Sample Data-Articles

 Άμεση νομοθετική ρύθμιση για την προστασία των εκπαιδευτικών από δικαστικές προσφυγές ή άλλες παρόμοιες ενέργειες γονέων, οι οποίοι αρνούνται να πειθαρχήσουν στην υποχρεωτική χρήση μάσκας από τους μαθητές, στα σχολεία!

 

           

    Σε ελάχιστες ημέρες ανοίγουν τα σχολεία για τους μαθητές, με πληθωρικά τμήματα που δημιουργούν τεράστιο προβληματισμό εν μέσω πανδημίας, ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς, προσωπικό καθαριότητας, καθώς και σε υγειονομικό υλικό.

Οι Διευθυντές και οι εκπαιδευτικοί των σχολείων καλούνται να ανοίξουν με ασφάλεια τα σχολεία  μέσα στις πρωτόγνωρες συνθήκες της πανδημίας και δίνουν και θα δώσουν για αυτό όλες τους τις δυνάμεις, τον καλύτερό τους εαυτό για μια ακόμη φορά.

Κι ενώ η κατάσταση είναι εξαιρετικά δύσκολη και απαιτεί τη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων (εκπαιδευτικών, γονιών, μαθητών, τοπικής αυτοδιοίκησης), πριν προλάβουν  καλά-καλά να ανοίξουν τα σχολεία άρχισαν να πέφτουν «βροχή» τα εξώδικα κι οι γνωστοποιήσεις  διαφόρων γονέων προς τους Διευθυντές σχολείων, πως δεν επιθυμούν το παιδί τους να φοράει μάσκα, να θερμομετρείται αν χρειαστεί κλπ. Μερικοί μάλιστα εκτοξεύουν και απειλές για μηνύσεις κατά των εκπαιδευτικών, εάν τολμήσουν να εφαρμόσουν τους νόμους της Πολιτείας!!

Η  κατάσταση, όντως θα ήταν κωμικοτραγική, αν δεν ήταν τόσο επικίνδυνη για την υγεία των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Προφανώς, τα πράγματα θα οξυνθούν  με το άνοιγμα των σχολείων και οι εκπαιδευτικοί θα κληθούν να διαχειριστούν καταστάσεις όπου θα είναι υποχρεωμένοι να πείσουν τον κάθε «ανεγκέφαλο» πως η γη δεν είναι επίπεδη.

Μπροστά σε αυτή την κατάσταση η Κυβέρνηση και η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δεν μπορεί να «νίπτουν τας χείρας τους» ως Πόντιοι Πιλάτοι. Η κυρία Κεραμέως, αντί να ασχολείται καθημερινά με το «μεγαλειώδες» έργο της διανομής των παγουριών στους μαθητές, οφείλει άμεσα να λάβει μέτρα στήριξης και προστασίας των Διευθυντών  των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών, οι οποίοι δεν μπορεί κάθε μέρα να είναι στο έλεος του κάθε "ψεκασμένου" που πιστεύει ότι κορωνοϊός δεν υπάρχει κι ότι οι μάσκες δεν χρειάζονται.

Επιβάλλεται, να ψηφιστεί άμεσα, νομοθετική ρύθμιση, με την οποία όλα τα εξώδικα, οι ενδεχόμενες δικαστικές προσφυγές και οι γνωστοποιήσεις, να μην παραλαμβάνονται καν από το σχολείο, αλλά να πηγαίνουν στη νομική υπηρεσία των Περιφερειών της Χώρας ή του Υπουργείου Παιδείας, από όπου και να δίνονται οι δέουσες απαντήσεις και να δρομολογούνται οι όποιες αναγκαίες ενέργειες.

