Άμεση νομοθετική ρύθμιση για την προστασία των εκπαιδευτικών από δικαστικές προσφυγές ή άλλες παρόμοιες ενέργειες γονέων, οι οποίοι αρνούνται να πειθαρχήσουν στην υποχρεωτική χρήση μάσκας από τους μαθητές, στα σχολεία!
Σε ελάχιστες ημέρες ανοίγουν τα σχολεία για τους μαθητές, με πληθωρικά τμήματα που δημιουργούν τεράστιο προβληματισμό εν μέσω πανδημίας, ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς, προσωπικό καθαριότητας, καθώς και σε υγειονομικό υλικό.
Οι Διευθυντές και οι εκπαιδευτικοί των σχολείων καλούνται να ανοίξουν με ασφάλεια τα σχολεία μέσα στις πρωτόγνωρες συνθήκες της πανδημίας και δίνουν και θα δώσουν για αυτό όλες τους τις δυνάμεις, τον καλύτερό τους εαυτό για μια ακόμη φορά.
Κι ενώ η κατάσταση είναι εξαιρετικά δύσκολη και απαιτεί τη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων (εκπαιδευτικών, γονιών, μαθητών, τοπικής αυτοδιοίκησης), πριν προλάβουν καλά-καλά να ανοίξουν τα σχολεία άρχισαν να πέφτουν «βροχή» τα εξώδικα κι οι γνωστοποιήσεις διαφόρων γονέων προς τους Διευθυντές σχολείων, πως δεν επιθυμούν το παιδί τους να φοράει μάσκα, να θερμομετρείται αν χρειαστεί κλπ. Μερικοί μάλιστα εκτοξεύουν και απειλές για μηνύσεις κατά των εκπαιδευτικών, εάν τολμήσουν να εφαρμόσουν τους νόμους της Πολιτείας!!
Η κατάσταση, όντως θα ήταν κωμικοτραγική, αν δεν ήταν τόσο επικίνδυνη για την υγεία των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Προφανώς, τα πράγματα θα οξυνθούν με το άνοιγμα των σχολείων και οι εκπαιδευτικοί θα κληθούν να διαχειριστούν καταστάσεις όπου θα είναι υποχρεωμένοι να πείσουν τον κάθε «ανεγκέφαλο» πως η γη δεν είναι επίπεδη.
Μπροστά σε αυτή την κατάσταση η Κυβέρνηση και η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δεν μπορεί να «νίπτουν τας χείρας τους» ως Πόντιοι Πιλάτοι. Η κυρία Κεραμέως, αντί να ασχολείται καθημερινά με το «μεγαλειώδες» έργο της διανομής των παγουριών στους μαθητές, οφείλει άμεσα να λάβει μέτρα στήριξης και προστασίας των Διευθυντών των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών, οι οποίοι δεν μπορεί κάθε μέρα να είναι στο έλεος του κάθε "ψεκασμένου" που πιστεύει ότι κορωνοϊός δεν υπάρχει κι ότι οι μάσκες δεν χρειάζονται.
Επιβάλλεται, να ψηφιστεί άμεσα, νομοθετική ρύθμιση, με την οποία όλα τα εξώδικα, οι ενδεχόμενες δικαστικές προσφυγές και οι γνωστοποιήσεις, να μην παραλαμβάνονται καν από το σχολείο, αλλά να πηγαίνουν στη νομική υπηρεσία των Περιφερειών της Χώρας ή του Υπουργείου Παιδείας, από όπου και να δίνονται οι δέουσες απαντήσεις και να δρομολογούνται οι όποιες αναγκαίες ενέργειες.
