ΨΑΡΙΩΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΙΡΕΤΟΣ Δ΄ΑΘΗΝΑΣ

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2016 ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ

                                                                                                           Αγαπητοί/ες Συνάδελφοι/σες, 

Εύχομαι σε όλους σας καλή σχολική χρονιά! Με υγεία και δύναμη στο δύσκολο έργο που όλοι επιτελούμε ! Καλούμαστε κάθε σχολική χρονιά να διαχειριστούμε τις αποφάσεις της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου μας, όλα τα χρόνια από την Μεταπολίτευση μέχρι σήμερα. Δυστυχώς φέτος βιώνουμε μια νέα « ΑΡΙΣΤΕΡΗ» πολιτική, η οποία με μια πράξη νομοθετικού περιεχομένου έσκισε κάθε μνημονιακή πολιτική και εφάρμοσε με μια υπουργική απόφαση, με μανδύα δημοκρατικότητας και παιδαγωγικής προσέγγισης, ένα νέο ωρολόγιο πρόγραμμα, με μειωμένο ωράριο εκπαιδευτικών και με μειωμένες ώρες μαθημάτων. 

 

Μ’ αυτόν τον αριστοτεχνικό τρόπο «εξοικονόμησε» εκπαιδευτικούς για να μην κάνει προσλήψεις μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Το νέο σχολείο «ΦΙΛΗ» είναι ξένο, αποκομμένο από την ελληνική κοινωνία και χωρίς όραμα προοπτικής για τη νέα γενιά. Στηρίζεται κυνικά και με λογιστικούς όρους στην εξοικονόμηση ανθρώπινου δυναμικού και στην ελαχιστοποίηση των οικονομικών πόρων που διατίθενται για την εκπαίδευση. Για να γίνει μάλιστα αποδεκτό και χωρίς μεγάλες αντιδράσεις, «χαϊδεύει» τους συνοδοιπόρους του συνεργαζόμενους συνδικαλιστές ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ –ΕΡΑ, προσφέροντας το απαιτούμενο κατά την εκτίμησή τους ωράριο των 13:15, εκπαραθυρώνοντας ταυτόχρονα τις ζωές εκατοντάδων εκπαιδευτικών ΠΕ70 και ειδικοτήτων, αφού περισσεύουν από τα σχολεία. Εξασφαλίζοντας την ανοχή του νέου κυβερνητικού συνδικαλισμού ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ –ΕΡΑ, προχώρησε με συνοπτικές διαδικασίες, πέρα από κάθε νόμιμο πλαίσιο, τις διαδικασίες για υπεράριθμους εκπαιδευτικούς, στο τέλος Αυγούστου και πριν παρουσιαστούν στα σχολεία εκπαιδευτικοί. Έδωσε εντολή στους Περιφερειακούς Διευθυντές και Διευθυντές Εκπαίδευσης στις αρχές Σεπτεμβρίου να προβούν στις παραπάνω υπηρεσιακές πράξεις χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των υπηρεσιακών συμβουλίων (ΠΥΣΠΕ). Πού είναι οι ανένδοτοι αγώνες που επικαλούνται οι παραπάνω κυβερνητικοί συνδικαλιστικοί εταίροι; Εκκωφαντική σιωπή! Αγωνιστικότητα χαμηλών προσδοκιών! Συνδιοίκηση με χαρακτηριστικά πελατειακών σχέσεων! Αυτά που κατηγορούσαν τα υπηρετούν!