Έτσι οι μεν εκπαιδευτικοί θα μείνουν απερίσπαστοι να ασκήσουν τα παιδαγωγικά τους καθήκοντα αντί να σπαταλούν πολύτιμο χρόνο και ενέργεια για πράξεις που δεν σχετίζονται με το έργο τους.  Οι δε "ψεκασμένοι" κάθε είδους ας αναζητήσουν το "δίκιο τους" από το Κράτος. Οι εκπαιδευτικοί δεν μπορεί να γίνουν ο «σάκος του μποξ» για κανέναν.

 

Δημοκρατική Συνεργασία

Εκπαιδευτικών Π.Ε.

 

                                                             Ενημέρωση για τη διαδικασία τοποθέτησης νεοδιόριστων 

και αναπληρωτών εκπαιδευτικών, σε σχολεία

 

           

Με αφορμή την εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας, σχετικά με την τοποθέτηση σε σχολεία, των νεοδιόριστων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών, σας ενημερώνουμε για τη διαδικασία που θα ακολουθηθεί με συγκεκριμένα βήματα:

Α. Τοποθέτηση νεοδιόριστων

Οι νεοδιόριστοι τοποθετούνται τώρα προσωρινά σε κενά που υπάρχουν σε σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και σε τμήματα ένταξης, μαζί με τους εκπαιδευτικούς που είναι στη διάθεση. Οριστικά, σε οργανικά πλέον κενά, θα τοποθετηθούν τον Μάιο του 2021 (στην ίδια περιοχή) κατά τη διαδικασία τοποθέτησης των μετατιθέμενων εκπαιδευτικών (με τα μόρια μετάθεσής τους).

Πρώτα καλύπτονται υποχρεωτικά όλα τα κενά σε ΣΜΕΑΕ και μετά τα τμήματα ένταξης. Αν δεν καλυφθούν όλα τα κενά στις ΣΜΕΑΕ τοποθετούνται υποχρεωτικά σε αυτές οι έχοντες τα λιγότερα μόρια μετάθεσης. Στα πιο απομακρυσμένα σχολεία όσοι έχουν τις πιο λίγες κ.ο.κ.

Παράδειγμα1

Αν σε ένα ΠΥΣΠΕ υπάρχουν 10 κενά σε ΣΜΕΑΕ και δηλωθούν όλα από εκπαιδευτικούς τότε δεν υπάρχει κανένα θέμα. Τοποθετούνται όλοι σύμφωνα με τη δήλωσή τους. Αν την ίδια ΣΜΕΑΕ τη ζητούν περισσότεροι εκπαιδευτικοί τότε προηγείται αυτός που έχει περισσότερα μόρια από οικογενειακούς λόγους, συνυπηρέτηση κι εντοπιότητα (αθροιστικά).

Παράδειγμα 2

Αν δεν δηλωθούν και τα 10 κενά των ΣΜΕΑΕ και μείνουν κενά τα 3 για παράδειγμα, τότε για τις τρεις κενές θέσεις δημιουργείται λίστα με τις μονάδες μετάθεσης των υπολοίπων εκπαιδευτικών -πλην αυτών που ήδη τοποθετήθηκαν σε ΣΜΕΑΕ- και τοποθετούνται υποχρεωτικά οι έχοντες τα λιγότερα μόρια μετάθεσης κατά σειρά.

Στα τμήματα ένταξης η διαδικασία τοποθέτησης ξεκινά, αφού πρώτα καλυφθούν όλα τα κενά σε ΣΜΕΑΕ.

Σε κάθε περίπτωση, όταν την ίδια θέση τη διεκδικούν περισσότεροι εκπαιδευτικοί η σύγκριση μεταξύ τους γίνεται μόνο με τα μόρια των οικογενειακών λόγων, της συνυπηρέτησης και της εντοπιότητας και όχι με τα μόρια μετάθεσης.

Για τις ειδικές κατηγορίες δεν γίνεται καμία αναφορά στην εγκύκλιο.  Όμως σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 13 του Π.Δ.50/1996, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, ορίζεταιότιοι ανήκοντες στις ειδικές κατηγορίες κατά τις μεταθέσεις και τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών λειτουργών μετατίθενται ή τοποθετούνται, κατά προτεραιότητα, συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους.

