Οι θέσεις της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ για την επιμόρφωση και τη μετεκπαίδευση των εκπαιδευτικών
(*Αναμένουμε τις θέσεις του Υπουργείου Παιδείας και των άλλων συνδικαλιστικών παρατάξεων. Αν έχουν...)
Στη συνάντηση της ΔΟΕ με τον Υπουργό Παιδείας που έγινε στις 28 Σεπτεμβρίου 2017, ο κύριος Γαβρόγλου χωρίς να καταθέσει κανένα εισηγητικό κείμενο, εξέφρασε την πρόθεσή του να ξεκινήσει διαδικασίες επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και ζήτησε τις προτάσεις και τη βοήθεια της ΔΟΕ για το θέμα.
Παρά το γεγονός ότι η τακτική της μη κατάθεσης αρχικού κειμένου από αυτόν που έχει την ευθύνη, δηλαδή το Υπουργείο, συνήθως κρύβει τη μη ύπαρξη θέσεων και πολλές φορές αμηχανία και άγνοια και αποτελεί πάγια πρακτική όσων παριστάνουν ότι θέλουν να κάνουν κάτι αλλά κανείς δεν τους βοηθά, η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ, καταθέτει ξανά δημόσια τις θέσεις της για την επιμόρφωση και την μετεκπαίδευση των εκπαιδευτικών ελπίζοντας ότι μπορούν να αποτελέσουν αφετηρία γόνιμων διαδικασιών.Ήρθε η ώρα να φανεί ποιοι έχουν θέσεις, προτάσεις και οράματα για μια καλύτερη Παιδεία και ποιοι είναι μόνο για τα εύκολα και τα ανούσια.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης εδώ και αρκετά χρόνια, αναφορικά με τα θέματα της επιμόρφωσης και της μετεκπαίδευσης έχει επεξεργαστεί και προτείνει θέσεις και προτάσεις που όχι μόνο επιχειρούν να προσεγγίσουν τα θέματα αυτά με κριτικό τρόπο σε ότι αφορά τη διαχρονική τους διαχείριση αλλά και να συμβάλλουν με θετικό τρόπο ώστε να ικανοποιούν τις ποικίλες μορφωτικές και επιστημονικές ανάγκες των εκπαιδευτικών. Ειδικότερα:
Α. Επιμόρφωση
Η επιμορφωτική πολιτική όπως αναπτύχτηκε και διαμορφώθηκε την τελευταία εικοσαετία εκτιμούμε ότι υπήρξε πενιχρή ως προς την χρηματοδότηση, επιφανειακή, αποσπασματική, ασυνεχής, γραφειοκρατική, ομοιόμορφη και τυποποιημένη, ενταγμένη σε ένα οργανωτικό σχεδιασμό εξυπηρέτησης της διοικητικής ιεραρχίας, συνολικά ευκαιριακή με στόχο να υπηρετεί συγκεκριμένες κατευθύνσεις. Βασικά της χαρακτηριστικά ήταν ο σχολειοκεντρικός χαρακτήρας, η συγκεντρωτική λειτουργία, η διάσταση ανάμεσα στις πραγματικής ανάγκες των εκπαιδευτικών και στα εφαρμοζόμενα προγράμματα, οι ανεπάρκειες επιμορφωτικού υλικού, επιμορφωτών κ.α.
Ο τρόπος διαμόρφωσης και το περιεχόμενο αυτής της επιμορφωτικής πολιτικής έχει οριστικά κλείσει τον κύκλο της. Απαιτούνται μεταρρυθμιστικές παρεμβάσεις και μέτρα συνολικής αλλαγής της φυσιογνωμίας και του χαρακτήρα της επιμορφωτικής πολιτικής έτσι ώστε άμεσα να προκύψουν και τα ανάλογα αποτελέσματα.