Δυστυχώς η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ εγκλώβισε και απεμπόλησε τα όνειρα ενός απελπισμένου λαού για περισσότερη δικαιοσύνη και ανεξαρτησία, που περίμενε την υποσχόμενη αλλαγή και ελπίδα για το καλύτερο και εισπράττει τώρα τον « δημοκρατικό τρόπο» διακυβέρνησης, του «διαίρει και βασίλευε» και για όλα «φταίνε οι άλλοι». Σ’ αυτό το πολιτικό πλαίσιο και την ακολουθούμενη εκπαιδευτική πολιτική όπου το μαύρο βαφτίζεται άσπρο, το καλό κακό, «οι άλλοι το ίδιο έκαναν», επικαλούνται ότι κατέχουν την απόλυτη αλήθεια και το ηθικό πλεονέκτημα, ότι παιδαγωγικά ( με ποια τεκμηρίωση) αυτού του τύπου Ολοήμερο απευθύνεται τώρα σε όλη την κοινωνία, άλλη μια αυταπάτη! Αλήθεια [2] ποιος γονέας στη σημερινή μαύρη πραγματικότητα στην αγορά εργασίας, θα μπορέσει να πάρει το παιδί του από το σχολείο 13:15; Ποιος γονέας θα πάρει το παιδί του από το Ολοήμερο 15:00 στην πρώτη αποχώρηση; Δεν μιλάμε για τη δεύτερη αποχώρηση στις 16:00, εκεί δεν υπάρχουν ακόμη εκπαιδευτικοί! Άρα το σχολείο αυτού του τύπου είναι ξένο προς τους γονείς και τα παιδιά! Ποιος εκπαιδευτικός τα επιβλέπει στη σίτιση και ποιος στο διάλειμμα του Ολοήμερου;

Γιατί λογίζεται στον έναν εκπαιδευτικό η ώρα σίτισης ως διδακτική; Και γιατί όχι στους άλλους; Ποια υποδομή υπάρχει τώρα στα Ολοήμερα;( Κάποτε κατηγορούσαν τα προγράμματα ΕΣΠΑ οι λαλίστατοι συνδικαλιστικοί εταίροι Παρεμβάσεις – ΕΡΑ που έδωσαν πνοή στα σχολεία, ανάσα στην ελληνική οικογένεια και εργασία στους εκπαιδευτικούς!) Τώρα όλα υπολειτουργούν, εκταμιεύσεις ΕΣΠΑ δεν τρέχουν (είναι λεφτά που μας ανήκουν ως χώρα, χάρη δεν μας κάνουν, εμείς σαν χώρα δεν τα διαχειριζόμαστε όπως πρέπει). Οι ειδικότητες αγγλικών, γυμναστών, μουσικών, που έχουν τη δεύτερη οργανική στα μεγάλα σχολεία ή υπηρετούν σε μικρά σχολεία τρέχουν για τη συμπλήρωση του ωραρίου τους από σχολείο σε σχολείο. Αυτό είναι το νέο σχολείο ΦΙΛΗ!! Μέσα στο γενικευμένο αλαλούμ ο Υπουργός υπόσχεται στους μαθηματικούς ότι θα τους φέρει στα Δημοτικά σχολεία !! Οι δάσκαλοι επειδή είναι αμόρφωτοι, σύμφωνα με τον Υπουργό, πού θα πάνε; Ήδη το πρόβλημα με τους υπεράριθμους δασκάλους είναι τεράστιο! Γιατί έχοντας αλλάξει τα αναλυτικό πρόγραμμα με ένα νέο με λιγότερες ώρες διδασκαλίας, πού θα χωρέσουν όλοι οι εκπαιδευτικοί; Πού είναι η αντίδραση του κυβερνητικού συνδικάτου Παρεμβάσεις –ΕΡΑ; Έχει ήδη ξεκινήσει η ανθρωποφαγία στα σχολεία! Και το κυβερνητικό συνδικάτο δείχνει ως υπαίτιους της κατάστασης τους Διευθυντές των σχολείων. Αντί να ξεσηκώσει το Σύμπαν συνεργεί στη επιχειρηματολογία του Υπουργείου. Από πότε φταίνε οι υφιστάμενοι στην ιεραρχία της Διοίκησης και δεν έχουν ευθύνη το Υπουργείο, οι Περιφερειάρχες και οι Διευθυντές εκπαίδευσης!! Ο παραλογισμός και η τυφλή κομματική εξάρτηση στο μεγαλείο τους !!