Ειδικές κατηγορίες είναι αυτές που αναφέρονται στο άρθρο 13 του Π.Δ.50/1996, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 55 του ν.4653/2020, στην παρ. 8 του άρθρου 1 του ν.3194/2003 και στο άρθρο 17 του ν.3402/2005. Με την υπ’ αριθμόν 19 απόφαση της 217ης/18.9.2008 Ολομέλειας του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας (ΚΕ.Σ.Υ.) της Γενικής Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας του Υπουργείου Υγείας και την υπ’ αριθμόν 1/4, 05-02-2009 Πράξη του Κ.Υ.Σ.Π.Ε. θεωρείται ότι εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 13 «Ειδικές κατηγορίες μετάθεσης» του Π.Δ. 50/1996 και οι νόσοι Hodgkin, No Hodgkin και Willebrand. Επίσης, ειδική κατηγορία είναι  και οι εκπαιδευτικοί γονείς ενός (1) ανάπηρου τέκνου, με ποσοστό αναπηρίας 67%, οι οποίοι εξομοιώθηκαν με τους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς στις υπηρεσιακές μεταβολές (παρ. 2 του άρθρου 39 του ν.4403/2016)

Τα Κριτήρια για τις μεταθέσεις και τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών σύμφωνα με τις διατάξεις του Π.Δ.50/1996 (άρθρο 16) είναι:

α) η συνολική υπηρεσία

β) οι οικογενειακοί λόγοι(4 μόρια ο γάμος, 4 μόρια το πρώτο παιδί, 4 το δεύτερο, 6 το τρίτο και επτά 7 μόρια για κάθε ένα από τα υπόλοιπα παιδιά)

γ) οι συνθήκες διαβίωσης στις έδρες των σχολείων όπου υπηρέτησαν ή υπηρετούν

δ) η συνυπηρέτηση (4 μόρια)

ε) η εντοπιότητα (4 μόρια)

Σε περίπτωση ισοβαθμίαςεκπαιδευτικών κατά τις μεταθέσεις στην ίδια περιοχή και τις τοποθετήσεις προηγούνται οι εκπαιδευτικοί που υπερέχουν κατά κριτήριο, εάν αυτά συντρέχουν και με την εξής σειρά:

α) στη συνυπηρέτηση

β) στην εντοπιότητα (εφόσον ζητούν μετάθεση ή τοποθέτηση σε σχολική μονάδα Δήμου ή Κοινότητας που είναι δημότες)

γ) στους οικογενειακούς λόγους

δ) στη συνολική υπηρεσία

ε) στις δυσμενείς συνθήκες λειτουργίας των σχολείων όπου υπηρέτησαν ή υπηρετούν

Σε περίπτωση ισοβαθμίας και στα επιμέρους κριτήρια λαμβάνεται υπόψη η ημερομηνία και η σειρά δημοσίευσης του διορισμού τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

 

Β. Τοποθέτηση αναπληρωτών

Στα εναπομείναντα λειτουργικά κενά, μετά τις προσωρινές τοποθετήσεις των λειτουργικά υπεράριθμων, των νεοδιόριστων και των εκπαιδευτικών στη διάθεση, των αποσπασμένων (εντός και εκτός των ΠΥΣΠΕ) των οποίων οι τοποθετήσεις γίνονται με τα μόρια των αποσπάσεων συγκρινόμενοι μεταξύ τους, τοποθετούνται αναπληρωτές/τριες εκπαιδευτικοί.

Σύμφωνα με το ΦΕΚ 3344/2020αποκλειστικό κριτήριο τοποθέτησης των αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών σε σχολεία της ίδιας περιοχής πρόσληψης αποτελεί η σειρά κατάταξης στους αξιολογικούς πίνακες του Α.Σ.Ε.Π., βάσει της οποίας και διενεργήθηκε η πρόσληψη.