Βασικές αρχές και στόχοι μιας νέας επιμορφωτικής πολιτικής
Η επιμόρφωση:
· είναι αναπόσπαστο ουσιαστικό μέρος του επαγγελματικού έργου του εκπαιδευτικού
· δεν είναι στατική και ομοιόμορφη, αλλά δυναμική, πολύμορφη, πολυποίκιλη για να προσαρμόζεται στις εκάστοτε ανάγκες
· πρέπει να ξεκινάει από το Σχολείο, να εξυπηρετεί το Σχολείο και τους λειτουργούς του και να επιστρέφει σε αυτό με σκοπό να γίνει καλύτερο
· ο απώτερος σκοπός της έχει ως κατεύθυνση το μετασχηματισμό του σχολείου
· αποτελεί δικαίωμα του εκπαιδευτικού και όχι παραχώρηση της πολιτείας
· δεν πρέπει να εξυπηρετεί ιδιωτικά συμφέροντα και να αφορά λίγους και προνομιούχους και κυρίως να μην μετατρέπεται σε αντικείμενο εμπορευματοποίησης
· είναι μια συνεχής διαδικασία η οποία παρακολουθεί τον εκπαιδευτικό σε όλη τη σταδιοδρομία του και δεν ταυτίζεται απλώς με την κάλυψη ενδεχόμενων κενών στη βασική εκπαίδευσή του
· πρέπει να απαντά στις εσωτερικές διεργασίες και προβληματισμούς του κάθε εκπαιδευτικού, στις ανάγκες του για περαιτέρω εξέλιξη, έρευνα και αναζήτηση στην επαγγελματική, κοινωνική και προσωπική του ζωή
Ειδικότερες προτάσεις
· Αναβάθμιση και ποιοτική οργάνωση επιμορφωτικών θεσμών όπως τα ΠΕΚ που να διαθέτουν οικονομική αυτοτέλεια, αυτοδυναμία και ευελιξία, με εξακτίνωση στις έδρες κάθε Νομού
· Δυνατότητα υλοποίησης επιμορφωτικών προγραμμάτων σε επίπεδο σχολικής μονάδας και διαμόρφωση πλαισίου και κινήτρων για την υλοποίηση αυτών των προγραμμάτων
· Ειδική χρηματοδότηση σχολικών μονάδων για την κάλυψη αναγκών ενδοσχολικής επιμόρφωσης
· Εξ αποστάσεως επιμόρφωση ώστε να δίνεται η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς που έχουν οικογενειακές υποχρεώσεις αλλά και δυσκολίες που σχετίζονται με τις γεωγραφικές ιδιαιτερότητες της Χώρας μας (νησιωτικότητα, ορεινές και απομακρυσμένες περιοχές κλπ) να μπορούν να επιμορφώνονται
· Θεσμοθέτηση περιοδικής επιμόρφωσης η οποία να γίνεται τρεις φορές κατά τη διάρκεια της συνολικής επαγγελματικής σταδιοδρομίας του εκπαιδευτικού με απαλλαγή από τα διδακτικά του καθήκοντα. Η χρονική της διάρκεια είναι δυνατόν να καθορίζεται και να προσαρμόζεται στις ιδιαίτερες οικονομικές και εκπαιδευτικές συνθήκες (τετράμηνη, εξάμηνη, ετήσια κλπ.)
· Οργάνωση επιμορφωτικών προγραμμάτων με εξειδικευμένο χαρακτήρα, με την επιστημονική ευθύνη υλοποίησης από τα Παιδαγωγικά Τμήματα και τις Παιδαγωγικές Σχολές των Α.Ε.Ι.