Στο τελευταίο τρίμηνο από τις 21/6/16 έως και σήμερα την ίδια κυβερνητική φιλοσοφία και το πνεύμα ΦΙΛΗ αντιμετώπισα ως αιρετός στο ΠΥΣΠΕ Δ΄ Αθήνας. Μέσα από έναν λογιστικό τρόπο προσέγγισης της εκπαιδευτικής πραγματικότητας και μέσα σε ένα ασφυκτικό πλαίσιο χρονοδιαγραμμάτων, Ως αιρετός όλων των συναδέλφων αντιτάχθηκα και πήρα θέση καταψηφίζοντας την επικύρωση καταχώρησης οργανικών κενών Π.Ε. Δ΄ Αθήνας στις 27/6/16. Με γραπτή μου εκτίμηση – πρόταση διαφοροποιήθηκα από τον προτεινόμενο πίνακα οργανικών θέσεων και οργανικά ανηκόντων εκπαιδευτικών της Διεύθυνσης, αφού υπολόγισα τα κενά σύμφωνα με τις θέσεις του κλάδου. Η Διεύθυνση με τρόπο ταχυδακτυλουργικό νόμισε ότι έλυσε το πρόβλημα της κάλυψης των κενών. Γιατί αγαπητοί συνάδελφοι πρέπει να γίνει κατανοητό ότι τον Ιούνιο τελειώσαμε με έναν άλλο τελείως διαφορετικό εκπαιδευτικό προγραμματισμό, που τα σχολεία είχαν εκπαιδευτικούς πλήρως ενταγμένους σε κάθε σχολική μονάδα και τον Ιούλιο έπρεπε τον ίδιο εκπαιδευτικό κόσμο να τον τοποθετήσουμε με νέα δεδομένα, σύμφωνα με την Υπουργική απόφαση ΦΙΛΗ, που δυστυχώς τα αποτελέσματα τα βιώνουμε τώρα στις αρχές της σχολικής χρονιάς. Στο Συμβούλιο αυτό η εκπρόσωπος των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ –ΕΡΑ απείχε.

Προχωρώντας στα συμβούλια το καλοκαίρι και συγκεκριμένα στις 15/7/16 & 25/7/16, είχα θέσει έντονα και γραπτά τον προβληματισμό μου για τον τρόπο λειτουργίας του θεσμικού οργάνου που λέγεται ΠΥΣΠΕ. Ο νέος Διευθυντής Εκπαίδευσης ηρνείτο συστηματικά και με παρελκυστική τακτική να δώσει στο συμβούλιο τις εκτιμήσεις της [3] Διεύθυνσης και τα πλάνα με το εκπαιδευτικό προσωπικό των σχολείων. Δηλαδή να μας ενημερώσει λεπτομερώς για το εκπαιδευτικό προσωπικό των σχολείων της Δ΄ Διεύθυνσης, πράγμα για το οποίο θεσμικά είχε υποχρέωση. Αντί να ενημερωνόμαστε εμείς που έχουμε θεσμικό ρόλο στο Συμβούλιο από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης ενημερωνόμασταν από το διαδίκτυο όπου αναρτήθηκαν οι εκτιμήσεις του Υπουργείου Παιδείας, μετά από ενημέρωση της Διεύθυνσης. Στη 1/8/16 ο Διευθυντής έδωσε κάποια στοιχεία συγκεντρωτικά στα μέλη του συμβουλίου, χωρίς να υπάρχει αναλυτική ενημέρωση για το προσωπικό και το μαθητικό δυναμικό.