Έτσι οι μεν εκπαιδευτικοί θα μείνουν απερίσπαστοι να ασκήσουν τα παιδαγωγικά τους καθήκοντα αντί να σπαταλούν πολύτιμο χρόνο και ενέργεια για πράξεις που δεν σχετίζονται με το έργο τους. Οι δε "ψεκασμένοι" κάθε είδους ας αναζητήσουν το "δίκιο τους" από το Κράτος. Οι εκπαιδευτικοί δεν μπορεί να γίνουν ο «σάκος του μποξ» για κανέναν.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Ενημέρωση για τη διαδικασία τοποθέτησης νεοδιόριστων
και αναπληρωτών εκπαιδευτικών, σε σχολεία
Με αφορμή την εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας, σχετικά με την τοποθέτηση σε σχολεία, των νεοδιόριστων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών, σας ενημερώνουμε για τη διαδικασία που θα ακολουθηθεί με συγκεκριμένα βήματα:
Α. Τοποθέτηση νεοδιόριστων
Οι νεοδιόριστοι τοποθετούνται τώρα προσωρινά σε κενά που υπάρχουν σε σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και σε τμήματα ένταξης, μαζί με τους εκπαιδευτικούς που είναι στη διάθεση. Οριστικά, σε οργανικά πλέον κενά, θα τοποθετηθούν τον Μάιο του 2021 (στην ίδια περιοχή) κατά τη διαδικασία τοποθέτησης των μετατιθέμενων εκπαιδευτικών (με τα μόρια μετάθεσής τους).
Πρώτα καλύπτονται υποχρεωτικά όλα τα κενά σε ΣΜΕΑΕ και μετά τα τμήματα ένταξης. Αν δεν καλυφθούν όλα τα κενά στις ΣΜΕΑΕ τοποθετούνται υποχρεωτικά σε αυτές οι έχοντες τα λιγότερα μόρια μετάθεσης. Στα πιο απομακρυσμένα σχολεία όσοι έχουν τις πιο λίγες κ.ο.κ.
Παράδειγμα1
Αν σε ένα ΠΥΣΠΕ υπάρχουν 10 κενά σε ΣΜΕΑΕ και δηλωθούν όλα από εκπαιδευτικούς τότε δεν υπάρχει κανένα θέμα. Τοποθετούνται όλοι σύμφωνα με τη δήλωσή τους. Αν την ίδια ΣΜΕΑΕ τη ζητούν περισσότεροι εκπαιδευτικοί τότε προηγείται αυτός που έχει περισσότερα μόρια από οικογενειακούς λόγους, συνυπηρέτηση κι εντοπιότητα (αθροιστικά).
Παράδειγμα 2
Αν δεν δηλωθούν και τα 10 κενά των ΣΜΕΑΕ και μείνουν κενά τα 3 για παράδειγμα, τότε για τις τρεις κενές θέσεις δημιουργείται λίστα με τις μονάδες μετάθεσης των υπολοίπων εκπαιδευτικών -πλην αυτών που ήδη τοποθετήθηκαν σε ΣΜΕΑΕ- και τοποθετούνται υποχρεωτικά οι έχοντες τα λιγότερα μόρια μετάθεσης κατά σειρά.
Στα τμήματα ένταξης η διαδικασία τοποθέτησης ξεκινά, αφού πρώτα καλυφθούν όλα τα κενά σε ΣΜΕΑΕ.
Σε κάθε περίπτωση, όταν την ίδια θέση τη διεκδικούν περισσότεροι εκπαιδευτικοί η σύγκριση μεταξύ τους γίνεται μόνο με τα μόρια των οικογενειακών λόγων, της συνυπηρέτησης και της εντοπιότητας και όχι με τα μόρια μετάθεσης.
Για τις ειδικές κατηγορίες δεν γίνεται καμία αναφορά στην εγκύκλιο. Όμως σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 13 του Π.Δ.50/1996, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, ορίζεταιότιοι ανήκοντες στις ειδικές κατηγορίες κατά τις μεταθέσεις και τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών λειτουργών μετατίθενται ή τοποθετούνται, κατά προτεραιότητα, συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους.
