Υπουργείο Παιδείας: Εναλλαγή προσώπων χωρίς καμία αλλαγή
στις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές!
Οποιοσδήποτε καλοπροαίρετος είχε αυταπάτες ότι πιθανόν μία αλλαγή σε πρόσωπο υπουργού στην κυβέρνηση του κυρίου Μητσοτάκη υπάρχει περίπτωση να φέρει αλλαγή έστω και σε ένα μικρό κομμάτι της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής που ασκεί από την πρώτη μέρα της διακυβέρνησή του, έχει πειστεί πια πως δεν έχουν καμία βάση ρεαλισμού.
Οι πρώτες κινήσεις της νέας υπουργού Σοφίας Ζαχαράκη δείχνουν ξεκάθαρα πως τα πρόσωπα εναλλάσσονται αλλά η επικοινωνιακή αντιμετώπιση των θεμάτων της εκπαίδευσης είναι η μόνη σταθερή παράμετρος. Λόγια πολλά και σχέδιο μηδενικό. Όλα αποσπασματικά, χωρίς κανένα διάλογο όχι μόνο με τους εκπαιδευτικούς αλλά και με την πανεπιστημιακή κοινότητα. Υλοποίηση πολιτικών χωρίς εισηγήσεις επίσημων επιστημονικών φορέων, χωρίς να ανακοινώνεται ποιος φέρει το βάρος της ευθύνης της κάθε πρότασης, το πιθανότερο μέσω προτάσεων «κολλητών» και κομματικών φίλων. Εκπαίδευση «κομματικό λάφυρο», που στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης και των «κατακλυσμιαίων» αλλαγών, προχωρά με ρυθμούς χελώνας υπό διαρκές καθεστώς ποινών και φόβου!
Οι όποιες εξαγγελίες δήθεν μεταρρυθμίσεων από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε την εξουσία η ΝΔ, ήταν φανερό πως δεν ήταν σχεδιασμένες σωστά, σκόπευαν μόνο στην επικοινωνία και για αυτό έπεσαν στο κενό.
Ποιος δεν θυμάται για παράδειγμα τις εξαγγελίες της πρώτης υπουργού Παιδείας της κυβέρνησης Μητσοτάκη, κυρίας Κεραμέως, για το δήθεν πολλαπλό βιβλίο, όπως η ίδια «βάφτισε» τη δυνατότητα επιλογής βιβλίου, οι οποίες δύο χρόνια μετά την αντικατάστασή της δεν έχουν υλοποιηθεί, ενώ τις παρουσίαζε ως κάτι που θα εφαρμοζόταν την επόμενη στιγμή, αν όχι ότι είχαν ήδη εφαρμοστεί!
Ποιος δεν θυμάται επίσης τις εξαγγελίες του δεύτερου υπουργού Παιδείας της κυβέρνησης Μητσοτάκη, κυρίου Πιερρακάκη, για τη δήθεν ελάφρυνση του σχολείου από την απίστευτη γραφειοκρατία και αντί αυτού είχαμε διεύρυνση της, απλά σε ψηφιοποιημένη μορφή. Ο συγκεκριμένος υπουργός είναι πιθανό να θεωρούσε πως μπορούσε να μεταρρυθμίσει την εκπαίδευση μέσα από τον προσωπικό του ηλεκτρονικό υπολογιστή!
Ποιος δεν θυμάται ακόμα, ότι ο ίδιος ο Πρωθυπουργός της Χώρας, «θυμήθηκε» να επισκεφτεί το υπουργείο Παιδείας απλά και μόνο για να απειλήσει τους εκπαιδευτικούς με απολύσεις. Αυτό ήταν το μόνο που βρήκε να πει σε έναν χώρο που υποτίθεται ότι θα έπρεπε να κυριαρχεί ο διάλογος και οι συναινέσεις, καθώς η αναβαθμισμένη εκπαίδευση πρέπει να αποτελεί εθνικό στόχο! Αντί να είχε «απολύσει» από την πρώτη ημέρα τον υπουργό Καραμανλή και τους υπεύθυνους της τραγωδίας των Τεμπών, απειλεί με απολύσεις τους εκπαιδευτικούς!
Η νέα υπουργός Παιδείας, κυρία Ζαχαράκη, η οποία στο προηγούμενο πέρασμά της από το υπουργείο είχε καταγραφεί στη συλλογική συνείδηση ως υφυπουργός παιδείας αγγλικής γλώσσας καθώς η οπτική της για τον χώρο της εκπαίδευσης περιοριζόταν σε ότι αφορά την ξένη γλώσσα, απ ότι φαίνεται δεν άλλαξε συνήθειες. Ήδη από τις πρώτες συνεντεύξεις της δήλωσε πως σχεδιάζει αλλαγές στις ώρες που διδάσκεται το κάθε μάθημα στις πρώτες τάξεις του δημοτικού σχολείου, χωρίς να μπορεί να αντιληφθεί ή ίσως και αδιαφορώντας για τις συνέπειες που έχει για την εκπαίδευση αλλά και για κάθε εκπαιδευτικό κλάδο η μείωση των ωρών μαθημάτων μέσω της αύξησης των ωρών κάποιου άλλου μαθήματος. Νομίζει πως το ωρολόγιο πρόγραμμα είναι «λάστιχο» που τεντώνοντάς το χωρούν οι πάντες χωρίς συνέπειες!