Κατά τη διάρκεια του Αυγούστου και χωρίς να υπάρχει ενημέρωση και επικύρωση των πινάκων από το συμβούλιο αναρτήθηκαν στην ηλεκτρονική σελίδα της Διεύθυνσης, τα λειτουργικά κενά και οι αιτούμενες ώρες ειδικοτήτων καθώς και οι πίνακες συμπλήρωσης ωραρίου των εκπαιδευτικών Γαλλικής και Γερμανικής Γλώσσας Στη συνεδρίαση της 29/8/16 με θέμα την εγκύκλιο του Υπουργείου που αφορούσε την επίσπευση των διαδικασιών για τους υπεραρίθμους εκπαιδευτικούς (διαδικασία που παραβίαζε τον νόμο και το Σύνταγμα του ελληνικού κράτους, γιατί δεν μπορεί να προηγηθεί καμία μεταβολή της υπηρεσιακής κατάστασης εκπαιδευτικού, ενώ βρίσκεται ακόμη νόμιμα σε καθεστώς διακοπών και δεν έχει γίνει η προβλεπόμενη ανάληψη υπηρεσίας στη 1/9/ του κάθε έτους). Με βάση α) την ακολουθούμενη τακτική της απαξίωσης των μελών του συμβουλίου για τη συστηματική τακτική της απόκρυψης του δυναμικού των εκπαιδευτικών και των μαθητών β) το ασφυκτικό πλαίσιο του Υπουργείου για τις υπηρεσιακές μεταβολές και γ) την τοποθέτηση της ΔΟΕ με έγγραφό της στις 25/5/16, ΔΙΑΦΩΝΗΣΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΨΗΦΙΣΑ ΕΠΙ ΤΗΣ ΑΡΧΗΣ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ. Παρέμεινα όμως μέσα στην συνεδρίαση ενεργά, γιατί ο ρόλος του Αιρετού είναι να ελέγχει τις πράξεις της Διοίκησης και όχι με πρόσχημα την αποχή να αποφεύγει παρελκυστικά την επιβεβλημένη παρουσία του. Παραμένοντας στις εργασίες του Συμβουλίου οι φόβοι μου επιβεβαιώθηκαν σχετικά με τον τρόπο ανάδειξης και τοποθέτησης των υπεραρίθμων εκπαιδευτικών. Πραγματικά δεν μπορούσε κανείς να δει την αληθινή εικόνα των σχολείων! Στη 1/9/16 η Διεύθυνση αγνοώντας το συμβούλιο έστειλε «ενημερωτικό email» για αιτήσεις απόσπασης εντός ΠΥΣΠΕ για τους λειτουργικά υπεράριθμους, προκαλώντας μεγάλη αναστάτωση στα σχολεία και παραβιάζοντας κάθε έννοια νομιμότητας.

Πώς είναι δυνατόν να έχεις σαφή εικόνα για τα λειτουργικά κενά, ενώ είναι η ημέρα αναλήψεων υπηρεσίας και δεν υπάρχει σαφής εικόνα των υπηρετούντων εκπαιδευτικών; Και ενώ δεν είχε ξεκαθαρίσει ακόμα το θέμα με τους εκπαιδευτικούς που έλειπαν από την υπηρεσία τους με διάφορες άδειες, δεν υπήρχε εικόνα με την οριστική μορφή των τμημάτων των σχολείων και εκκρεμούσε η οριστικοποίηση των τμημάτων της Α΄ Τάξης των σχολείων της Διεύθυνσης, στις οποίες είναι οριακά ο αριθμός πάνω από πενήντα μαθητές. Επανειλημμένα είχα ζητήσει να υπολογιστούν όλες αυτές οι περιπτώσεις και σαν μέλη του Συμβουλίου να έχουμε ενημερωθεί. Συστηματικά δεν δινόταν κανένα στοιχείο και καμία πληροφόρηση! Αυτό είχε ως συνέπεια ότι, μέχρι τις 5/9/16 και σε συνθήκες συνεχών μαραθωνίων συνεδριάσεων να μην έχει οριστικοποιηθεί ο πραγματικός αριθμός των υπεραρίθμων! Πράγμα που με ανάγκασε γραπτά να επιστήσω την προσοχή κατά τον έλεγχο σχολείο - σχολείο των εκπαιδευτικών και να τονίσω ότι όλη η ευθύνη για το αλαλούμ ανήκει αποκλειστικά και μόνο στη Διεύθυνση. Δυστυχώς σε όλη αυτή τη δύσκολη περίοδο μέσα στο Συμβούλιο οι αντιδράσεις του αιρετού μέλους των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ –ΕΡΑ ήταν [4] υποτονικές έως ανύπαρκτες. Μάλλον ακολουθούσε τις κεντρικές συνδικαλιστικές κατευθύνσεις! Ενδεικτικό παράδειγμα, όταν έκανα έντονη διαμαρτυρία για το «ενημερωτικό email» του Διευθυντή για αιτήσεις απόσπασης εντός ΠΥΣΠΕ για τους λειτουργικά Υπεράριθμους, μέλος των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ που παρευρισκόταν, έδωσε εντολή στην αιρετό του να απέχει και να φύγει από τη συνέχεια της Συνεδρίασης του ΠΥΣΠΕ. Απαίτησε να ακολουθήσω και εγώ, πράγμα που αντιτάχθηκα γιατί έχω ξεκάθαρη θέση για την αποχή, ότι ισοδυναμεί με σύμπλευση και συμπόρευση με την Διοίκηση. Στην επόμενη Συνεδρίαση η αιρετός τους παραβρέθηκε κανονικά αναγνωρίζοντας με αυτόν τον τρόπο το λάθος της αποχώρησης και καταψήφισε μαζί μου την όλη διαδικασία! Ποιος λοιπόν ακολουθεί ξεκάθαρη στρατηγική; Πρέπει να τονιστεί, ότι σε τοπικό επίπεδο δεν έχουν όλοι οι συνδικαλιστές των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ την ίδια γραμμή. Ευτυχώς υπάρχουν και εξαιρέσεις που δυσφορούσαν φωναχτά για ότι συμβαίνει στο Συμβούλιο και με παρότρυναν να έχω πιο δυναμικό τρόπο αντίδρασης.