Ειδικά στην Ε.Α.Ε., κατά τη διαδικασία τοποθέτησης προηγούνται οι προσληφθέντες από τους κύριους πίνακες, ακολουθούν αυτοί από τους επικουρικούς και έπονται αυτοί από τους πίνακες γενικής εκπαίδευσης.

Η τοποθέτησητων προσληφθέντων αναπληρωτών σε σχολικές μονάδες της περιοχής πρόσληψής τους γίνεται με απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης εντός τριών εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης πρόσληψης, συμπεριλαμβανομένης της ημερομηνίας αυτής.

 

Σημείωση 1:

Με τον ν.4653/2020 (άρθρο 66)οι νεοδιοριζόμενοι τοποθετούνται προσωρινά σε κενή θέση σχολικής μονάδας της περιοχής διορισμού με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης, ύστερα από πρόταση του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Υ.Σ.Π.Ε.) σύμφωνα με το άρθρο 2 του Π.Δ.144/1997, καθώς και το άρθρο 46 του ν.2413/1996, όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 9 του άρθρου 8 του ν.2817/2000, όπου αναφέρεται ότι:«…οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης διορίζονταιστις περιοχές μετάθεσης, τίθενται στη διάθεση των οικείων περιφερειακών συμβουλίων και τοποθετούνται προσωρινά με απόφαση του προϊσταμένου της οικείας διεύθυνσης εκπαίδευσης, ύστερα από πρόταση του οικείου περιφερειακού συμβουλίου σε κενές θέσεις σχολείων της περιοχής…».

Η οριστική τοποθέτηση των νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών πραγματοποιείται κατά τη διαδικασία των μεταθέσεων, στο πλαίσιο της οποίας συγκρίνονται, κατά περίπτωση, με τους λοιπούς εκπαιδευτικούς του κλάδου τους. Επιπροσθέτως,οι νεοδιόριστοι υποχρεούνται να παραμείνουν στην περιοχή διορισμού τους για χρονικό διάστημα τουλάχιστον δύο σχολικών ετών. Οποιαδήποτε υπηρεσιακή μεταβολή που επιφέρει μεταβολή της τοποθέτησης αυτής, όπως απόσπαση ή μετάθεση, βάσει γενικής ή ειδικής διάταξης κατά το ως άνω χρονικό διάστημα, δεν επιτρέπεται. Ο νεοδιόριστος υποχρεούται να υπηρετήσει στην Ε.Α.Ε. για χρονικό διάστημα τουλάχιστον πέντε ετών. Επίσης, στο άρθρο 58 του ν.4653/2020αναφέρεται ότι όποιος/α δεν αναλάβει υπηρεσία ή παραιτηθεί μέσα σε ένα χρόνο από τη δημοσίευση των ονομάτων σε ΦΕΚ αποκλείεται από όλες τις διαδικασίες διορισμού το τρέχον και τα επόμενα δυο σχολικά έτη.

Στο άρθρο 2, παρ. 2 του Π.Δ.144/1997 «Τοποθέτηση νεοδιοριζομένων»αναφέρεται ότι σε περίπτωση που οι ίδιες θέσεις ζητούνται από περισσότερους υποψήφιους προτιμώνταικατά σειρά όσοι έχουν τις περισσότερες μονάδες τοποθέτησης από οικογενειακούς λόγους, συνυπηρέτηση και εντοπιότητα, όπως αυτές καθορίζονται από τις διατάξεις που ισχύουν για τις μεταθέσεις και τοποθετήσεις εκπαιδευτικών.

