικές θέσεις και οι τοποθετήσεις έπρεπε να έχουν γίνει από την πρώτη στιγμή. Και σαν να μην έφτανε αυτό με εγκύκλιο που απέστειλε πέρυσι "απαγόρευσε" στα ΠΥΣΠΕ να τοποθετήσουν οργανικά τους συναδέλφους των ειδικοτήτων στα οργανικά κενά που υπήρχαν, με αποτέλεσμα να βρίσκονται όλοι στον αέρα!

                Η Δημοκρατική συνεργασία  εκπαιδευτικών ΠΕ, ενόψει και των μεταθέσεων του 2016, ζητά από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει άμεσα στη σύσταση των οργανικών θέσεων κοινών και μη κοινών ειδικοτήτων που απαιτούνται στην Πρωτοβάθμια -οι οποίες σύμφωνα με τα περσινά στοιχεία της Διεύθυνσης σπουδών ξεπερνούν τις 7500- έτσι ώστε να τοποθετηθούν σε αυτές οι συνάδελφοι και να λυθεί οριστικά το πρόβλημα.

                Είναι αυτονόητο ότι οι θέσεις αυτές πρέπει να συσταθούν πριν την εξέταση των αιτήσεων μετάθεσης του 2016, έτσι ώστε να δοθούν ως οργανικά κενά για να ικανοποιηθούν όσο το δυνατόν περισσότερες αιτήσεις μετάθεσης των συναδέλφων ειδικοτήτων.

 

 

Δημοκρατική Συνεργασία

Εκπαιδευτικών Π.Ε.

 

Απεργία: Ποιοι συμμετέχουν στην πανελλαδική απεργία την Πέμπτη 4/2

 

12625756_10153932914444721_118413379_n.jpg - 81.82 kb

 

Γενική απεργία την Πεμπτη 4/2 έχουν εξαγγείλει τα συνδικα ενάντια στο ασφαλιστικό, με τη ΓΣΕΕ και την ΑΔΕΔΥ να ηγούνται της κινητοποίησης Σε απεργιακό κλοιό θα βρίσκεται η χώρα την Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου, ημέρα της Γενικής Απεργίας που έχουν εξαγγείλει τα συνδικάτα ενάντια στο σχέδιο της ασφαλιστικής μεταρρύθμισης της κυβέρνησης, με τη ΓΣΕΕ και την ΑΔΕΔΥ, που ηγούνται της κινητοποίησης, να προσκαλούν σε μαζική συμμετοχή.

 

Ο χορός των κινητοποιήσεων ανοίγει από σήμερα με τη στάση εργασίας (11:00-16:00) των εργαζομένων στον ΗΣΑΠ, στο Τραμ, στο Μετρό και σε λεωφορεία και τρόλεϊ ενώ αύριο (Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου) απεργούν οι δημοσιογράφοι από τις 6 το πρωί ως την ίδια ώρα της επόμενης ημέρας.

 

- Στην απεργία της Πέμπτης συμμετέχουν η ΓΣΕΒΕΕ (επαγγελματοβιοτέχνες) και ΕΣΕΕ (έμποροι) οι οποίοι θα πραγματοποιήσουν συγκέντρωση στη Μητροπόλεως μπροστά στα γραφεία της ΕΣΕΕ στις 11:00.

- Συμμετέχουν, επίσης, ελεύθεροι επαγγελματίες, γιατροί και φαρμακοποιοί αλλά και συνολικά ο επιστημονικός κλάδος (δικηγόροι, συμβολαιογράφοι, μηχανικοί, φοροτεχνικοί).

- Επίσης, απεργούν ΠΟΕ-ΟΤΑ, ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ, ενώ νέα 48ωρη απεργία εξήγγειλε η ΠΝΟ-ΝΑΤ με την κινητοποίηση να αρχίζει στις 6 το πρωί της Πέμπτης (4 Φεβρουαρίου) και να ολοκληρώνεται στις 6 το πρωί του Σαββάτου (6 Φεβρουαρίου).

- Στην απεργία συμμετέχουν, ακόμη, η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος, οι οδηγοί ταξί και τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ενώ στους δρόμους παραμένουν οι αγρότες οι οποίοι ενισχύουν τα μπλόκα.

- Κλειστά θα είναι και τα βενζινάδικα λόγω της συμμετοχής στην απεργια της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων(ΠΟΠΕΚ). Το καθολικό αίτημα των κινητοποιήσεων είναι να αποσυρθεί το σχέδιο για το ασφαλιστικό το οποίο, όπως υποστηρίζουν, καταργεί τον κοινωνικό χαρακτήρα της ασφάλισης και οδηγεί σε νέες μειώσεις των συντάξεων. Η κεντρική συγκέντρωση ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ είναι στις 11 πρωί στην πλατεία Κλαυθμώνος, ενώ δική του συγκέντρωση θα πραγματοποιήσει στις 10: 30 στην Ομόνοια το ΠΑΜΕ, που συμμετέχει και αυτό στις κινητοποιήσεις και κάνει το δικό του κάλεσμα για μαζική συμμετοχή.

www.dikaiologitika.gr

88η Γενική Συνέλευση ΔΟΕ - Video

 
 
 

Τελευταίες ανακοινώσεις ΔΗ.ΣΥ.

Παρουσίαση βιβλίου με την ιστορία της ΠΑΣΚ

3η Πανελλήνια Συνδιάσκεψη Νέων Στελεχών Φωτογραφικό υλικό

Κύλιση στην Αρχή
X

Right Click

No right click