Όμως οι συνεργασίες όταν δεν είναι γνήσιες έχουν ένα τέλος. Το ίδιο συνέβη και στη συνεργασία ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ – ΕΡΑ. Στην πρώτη δυσκολία υπήρξε διάσπαση και τώρα είναι σε δύο ξεχωριστά ψηφοδέλτια για τις εκλογές των αιρετών του ΠΥΣΠΕ. Ταυτόχρονα και μέσα σε πίεση χρόνου (έτσι επιτακτικά απαιτούσε το Υπουργείο) το Συμβούλιο να προχωρά σε διαδικασία συμπλήρωσης ωραρίου Αγγλικών, Γυμναστών και Μουσικών ώστε πάση θυσία από την πρώτη μέρα όλα να λειτουργούν κανονικά! Αριστερή προσέγγιση στο πώς κάποιος πρέπει να ασκεί τα καθήκοντα του με προσταγή και αδιαμαρτύρητα! Τα προβλήματα πολλά, πώς να συνδυάσεις τόσο κόσμο με μειωμένο ωράριο σε τόσα σχολεία! Και μάλιστα χωρίς καμιά προεργασία και πρόταση από τη Διεύθυνση. Ο τρόπος της διαδικασίας που ακολουθούσε ο Διευθυντής πολλές φορές δεν ήταν και ο ενδεδειγμένος. Γιατί σε άλλες ειδικότητες ακολουθούσε τη μοριοδότηση, (Αγγλικών), σε άλλες μερικώς (μουσικών), σε άλλες με βάση την πρώτη δήλωση τοποθέτησης (πληροφορικών) και σε άλλες καθόλου (Γυμναστών μόνιμοι). Σε καμία περίπτωση δεν καλύφθηκε πλήρως το ωράριο, υπήρχαν πάντα μικρά υπολείμματα και βέβαια με την πίεση του χρόνου και λάθη και ενστάσεις. Μερικά παραδείγματα: Με τους μουσικούς κάποιοι με πολλά χρόνια υπηρεσίας τοποθετήθηκαν χωρίς μόρια τοποθέτησης σε σχολεία για τα οποία δεν είχαν κάνει αίτηση. Το ίδιο στους πληροφορικούς τοποθετήθηκαν όλοι με βάση την πρώτη προτίμησή τους αλλά με βάση το ωρολόγιο πρόγραμμα περίσσευαν ώρες, άρα έπρεπε να γίνει συμπλήρωση ωραρίου τους. Κανονικά έπρεπε να δοθεί και ο αναγκαίος χρόνος όπως στις υπόλοιπες ειδικότητες για νέα αίτηση για συμπλήρωση των υπολοίπων ωρών. Στην πίεση των εγκυκλίων και του χρόνου για άμεση τοποθέτηση όλων των εκπαιδευτικών ο Διευθυντής «δέχτηκε» ως αίτηση για συμπλήρωση ωραρίου τη δεύτερη προτίμησή τους στην αρχική δήλωσή τους. Εκεί πλέον τα πράγματα έγιναν δύσκολα, για να συνδυαστούν τα λειτουργικά τα κενά , ώστε να καλύπτεται πλήρως το ωράριο. Γι’ αυτό μέχρι και σήμερα αγαπητοί συνάδελφοι δεν έχουν συμπληρωθεί όλα τα πλεονάσματα των ωραρίων όλων των ειδικοτήτων: Αγγλικών, Γαλλικών, Γερμανικών, Μουσικών, Γυμναστών, εικαστικών, Θ. Αγωγής, Πληροφορικών. Για τους εκπαιδευτικούς ΠΕ 70 ακόμη δεν έχει ξεκαθαριστεί από τη Διεύθυνση ποιοι είναι επιτέλους οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί! Και πώς θα καλυφθούν μελλοντικά κενά τάξεων. Υπάρχουν επίσης κενά για την κάλυψη των τμημάτων ένταξης τόσο των Δημοτικών όσο και [5] των Νηπιαγωγείων. Στους νηπιαγωγούς δεν είχαμε τόσα σημαντικά προβλήματα όσα στις προηγούμενες ειδικότητες.

