Πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία: Αποσπασματική, χωρίς σχέδιο και προοδευτικό όραμα, χωρίς διάλογο, οπισθοδρομική προσέγγιση της εκπαίδευσης!

Άμεση απόσυρση του και έναρξη σοβαρού διαλόγου !

 

 

Δέκα μήνες «κυοφορούσε» η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, το περιβόητο πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία και το έδωσε στη δημοσιότητα, εν μέσω κορωνοϊού. Ένα νομοσχέδιο που είναι μακριά από τις ανάγκες που έχει σήμερα η εκπαίδευση κι από το οποίο απουσιάζει παντελώς, ακόμη και στο ελάχιστο,το όραμα για την παιδεία του παρόντος και του μέλλοντος.

Το πολυδιαφημισμένο νομοσχέδιο επιχειρεί μια νεοσυντηρητική οπισθοδρόμηση στην εκπαίδευση κι είναι βγαλμένο από το χρονοντούλαπο των νόμων της ΝΔ, των αρχών της δεκαετίας του 90 (τότε που επανέφεραν τις γραπτές εξετάσεις ανά εξάμηνο στο δημοτικό σχολείο). Ξέθαψαν ακόμη και την επαναφορά της αναγραφής της διαγωγής στους τίτλους των μαθητών, για να δείξουν στο συντηρητικό ακροατήριό τους ότι αυτό που πρωτίστως τους ενδιαφέρει είναι η "τάξη" και η "πειθαρχία" και δευτερευόντως ή και καθόλου η ουσιαστική διαδικασία της μάθησης και της Παιδείας.

Εν μέσω πανδημίας, η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δείχνουν το νεοσυντηρητικό τους πρόσωπο, αφού φοβούνται τον ουσιαστικό διάλογο και την κρίση του εκπαιδευτικού κόσμου, για το νομοσχέδιό τους κι επιμένουν να το ψηφίσουν τώρα που τα σχολεία είναι κλειστά, τώρα που ισχύουν οι περιορισμοί για τις συγκεντρώσεις, πιστεύοντας πως έτσι δεν θα έχουν αντιδράσεις.

Δεν είχαμε καμιά αμφιβολία, ως παράταξη, ότι οι προτάσεις της κυβέρνησης της ΝΔ δεν θα ήταν τίποτε άλλο από μια συρραφή διατάξεων, από διάφορους νόμους του παρελθόντος και τίποτε, το πραγματικά αναγκαίο, που να ανταποκρίνεται στη σημερινή συγκυρία, δεν θα υπήρχε. Κι αυτό γιατί η Νέα Δημοκρατία, ως κόμμα, πάντα πολέμησε ή ήταν αντίθετη σε όλες τις ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις στην εκπαίδευση και τίποτε το καινοτόμο δεν νομοθέτησε κατά τη μακρόχρονη κυβερνητική της θητεία.

Ήταν αντίθετη με τα Παιδαγωγικά Τμήματα, με την κατάργηση του επιθεωρητή, με τον Ν.1566/1985 που εισήγαγε τις ειδικότητες στο δημοτικό σχολείο, με το ολοήμερο δημοτικό και νηπιαγωγείο, με τα σχολεία ΕΑΕΠ, με τα νέα αναλυτικά προγράμματα που καθιέρωναν την περιβαλλοντική αγωγή, την αγωγή υγείας κλπ. Ήταν αντίθετη με ό,τι προσπαθούσε να αμβλύνει τις κοινωνικές ανισότητες και να δώσει τη δυνατότητα στα παιδιά των φτωχότερων κοινωνικοοικονομικών στρωμάτων τη δυνατότητα ισότιμης πρόσβασης στην εκπαίδευση.

Αυτό φαίνεται, πέρα από τις διατάξεις του νομοσχεδίου, και τώρα στην καθημερινότητά μας, όπου δυο μήνες μετά το κλείσιμο των σχολείων δεν έχει δώσει ακόμα ούτε ένα φορητό υπολογιστή στα παιδιά των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων για να μπορούν να μετέχουν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση και περιορίζεται σε τηλεοπτικές φιέστες της Υπουργού Παιδείας, χωρίς κανένα απολύτως αντίκρυσμα.

Είναι δε χαρακτηριστική, η κυβερνητική αμηχανία και η έλλειψη σχεδίου, καθώς ούτε μια διάταξη για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν έχει περιληφθεί στο νομοσχέδιο, παρά το γεγονός πως η εκπαίδευση ουσιαστικά λειτουργεί αυτό το διάστημα μόνο με αυτόν τον τρόπο. Οι «αντιγραφείς» δυσκολεύονται να λειτουργήσουν, όταν δεν έχουν διαθέσιμα «σκονάκια» από το παρελθόν!

Συγκεκριμένα με το σχέδιο νόμου του Υ.ΠΑΙ.Θ.:

 

     -Εκπαιδευτικοί και μέλη Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π., οι οποίοι προσλαμβάνονται στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ως προσωρινοί αναπληρωτές ή ωρομίσθιοιμε σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου και δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία ή αναλαμβάνουν υπηρεσία και στη συνέχεια παραιτούνται, αποκλείονται από τις προσλήψεις κατά το σχολικό έτος που διανύεται κατά την ανακοίνωση της πρόσληψης, καθώς και κατά το επόμενο σχολικό έτος.

    -Εκπαιδευτικός ή μέλος Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π., που προσλαμβάνεται ως αναπληρωτής σε κενό με την ειδική πρόσκληση, ύστερα από την αίτηση-δήλωση συμμετοχής του και δεν αναλαμβάνει υπηρεσία ή αναλαμβάνει υπηρεσία και στη συνέχεια παραιτείται, αποκλείεται από τις προσλήψεις κατά το σχολικό έτος που διανύεται κατά την ανακοίνωση της πρόσληψης, καθώς και κατά τα δύο επόμενα σχολικά έτη.Επίσης, καταργείται η διάταξη της περ. γ΄ της παρ. 1 του άρθρου 66 του ν.4589/2019 πουόριζε ότιοι τελικοί αξιολογικοί πίνακες κατάταξης αναπληρωτών ισχύουν για τα τρία (3) σχολικά έτη, που έπονται της λήξης του σχολικού έτους κατά το οποίο έλαβε χώρα η δημοσίευσή τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

 

Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε.ως σοβαρή κι υπεύθυνη παράταξη ενημερώνει αναλυτικά όλους τους συναδέλφους της βάσης για τις διατάξεις του πολυνομοσχεδίου, που αφορούν στην Π.Ε., έτσι ώστε όλοι μαζί, αφού ενημερωθούμε, ενωτικά κι αποφασιστικά να αντιδράσουμε και να μην επιτρέψουμε να ψηφιστεί και μάλιστα χωρίς κανένα διάλογο το νομοσχέδιο από τη Βουλή.

Καλούμε την κυβέρνηση της ΝΔ και την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να το αποσύρουν και να ανοίξουν έναν ευρύ διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα και την κοινωνία για τις πραγματικές ανάγκες που έχει σήμερα η εκπαίδευση.

 

 

Δημοκρατική Συνεργασία

Εκπαιδευτικών Π.Ε.

 

 

Share
X

Right Click

No right click