Όχι στην άσκοπη ταλαιπωρία και τα δυσβάστακτα έξοδα
των αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
Εξ αποστάσεως ανάληψη υπηρεσίας και δήλωση προτιμήσεων σχολείων
Η συνεχιζόμενη πολιτική των μνημονίων και των διαρκών περικοπών έχει φέρει σε απόγνωση την ελληνική κοινωνία. Οι εκπαιδευτικοί ως ένα κομμάτι του κοινωνικού συνόλου που έχει πληγεί σε πολύ μεγάλο βαθμό από αυτές τις ανάλγητες πολιτικές, περνούν δύσκολες καταστάσεις. Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, το πιο ευάλωτο κομμάτι του κλάδου, βιώνει δυσάρεστες καταστάσεις μετακινούμενο για κάποιους μήνες του χρόνου μακριά από τον τόπο των συμφερόντων του, αντιμετωπίζοντας και ιδιαίτερα αυξημένα προβλήματα οδοιπορικών, στέγασης, διατροφής κλπ. ενώ το υπόλοιπο χρονικό διάστημα ζει με το επίδομα ανεργίας.
Οι υπεύθυνοι για τις πολιτικές που διαμόρφωσαν αυτό το δυσάρεστο τοπίο στην εκπαίδευση, δεν αρκεί να αναγνωρίζουν τα προβλήματα αλλά θα πρέπει να αναλαμβάνουν και τις πρωτοβουλίες εκείνες που θα οδηγούν στην επίλυση ή έστω στην άμβλυνσή τους. Κανέναν απολύτως δεν πείθουν πια οι ανέξοδες υποσχέσεις για μόνιμους διορισμούς που διατυπώνονται από τα χείλη των Υπουργών και πάντα διαψεύδονται από την πραγματικότητα. Κανένα δεν πείθει το δήθεν ενδιαφέρον για τη στέγαση των αναπληρωτών στις τουριστικές περιοχές, όταν δεν συνοδεύεται από κανένα απολύτως μέτρο και επιχειρείται να φορτωθεί στην τοπική αυτοδιοίκηση.
Η νέα σχολική χρονιά θα ξεκινήσει με τα ίδια απολύτως προβλήματα που ξεκίνησαν και οι προηγούμενες αν δεν ληφθούν μέτρα.Η άσκοπη ταλαιπωρία και τα τεράστια έξοδα που καλούνται να επωμιστούν οι συνάδελφοι αναπληρωτές είναι ακριβώς τα ίδια με των προηγούμενων χρόνων. Καμία βελτίωση, καμία πρόοδος. Γραφειοκρατία και αδιαφορία από τους έχοντες την ευθύνη.
Για ποιο λόγο άραγε στη σημερινή εποχή δεν μπορούν κάποιες διαδικασίες να γίνουν από απόσταση απαλλάσσοντας τους εργαζόμενους από πρόσθετα βάρη;Η απάντηση δυστυχώς είναι εξοργιστικά απλή. Επειδή κανείς αρμόδιος δεν ασχολείται και δεν ενδιαφέρεται να δώσει λύσεις!
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αρνούμενη να συμβιβαστεί με την στασιμότητα των πραγμάτων, την αδιαφορία των υπεύθυνων, αλλά και με την τακτική κάποιων να καταγγέλλουν απλά τα κακώς κείμενα αρνούμενοι να προτείνουν οτιδήποτε, επισημαίνει:
Σύμφωνα με την εγκύκλιο 101362/Ε2/19-06-2018 του Υπουργείου Παιδείας για τη διευκόλυνση των εκπαιδευτικών που είτε είναι αποσπασμένοι σε άλλο ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ είτε βρίσκονται σε άδεια κύησης, λοχείας ή ανατροφής παιδιού η ανάληψη υπηρεσίας στην οργανική τους θέση με τη λήξη του διδακτικού έτους γίνεται δεκτή με αποστολή υπεύθυνης δήλωσης μέσω τηλεομοιοτυπίας ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, η οποία στη συνέχεια πρέπει να αποσταλεί και ταχυδρομικά.Κατ’ αναλογία, επειδή οι αναπληρωτές/τριες εκπαιδευτικοί υποχρεούνται να παρουσιαστούν στις αντίστοιχες διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης έχοντας περιθώριο τριών ημερών και αφού παρουσιαστούν -σε αρκετές περιπτώσεις- αναμένουν για αρκετές ημέρες την τοποθέτησή τους σε σχολικές μονάδες, διαδικασία μεγάλου οικονομικού κόστους, η παραπάνω εγκύκλιος πρέπει να εφαρμοστεί και στη διαδικασία πρόσληψης αναπληρωτών/τριών εκπαιδευτικών.
Ζητούμε επίσης, να υπάρχει δυνατότητα ηλεκτρονικής δήλωσης των κενών όπως αυτά προκύπτουν από το αντίστοιχο ΠΥΣΠΕ, προκειμένου οι αναπληρωτές/τριες εκπαιδευτικοί να παρουσιάζονται κατευθείαν στα σχολεία τοποθέτησής τους χωρίς να είναι υποχρεωμένοι σε άσκοπες και με μεγάλο κόστος μετακινήσεις. Τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την ανάληψη υπηρεσίας τους να κατατίθενται και ταχυδρομικά.
Το συγκεκριμένο μέτρο, εκτός του ότι θα δώσει μια μεγάλη οικονομική ανάσα στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, κυρίως όσους παρουσιάζονται στις νησιωτικές και παραμεθόριες περιοχές της πατρίδας μας, εκτιμούμε ότι θα διευκολύνει λειτουργικά και τη διαδικασία, δεδομένου του συνωστισμού που παρατηρείται κάθε χρόνο στις Διευθύνσεις πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, με την πρόσληψή τους.
Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας δώσει λύση εκδίδοντας άμεσα τη σχετική εγκύκλιο. Καλούμε το ΔΣ της ΔΟΕ να προχωρήσει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες ανάδειξης του ζητήματος.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.