Αγαπητοί Συνάδελφοι, θέλοντας να κλείσω αυτό το μακροσκελές, αλλά αναγκαίο σημείωμα, ήθελα να σας ενημερώσω υπεύθυνα για όσα πραγματικά συνέβαιναν όλη αυτή την περίοδο στο Συμβούλιο (ΠΥΣΠΕ), τα οποία με έγγραφα μου έγκαιρα τα είχα γνωστοποιήσει στο Συμβούλιο που λειτουργούσε σε : α) καθεστώς πίεσης και εντέλλεσθε του Υπουργείου β) με απαξίωση των αιρετών μελών του Συμβουλίου και χωρίς την ενεργή και επιβεβλημένη συμμετοχή τους και γ) χωρίς επαρκή στελέχωση της γραμματειακής υποστήριξης του Συμβουλίου. Υπήρχε μόνο ο γραμματέας, χωρίς να έχει καμιά άλλη στήριξη. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, να μη γίνεται η αναγκαία προεργασία, να καθυστερούν οι επίσημες ανακοινώσεις και πολλές φορές να αναρτώνται με λάθη. Δυστυχώς αυτό ακόμη δεν το έχει επιλύσει ο Διευθυντής Εκπαίδευσης, ο οποίος επικαλείται την άρνηση του μόνιμου προσωπικού της Διεύθυνσης να συνεργαστεί. Τα προηγούμενα χρόνια πάντως δεν υπήρχε τέτοιο θέμα. Υπήρχε ένα επιτελείο αρκετών υπαλλήλων που δούλευαν ακόμη και τα Σαββατοκύριακα. Θα πρέπει επιτέλους αφού ο Διευθυντής Εκπαίδευσης δεν μπορεί ο ίδιος να λύσει το πρόβλημα λειτουργίας της Διεύθυνσης, η ηγεσία του Υπουργείου αντί να ασχολείται με επικοινωνιακούς όρους και τεχνάσματα για την τήρηση των εγκυκλίων για τη λειτουργία των σχολείων, να δώσει σαφή και διευκρινιστική οδηγία για τη λειτουργία των Διευθύνσεων σε περιόδους με φόρτο εργασίας.

Αγαπητοί/ες Συνάδελφοι/σες, κλείνοντας, αφού σας ενημέρωσα για τη λειτουργία του ΠΥΣΠΕ, θα ήθελα να σας αναφέρω ότι είμαι στη διάθεσή σας για κάθε αίτημα ή απορία σας. Ο αιρετός του ΠΥΣΠΕ Δ΄ΑΘΗΝΑΣ ΨΑΡΙΩΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

88η Γενική Συνέλευση ΔΟΕ - Video

 
 
 

Τελευταίες ανακοινώσεις ΔΗ.ΣΥ.

Παρουσίαση βιβλίου με την ιστορία της ΠΑΣΚ

3η Πανελλήνια Συνδιάσκεψη Νέων Στελεχών Φωτογραφικό υλικό

Κύλιση στην Αρχή
X

Right Click

No right click