Και όλα αυτά σε ένα σχολείο «κουτσουρεμένο» που σχολάει καθημερινά στις 13:15, με το ολοήμερο σαφέστατα υποβαθμισμένο και χωρίς πουθενά να διαφαίνεται ότι είναι στις προθέσεις του υπουργείου να το αναβαθμίσει. Ακόμη και η «φοβερή» παρέμβαση λειτουργίας του ολοήμερου μέχρι τις 17:30, που η ίδια η κυβέρνηση δήλωνε ότι τάχα θα έλυνε το πρόβλημα των εργαζόμενων γονέων, αναιρέθηκε από τη μειωμένη συμμετοχή εξ αιτίας της μη ύπαρξης σωστών υποδομών παραμονής των μαθητών στο σχολείο για τόσες ώρες και λόγω της κατάργησης του υπεύθυνου δασκάλου του ολοήμερου που θα φρόντιζε να επιστρέφουν διαβασμένοι οι μαθητές στο σπίτι τους .
Προφανώς θεωρεί επίσης, πως η θέση της υπουργού την αναγορεύει και σε «ογκόλιθο» της παιδαγωγικής επιστήμης που μπορεί να διαμορφώνει αποσπασματικά κάθε είδους εξέλιξη στην εκπαίδευση χωρίς να χρειάζεται επιστημονική τεκμηρίωση από επιστήμονες παιδαγωγούς! Από εκεί και πέρα πολιτικό όραμα κανένα. Γενικόλογη διατύπωση ιδεών και καλών προθέσεων οι οποίες το πιθανότερο είναι πως θα έχουν την πορεία των προθέσεων των προκατόχων της, δηλαδή στις καλένδες!
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης καλεί την κυβέρνηση και όλες τις πολιτικές δυνάμεις να προχωρήσουν τις διαδικασίες ουσιαστικού διαλόγου για όλα τα θέματα της εκπαίδευσης μέσω της επανασύστασης του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας. Απαιτούνται ευρύτατες συναινέσεις και εθνικές στρατηγικές που θα υλοποιούνται από μόνιμο υπουργό Παιδείας ο οποίος δεν θα επηρεάζεται από τις κυβερνητικές αλλαγές. Ο χώρος της εκπαίδευσης δεν αντέχει άλλους «μαθητευόμενους μάγους».
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Συνοπτικός οδηγός μετατάξεων εκπαιδευτικών
για το σχολικό έτος 2025-2026
Η υποβολή αιτήσεων μετάταξης πραγματοποιείται από 30-04-2025 έως και 12-05-2025, σύμφωνα με το άρθρο 64 του ν.4589/2019 και την εγκύκλιο 46071/E2/29-04-2025 του Υπουργείου Παιδείας.
Ανάκληση της αίτησης μετάταξηςμπορεί να υποβληθεί ηλεκτρονικά από τους/τις υποψηφίους/ες στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης ή στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης που απέστειλαν τις αιτήσεις μέχρι τις 23-05-2025
Διαβάστε εδω: files/___2025-2026.pdf
Συνοπτικός οδηγός αιτήσεων απόσπασης εκπαιδευτικών ΠΕ
από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ, σε δομές ΕΑΕ/ΚΕΔΑΣΥ και σε φορείς /υπηρεσίες του ΥΠΑΙΘΑ
α) από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ
β) σε ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.
γ) σε δομές Ε.Α.Ε.
Απεργία ΑΔΕΔΥ – ΓΣΣΕ στις 9 Απριλίου 2025!
Συμμετέχουμε μαζικά στην απεργία και στα συλλαλητήρια!
Με την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας είναι σα να ζούμε σε ένα παράλληλο σύμπαν. Από τη μια το «ευνοϊκό περιβάλλον» που κατά την κυβέρνηση επικρατεί και από την άλλη αυτό που βιώνουν καθημερινά οι πολίτες και οι εργαζόμενοι.
Οι Έλληνες από πλευράς αγοραστικής δύναμης βρίσκονται στην τελευταία θέση στην ΕΕ, στις ιδιωτικές δαπάνες υγείας είμαστε σχεδόν πρωταθλητές στην ΕΕ, το κόστος στέγασης συνεχώς μεγαλώνει, οι έμμεσοι φόροι είναι οι μακράν μεγαλύτεροι ως ποσοστό του ΑΕΠ σε όλον τον ΟΟΣΑ και η Ελλάδα κατατάσσεται στην πρώτη θέση μεταξύ των 38 χωρών του ΟΟΣΑ με κριτήριο ποια χώρα επιφυλάσσει την πιο ευνοϊκή φορολογική μεταχείριση του πλούτου. Το 90% των μισθωτών που αμείβονται με τον κατώτατο μισθό δυσκολεύονται να καλύψουν τις ανάγκες τους.