 

Σημείωση 2:

Σύμφωνα με το άρθρο 48 του ν.4692/2020 οι τοποθετήσεις σε θέσεις των Τμημάτων Ένταξης πραγματοποιούνται μετά την κάλυψη όλων των κενών στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε.). Αν οι εκπαιδευτικοί δεν υποβάλλουν αίτηση προτίμησης για τις Σ.Μ.Ε.Α.Ε., κατατάσσονται σε σειρά με βάση τις λιγότερες μονάδες μετάθεσης. Οι Σ.Μ.Ε.Α.Ε., στις οποίες υπάρχουν κενά, κατατάσσονται σε σειρά με βάση τις περισσότερες μονάδες συνθηκών διαβίωσης. Κατόπιν αυτού, τοποθετούνται υποχρεωτικά οι εκπαιδευτικοί που έχουν τις λιγότερες μονάδες μετάθεσης στις Σ.Μ.Ε.Α.Ε. με τις περισσότερες μονάδες συνθηκών διαβίωσης. Στη συνέχεια εξετάζονται οι προτιμήσεις για τοποθέτηση σε θέσεις των Τμημάτων Ένταξης.

Τα παραπάνω ισχύουν για τοποθετήσεις εκπαιδευτικών μετά από μετάθεση, διορισμό ή απόσπαση, καθώς και για τους προσωρινούς αναπληρωτές της Ε.Α.Ε..

 

 

Δημοκρατική Συνεργασία

Εκπαιδευτικών Π.Ε.

 

 

Ενημέρωση για τη διαδικασία τοποθέτησης

νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών

 

           

Με το άρθρο 3, παρ. 3ετου Π.Δ.50/1996, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 3 του Π.Δ.100/1997, τα ΠΥΣΠΕ πραγματοποιούν προσωρινή τοποθέτηση των νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών, μετά τη διενέργεια των μεταθέσεων εντός της ίδιας περιοχής.

Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 13 του Π.Δ.50/1996, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, ορίζεται ότι οι ανήκοντες στις ειδικές κατηγορίες μετάθεσης προηγούνται έναντι των λοιπών εκπαιδευτικών.

Με τον ν.4653/2020 (άρθρο 66), έχει αντικατασταθεί η παράγραφος 5 του άρθρου 62 του ν.4589/2019 και οι νεοδιοριζόμενοι τοποθετούνται προσωρινά σε κενή θέση σχολικής μονάδας της περιοχής διορισμού με απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης, ύστερα από πρόταση του οικείου Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Υ.Σ.Π.Ε. ή Π.Υ.Σ.Δ.Ε.), σύμφωνα με το άρθρο 2 του Π.Δ.144/1997, καθώς και το άρθρο 46 του ν.2413/1996, όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 9 του άρθρου 8 του ν.2817/2000, όπου αναφέρεται ότι:«…οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης διορίζονταιστις περιοχές μετάθεσης, τίθενται στη διάθεση των οικείων περιφερειακών συμβουλίων και τοποθετούνται προσωρινά με απόφαση του προϊσταμένου της οικείας διεύθυνσης εκπαίδευσης, ύστερα από πρόταση του οικείου περιφερειακού συμβουλίου σε κενές θέσεις σχολείων της περιοχής…».

Η οριστική τοποθέτηση των νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών πραγματοποιείται κατά τη διαδικασία των μεταθέσεων, στο πλαίσιο της οποίας συγκρίνονται, κατά περίπτωση, με τους λοιπούς εκπαιδευτικούς του κλάδου τους.