· Επιμορφωτικές δυνατότητες που να καλύπτουν το σύνολο των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης χωρίς διακρίσεις και εξαιρέσεις. Ενεργοποίηση στην κατεύθυνση αυτή των Σχολών της βασικής εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, όπως τα Τμήματα Μουσικών Σπουδών, ΤΕΕΦΑ, Θεατρικής Αγωγής, Πληροφορικής, Καλών Τεχνών, Ξενόγλωσσων Τμημάτων (με δυνατότητα υλοποίησης προγραμμάτων σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης καθώς και εξ’ αποστάσεως προγράμματα εκπαίδευσης)
· Εισαγωγική Επιμόρφωση νεοδιόριστων εκπαιδευτικών που να επιδιώκει τον προσανατολισμό τους στην σχολική πράξη και πραγματικότητα, στην οργάνωση σχολικής ζωής, στη λειτουργία του σχολείου και των παραγόντων που το συλλειτουργούν. Τα προγράμματα εισαγωγικής επιμόρφωσης θα αρχίζουν και θα ολοκληρώνονται κατά το πρώτο έτος του διορισμού τους και θα περιλαμβάνουν τρεις φάσεις: στην αρχή του σχολικού έτους με εισαγωγικές κατευθύνσεις, στο μέσον της σχολικής χρονιάς με ανατροφοδότηση και στη λήξη του σχολικού έτους όπου θα κατατίθενται για ανάλυση και προβληματισμό οι εμπειρίες που αποκτήθηκαν
· Υλοποίηση ειδικών επιμορφωτικών προγραμμάτων για την κάλυψη των επιμορφωτικών αναγκών των εκπαιδευτικών που αναλαμβάνουν θέσεις ευθύνης, όχι μόνο κατά την έναρξη των καθηκόντων τους αλλά και περιοδικά σε όλη τη διάρκεια της θητείας τους (διευθυντές σχολείων, υποδιευθυντές, υπεύθυνοι περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, πολιτιστικών θεμάτων, αγωγής υγείας, κλπ.)
· Αξιοποίηση στις επιμορφωτικές διαδικασίες και του έμψυχου δυναμικού αυξημένων προσόντων και εμπειρίας που υπηρετεί στα σχολεία της Χώρας
· Συνεργατικές, βιωματικές μορφές επιμόρφωσης, με μικροδιδασκαλίες και ανταλλαγή καλών πρακτικών
· Συμμετοχή των εκπαιδευτικών στη δημιουργία των επιμορφωτικών προγραμμάτων μέσω της δυνατότητας τους να διαμορφώνουν τα προγράμματα με βάση τις επιμορφωτικές τους ανάγκες όπως αυτές θα εκφράζονται μέσα από διερεύνηση των επιθυμιών τους
Β. Μετεκπαίδευση
Το ζήτημα της μετεκπαίδευσης των εκπαιδευτικών βρίσκεται στο επίκεντρο του εκπαιδευτικού προβληματισμού, των αγώνων και των διεκδικήσεων του εκπαιδευτικού κινήματος από την ίδρυση της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας το 1922.
Με τον Ν.2327/95 με τον οποίον τα Διδασκαλεία εντάχθηκαν στα Πανεπιστήμια διαμορφώθηκε μια νέα φιλοσοφία για την μετεκπαίδευση που έδωσε ουσιαστική έμφαση στη βελτίωση του έργου του εκπαιδευτικού και στην αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου. Η συγκεκριμένη θεσμική αλλαγή στην φυσιογνωμία του θεσμού της μετεκπαίδευσης έγινε δεκτή από το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας με ιδιαίτερη ικανοποίηση για τους ακόλουθους λόγους:
Με βάση όλων των παραπάνω και με δεδομένη την αναγκαιότητα επαναλειτουργίας του θεσμού, διατυπώνουμε ως παράταξη μια σειρά από προτάσεις, θέσεις και προβληματισμούς, για το ζήτημα της μετεκπαίδευσης λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες της κοινωνικοπολιτικής και εκπαιδευτικής συγκυρίας που διανύουμε.
Σκοπός της μετεκπαίδευσης
Η μετεκπαίδευση οφείλει να συμβάλλει στην καλλιέργεια της αναστοχαστικής στάσης του εκπαιδευτικού απέναντι στον πολυδιάστατο χαρακτήρα της διαρκώς μεταβαλλόμενης κοινωνίας, στη διερεύνηση της ικανότητάς του να αξιοποιεί τις νέες επιστημονικές γνώσεις στην κατάκτηση δεξιοτήτων για την επιλογή αποτελεσματικών λύσεων απαντήσεων στις προκλήσεις που η σύνθετη σχολικής πραγματικότητα προβάλλει.