Ειδικές κατηγορίες είναι αυτές που αναφέρονται στο άρθρο 13 του Π.Δ.50/1996, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 55 του ν.4653/2020, στην παρ. 8 του άρθρου 1 του ν.3194/2003 και στο άρθρο 17 του ν.3402/2005. Με την υπ’ αριθμόν 19 απόφαση της 217ης/18.9.2008 Ολομέλειας του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας (ΚΕ.Σ.Υ.) της Γενικής Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας του Υπουργείου Υγείας και την υπ’ αριθμόν 1/4, 05-02-2009 Πράξη του Κ.Υ.Σ.Π.Ε. θεωρείται ότι εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 13 «Ειδικές κατηγορίες μετάθεσης» του Π.Δ. 50/1996 και οι νόσοι Hodgkin, No Hodgkin και Willebrand. Επίσης, ειδική κατηγορία είναι και οι εκπαιδευτικοί γονείς ενός (1) ανάπηρου τέκνου, με ποσοστό αναπηρίας 67%, οι οποίοι εξομοιώθηκαν με τους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς στις υπηρεσιακές μεταβολές (παρ. 2 του άρθρου 39 του ν.4403/2016)
Τα Κριτήρια για τις μεταθέσεις και τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών σύμφωνα με τις διατάξεις του Π.Δ.50/1996 (άρθρο 16) είναι:
α) η συνολική υπηρεσία
β) οι οικογενειακοί λόγοι(4 μόρια ο γάμος, 4 μόρια το πρώτο παιδί, 4 το δεύτερο, 6 το τρίτο και επτά 7 μόρια για κάθε ένα από τα υπόλοιπα παιδιά)
γ) οι συνθήκες διαβίωσης στις έδρες των σχολείων όπου υπηρέτησαν ή υπηρετούν
δ) η συνυπηρέτηση (4 μόρια)
ε) η εντοπιότητα (4 μόρια)
Σε περίπτωση ισοβαθμίαςεκπαιδευτικών κατά τις μεταθέσεις στην ίδια περιοχή και τις τοποθετήσεις προηγούνται οι εκπαιδευτικοί που υπερέχουν κατά κριτήριο, εάν αυτά συντρέχουν και με την εξής σειρά:
α) στη συνυπηρέτηση
β) στην εντοπιότητα (εφόσον ζητούν μετάθεση ή τοποθέτηση σε σχολική μονάδα Δήμου ή Κοινότητας που είναι δημότες)
γ) στους οικογενειακούς λόγους
δ) στη συνολική υπηρεσία
ε) στις δυσμενείς συνθήκες λειτουργίας των σχολείων όπου υπηρέτησαν ή υπηρετούν
Σε περίπτωση ισοβαθμίας και στα επιμέρους κριτήρια λαμβάνεται υπόψη η ημερομηνία και η σειρά δημοσίευσης του διορισμού τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Β. Τοποθέτηση αναπληρωτών
Στα εναπομείναντα λειτουργικά κενά, μετά τις προσωρινές τοποθετήσεις των λειτουργικά υπεράριθμων, των νεοδιόριστων και των εκπαιδευτικών στη διάθεση, των αποσπασμένων (εντός και εκτός των ΠΥΣΠΕ) των οποίων οι τοποθετήσεις γίνονται με τα μόρια των αποσπάσεων συγκρινόμενοι μεταξύ τους, τοποθετούνται αναπληρωτές/τριες εκπαιδευτικοί.
Σύμφωνα με το ΦΕΚ 3344/2020αποκλειστικό κριτήριο τοποθέτησης των αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών σε σχολεία της ίδιας περιοχής πρόσληψης αποτελεί η σειρά κατάταξης στους αξιολογικούς πίνακες του Α.Σ.Ε.Π., βάσει της οποίας και διενεργήθηκε η πρόσληψη.