Κριτήρια για τις μεταθέσεις και τοποθετήσειςτων εκπαιδευτικών αρμοδιότητας ΠΥΣΠΕ σύμφωνα με τις διατάξεις του Π.Δ.50/1996 (άρθρο 16) είναι:

  • η συνολική υπηρεσία
  • οι οικογενειακοί λόγοι
  • οι συνθήκες διαβίωσης στις έδρες των σχολείων όπου υπηρέτησαν ή υπηρετούν
  • η συνυπηρέτηση
  • η εντοπιότητα

Σε περίπτωση ισοβαθμίας εκπαιδευτικών κατά τις μεταθέσεις στην ίδια περιοχή και τις τοποθετήσεις προηγούνται οι εκπαιδευτικοί που υπερέχουν κατά κριτήριο, εάν αυτά συντρέχουν και με την εξής σειρά:

  • στη συνυπηρέτηση
  • στην εντοπιότητα (εφόσον ζητούν μετάθεση ή τοποθέτηση σε σχολική μονάδα Δήμου ή Κοινότητας που είναι δημότες)
  • στους οικογενειακούς λόγους
  • στη συνολική υπηρεσία
  • στις δυσμενείς συνθήκες λειτουργίας των σχολείων όπου υπηρέτησαν ή υπηρετούν

Σε περίπτωση ισοβαθμίας και στα επιμέρους κριτήρια λαμβάνεται υπόψη η ημερομηνία και η σειρά δημοσίευσης του διορισμού τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Στο άρθρο 2, παρ. 2 του Π.Δ.144/1997 «Τοποθέτηση νεοδιοριζομένων»αναφέρεται ότι σε περίπτωση που οι ίδιες θέσεις ζητούνται από περισσότερους υποψήφιους προτιμώνται κατά σειρά όσοι έχουν τις περισσότερες μονάδες τοποθέτησης από οικογενειακούς λόγους, συνυπηρέτηση και εντοπιότητα, όπως αυτές καθορίζονται από τις διατάξεις που ισχύουν για τις μεταθέσεις και τοποθετήσεις εκπαιδευτικών, χωρίς, όμως, να υπάρχει αναφορά στην τοποθέτηση των ειδικών κατηγοριών,  στην προϋπηρεσία και στις Μονάδες Συνθηκών Διαβίωσης.

Από τον συνδυασμό των προηγούμενων παραγράφων θεωρούμε ότι η προσωρινή τοποθέτηση των νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών πρέπει να πραγματοποιηθεί με τις μονάδες μετάθεσης, όπως αυτές καθορίζονται για τη διαδικασία των μεταθέσεων - τοποθετήσεων εντός ΠΥΣΠΕ, σύμφωνα με το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο με το οποίο πραγματοποιούνται οι τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών που βρίσκονται στη διάθεση των υπηρεσιακών συμβουλίων, δηλ.  με την προσμέτρηση του συνόλου των κριτηρίων.

Οι νεοδιοριζόμενοι υποχρεούνται να παραμείνουν στην περιοχή διορισμού τους για χρονικό διάστημα τουλάχιστον δύο σχολικών ετών.Οποιαδήποτε υπηρεσιακή μεταβολή που επιφέρει μεταβολή της τοποθέτησης αυτής, όπως απόσπαση ή μετάθεση, βάσει γενικής ή ειδικής διάταξης κατά το ως άνω χρονικό διάστημα, δεν επιτρέπεται. Σε περίπτωση διορισμού στην Ε.Α.Ε., επιπροσθέτως, ο νεοδιοριζόμενος υποχρεούται να υπηρετήσει στην Ε.Α.Ε. για χρονικό διάστημα τουλάχιστον πέντε ετών.

Επίσης, στο άρθρο 58 του ν.4653/2020 αναφέρεται ότι όποιος/α δεν αναλάβει υπηρεσία ή παραιτηθεί μέσα σε ένα χρόνο από τη δημοσίευση των ονομάτων σε ΦΕΚ αποκλείεται από όλες τις διαδικασίες διορισμού το τρέχον και τα επόμενα δυο σχολικά έτη.

 

 

Δημοκρατική Συνεργασία

Εκπαιδευτικών Π.Ε.

 

Η Αγία Σοφία είναι ένα μνημείο που δεν ανήκει στην Τουρκία

αλλά σε ολόκληρη την ανθρωπότητα. Πρέπει να παραμείνει Μουσείο!