Προτάσεις
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας καταθέτει δημόσια τις θέσεις της, οι οποίες δεν θεωρεί ότι είναι οι μόνες σωστές ή ότι δεν χρειάζονται βελτιώσεις, προσθήκες, τροποποιήσεις και καλεί την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αλλά και τις συνδικαλιστικές δυνάμεις του κλάδου να πάρουν θέση για την επιμόρφωση και την μετεκπαίδευση με συγκεκριμένες προτάσεις. Όποιοι δεν έχουν θέσεις να προσπαθήσουν να διαμορφώσουν έστω και τώρα καθώς δεν μπορούν πια να κρύβονται πίσω από "λόγια του αέρα" και ψευτοεπαναστατικά μανιφέστα κάθε είδους.
Καλεί επίσης τη ΔΟΕ, να αναλάβει πρωτοβουλίες για την ουσιαστική συζήτηση στη βάση του κλάδου όλων των θεμάτων που αφορούν στην εκπαίδευση. Δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο ο κλάδος να μην κάνει διάλογο στο εσωτερικό του για εκπαιδευτικά θέματα, να "τρέχει" κάθε φορά να προλάβει τις εξελίξεις και τελικά να "οχυρώνεται" στην εύκολη πρακτική της στείρας άρνησης των πάντων που επιβάλλουν οι δυνάμεις της συνδικαλιστικής ανευθυνότητας.
Αυτή η τακτική οδηγεί στα αντίθετα ακριβώς αποτελέσματα από αυτά που προσδοκούν οι συνάδελφοι και δίνει τη δυνατότητα στο Υπουργείο Παιδείας να αποφασίζει ερήμην της μαχόμενης εκπαίδευσης.
Οι εσωτερικές διαδικασίες διαβούλευσης και διαλόγου, δεν μπορεί να γίνουν παρά μόνο μέσα από ομάδες εργασίας των συναδέλφων, εκδηλώσεις, επιστημονικές ημερίδες, συνέδρια, από διαδικασίες δηλαδή που μέχρι πρότινος κάποιοι στοχοποιούσαν γιατί φοβόντουσαν ότι θα αποκαλυφθεί ότι δεν έχουν θέσεις!
Η εποχή των κραυγών και των εύκολων λόγων έχει περάσει οριστικά. Το ίδιο οριστικά έχει απαξιωθεί το "όχι σε όλα" που δυστυχώς πολλές φορές ήταν η μόνιμη συνδικαλιστική επωδός για κάποιους. Η εκπαίδευση χρειάζεται, προτάσεις, ιδέες, σύνθεση, διάλογο.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ σε όλα αυτά δίνει για μια ακόμη φορά το παρόν.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Άλλα πράγματα χρειάζεται η εκπαίδευση κύριε Μητσοτάκη...
Με γενικολογίες, συνθήματα, χωρίς επεξεργασμένες θέσεις και προσπαθώντας να παρουσιάσει ένα δήθεν προοδευτικό μεταρρυθμιστικό προφίλ, ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης Κυριάκος Μητσοτάκης, παρουσίασε στη ΔΕΘ το "όραμά του" για την εκπαίδευση, το οποίο δεν ήταν τίποτα περισσότερο από σκόρπιες θέσεις που προσεγγίζουν εντελώς επιφανειακά τα ζητήματα και στοχεύουν μόνο στο επικοινωνιακό σκέλος προσπαθώντας να εκμεταλλευτούν την παντελή αδυναμία των κυβερνώντων να εφαρμόσουν και στην παιδεία τις προοδευτικές αλλαγές που απαιτούνται.
Ένα ακόμα "όραμα" λοιπόν, έρχεται να προστεθεί στα πολλά άλλα που κατά καιρούς έχουν κατατεθεί από πολιτικούς όλων των αποχρώσεων και που έχουν τα γνωστά αποτελέσματα, τα οποία βιώνουν τα παιδιά του ελληνικού λαού, αλλά αφήνουν ανέγγιχτα τα παιδιά των πλουσίων καθώς και πολλών πολιτικών προσώπων όλου του πολιτικού φάσματος, που παριστάνουν πως ενδιαφέρονται για τη δημόσια εκπαίδευση, αλλά πηγαίνουν τα παιδιά τους στα ιδιωτικά σχολεία!