Ειδικά στην Ε.Α.Ε., κατά τη διαδικασία τοποθέτησης προηγούνται οι προσληφθέντες από τους κύριους πίνακες, ακολουθούν αυτοί από τους επικουρικούς και έπονται αυτοί από τους πίνακες γενικής εκπαίδευσης.
Η τοποθέτησητων προσληφθέντων αναπληρωτών σε σχολικές μονάδες της περιοχής πρόσληψής τους γίνεται με απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης εντός τριών εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης πρόσληψης, συμπεριλαμβανομένης της ημερομηνίας αυτής.
Σημείωση 1:
Με τον ν.4653/2020 (άρθρο 66)οι νεοδιοριζόμενοι τοποθετούνται προσωρινά σε κενή θέση σχολικής μονάδας της περιοχής διορισμού με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης, ύστερα από πρόταση του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Υ.Σ.Π.Ε.) σύμφωνα με το άρθρο 2 του Π.Δ.144/1997, καθώς και το άρθρο 46 του ν.2413/1996, όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 9 του άρθρου 8 του ν.2817/2000, όπου αναφέρεται ότι:«…οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης διορίζονταιστις περιοχές μετάθεσης, τίθενται στη διάθεση των οικείων περιφερειακών συμβουλίων και τοποθετούνται προσωρινά με απόφαση του προϊσταμένου της οικείας διεύθυνσης εκπαίδευσης, ύστερα από πρόταση του οικείου περιφερειακού συμβουλίου σε κενές θέσεις σχολείων της περιοχής…».
Η οριστική τοποθέτηση των νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών πραγματοποιείται κατά τη διαδικασία των μεταθέσεων, στο πλαίσιο της οποίας συγκρίνονται, κατά περίπτωση, με τους λοιπούς εκπαιδευτικούς του κλάδου τους. Επιπροσθέτως,οι νεοδιόριστοι υποχρεούνται να παραμείνουν στην περιοχή διορισμού τους για χρονικό διάστημα τουλάχιστον δύο σχολικών ετών. Οποιαδήποτε υπηρεσιακή μεταβολή που επιφέρει μεταβολή της τοποθέτησης αυτής, όπως απόσπαση ή μετάθεση, βάσει γενικής ή ειδικής διάταξης κατά το ως άνω χρονικό διάστημα, δεν επιτρέπεται. Ο νεοδιόριστος υποχρεούται να υπηρετήσει στην Ε.Α.Ε. για χρονικό διάστημα τουλάχιστον πέντε ετών. Επίσης, στο άρθρο 58 του ν.4653/2020αναφέρεται ότι όποιος/α δεν αναλάβει υπηρεσία ή παραιτηθεί μέσα σε ένα χρόνο από τη δημοσίευση των ονομάτων σε ΦΕΚ αποκλείεται από όλες τις διαδικασίες διορισμού το τρέχον και τα επόμενα δυο σχολικά έτη.
Στο άρθρο 2, παρ. 2 του Π.Δ.144/1997 «Τοποθέτηση νεοδιοριζομένων»αναφέρεται ότι σε περίπτωση που οι ίδιες θέσεις ζητούνται από περισσότερους υποψήφιους προτιμώνταικατά σειρά όσοι έχουν τις περισσότερες μονάδες τοποθέτησης από οικογενειακούς λόγους, συνυπηρέτηση και εντοπιότητα, όπως αυτές καθορίζονται από τις διατάξεις που ισχύουν για τις μεταθέσεις και τοποθετήσεις εκπαιδευτικών.