Το ποσοστό κάλυψης των εργαζομένων από συλλογικές συμβάσεις, από το 83,9% που ήταν το 2008, σήμερα δεν ξεπερνά το 14%. Με τις επιδόσεις αυτές, η Ελλάδα κατακτά τη δεύτερη χειρότερη θέση στην ΕΕ, πίσω μόνο από την Πολωνία.
Η Χώρα μας βγήκε οριστικά από τα προγράμματα στήριξης και την πιστωτική εποπτεία, ωστόσο, από αυτήν την επιστροφή στην «κανονικότητα» συνεχίζει ακόμη και σήμερα να εξαιρείται στην πράξη η πλήρης επιστροφή στη συλλογική αυτονομία με τη μορφή που θεσπίστηκε το 1990, ως αποτέλεσμα κοινωνικής συμφωνίας με την ομόφωνη γνώμη όλων των κομμάτων της Βουλής και τη συμφωνία όλων των τριτοβάθμιων οργανώσεων εργοδοτών και εργαζομένων. Ο βασικός μισθός συνεχίζει και από την παρούσα κυβέρνηση να ορίζεται διοικητικά. Οι συλλογικές συμβάσεις παραμένουν εξαίρεση και ο κρατικός παρεμβατισμός διαπρέπει.
Οι δημόσιοι υπάλληλοι βλέπουν καθημερινά την αγοραστική τους δύναμη να μειώνεται λόγω της σωρευμένης χρονίζουσας ακρίβειας, ακούνε τον νέο υπουργό Οικονομικών κύριο Πιερρακάκη να δηλώνει πως «ακόμα και αν υπήρχαν χρήματα δεν θα δίνονταν σε 13ο μισθό» και τον Πρωθυπουργό να ισχυρίζεται πως δεν χρειάζονται 13ο μισθό γιατί τον έχουν πάρει ήδη, εμπαίζοντας τους και υποτιμώντας τη νοημοσύνη τους!
Είναι αδιανόητο να δηλώνει ο Πρωθυπουργός της Χώρας ότι με περίπου 60 ευρώ αύξηση στους μισθούς (40 τον Ιανουάριο του 2024 και 20 τον Απρίλιο του 2025),μετά από πολλά χρόνια διαρκών μειώσεων, έχει δώσει ήδη τον 13ο μισθό! Αυτό δείχνει έλλειψη ενσυναίσθησης και πραγματικής βούλησης να ενισχυθεί το εισόδημα των δημοσίων υπαλλήλων. Η κυβέρνηση επιλέγει λογικές αυτοματισμού και σε ακροατήρια που θεωρεί ότι μπορεί να έχει ψηφοθηρικά κέρδη.
Επί της θητείας του κ. Μητσοτάκη, οι εργαζόμενοι στη Χώρα μας είναι πρωταθλητές Ευρώπης σε ώρες απασχόλησης και ουραγοί σε αγοραστική δύναμη. Την ίδια ώρα, τα καρτέλ σημειώνουν αλλεπάλληλα ρεκόρ, κερδοσκοπώντας σε βάρος των εργαζομένων και η ψαλίδα ανάμεσα στους μισθούς και τα κέρδη συνεχώς διευρύνεται, το ίδιο και οι ανισότητες. Η υγεία και η ασφάλεια στους χώρους εργασίας αγνοούνται. Κάθε χρονιά και νέο ρεκόρ εργατικών ατυχημάτων. Αυτό κατά τον Πρωθυπουργό λέγεται «πολυδύναμος εκσυγχρονισμός με ανθρώπινο πρόσωπο»!
Δεν είναι δυνατό η κυβέρνηση να ισχυρίζεται ότι θέλει ένα ισχυρό κράτος, χωρίς αξιοπρεπείς μισθούς για τους εκπαιδευτικούς, τους υγειονομικούς, για όλο το δημόσιο. Όταν έχουμε έναν προϋπολογισμό που προβλέπει 4,5 δισ. ευρώ παραπάνω σε σχέση με τον προηγούμενο, πρέπει να γίνει ένας σοβαρός σχεδιασμός για τη ενίσχυση των αποδοχών των εργαζόμενων, όχι για να ικανοποιηθεί κάποιο συντεχνιακό αίτημα, αλλά για να έχουμε ένα ισχυρό και ελκυστικό σε ανθρώπους που έχουν προσόντα δημόσιο, με αξιοκρατία και διαφάνεια.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης καλεί τα μέλη της και όλους τους εργαζόμενους να δώσουν μαζικά το «παρών» στην 24ωρη απεργία ΑΔΕΔΥ – ΓΣΕΕ και στα συλλαλητήρια, την Τετάρτη 9 Απριλίου 2025!
Απαιτούμε:
Δίνουμε τη μάχη για να ζούμε με αξιοπρέπεια και δικαιοσύνη!
Όλοι στον αγώνα!
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.