Συστράτευση όλων για να αποτραπεί το «έγκλημα»!

 

           

                Η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας της Τουρκίας να καταργήσει την απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου της 24ης Νοεμβρίου του 1934,  την οποία είχε υπογράψει ο θεμελιωτής της Τουρκικής Δημοκρατίας Μουσταφά Κεμάλ και μετέτρεπε την Αγία Σοφία σε μουσείο καθώς και η υπογραφή στη συνέχεια από τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν του Προεδρικού διατάγματος με το οποίο το μνημείο περνά στην αρμοδιότητα της τουρκικής Προεδρίας και συγκεκριμένα στη διεύθυνση θρησκευτικών υποθέσεων, άνοιξαν τον δρόμο ώστε ένα από τα εμβληματικότερα και ιστορικότερα μνημεία του κόσμου να μετατραπεί σε τζαμί.

Η συγκεκριμένη απόφαση, έχει ξεκάθαρη εσωτερική πολιτική στόχευση και συμβολίζει, με τον πιο ακραίο τρόπο, τη στρατηγική επιλογή του Ερντογάν να τοποθετήσει την Τουρκία εκτός των ορίων της Δύσης. Όχι απλώς εκτός των ορίων του δυτικού νομικού και πολιτικού πολιτισμού, αλλά εκτός των ορίων της Δύσης ως ιστορικής και στρατηγικής οντότητας. Ο νομπελίστας Τούρκος διανοούμενος Ορχάν Παμούκ δήλωσε συγκλονισμένος: «η κίνηση της Άγκυρας μας αφαίρεσε την υπερηφάνεια που είχαμε (οι Τούρκοι) να είμαστε μέρος ενός κοσμικού μουσουλμανικού κράτους»!

Η Αγία Σοφία, αυτό το αρχιτεκτονικό κόσμημα με ιστορία 1500 ετών, το οποίο αποτελεί μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Unesco από το 1985, ανήκει σε ολόκληρη την ανθρωπότητα και όχι μόνο στην Τουρκία. Η μετατροπή της σε ισλαμικό τέμενος θα αποτελέσει προσβολή για όλο τον πολιτισμένο κόσμο και όχι μόνο για την Ελλάδα.

Η Χώρα μας, θα πρέπει να κινηθεί με σοβαρότητα και υπευθυνότητα και μακριά από ευτυχώς λίγες ανόητες έξαλλες οπισθοδρομικές και βαθιά συντηρητικές φωνές, οι οποίες ζητούν αντίστοιχα αντίποινα για την πράξη της Τουρκίας, στην κατεύθυνση της ανάδειξης του ζητήματος σε παγκόσμιο επίπεδο και στην αμφισβήτηση της νομιμότητας της μονομερούς αυτής απόφασης στα αρμόδια παγκόσμια όργανα. Ο ΟΗΕ, η Unesco, το Συμβούλιο της Ευρώπης, η Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να καταδικάσουν απερίφραστα την ενέργεια της Τουρκίας και να επιβάλουν τις απαραίτητες κυρώσεις, μέχρι την αναθεώρηση της. Τα απλά λόγια συμπαράστασης δεν αρκούν.

Το συνδικαλιστικό κίνημα, θα πρέπει επίσης, μέσω της ΔΟΕ, να ενεργοποιήσει τις εκπαιδευτικές οργανώσεις τόσο σε Ευρωπαϊκό επίπεδο (ETUCE) όσο και σε Παγκόσμιο (EducationInternational) και να ζητήσει ψηφίσματα καταδίκης της απαράδεκτης ενέργειας. Στην ίδια κατεύθυνση θα πρέπει να κινηθούν και οι Πρωτοβάθμιοι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών της Χώρας.

Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς, τις συνδικαλιστικές παρατάξεις, τα πολιτικά κόμματα και τον ελληνικό λαό σε συστράτευση προκειμένου ενωμένοι να αγωνιστούμε όλοι, για την αποτροπή της επαίσχυντης πράξης της Τουρκίας.