Σημείωση 2:
Σύμφωνα με το άρθρο 48 του ν.4692/2020 οι τοποθετήσεις σε θέσεις των Τμημάτων Ένταξης πραγματοποιούνται μετά την κάλυψη όλων των κενών στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε.). Αν οι εκπαιδευτικοί δεν υποβάλλουν αίτηση προτίμησης για τις Σ.Μ.Ε.Α.Ε., κατατάσσονται σε σειρά με βάση τις λιγότερες μονάδες μετάθεσης. Οι Σ.Μ.Ε.Α.Ε., στις οποίες υπάρχουν κενά, κατατάσσονται σε σειρά με βάση τις περισσότερες μονάδες συνθηκών διαβίωσης. Κατόπιν αυτού, τοποθετούνται υποχρεωτικά οι εκπαιδευτικοί που έχουν τις λιγότερες μονάδες μετάθεσης στις Σ.Μ.Ε.Α.Ε. με τις περισσότερες μονάδες συνθηκών διαβίωσης. Στη συνέχεια εξετάζονται οι προτιμήσεις για τοποθέτηση σε θέσεις των Τμημάτων Ένταξης.
Τα παραπάνω ισχύουν για τοποθετήσεις εκπαιδευτικών μετά από μετάθεση, διορισμό ή απόσπαση, καθώς και για τους προσωρινούς αναπληρωτές της Ε.Α.Ε..
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Ενημέρωση για τη διαδικασία τοποθέτησης
νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών
Με το άρθρο 3, παρ. 3ετου Π.Δ.50/1996, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 3 του Π.Δ.100/1997, τα ΠΥΣΠΕ πραγματοποιούν προσωρινή τοποθέτηση των νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών, μετά τη διενέργεια των μεταθέσεων εντός της ίδιας περιοχής.
Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 13 του Π.Δ.50/1996, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, ορίζεται ότι οι ανήκοντες στις ειδικές κατηγορίες μετάθεσης προηγούνται έναντι των λοιπών εκπαιδευτικών.
Με τον ν.4653/2020 (άρθρο 66), έχει αντικατασταθεί η παράγραφος 5 του άρθρου 62 του ν.4589/2019 και οι νεοδιοριζόμενοι τοποθετούνται προσωρινά σε κενή θέση σχολικής μονάδας της περιοχής διορισμού με απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης, ύστερα από πρόταση του οικείου Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Υ.Σ.Π.Ε. ή Π.Υ.Σ.Δ.Ε.), σύμφωνα με το άρθρο 2 του Π.Δ.144/1997, καθώς και το άρθρο 46 του ν.2413/1996, όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 9 του άρθρου 8 του ν.2817/2000, όπου αναφέρεται ότι:«…οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης διορίζονταιστις περιοχές μετάθεσης, τίθενται στη διάθεση των οικείων περιφερειακών συμβουλίων και τοποθετούνται προσωρινά με απόφαση του προϊσταμένου της οικείας διεύθυνσης εκπαίδευσης, ύστερα από πρόταση του οικείου περιφερειακού συμβουλίου σε κενές θέσεις σχολείων της περιοχής…».
Η οριστική τοποθέτηση των νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών πραγματοποιείται κατά τη διαδικασία των μεταθέσεων, στο πλαίσιο της οποίας συγκρίνονται, κατά περίπτωση, με τους λοιπούς εκπαιδευτικούς του κλάδου τους.
Κριτήρια για τις μεταθέσεις και τοποθετήσειςτων εκπαιδευτικών αρμοδιότητας ΠΥΣΠΕ σύμφωνα με τις διατάξεις του Π.Δ.50/1996 (άρθρο 16) είναι:
Σε περίπτωση ισοβαθμίας εκπαιδευτικών κατά τις μεταθέσεις στην ίδια περιοχή και τις τοποθετήσεις προηγούνται οι εκπαιδευτικοί που υπερέχουν κατά κριτήριο, εάν αυτά συντρέχουν και με την εξής σειρά:
Σε περίπτωση ισοβαθμίας και στα επιμέρους κριτήρια λαμβάνεται υπόψη η ημερομηνία και η σειρά δημοσίευσης του διορισμού τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Στο άρθρο 2, παρ. 2 του Π.Δ.144/1997 «Τοποθέτηση νεοδιοριζομένων»αναφέρεται ότι σε περίπτωση που οι ίδιες θέσεις ζητούνται από περισσότερους υποψήφιους προτιμώνται κατά σειρά όσοι έχουν τις περισσότερες μονάδες τοποθέτησης από οικογενειακούς λόγους, συνυπηρέτηση και εντοπιότητα, όπως αυτές καθορίζονται από τις διατάξεις που ισχύουν για τις μεταθέσεις και τοποθετήσεις εκπαιδευτικών, χωρίς, όμως, να υπάρχει αναφορά στην τοποθέτηση των ειδικών κατηγοριών, στην προϋπηρεσία και στις Μονάδες Συνθηκών Διαβίωσης.