Ο κύριος Μητσοτάκης προφανώς θεωρώντας πως για τα προβλήματα της εκπαίδευσης ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό και η μη ύπαρξη δυνατότητας ελεύθερης επιλογής διδακτικού προσωπικού, την εξήγγειλε με στόμφο και μάλιστα ως προτεραιότητα αφού στη σύντομη αναφορά του επέλεξε να την αναδείξει, προκειμένου να δείξει στο ακροατήριό του τη σαφή του επιλογή δήθεν τομών και ρήξεων. Δεν μπήκε βέβαια στον κόπο να φανερώσει ποιας έρευνας αποτέλεσμα ήταν αυτή του η διαπίστωση, ποια επιτροπή του το εισηγήθηκε. Πολύ περισσότερο δεν εξήγησε με ποιο τρόπο και ποια διαδικασία θα το κάνει.
Οι γνωρίζοντες βέβαια αντιλαμβάνονται ότι αυτό σημαίνει ότι οι εκπαιδευτικοί δεν θα προσλαμβάνονται πια με αντικειμενικές - αξιοκρατικές διαδικασίες, αλλά από τις σχολικές επιτροπές ή τους Συλλόγους γονέων με ατομικές συμβάσεις εργασίας και οι οποίοι φυσικά θα τους απολύουν όποτε θέλουν! Τέρμα πια η μονιμότητα του προσωπικού! Ζούγκλα και οι εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών!
Δίκαια λοιπόν έχει ξεκινήσει ήδη συζήτηση για το βαθύτερό σκεπτικό του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας, με δεδομένη και την προηγούμενη στάση του στο θέμα των απολύσεων προσωπικού, ως υπουργός διοικητικής μεταρρύθμισης. Σε αυτή τη συζήτηση οφείλουν να πάρουν ξεκάθαρη θέση όλες οι συνδικαλιστικές παρατάξεις των εκπαιδευτικών καθώς και η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης δηλώνει τα ακόλουθα:
Καλούμε όλες τις πολιτικές δυνάμεις, την πανεπιστημιακή κοινότητα, τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες και όλους όσοι πραγματικά ενδιαφέρονται για την Παιδεία να απαιτήσουν την δημιουργία μιας μόνιμης εθνικής επιτροπής με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων, η οποία θα εργαστεί χωρίς σκοπιμότητες για τη δημιουργία ενός εκπαιδευτικού πλαισίου, το οποίο όλοι θα έχουν δεσμευτεί ότι θα αποδεχτούν και θα εφαρμόσουν. Τη θέση του Υπουργού Παιδείας να αναλαμβάνει με συγκεκριμένη θητεία, πρόσωπο κοινής αποδοχής που δεν θα αλλάζει όταν αλλάζουν οι κυβερνήσεις. Μόνο έτσι μπορούμε να ελπίζουμε σε ένα καλύτερο αύριο.
Η συνέχιση επιλογών του παρελθόντος οδηγεί σε αδιέξοδες καταστάσεις τις οποίες πληρώνει ολόκληρη η ελληνική κοινωνία.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Προσλήψεις αναπληρωτών και νέα σχολική χρονιά
Ανακοινώθηκαν και μάλιστα ξημερώματα, οι προσλήψεις αναπληρωτών για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Καλωσορίζουμε τους συναδέλφους αναπληρωτές στα σχολεία και τους ευχόμαστε καλή δύναμη και υγεία!
Είναι αλήθεια, ότι για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά φέτος -μετά το μπάχαλο του ανεκδιήγητου διδύμου Μπαλτά-Κουράκη το 2015 που έκαναν την α' φάση προσλήψεων αναπληρωτών στις 27 του Σεπτέμβρη- καλύφθηκε αφενός μεν η συντριπτική πλειοψηφία των κενών στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, αφετέρου δε, έγιναν πρώτα οι προσλήψεις στην ειδική αγωγή, όπως προβλέπει η σχετική νομοθεσία εδώ και 15 χρόνια και η οποία δεν εφαρμοζόταν.
