Της Χαράς Καλημέρη

Το ακανθώδες ζήτημα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, το οποίο προκαλεί σφοδρές αντιδράσεις από τις ομοσπονδίες των δασκάλων και των καθηγητών, βάζει στο τραπέζι του διαλόγου το υπουργείο Παιδείας. Η κυβέρνηση το προσεχές διάστημα θα βρεθεί αντιμέτωπη με την αθέτηση μιας ακόμη προεκλογικής της υπόσχεσης, καθώς θα κληθεί να προχωρήσει στην υλοποίηση της μνημονιακής δέσμευσης για αξιολόγηση του προσωπικού στα σχολεία. Εγχείρημα ιδιαίτερα δύσκολο, καθώς οι όποιες προσπάθειες έγιναν κατά το παρελθόν προσέκρουσαν στις έντονες αντιδράσεις των εκπαιδευτικών, ενώ οι διαδικασίες που άρχισαν για πρώτη φορά να εφαρμόζονται το 2014 «ακυρώθηκαν» από την προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ.

Η έκθεση 

Ειδικότερα, σε έκθεση την οποία παρουσίασε τριμελής ελληνική αντιπροσωπεία στο Βερολίνο στο πλαίσιο των διαδικασιών αντιστοίχησης του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων με το ευρωπαϊκό, τονίζεται χαρακτηριστικά: «Η επίτευξη διαφάνειας ως προς τις ικανότητες και τα προσόντα του διδακτικού προσωπικού είναι ζωτικής σημασίας? Είτε γίνεται αναφορά σε ιδιωτικά είτε σε δημόσια σχολεία, είτε στο τυπικό είτε στο μη τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα, η αναγκαιότητα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών ως προς την ικανότητά τους να εκτελούν τα εργασιακά καθήκοντά τους είναι διαπιστωμένη στην Ελλάδα και καταβάλλεται μεγάλη προσπάθεια για να ολοκληρωθεί».

Η εφαρμογή συστήματος αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων αποτελεί μνημονιακή δέσμευση, αλλά και προϋπόθεση για την αξιοπιστία του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων μέσω του οποίου θα γίνει η αντιστοίχηση των τίτλων που παρέχει το εκπαιδευτικό μας σύστημα με τα προτεινόμενα, από το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων, οκτώ επίπεδα τα οποία καλύπτουν από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση (επίπεδο 1) έως τα Μάστερ (επίπεδο 7) και τα διδακτορικά (επίπεδο 8). Στόχος της κατάταξης αυτής είναι η σύγκριση προσόντων όλων των τύπων και επιπέδων από διάφορες χώρες.

Το τοπίο είναι ακόμη «θολό» για τα επίπεδα 5 και 4 στα οποία εντάσσονται τα διπλώματα όλων των μορφών μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και κατάρτισης, όπως είναι τα κολέγια, τα Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών, τα Ινστιτούτα Επαγγελματικής, τα Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης κ.ά.

Τα επίπεδα αυτά αποτελούν «αγκάθι» για τις περισσότερες χώρες στην Ευρώπη, πολύ δε περισσότερο για την Ελλάδα όπου ο χώρος της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης είναι χαώδης, υποβαθμισμένη και κοινωνικά απαξιωμένη.

Μπλόκο 

Σήμερα, συνολικά 142 χώρες έχουν συγκροτήσει Εθνικά Πλαίσια Προσόντων. Στη χώρα μας, οι διαδικασίες αντιστοίχησης μπλόκαραν μετά από καταγγελία των εκπροσώπων των κοινωνικών εταίρων στην Κομισιόν την άνοιξη του 2014 για πολυάριθμες περιπτώσεις πλαστών και παράνομων τίτλων σπουδών.

Αποτέλεσμα ήταν οι ευρωπαϊκοί θεσμοί να ζητήσουν από την ελληνική πλευρά τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων για να αποκατασταθεί η διαφάνεια και η νομιμότητα στην έκδοση τίτλων και η διασφάλιση της ποιότητας των εκπαιδευτικών υπηρεσιών. Στο πλαίσιο αυτό, όπως αναφέρεται στην ελληνική έκθεση που παρουσιάστηκε στο Βερολίνο, το υπουργείο Παιδείας θα προχωρήσει σε ενδελεχή έρευνα προκειμένου να διασφαλιστεί ότι δεν θα υπάρξουν στο μέλλον περιπτώσεις πλαστών και παράνομων τίτλων, ενώ κάθε πιθανή λύση θα συζητηθεί διεξοδικά με τους κοινωνικούς εταίρους.

Σε ό,τι αφορά ειδικά την ιδιωτική εκπαίδευση, το υπουργείο προτίθεται να υιοθετήσει νέες διαδικασίες με στόχο τον έλεγχο της εκπαιδευτικής διαδικασίας και την επικύρωση των προσόντων που παρέχονται.

ΗΜΕΡΗΣΙΑ

 
 
 
FacebookTwitter

88η Γενική Συνέλευση ΔΟΕ - Video

 
 
 

Τελευταίες ανακοινώσεις ΔΗ.ΣΥ.

Παρουσίαση βιβλίου με την ιστορία της ΠΑΣΚ

3η Πανελλήνια Συνδιάσκεψη Νέων Στελεχών Φωτογραφικό υλικό

Κύλιση στην Αρχή
X

Right Click

No right click