Από τον συνδυασμό των προηγούμενων παραγράφων θεωρούμε ότι η προσωρινή τοποθέτηση των νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών πρέπει να πραγματοποιηθεί με τις μονάδες μετάθεσης, όπως αυτές καθορίζονται για τη διαδικασία των μεταθέσεων - τοποθετήσεων εντός ΠΥΣΠΕ, σύμφωνα με το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο με το οποίο πραγματοποιούνται οι τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών που βρίσκονται στη διάθεση των υπηρεσιακών συμβουλίων, δηλ. με την προσμέτρηση του συνόλου των κριτηρίων.
Οι νεοδιοριζόμενοι υποχρεούνται να παραμείνουν στην περιοχή διορισμού τους για χρονικό διάστημα τουλάχιστον δύο σχολικών ετών.Οποιαδήποτε υπηρεσιακή μεταβολή που επιφέρει μεταβολή της τοποθέτησης αυτής, όπως απόσπαση ή μετάθεση, βάσει γενικής ή ειδικής διάταξης κατά το ως άνω χρονικό διάστημα, δεν επιτρέπεται. Σε περίπτωση διορισμού στην Ε.Α.Ε., επιπροσθέτως, ο νεοδιοριζόμενος υποχρεούται να υπηρετήσει στην Ε.Α.Ε. για χρονικό διάστημα τουλάχιστον πέντε ετών.
Επίσης, στο άρθρο 58 του ν.4653/2020 αναφέρεται ότι όποιος/α δεν αναλάβει υπηρεσία ή παραιτηθεί μέσα σε ένα χρόνο από τη δημοσίευση των ονομάτων σε ΦΕΚ αποκλείεται από όλες τις διαδικασίες διορισμού το τρέχον και τα επόμενα δυο σχολικά έτη.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
(Ν)τροπολογία για την «επιλογή» στελεχών εκπαίδευσης:
Επιστροφή στα «γαλάζια» παιδιά του 2004!!
Με μια (ν)τροπολογία βγαλμένη από το χρονοντούλαπο της ιστορίας της δεξιάς παράταξης, που θυμίζει και το πρόσφατο παρελθόν της επανίδρυσης του κράτους επί Καραμανλή, η Κυβέρνηση της Ν.Δ. και η υπουργός Παιδείας η κ. Κεραμέως, μας επαναφέρουν στις αλήστου μνήμης εποχές του 2004. Τότε που, σε μια νύχτα, «καρατόμησαν» όλα τα στελέχη της Διοίκησης της Εκπαίδευσης και τοποθέτησαν στις θέσεις τους τα «δικά» τους παιδιά.
Η κυρία Κεραμέως, εζήλωσε τις "δάφνες" της κυρίας Γιαννάκου και προχωρά 16 χρόνια μετά, με τις ίδιες αναξιοκρατικές και κομματικές διαδικασίες διορισμού των «ημετέρων». Οι προεκλογικές δεσμεύσεις της Κυβέρνησης της Ν.Δ. για διαφάνεια και αξιοκρατία στη στελέχωση της Διοίκησης δεν ήταν τίποτε άλλο, παρά μόνο λόγια του αέρα.