Ως παράταξη δεν είχαμε ποτέ ούτε και τώρα έχουμε, φιλοκυβερνητικά ή αντικυβερνητικά σύνδρομα. Γι αυτό και χαιρετίζουμε το συγκεκριμένο γεγονός των προσλήψεων ως ένα βήμα προς τη θετική κατεύθυνση με βάση τις θέσεις που έχουμε εκφράσει.
Δεν παραλείπουμε βέβαια να υπενθυμίζουμε, ότι το σχολείο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, είναι ένα κουτσουρεμένο σχολείο, στο οποίο οι μαθητές τελειώνουν τα μαθήματα στις 13.15 και όχι στις 14.00 όπως παλαιότερα και το ολοήμερο δεν έχει μόνιμο δάσκαλο για να γίνεται η προετοιμασία των μαθητών για την επόμενη ημέρα, προκειμένου να περικοπούν θέσεις εργασίας και να εξοικονομηθούν περίπου 4000 εκπαιδευτικοί.
Δεν παραλείπουμε να υπενθυμίζουμε, πως η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή παρέμεινε ένας ακόμα κενός περιεχομένου λόγος του Πρωθυπουργού και με ευθύνη της κυβέρνησης, από καθολικό αίτημα για υλοποίηση, έγινε αντικείμενο δήθεν μελέτης για τη χρησιμότητα της γενίκευσής της.
Δεν παραλείπουμε να υπενθυμίζουμε,πως τα χρήματα για τις λειτουργικές δαπάνες των σχολείων, δεν επαρκούν και επιπλέον συνεχίζουν να φτάνουν με τεράστιες καθυστερήσεις στα σχολεία.
Όπως έχουμε τονίσει με ανακοινώσεις μας:
Όλα αυτά είναι για προβληματισμό και βελτίωση και όχι για πανηγυρισμούς από φιλοκυβερνητικούς κύκλους οι οποίοι μη έχοντας και πολλά να επιδείξουν, αυτοθαυμάζονται ακόμα και για τα πλέον αυτονόητα ούτε για στρεβλώσεις και υπερβολές από αντιπολιτευτικούς κύκλους οι οποίοι ανυπομονούν να αναλάβουν ξανά κυβερνητική δράση, νομίζοντας ότι έχουν ξεχαστεί τα προβλήματα του παρελθόντος.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, αντιλαμβάνεται πως η Παιδεία δεν είναι χώρος για αντιπαραθέσεις και συνδικαλιστική επαναστατική γυμναστική. Δεν υπάρχει πια τέτοια πολυτέλεια. Χρειάζονται αλήθειες, στοχοθεσία, προγραμματισμός και κοινές δράσεις. Προτάσεις και όχι αρνήσεις. Σε αυτή την κατεύθυνση θα συνεχίσει να στοχεύει και η δράση μας.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Η διαφορά της αξιολόγησης του διευθυντή του σχολείου από τους μόνιμους εκπαιδευτικούς και της συμμετοχής του αιρετού στα συμβούλια επιλογής.
Κάποιοι "παριστάνουν" πως δεν την καταλαβαίνουν γιατί νομίζουν ότι έτσι βολεύονται...
Με αφορμή την προσπάθεια κάποιων κυβερνητικών καθώς και ψευτοανεξάρτητων φιλοκυβερνητικών "με φερετζέ", να συνδέσουν τη συμμετοχή του αιρετού στα συμβούλια επιλογής με την ατομική αξιολόγηση που ο κάθε εκπαιδευτικός καλείται να κάνει στον Διευθυντή του σχολείου του, οφείλουμε μερικές επισημάνσεις:
Η θέση της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ήταν και εξακολουθεί να παραμένει πως οι αιρετοί συμμετέχουν πλήρως και με όλα τα δικαιώματα στα συμβούλια, στηρίζοντας τις αποφάσεις του οργανωμένου κλάδου για αντικειμενικότητα-διαφάνεια-ισονομία και αξιοκρατία στα συμβούλια.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.