 

Δημοκρατική Συνεργασία

Εκπαιδευτικών Π.Ε.

 

 

               

        Εξαγορά πλασματικών ετών ασφάλισης

           

Όσοι δημόσιοι υπάλληλοι έχουν κάνει αίτηση εξαγοράς πλασματικών ετών μέχρι 31-12-2016, η εξαγορά θα υπολογιστεί με κόστος 6,67% επί των συντάξιμων αποδοχών του ασφαλισμένου που είχε την ημερομηνία υποβολής της αίτησης (συντάξιμες αποδοχές = βασικός μισθός + επίδομα θέσης).  

Από 1-1-2017 οι εισφορές καταβάλλονται από τον ασφαλισμένο και τον εργοδότη ως εξής:

6,67%  ασφαλισμένος + 3,33%  εργοδότης = 10%  για το 2017
6,67%  ασφαλισμένος + 6,67%  εργοδότης = 13,34%  για το 2018
6,67%  ασφαλισμένος + 10%  εργοδότης = 16,67%  για το 2019
6,67%  ασφαλισμένος + 13,33%  εργοδότης = 20%  για το 2020

Επομένως, όσοι θέλουν να κάνουν αίτηση για εξαγορά πλασματικών ετών πρέπει να υποβάλλουν την αίτηση μέχρι 31-12-2019 για να υπολογιστεί η εισφορά με ποσοστό 16,67%. Αν κάνουν την αίτηση από 1-1-2020 η εξαγορά θα υπολογιστεί με ποσοστό 20%.

Η εξαγοράμε αυτά τα ποσοστά 16,67% και 20% είναι ασύμφορη και πρέπει να γίνεται μόνο για τη θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος και όχι για προσαύξηση της σύνταξης.

Το κόστος εξαγοράς σήμερα είναι μεγάλο και δεν έχει καμία σχέση με το κόστος εξαγοράς όσων υπέβαλαν την αίτηση μέχρι και 31-12-2016. Για αυτούς που υπέβαλαν την αίτηση μέχρι 31-12-2016 το ποσοστό της εισφοράς ήταν 6,67% στις συντάξιμες αποδοχές που είχαν με το παλιό μισθολόγιο, ενώ για όσους υποβάλλουν την αίτηση μέχρι 31-12-2019 θα είναι 16,67% στις σημερινές συντάξιμες αποδοχές. Από 1-1-2020 η εξαγορά θα κοστίζει 20% (τριπλάσια, πλέον, σε σχέση με το 2016).

Οι πιο συνηθισμένες περιπτώσεις αναγνώρισης πλασματικών ετών είναι:

α) Χρόνος στρατιωτικής θητείας.

β) Πλασματικός χρόνος τέκνων μέχρι 5 χρόνια.

γ) Χρόνος σπουδών για την απόκτηση ενός μόνο πτυχίου ανώτερης ή ανώτατης σχολής της ημεδαπής ή της αλλοδαπής.

δ) Χρόνος γονικής άδειας ανατροφής.

ε) Χρόνος εκπαιδευτικής άδειας.

Η αίτηση πρέπει να υποβληθεί στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους (Κάνιγγος 29, Αθήνα) και να κρατηθεί ο αριθμός πρωτοκόλλου της αίτησης.

 

 

Δημοκρατική Συνεργασία

Εκπαιδευτικών Π.Ε.

88η Γενική Συνέλευση ΔΟΕ - Video

 
 
 

Τελευταίες ανακοινώσεις ΔΗ.ΣΥ.

Παρουσίαση βιβλίου με την ιστορία της ΠΑΣΚ

3η Πανελλήνια Συνδιάσκεψη Νέων Στελεχών Φωτογραφικό υλικό

Κύλιση στην Αρχή
X

Right Click

No right click