Η υπουργός Παιδείας -που διατυμπάνιζε από πέρυσι πως τάχα ήταν έτοιμη- ένα χρόνο τώρα δεν κατάφερε να εισάγει στη Βουλή για ψήφιση ένα νομοσχέδιο για την επιλογή στελεχών που να εγγυάται την αξιοκρατία! Είναι η ίδια η κ. Κεραμέως που, εν μέσω πανδημίας, χωρίς κανένα διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα, ψήφισε μόλις τον Ιούνιο, το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία το οποίο προέβλεπε και την παράταση της θητείας των ήδη υπηρετούντων Διευθυντών Εκπαίδευσης!!
Αποδεικνύεται έτσι, πως κανένα σχέδιο, κανένα όραμα για την Παιδεία και την εκπαίδευση δεν έχει. Νομοθετεί "ως έτυχε" κάθε φορά, ανάλογα με τις πιέσεις που δέχεται. Πιέζουν οι σχολάρχες, ψηφίζει νόμο για απολύσεις ιδιωτικών εκπαιδευτικών, πιέζουν κομματικά στελέχη της ΝΔ, διορίζει τα στελέχη της Διευθυντές Εκπαίδευσης. Πόσες πιέσεις να αντέξει κι αυτή;
Η όλη διαδικασία δεν απέχει από τη γελοιότητα. Είναι γελοιότητα!
Ένα διορισμένο από την υπουργό πενταμελές συμβούλιο (στο οποίο ούτε καν οι αιρετοί θα συμμετέχουν) θα αποφασίσει μέσα σε πέντε μέρες, από τους φακέλους των υποψηφίων -χωρίς καν την παρουσία τους στο συμβούλιο- ποιοι είναι οι καταλληλότεροι για Διευθυντές Εκπαίδευσης. Πρόκειται για ευτελισμό και γελοιοποίηση της διαδικασίας επιλογής. Με "αγωνία" αναμένουμε κι αυτή τη φορά να δούμε ποιοι «πρόθυμοι» Πανεπιστημιακοί δάσκαλοι θα δεχτούν να παίξουν αυτόν τον ρόλο..
Έτσι αντιλαμβάνεται η κυβέρνηση της ΝΔ και η κ. Κεραμέως τη στελέχωση της Διοίκησης της Εκπαίδευσης. Με κατάργηση των μοριοδοτούμενων κριτηρίων επιλογής, με αποπομπή των αιρετών από τα συμβούλια και με διορισμό στις θέσεις των "δικών της παιδιών". Είναι αυτή η νοοτροπία που διαχρονικά διατρέχει τις κυβερνήσεις της ΝΔ να αντιμετωπίζουν το κράτος ως λάφυρο και τις θέσεις ως "ιμάτια" για τους «ημέτερους».
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών ΠΕ, καταγγέλλει σε όλο τον εκπαιδευτικό κόσμο τις απαράδεκτες μεθοδεύσεις της Κυβέρνησης της ΝΔ και της κ. Κεραμέως που γυρίζουν την εκπαίδευση χρόνια πίσω, στην εποχή των «Μαυρογιαλούρων».
Καλούμε τα Κόμματα της αντιπολίτευσης να «σφυροκοπήσουν» την τροπολογία που παραβιάζει κάθε αρχή διαφάνειας και διαιωνίζει την «ημετεροκρατία». Καλούμε επίσης τη Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας να τοποθετηθεί άμεσα για το θέμα και να καταγγείλει την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για τον απαράδεκτο, για μια ακόμη φορά, εμπαιγμό. Να απαιτήσει εδώ και τώρα την απόσυρση της (ν)τροπολογίας και την καθιέρωση ενός αδιάβλητου συστήματος επιλογής στελεχών με αντικειμενικά και μετρήσιμα κριτήρια που θα εγγυάται τη διαφάνεια και την αξιοκρατία.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.